M50-turbo keskustelua osista 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Juhanik
    replied
    Originally posted by Kapanos View Post
    M50b25 turbolla ja arpin pultit (cometic metalli tiiviste) ootteko jälkikiristänyt vai vetänyt vain tehtaan ilmoittamaan momenttiin? ei ainakaan pulttien ohjeistuksessa puhuta jälkikiristyksestä mitään..
    Ite oon tarkistanut noin 10tkm jälkeen kireydet ja järkiään keskeltä päin on aina ollut kiristettävää... Noin vartti auki ja uudelleen kiinni momenttiin... Koskaan ei oo vielä kerennyt vuotaa...

    Leave a comment:


  • Peksu_M20
    replied
    Originally posted by Jasu View Post
    1,5
    1,5
    2,0
    Ja m54b30 1,25mm , 1,5mm ja 2,0mm

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Eikös vanoksellisen männän öljyrengas olekkaan 3mm?
    perkele onhan mulla noissa männissä renkaat paikallaan niin pitää varmaan käydä vähän mittailemassa

    Leave a comment:


  • Jasu
    replied
    Originally posted by pekka_hirvonen View Post
    1,5mm , 1,5mm ja 3,00mm ?
    1,5
    1,5
    2,0

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Jostain tarvikeliikkeestä (esim. fixus) hommaat konetyypin mukaan goetzen männänrenkaat, niin eikai siinä mitään ihmeellistä. Eivät edes maksa paljoa.

    Leave a comment:


  • Peksu_M20
    replied
    1,5mm , 1,5mm ja 3,00mm ?

    Leave a comment:


  • Jasu
    replied
    Vanoksellisessa erikokoiset renkaat kuin M20.

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Jeps, tämä tieto riittää

    Leave a comment:


  • Vinki
    replied
    Tilaat m20:n männänrenkaat esim. motonetistä niin on oikeat! Eli renkaiden paksuudet:
    1,5mm

    1,75mm

    3,00mm

    Leave a comment:


  • billy
    replied
    Originally posted by Bansku View Post
    Eli pitäisi pikkuhiljaa varmaan ruveta tuota konetta tekemään.
    Eli mitenkäs nyt löytäsin varmasti käypäset männän renkaat noille vanoksellisen m50:in männille? Ilmeisesti muutamilla ollut ongelmia noiden männänrenkaiden kanssa, vääränlaisia tms?

    Ja käykös http://www.finjector.com/verkkokaupp...-p-450772-187/ noi suuttimet nyt ihan orkkissuuttimien tilalle m50b25 imusarjan ja orkkiskiskon väliin? Liitin ilmeisesti passaa, mutta kuinka pituus?
    Pituus oikea.

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Eli pitäisi pikkuhiljaa varmaan ruveta tuota konetta tekemään.
    Eli mitenkäs nyt löytäsin varmasti käypäset männän renkaat noille vanoksellisen m50:in männille? Ilmeisesti muutamilla ollut ongelmia noiden männänrenkaiden kanssa, vääränlaisia tms?

    Ja käykös http://www.finjector.com/verkkokaupp...-p-450772-187/ noi suuttimet nyt ihan orkkissuuttimien tilalle m50b25 imusarjan ja orkkiskiskon väliin? Liitin ilmeisesti passaa, mutta kuinka pituus?

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Näin on. Tuttu juttu 2 tahtisista vehkeistä myös.

    mutta kai se on palotilan puolelta halki? Normaalisti kun halkee seosongelmien takia ni nimenomaan sieltä ja sit kipinä tulee ihan väärään paikkaan.
    Tulpan lämpöarvohan tuon ratkaisee, eli kylmä tulppa halkeaa vain palotilan puolelta mutta jos eristeosa on pitkä niin posliini halkeaa helposti läpi asti. Nykyisissä nelitahtikoneissa nuo tulpat on järjestään aika kuumia eli halkeaminen ulos asti ei ole mitenkään mahdotonta.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by naukkis View Post
    Kuuma tulppa ja jossain tilanteessa tolkuttoman rikas seos ja se posliini halkeaa jostain. Tuplalorttovehkeissä tosi yleinen ongelma jos bensa pääs kiehahtamaan kaasareissa, ruiskuaikakaudella on näköjään jo vanhat tiedot ehditty unohtaa.

    Veikkaus että suutin vuotaa eli käy kuten kiehuvilla tuplakaasareillakin, täyskaasuveto korkeille kierroksille, kaasu kiinni ja tulpat pimeenä seuraavaksi kaasua avattaessa. Kaasareilla meni tietysti koko sarja aina kerralla.....

    Näin on. Tuttu juttu 2 tahtisista vehkeistä myös.

    mutta kai se on palotilan puolelta halki? Normaalisti kun halkee seosongelmien takia ni nimenomaan sieltä ja sit kipinä tulee ihan väärään paikkaan.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by Ardi00 View Post
    Paska tulppa kyllä hyvä syy. Mutta tässä nyt 2 sarjaa käyttänyt tulppia. Asennettu varovasti ja noin 500-1000km aikana alkaa pätkimään, tulppa pois ja kappas posliini halki. Halkeama musta ja hieman öljyinen? Kesällä ei ole ollut samoilla tulpilla mitään ongelmia. Sitä en muistanu vielä merkata oliko sama puola/sylinteri mistä se on hajonnut. Onko mitään muita teorioita miksi näin?
    Kuuma tulppa ja jossain tilanteessa tolkuttoman rikas seos ja se posliini halkeaa jostain. Tuplalorttovehkeissä tosi yleinen ongelma jos bensa pääs kiehahtamaan kaasareissa, ruiskuaikakaudella on näköjään jo vanhat tiedot ehditty unohtaa.

    Veikkaus että suutin vuotaa eli käy kuten kiehuvilla tuplakaasareillakin, täyskaasuveto korkeille kierroksille, kaasu kiinni ja tulpat pimeenä seuraavaksi kaasua avattaessa. Kaasareilla meni tietysti koko sarja aina kerralla.....
    Last edited by naukkis; 07-11-2014, 13:04.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by bmw89 View Post
    tai lukeeko se niistä mitään?
    Ei lue.

    Leave a comment:

Working...
X