Originally posted by JJT
View Post
M52 vääntö/teho ongelmat (Ilmamassamittari vai imuvuoto?)
Collapse
X
-
Vaihdoin pumpun uuteen oem osaan, ei vaikutusta. Lienee joku ominaisuus sitten koska muuten pelaa ku junan vessa.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
-
Onko jollain mitään kaaviota tai tietoa miten alipaineletkut menevät moottoritilassa? Kuinka helvetisti niitä siellä on? Itsellä tuo auto varsinkin nyt pakkasilla helvetin tukkoisen oloinen ja kierrokset tippuvat varsinkin kylmällä koneella todella hitaasti esim. 2500-3000 kierroksesta. Oikein joutuu odottelemaan kierrosten tippumista ennenkuin vaihdossa kehtaa kytkimen nostaa että ei pahasti nykäise. Ja jos reippaasti vaikka rampilta kiihdyttää moottoritielle yli 3000 kierroksilla niin moottori tuntuu vähän tärisevän ja kuullostaa karkealta. Tehoja kaasupohjassa EHKÄ korkeammilla kierroksilla suht normaalisti, mitä nyt niistä ajoista muistan ennen näitä oireita.
Vikakoodeja ei viimeksi ainakaan ollut mitään muistissa vaikka samat oireet olivat päällä. Viittaako tuo kierrosten hidas laskeutuminen ainoastaan imuvuotoon vai voiko se olla jokin muukin vika? Haitariputki, separaattori, huohotinletkut, tyhjäkäyntimoottoriin menevä joku letku ja imusarjan tiivisteet on jo vaihdettu ja muualta kuulemma ei löydy imuvuotoja.
Ja tosiaan myös kiinnostaa onko joku saanut mitään ratkaisua näihin ongelmiin?E36 323i -98
Comment
-
Vanoksen temppuilu antaa ainakin M52TU:ssa nokan vikakoodia. Sekoilevaa tyhjäkäyntiä kylmänä ja väännöt alhaalla aika paskat..Originally posted by Terominator View PostPitäisiköhän itsekin lähteä nokka-akselin asentotunnistimen ostoon. Kylmänä tuntuu vetävän pirun hyvin, mutta lämpösenä vedättäessä täytyy ikäänkuin pumpata kaasua, että edes hieman vetäisi. Taas kun liikenne valoista yrittää lähteä nopeasti liikkeelle, tuntuu kuin auto meinaisi tukehtua nytkähdettyään liikkeelle.
Paljon tuosta puutumisesta puhetta on, mutta kukaan ei ole suoraan maininnut että olisi saanut ongelman poistettua jollain tietyillä toimenpiteillä. Kaikki vain arvuuttelee IMM, imusarjan tiiviste, bensansuodatin, asentotunnistimet, vanos.... Onko jonkun autosta oikeasti tuo ongelma poistettu, vai onko vaan tyydytty ajamaan autolla sellaisena, kuin se on?
Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella
Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi
Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT
EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i
Comment
-
Kyllähän tuo kaasupolkimen vaijeri ehkä voitelua kaipaisi, mutta tuskin se selittää tehonpuutetta ja tukkoisuutta :think Kyllä tuossa jotakin on selvästi vialla kun vauhdin nostamiseen noin 65kmh vauhdista 4. vaihteella tarvitaan kaasun lisäystä niin paljon että kulutusmittari nousee yli 20 litraan (lämpimällä koneella). Jos vähemmän painaa kaasua kulutus kyllä nousee ja murina lisääntyy, mutta auto ei kiihdy vaan pitää saman nopeuden.Originally posted by Cell View PostKaasu jumittaa?E36 323i -98
Comment
-
täällä viisari ilmoittaa 30l/100km kulutusta tuollaisella polkaisulla :thinkOriginally posted by EM^ View PostEi ole bensapuolta tullu tutkittua. Tulipa muuten mieleen, mihin asti muilla nousee kulutusmittarin viisari kun painatte vaikkapa noin 80kmh vauhdista vitosella kaasun pohjaan tasaisella tiellä? Omassa autossa näyttää jotain ~18 litraa/100km, pitäisköhän olla enemmän?
Täytyypä iteki kysäistä että mitenkä hyvin porukalla lähtee auto liikkeelle ihan tyhjäkäynnillä ykkösvaihteella? Itellä tuntuu että saa aika huolella luistattaa jotta ei auto sammu... entinen 316i:kin väänti perkele paremmin tyhjäkäynniltä etiäpäin, vai liekkö tullu laitettua sitte liian suuret odotukset tälle "suurelle kuutoselle"?G4 -00
Entiset ajokit:
e36 328i Coupé -95
e36 316i Sedan -98
Comment
-
Joo tuttu juttu tuo luistattaminen että pääsee liikkeelle. Ennen kyllä vääntöjä oli paljon enemmän, nyt tuntuu että joka liikkeellelähtö pitää erikseen suunnitella. Joku häikkä siellä täytyy olla.Originally posted by Shifter View Posttäällä viisari ilmoittaa 30l/100km kulutusta tuollaisella polkaisulla :think
Täytyypä iteki kysäistä että mitenkä hyvin porukalla lähtee auto liikkeelle ihan tyhjäkäynnillä ykkösvaihteella? Itellä tuntuu että saa aika huolella luistattaa jotta ei auto sammu... entinen 316i:kin väänti perkele paremmin tyhjäkäynniltä etiäpäin, vai liekkö tullu laitettua sitte liian suuret odotukset tälle "suurelle kuutoselle"?E36 323i -98
Comment
-
Uusia oireita ilmennyt tässä kevään aikana. Muutaman kerran auto nykäissyt niin kiihdytettäessä että niska melkein poikki menee. Nyt viikonloppureissun aikana huoltoasemalta tankkauksen jälkeen lähdettäessä kun kiihdytin kolmosella, tehot katosivat eikä moottori vastannut enää kaasuun joten pistin kytkimen pohjaan, ja moottori sammui. Siinä valutellessa parkkiin yritin käynnistää uudelleen mutta ei käynnistynyt. Pysähdyksissä sitten käytin virtoja pois ja kokeilin uudestaan niin lähti käyntiin kuin palmun alta? Ajelin sitten majapaikkaan takaisin ilman ongelmia ja sunnuntaina auto lähti normaalisti käyntiin. Kotimatka (n. 230km) sujui ongelmitta lukuunottamatta ohituksessa tapahtunutta nykäisyä kiihdytettäessä 4800 kierroksen kohdalla. Moottori käy korkeammilla kierroksilla karkeammin kuin matalammilla, kuitenkin matalillakin kierroksilla on selvää tärinää ja "epäröintiä" kiihtyvyydessä.
Nyt kun tässä olen miettinyt asiaa niin auto on pari-kolme kertaa tehnyt nimenomaan heti tankkauksen jälkeen näitä teräviä nykäisyjä. Liekkö bensapumppu vetelemässä viimeisiään? Luulisi että tuosta sammumisesta on joku vikakoodi nyt lopultakin tullut koska aikaisemmin muistissa ei ole ollut ainoatakaan koodia.E36 323i -98
Comment
-
Itellä oli aika ton kuulosta ex-coupessa kun pensapumppu (tai itseasiassa oli vain pumpun liittimet olleet huonosti kiinni / huonolla kosketuksella-> kipinät oli polttanu itselleen oman eristekerroksen niin että varmasti ei koskettanut). Tehot katos kun kiihdytti paikaltaan / risteyksistä ja tuntu että hyyttyy, kytkimen kun löi pohjaan niin kiekat tippu 0:aan ja sammu. Tästä yleensä muutaman kerran ku ränkläs virtoja päälle, koitti startata ni yleensä 2 tai 3 kerralla lähti ihan kiltisti. Tätä teki noin viikonpäivät ja sitten se yhdellä bussipysäkillä ei enää startannukkaan.Originally posted by EM^ View PostUusia oireita ilmennyt tässä kevään aikana. Muutaman kerran auto nykäissyt niin kiihdytettäessä että niska melkein poikki menee. Nyt viikonloppureissun aikana huoltoasemalta tankkauksen jälkeen lähdettäessä kun kiihdytin kolmosella, tehot katosivat eikä moottori vastannut enää kaasuun joten pistin kytkimen pohjaan, ja moottori sammui. Siinä valutellessa parkkiin yritin käynnistää uudelleen mutta ei käynnistynyt. Pysähdyksissä sitten käytin virtoja pois ja kokeilin uudestaan niin lähti käyntiin kuin palmun alta? Ajelin sitten majapaikkaan takaisin ilman ongelmia ja sunnuntaina auto lähti normaalisti käyntiin. Kotimatka (n. 230km) sujui ongelmitta lukuunottamatta ohituksessa tapahtunutta nykäisyä kiihdytettäessä 4800 kierroksen kohdalla. Moottori käy korkeammilla kierroksilla karkeammin kuin matalammilla, kuitenkin matalillakin kierroksilla on selvää tärinää ja "epäröintiä" kiihtyvyydessä.
Nyt kun tässä olen miettinyt asiaa niin auto on pari-kolme kertaa tehnyt nimenomaan heti tankkauksen jälkeen näitä teräviä nykäisyjä. Liekkö bensapumppu vetelemässä viimeisiään? Luulisi että tuosta sammumisesta on joku vikakoodi nyt lopultakin tullut koska aikaisemmin muistissa ei ole ollut ainoatakaan koodia."That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."
Comment
-
alaväännöt
täällä samaa vikaa 528i automaatissa. käynnistäessä meinaa vähän sahata sekä kylmällä että lämpipällä koneella.
(LÄMPIMÄLLÄ) koneella alaväännöt aivan hukassa, ei minkäänlaista vetoa. pienempää vaihdetta laittaa päälle kun tulee pienikin ylämäki. 100km jopa kolmosta tyrkyttää. tyhjä es yrittää lähteä auto edelle jos ei kickdownia polkaise tai tronickilla itse vaihda. Kulutus noussu hurjasti omalla ajotavalla ennen 10L ja nyt 15L
Eli oisko syys sitten se kampiakselin tai nokka-akselin tunnistin??
Vuodot?
IMM?
Vain pensan saannissa?
Comment
-
Nokan/nokkien asentoanturia veikkaisin, mutta melko turha arvailla noista mitään ennen kuin katsot mitä vikakoodeja antaa.Originally posted by ^mikke^ View PostEli oisko syys sitten se kampiakselin tai nokka-akselin tunnistin??
Vuodot?
IMM?
Vain pensan saannissa?E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Ihtellä oli kampiakselin asentotunnistin motonetin romukoppalaatua -> käynnistys kesti pidempää kuin normaalisti ja veto oli aika lopus.Originally posted by ^mikke^ View Posttäällä samaa vikaa 528i automaatissa. käynnistäessä meinaa vähän sahata sekä kylmällä että lämpipällä koneella.
(LÄMPIMÄLLÄ) koneella alaväännöt aivan hukassa, ei minkäänlaista vetoa. pienempää vaihdetta laittaa päälle kun tulee pienikin ylämäki. 100km jopa kolmosta tyrkyttää. tyhjä es yrittää lähteä auto edelle jos ei kickdownia polkaise tai tronickilla itse vaihda. Kulutus noussu hurjasti omalla ajotavalla ennen 10L ja nyt 15L
Eli oisko syys sitten se kampiakselin tai nokka-akselin tunnistin??
Vuodot?
IMM?
Vain pensan saannissa?
Ostin orkkisosan ja veto muuttu iha toiseks ja auto käynnisty niinku pitääki.
Comment
Comment