Pitäisiköhän itsekin lähteä nokka-akselin asentotunnistimen ostoon. Kylmänä tuntuu vetävän pirun hyvin, mutta lämpösenä vedättäessä täytyy ikäänkuin pumpata kaasua, että edes hieman vetäisi. Taas kun liikenne valoista yrittää lähteä nopeasti liikkeelle, tuntuu kuin auto meinaisi tukehtua nytkähdettyään liikkeelle.
Paljon tuosta puutumisesta puhetta on, mutta kukaan ei ole suoraan maininnut että olisi saanut ongelman poistettua jollain tietyillä toimenpiteillä. Kaikki vain arvuuttelee IMM, imusarjan tiiviste, bensansuodatin, asentotunnistimet, vanos.... Onko jonkun autosta oikeasti tuo ongelma poistettu, vai onko vaan tyydytty ajamaan autolla sellaisena, kuin se on?
Omassa osia on vaihdettu jo vähän sinne sun tänne.. Ja vika on hetkeksi aina korjaantunut, muutaman päivän/viikon päästä palaa takaisin ja taas jotain osaa vaihtoon. Oire on ollut aina vähän muuttunut. Epäilen että vähän jokapaikka alkaa olla vaihtokunnossa ja kun jonnekkin on vaihtanut ehjän, niin vierestä pettää.... Omassa on vaihdettu kaikki alipaine letkut, separaattori, muutama kumitulppa, venakopan tiiviste, imm-> kaasuläpän väliset kurttuputket, PA-suodatin. Vika on vieläkin päällä. Seuraavaksi menee pa-pumppu vaihtoon (kurisee). Myös imusarjan tiiviste menee vaihtoon. Eli siellä ei ole yksittäistä osaa josta tuo oireilu johtuu. Tod.näk syy on IMUVUOTO jossain. Siinä onkin sitten selvittämistä missä se vuoto on.
-Janne-
-Janne-
F10 535iX sedan -11 ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317 ex. E39 528i touring -99 ex. E36 325ia coupe -93
Ilmamassamittarin päässä oleva haitarikumi kannattaa tarkistaa kokonaisuudessaan.
Kuin myös irroittaa ilmamassamittarin se johto ja kokeilla tapahtuuko tyhjäkäynnille mitään. Jos ei, niin sekin on sökö.
Näitä tullu pitkin kesää itelle etee
Kannattaa lukea ensin vikakoodit niin saa edes vähän vihiä kumpi (nokan vaiko kammen) tunnistin on sökö.
Toki sillä vikakoodien luvulla saattaa saada muutakin selville kuin että noista jompikumpi ois hajalla.. Ei mene arpomiseksi eikä turhien osien vaihtamiseksi.
Just my 2 cents..
Vikakooditkin tuli poistettua, niitä tuskin oli vuosiin nollattu. Tämän jälkeen ei koodeja ilmestynyt uudestaan. Aika "hauskoja" laitteita nää m52:set:
-Edellisessä riitti vetoa ja vääntöä, mutta tyhjäkäynti notkahteli ja välillä sen vuoksi sammuikin. Moottori myös tärisi.
-Nykyinen hyytyy ja puutuu, mutta käy todella nätisti, ei notkahtele, ei tärise.
Vikakooditkin tuli poistettua, niitä tuskin oli vuosiin nollattu. Tämän jälkeen ei koodeja ilmestynyt uudestaan. Aika "hauskoja" laitteita nää m52:set:
-Edellisessä riitti vetoa ja vääntöä, mutta tyhjäkäynti notkahteli ja välillä sen vuoksi sammuikin. Moottori myös tärisi.
-Nykyinen hyytyy ja puutuu, mutta käy todella nätisti, ei notkahtele, ei tärise.
Mullakaan ei tuu vikakoodeja. Ainoa on ollut polttoaine vuotoon viittaava (140 inpalla). Se voi johtua pumpusta tai ilmavuodosta. IMM piuhan irroittamalla moottori sammuu välittömästi. On muutama kirosana karkaillut tuon vian ettimisen kanssa..
-Janne-
-Janne-
F10 535iX sedan -11 ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317 ex. E39 528i touring -99 ex. E36 325ia coupe -93
Mites on, nämä joilla on alavääntöongelmia M52 koneissa, käytättekö 95 vai 98 bensaa?
Omassa E39:ssa on nimittäin esiintynyt samaa alaväännön ponnettomuutta varsinkin yli +20 ulkolämmössä, ja tähän asti oon aina tankannut 95:ia. Ihan piruuttani vaihdoin uudet NGK tulpat (vanhat oli jonkinverran karstaiset), jolloin käynti parani aavistuksen. Mutta sitten kun laitoin lähes tyhjään tankkiin täyteen 98:ia, alavääntö parani selvästi (toistaiseksi siis).
Mulla kone varmaan sen verran karstainen, että 95 ei pala kunnolla, tai sitten jokin anturi ei toimi täysin oikein (nakutussensorit jotka säätää sytytystä jotta kone ei kilistä?).
Sitten imusuhinoista:
Imusarjan takareunan tienoilta tuntuu tyhjäkäynnillä jonkinverran suhinaa, joka lakkaa heti kun vähänkin hipaisee kaasua, ja alkaa uudestaan kun polkimen laskee irti. Onko muilla suhinat samanlaisia, vai kuuluuko suhina koko ajan kaikilla kaasupolkimen asennoilla?
"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
Mulla tulee sitä nokan asentoanturin vikakoodia heti nollauksen jälkeen. Anturi on ihan takuulla perkele ehjä! Kokeilin ihan uudella anturilla ja sama homma. IMM piuhan kun vetää irti niin ei tapahdu mitään, ilmeisesti on jo valmiiksi jollain varaohjelmalla, kun sen piuhan laittaa takaisin kiinni niin kakoo jonkin aikaa ennen kun heittää ilmeisesti sen varaohjelmaan taas kehiin. Uusi IMM on jo tilattu.
edit. jaa, carsoft taitaa näyttää ton koodin päin persettä, ensin oli koodi 65 nockenwellen ja sitten 83 nockenwellen, toi 83 on ilmeisesti kuitenkin kampiakselin anturi joka sekin on ehkä vuoden vanha. Täytyy käydä putsaamassa sekin liitin ja mitata anturi.
edit2. tollasta rallia piti virrat päällä, mitä vittua tuolla tapahtuu? Toi tuli kannen ja tulipellin välistä tai jostain sieltä suunnasta ja sitten joku ihme murina kuulu pelkääjän puolelta umpion alta tjsp...
65 koodin ja 83 koodin erona on se että 83 ilmoittaa lisäksi.. RPM sensor..
Äänet oli aika mielenkiintoiset. Ei kai vaan ole jossainpäin maadoitus vikaa??
-Janne-
-Janne-
F10 535iX sedan -11 ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317 ex. E39 528i touring -99 ex. E36 325ia coupe -93
Jaaaha, huomasinpa tuossa eilen että pahiten puutuu/ saattaa jopa nykäistä kun kanttaa vauhdilla oikealle esim, risteyksestä.
Voisko bensapumppu tehdä tuota? Bensaa oli tankissa n.50l. ettei sen vähyydestä ainakaan johdu.
Autolla ajettu 212tkm, ja alkup. pumppu taitaa vielä pyöriä.
Ilmamassamittarin päässä oleva haitarikumi kannattaa tarkistaa kokonaisuudessaan.
Kuin myös irroittaa ilmamassamittarin se johto ja kokeilla tapahtuuko tyhjäkäynnille mitään. Jos ei, niin sekin on sökö.
Näitä tullu pitkin kesää itelle etee
Mitä tyhjäkäynnille pitäis tapahtua? Piuhoja roplailin kun en äkkiseltään muutakaan osannu, ja tota imm:n piuhaakin irrottelin. Mulla tyhjäkäynnissä ei tapahtunu mitään muutosta. Kävin pikku lenkillä ja auto käyttäyty samalla tavalla mut vieläkin puutuneempi kun normaalisti. Piuha takasin ja tyhjäkäynti haki pari kertaa ja asettu takasin siihen normi ~600..
No niin, uutta infoa tuohon outoon meteliin mitä toi auto pitää virrat päällä. Kierroslukumittari vetää ihan omaa ralliaan kun toi ääni kuuluu. Jossain ketjussa oli samaa ongelmaa ja siellä oli ainakin yhtenä vikana joku murtunut liitos sähköjohdossa, täytyy tutkia. Tosin sieltä tuli se vikakoodi 83 rpm sensor tjsp.
Noniin. Toissapäivänä hävis omasta autosta alavääntö aika radikaalisti (M52B28). Tyhjäkäyntiä käy ihan tavallisesti, mutta suuttimien tienoilta kuuluu nyt sellanen melko kova tikitys mitä ennen ei kuulunut. Yläkierroksilla menee aikalailla normaalisti, mutta muuten meno on kyllä tukkoisen oloista. Kuulostaakin ihan tukkoiselta. Lähtee käyntiin hieman vaikean olosesti. Vikakoodeja ei ole luettu. Muuten kyllä vaikuttaa anturivialta, mutta toi tikitys ihmetyttää. Ideoita? Jossakin suuttimessa jotain likaa kenties?
BMW 330e Touring -21
Ex: BMW 530d Touring -08 - BMW 320d Touring -08 - BMW 320i Touring -04 - BMW 328i Cabriolet -96 - BMW 320i Touring -01 - BMW 528iA Touring -99 - BMW 520i -87 - BMW 318i -88 - BMW 518i -86 - BMW 320i Coupe -94
Noniin. Toissapäivänä hävis omasta autosta alavääntö aika radikaalisti (M52B28). Tyhjäkäyntiä käy ihan tavallisesti, mutta suuttimien tienoilta kuuluu nyt sellanen melko kova tikitys mitä ennen ei kuulunut. Yläkierroksilla menee aikalailla normaalisti, mutta muuten meno on kyllä tukkoisen oloista. Kuulostaakin ihan tukkoiselta. Lähtee käyntiin hieman vaikean olosesti. Vikakoodeja ei ole luettu. Muuten kyllä vaikuttaa anturivialta, mutta toi tikitys ihmetyttää. Ideoita? Jossakin suuttimessa jotain likaa kenties?
Nokka-akselin asentotunnistin kaput!
Tekee juuri tuon että kaikki suuttimet alkaa naputtaa kun ei tiedä nokka-akselin asentoa.
Noniin. Toissapäivänä hävis omasta autosta alavääntö aika radikaalisti (M52B28). Tyhjäkäyntiä käy ihan tavallisesti, mutta suuttimien tienoilta kuuluu nyt sellanen melko kova tikitys mitä ennen ei kuulunut. Yläkierroksilla menee aikalailla normaalisti, mutta muuten meno on kyllä tukkoisen oloista. Kuulostaakin ihan tukkoiselta. Lähtee käyntiin hieman vaikean olosesti. Vikakoodeja ei ole luettu. Muuten kyllä vaikuttaa anturivialta, mutta toi tikitys ihmetyttää. Ideoita? Jossakin suuttimessa jotain likaa kenties?
Olikos sulla vk-tiiviste vaihdettu jo? Mulla teki sillon siinä vanhassa 325:ssä saman, kun yks tulppa / puola ui öljyssä tarpeeks ja yhestä pytystä puuttu kipinä alakierroksilla.
Mitä tyhjäkäynnille pitäis tapahtua? Piuhoja roplailin kun en äkkiseltään muutakaan osannu, ja tota imm:n piuhaakin irrottelin. Mulla tyhjäkäynnissä ei tapahtunu mitään muutosta. Kävin pikku lenkillä ja auto käyttäyty samalla tavalla mut vieläkin puutuneempi kun normaalisti. Piuha takasin ja tyhjäkäynti haki pari kertaa ja asettu takasin siihen normi ~600..
Ja auto oli?
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Jaaaha, huomasinpa tuossa eilen että pahiten puutuu/ saattaa jopa nykäistä kun kanttaa vauhdilla oikealle esim, risteyksestä.
Voisko bensapumppu tehdä tuota? Bensaa oli tankissa n.50l. ettei sen vähyydestä ainakaan johdu.
Autolla ajettu 212tkm, ja alkup. pumppu taitaa vielä pyöriä.
Tämä kuullostaa mun oireiden tapaisilta, ei tosiaan suoraan kiihdyttäessä mitään erikoisempaa mutta risteyksistä kun kääntyy ja kiihdyttää niin käyttäytyy jännästi, puutuu ja nykiikin välillä. Mulla tosin autona 211tkm ajettu E39 535. Voishan se pumppu ollakin :think mulla menee ens viikolla vaihtoon suodatin+paineensäädin.
Comment