M52 vääntö/teho ongelmat (Ilmamassamittari vai imuvuoto?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • antteri
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2008
    • 222
    • Tampere

    #76
    Joo no täytyypä viikonlopun aikana koittaa ottaa tuo anturin piuha irti ja katsoa mitenkä vaikuttaa käyntiin vai vaikuttaako mitenkään. Ei se kyllä vielä sammunut ole kertaakaan..

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8974
      • Kellokoski

      #77
      Originally posted by antteri View Post
      Joo no täytyypä viikonlopun aikana koittaa ottaa tuo anturin piuha irti ja katsoa mitenkä vaikuttaa käyntiin vai vaikuttaako mitenkään. Ei se kyllä vielä sammunut ole kertaakaan..
      No eihän se käy ollenkaan ilman sitä, että eipä sitä voi oikein testailla. Vikakoodeja voi olla mutta varmuuden saat vain vaihtamalla sen.
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • antteri
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2008
        • 222
        • Tampere

        #78
        Jaa no sittenpä se voi olla paha testata ..tai no ellei sitä mittaamalla pysty mitenkään testaamaan? joutuu vaan purkamaan flektin sun muut edestä pois nini jaksaako siihen ruveta, jos ei samalla vaihda koko anturia.

        Comment

        • janne1974
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2006
          • 405
          • Kuopio

          #79
          Originally posted by Tenhis View Post
          Tänään puhdistin tuon #18 anturin -> ei vaikutusta. Mutta anturin johto häviää näkymättömin imusarjan alle. Mihin se menee ja kuinka siihen pääsee käsiksi?
          Kannattaa myös tarkistaa vanoksesta tuo osa nro 2 eli solenoidi venttiili. Sen pitäisi ohjeitten mukaan liikkua kevyesti, jos takkuaa niin vaihtoon... En ole vielä itse saanut aikaiseksi tutkia sitä.. Bensa paineet kannattaa mittauttaa myös, joku sanoi että vaikuttaa ainoastaan kierroksilla. Itse uskon että vaikuttaa myös tyhjäkäyntiinkin. Huolto-ohje sanoo sitä myös..

          -Janne-
          -Janne-

          F10 535iX sedan -11
          ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
          ex. E39 528i touring -99
          ex. E36 325ia coupe -93

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            #80
            Kyselenpä tässä, kun aika läheltä liippaa aihetta. M52b25 tuntuu kuumana tukkoisemmalta kuin kylmänä, tuskin normaalia? Kiihdyttäessä kun vaihtaa vaihdetta miettii ~puoli sekuntia ennenkuin alkaa vetää. Bensaa ei syö normaalia enempää, ei nyi, lähtee aina hyvin käyntiin sekä kylmänä että kuumana.
            Viileänä kuulostaakin pirteämmältä kuin kuumana.
            Ps. en polje kylmänä
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • janne1974
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2006
              • 405
              • Kuopio

              #81
              Originally posted by JJT View Post
              Kyselenpä tässä, kun aika läheltä liippaa aihetta. M52b25 tuntuu kuumana tukkoisemmalta kuin kylmänä, tuskin normaalia? Kiihdyttäessä kun vaihtaa vaihdetta miettii ~puoli sekuntia ennenkuin alkaa vetää. Bensaa ei syö normaalia enempää, ei nyi, lähtee aina hyvin käyntiin sekä kylmänä että kuumana.
              Viileänä kuulostaakin pirteämmältä kuin kuumana.
              Ps. en polje kylmänä
              Äkkiseltään tuli mieleen että johtuisko tuo polttoaineen huonosta saamisesta. (suodatin) Kylmänä ollessaan saa enemmän bensaa.. Vaihtoehtojahan on varmaan vaikka muille jakaa

              -Janne-
              -Janne-

              F10 535iX sedan -11
              ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
              ex. E39 528i touring -99
              ex. E36 325ia coupe -93

              Comment

              • janne1974
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2006
                • 405
                • Kuopio

                #82
                Pitääpä kysäistä täältä.. Jos ottaa IMM:n piuhan irti, niin eikö auton pitäisi kuitenkin pysyä käynnissä?? Oma sammuu heti kun ottaa piuhan irti. Muistelen että aiemmin kone ei sammunut vaikka piuhan ottikin irti..

                -Janne-
                -Janne-

                F10 535iX sedan -11
                ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
                ex. E39 528i touring -99
                ex. E36 325ia coupe -93

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  #83
                  Originally posted by janne1974 View Post
                  Äkkiseltään tuli mieleen että johtuisko tuo polttoaineen huonosta saamisesta. (suodatin) Kylmänä ollessaan saa enemmän bensaa.. Vaihtoehtojahan on varmaan vaikka muille jakaa

                  -Janne-
                  Suodattimet vaihdettu, samoin tulpat, imuputki tarkastettu ja alipaineletkut. Pitäis varmaan imusarjan tiivisteet vaihtaa varmuuden vuoks ja separaattori tarkistaa.
                  Samallahan putsailis tyhjäkäyntimoottorin, sekin pitäny niin hienoon paikkaan tunkee että.
                  Last edited by JJT; 13-06-2009, 12:57.
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • antteri
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2008
                    • 222
                    • Tampere

                    #84
                    Muistakaahan kaikki joilla ongelmia omassa autossaan tulla raportoimaan tähän threadiin, jos/kun ongelmat selvinneet. Monessa threadissä näkyy käyneen niin ettei syytä ongelmiin enää viitsitä tulla kertomaan sen jälkeen kun ongelma on ratkennut..

                    Comment

                    • herja
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 1649

                      #85
                      Originally posted by JJT View Post
                      Suodattimet vaihdettu, samoin tulpat, imuputki tarkastettu ja alipaineletkut. Pitäis varmaan imusarjan tiivisteet vaihtaa varmuuden vuoks ja separaattori tarkistaa.
                      Samallahan putsailis tyhjäkäyntimoottorin, sekin pitäny niin hienoon paikkaan tunkee että.
                      Mä vaihdoin/tarkistin ihan samat osat mutta katoin samalla separaattorin, kaikki oli ok. Meno maistuu välillä ja välillä taas on ihan mykkä, käyntiin lähtee epävarmasti. Asentoanturit on uusia ja OEM kamaa mutta kai ne silti voi olla paskana.
                      Retard Member

                      Comment

                      • Ketzi
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2006
                        • 217
                        • Pohojammaa

                        #86
                        Originally posted by antteri View Post
                        Muistakaahan kaikki joilla ongelmia omassa autossaan tulla raportoimaan tähän threadiin, jos/kun ongelmat selvinneet. Monessa threadissä näkyy käyneen niin ettei syytä ongelmiin enää viitsitä tulla kertomaan sen jälkeen kun ongelma on ratkennut..
                        Omalta osalta toki, jahka pääsee joskus ensikuussa remontin pariin...
                        Nykyisin jotain.. Ex. E46 318ci '00, Ex. E36 323i '98

                        Comment

                        • Bimmerman88
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2009
                          • 117
                          • Tämä profiili poistettu käytöstä

                          #87
                          Mulla oli tehoja hukassa aikalailla viime vuonna syyksi selvisi tuo luistoneston kaasunrajoitus läpän katkennut/jumiutunut vaijeri :P ei kulkenu 80km kovempaa ja tuntu että tukehtuu

                          Comment

                          • E28 M5

                            #88
                            Onko kenelläkään tietoa pitääkö Siemens MS41.0 nollata vikakoodit nokan asentotunnistimen vaihdon jälkeen?

                            Ongelma seuraavan lainen: auto oli tehoton ja vikakoodin luvussa selvisi että nokan tunnistin sökö, tunnistin vaihdettiin ja voimaa tuli lisää mutta edelleenkin tuntuu siltä ettei kierrä tarpeeksi. Rajoitin tuntuisi tulevan vastaan n. 5500 kohdalla, eikös silloin ole n. 1000rpm kateissa?

                            Anturin vaihdon jälkeen ei ole koodeja luettu/ poistettu.

                            Comment

                            • herja
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 1649

                              #89
                              Mulla oli vikakoodeina seuraavat
                              nokan asentotunnistin
                              ilmamäärämittari
                              vanos mekaanisesti jumissa

                              Nollasin noi ja ajoin kymmenen kilsan lenkin niin sinne tuli uudestaan toi nokan asentotunnistin, IMM koodi varmaan johtui siitä kun otin piuhan irti moottorin käydessä aiemmin. Toi asentotunnistin on kuitenkin ehkä vuoden vanha OEM kama mutta voisko olla vaan liitin huonosti tjsp. tai sitten se on rikki.
                              Retard Member

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8974
                                • Kellokoski

                                #90
                                Originally posted by E28 M5 View Post
                                Onko kenelläkään tietoa pitääkö Siemens MS41.0 nollata vikakoodit nokan asentotunnistimen vaihdon jälkeen?

                                Ongelma seuraavan lainen: auto oli tehoton ja vikakoodin luvussa selvisi että nokan tunnistin sökö, tunnistin vaihdettiin ja voimaa tuli lisää mutta edelleenkin tuntuu siltä ettei kierrä tarpeeksi. Rajoitin tuntuisi tulevan vastaan n. 5500 kohdalla, eikös silloin ole n. 1000rpm kateissa?

                                Anturin vaihdon jälkeen ei ole koodeja luettu/ poistettu.
                                Eihän nokantunnistin pitäisi kierroksiin vaikuttaa. Kampiakselin tunnistin menossa? Palaako muita vikavaloja?
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X