Announcement

Collapse
No announcement yet.

TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • afafaf
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1144
    • Tornio

    #76
    pitää miettiä mitä tekee,kaverilta joutas eta kuoret+välitys..niin siihen sais tuon lukkoyksikön ilmeisesti kiinni,välitys olis vissin 2,79 ,mietin vain et onko vapari m50b25+zf laatikkoon liian pitkä välitys,ja palaako sillä barumi vielä sen jälkeenki..

    osaako kukaan sanoa paljonko se särkikoski noin. ottaa jos vaihtaa lukkoyksikön ja kirii 40% tuon yksikön?
    Last edited by afafaf; 23-05-2013, 20:51.

    Comment

    • Daa Daa
      BTCF Member
      • Aug 2004
      • 908
      • Jyväskylä

      #77
      Ikävä kyllä onhan se 2.79 turhan pitkä välitys muutenkin alhaalta hengettömään moottoriin, häviää se viimeinenkin sporttisuus..
      Mulla ois tossa 3.15 välitys ja lukko joutilaana, ne ois passelit muovimoottorin ja zf:n perään. Ja jos ajamisen meininkiä hakee niin löytyis myös 3.46 välitys, joka käy tuohon samaan lukkoon.

      Itselläni ois hakusessa juuri tuollainen etan 2.79 välitys ja siihen käypänen lukko.


      En tiedä Särkikosken tuntihintoja, mutta pelkastään tuollaiseen 40% lukkoon uudet kitkalevyt ja välilevyt maksaa noin 330e. Ja jos tuollaisen tekee 25% perästä niin on vielä sorvattava 4mm pois päätylaipasta, joka sekin maksaa jotain tekijästä riippuen. Voisin kuvitella että jos selviää ilman laakereiden vaihtoa, niin hinta vois olla 500-650e tuollaisesta operaatiosta.. Soittamallahan se selviää.

      Toki jos ei jännitä niin tuollaisen hommanhan tekee myös itse.
      Last edited by Daa Daa; 23-05-2013, 21:40.

      Comment

      • afafaf
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1144
        • Tornio

        #78
        Originally posted by Daa Daa View Post
        Ikävä kyllä onhan se 2.79 turhan pitkä välitys muutenkin alhaalta hengettömään moottoriin, häviää se viimeinenkin sporttisuus..
        Mulla ois tossa 3.15 välitys ja lukko joutilaana, ne ois passelit muovimoottorin ja zf:n perään. Ja jos ajamisen meininkiä hakee niin löytyis myös 3.46 välitys, joka käy tuohon samaan lukkoon.

        Itselläni ois hakusessa juuri tuollainen etan 2.79 välitys ja siihen käypänen lukko.


        En tiedä Särkikosken tuntihintoja, mutta pelkastään tuollaiseen 40% lukkoon uudet kitkalevyt ja välilevyt maksaa noin 330e. Ja jos tuollaisen tekee 25% perästä niin on vielä sorvattava 4mm pois päätylaipasta, joka sekin maksaa jotain tekijästä riippuen. Voisin kuvitella että jos selviää ilman laakereiden vaihtoa, niin hinta vois olla 500-650e tuollaisesta operaatiosta.. Soittamallahan se selviää.

        Toki jos ei jännitä niin tuollaisen hommanhan tekee myös itse.
        tuo hammaskosketus ja poskilaakereiden shimmaus vähän hirvittää,ku ei viittis hyvää lukkoa hajottaa ja kun kokemusta tuosta hommasta ei ole,oliko sulla 3,46 kokonainen lukollinen perä e30.piin?vai pelkkä lukkoyksikkö 3.xx välitykselle?

        pistin vaihtoilmotuksen tuonne myyntiosioon,jos joku ratkasu löytys tähän.

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11079
          • Oulu

          #79
          Originally posted by afafaf View Post
          perägurut,nyt tarttis vähän jeesiä

          eli mulle kulkeutu e36 2,56 välitteinen typ188 lukkoperä,ja tarvisin tohon projekti e30 lukollisen perän,käykö tuo lukkoyksikkö yli 3.välitteiseen perään..

          mihin välityksiin tuo 2,56 lukköyksikkö käy?
          Jos et tuolle perälle keksi sijoituskohdetta, niin voin ostaa sen sulta pois.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • afafaf
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1144
            • Tornio

            #80
            Originally posted by Pazi88 View Post
            Jos et tuolle perälle keksi sijoituskohdetta, niin voin ostaa sen sulta pois.
            pidetään mielessä,mutta ensijasesti yritän jos joku haluais vaihtaa

            Comment

            • Daa Daa
              BTCF Member
              • Aug 2004
              • 908
              • Jyväskylä

              #81
              Originally posted by afafaf View Post
              oliko sulla 3,46 kokonainen lukollinen perä e30.piin?vai pelkkä lukkoyksikkö 3.xx välitykselle?

              pistin vaihtoilmotuksen tuonne myyntiosioon,jos joku ratkasu löytys tähän.
              Löytyy kyllä kokonainen peräkin vasta kunnostetulla 40% lukolla varustettuna, mutta tämä ei ole ihan ilmainen..

              Toki tuota voidaan "halventaa" tarvittaessa. Tästä lisää privalla..
              Last edited by Daa Daa; 24-05-2013, 16:50.

              Comment

              • blueorange
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2010
                • 404
                • suomi

                #82
                Puolitoista vuotta sitten Särkikoski otti muistaakseni 650€ kun vaihto välityksen ja kiristi lukon 75%

                Comment

                • afafaf
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 1144
                  • Tornio

                  #83
                  eli nyt on tuossa vierekkäin tuo e36 s2,56 ja e30 2,79 etan perä,tuo lukkoyksikkö istutetaan tuohon eta perään avoimen tilalle,kumman perän poskilaippoja ja laakereita olis syytä käyttää nuita ite laakereitahan ei ilmeisesti saa ehjänä irti?laitanko eta kuoriin vetarin tumpit,poskilaakerit+yksikön tuosta e36 perästä?

                  onkohan nuo perä kuorien leveydet koneistettu kuinka tarkoin toleranssein?

                  Comment

                  • Daa Daa
                    BTCF Member
                    • Aug 2004
                    • 908
                    • Jyväskylä

                    #84
                    Poskilaipat etan perästä ja laakerit myös. Laakerit saa ehjänä irti sopivalla ulosvetäjällä.
                    Vertailkaa mittaamalla sitä tasauspyörastöä ja lukkoyksikköä keskenään, niin selviää onko ne konestettu kuinka hyvin samanlaisiksi. Osaa varautua shimmien suhteen hieman..

                    Purkakaa se lukko osiksi ja tarkastakaa levyjen kunto, niin ei tule yllätyksiä lukon toimivuuden suhteen. Täysin ehjät lukot alkaa olla jo harvinaisia.
                    Last edited by Daa Daa; 26-05-2013, 11:41.

                    Comment

                    • afafaf
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 1144
                      • Tornio

                      #85
                      jos tuon perän kiikuttas ihan ammattilaiselle ja laittais samala laakerit+stefat uusiks, niin saako nuita laakereita laakeripuljuista esim.etra,vai onko mentävä marmorille?

                      Comment

                      • Supra^
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 5150
                        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                        #86
                        Originally posted by afafaf View Post
                        jos tuon perän kiikuttas ihan ammattilaiselle ja laittais samala laakerit+stefat uusiks, niin saako nuita laakereita laakeripuljuista esim.etra,vai onko mentävä marmorille?
                        Poskilaakerit saa vaikka ETRAsta, omat SKF:t tais 84e maksaa yhteensä. Poskilaakereiden stefat löytyy myös merkkitavarana (esim. eBaysta) alle kahteenkymppiin.
                        Musti 8HP
                        Nokivasara M47
                        TeiniCoupé DCT
                        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                        Ex:
                        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                        Comment

                        • Dunky
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 4929
                          • Kotka

                          #87
                          Originally posted by afafaf View Post
                          perägurut,nyt tarttis vähän jeesiä

                          eli mulle kulkeutu e36 2,56 välitteinen typ188 lukkoperä,ja tarvisin tohon projekti e30 lukollisen perän,käykö tuo lukkoyksikkö yli 3.välitteiseen perään..

                          mihin välityksiin tuo 2,56 lukköyksikkö käy?
                          Missä E36:ssa on noin pitkä välitys?
                          Mulla olisi lukkoyksikkö 3.xx välityksille...
                          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                          Comment

                          • afafaf
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 1144
                            • Tornio

                            #88
                            Originally posted by Dunky View Post
                            Missä E36:ssa on noin pitkä välitys?
                            Mulla olisi lukkoyksikkö 3.xx välityksille...
                            325tds,onhan tuo pitkä..vielä mietinnässä mitä tuolle tekee.

                            Comment

                            • Dunky
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 4929
                              • Kotka

                              #89
                              Originally posted by afafaf View Post
                              325tds,onhan tuo pitkä..vielä mietinnässä mitä tuolle tekee.
                              Olisi ilmeisesti aika maukas perä "voimakkaaseen" autoon, olisi pitoa edes jollain vaihteella
                              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                              Comment

                              • afafaf
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2004
                                • 1144
                                • Tornio

                                #90
                                minkälainen homma on kasata tuo pinioni uusilla laakereilla+osilla?lähinnä se laakerivälyksen säätö oikeaksi kiinnostaa..

                                löysin paikan mistä sais kaikki perän laakerit+stefat ym(oem).. n. 120 dollariin+postit+tullit

                                importecautoparts.com

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎