Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bansku
    replied
    Toi vakion muokkaaminenkin kävi nielessä mutta en ihan varma ollu mitä materiaali se on kun ei nyt käsissä thtään ole, varastossa niitäkin on enemmän kuin omiksi tarpeiksi.

    Leave a comment:


  • HeiSy
    replied
    Originally posted by Bansku View Post
    Eihän noi fuelabin säätimet ollutkaan ihan älyttömän hintasia.
    Kyllä melkein nyt samalla tekisi isommat polttoainelinjat samalla ja teetättäsin tossa kylillä uuden suutintukin jne.
    Pitää nyt vielä vähän tässä riplailla ja laskeskella mitä kaikkee tarttee ja katella miten tekee.
    Mutta kiitos jo nyt alkuun näistä vinkeistä
    Juu ei ole ollenkaan mahdottoman hintainen se fuelabin perus mekaaninen malli. Itselläni tuli kalliimmaksi kun alunperin ostin jonkun kiinankopion ja bensalla se ihan toimikin, mutta E85:een vaihtaessa siitä suli kalvot, sitten fuelab tilalle ja on pelannu hyvin

    Mulla on m50 suutintukista otettu päistä pois ja samalla lähti alkuperäinen paineensäädin ja tilalle päätylaipat ja niihin 10mm letkukarat tigillä hitsaamalla. Hyvin on toiminut ja riittää jo paljon pidemmälle kuin alkuperäinen

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Eihän noi fuelabin säätimet ollutkaan ihan älyttömän hintasia.
    Kyllä melkein nyt samalla tekisi isommat polttoainelinjat samalla ja teetättäsin tossa kylillä uuden suutintukin jne.
    Pitää nyt vielä vähän tässä riplailla ja laskeskella mitä kaikkee tarttee ja katella miten tekee.
    Mutta kiitos jo nyt alkuun näistä vinkeistä

    Leave a comment:


  • Agua
    replied
    Vakio suutin tukki ja paineen säädin riittä ainakin siihen sinun ensimmäiseen tavoitteesi vallan mainiosti..
    Tulo ja lähtö on tosin vain 8mm letkulle sopivat, eli onlgemaksi tulee kuinka sovittaa 12mm vai 10mm sisäreijällä oleva letku, 8mm putken päälle..
    Eli miksi ei alkuun tekisi niillä ja sen jälkeen kun nälkä kasvaa niin lähtisi suunnittelemaan uutta tukkia ja uutta säädintä..

    Leave a comment:


  • O-Peksi
    replied
    Fuelabin säätimiä ite käyttäny, eikä oo pahaa sanaa. Älysäädin varsinkin oli mukava uus tuttavuus, mutta se on kyllä aika suolaisen hintainen. Ja vaatii toki nopeussäädettävän pumpun kaverikseen.

    Mut se perus Fuelabin mekaaninen on mainio.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Bansku View Post
    Minkäslaiset bp-säätimet olisi sellasia toimiakin. Vai pitääkö siihenkin sijoittaa helvetisti?
    Bosch.





    Määrittele mikä on helvetisti?

    Leave a comment:


  • HeiSy
    replied
    Originally posted by Bansku View Post
    Eli siis jo jatkoakin ajatellen isommat linjat tehdä kupariputkesta. Minkäslaiset bp-säätimet olisi sellasia toimiakin. Vai pitääkö siihenkin sijoittaa helvetisti?
    Suosittelen välttämään kiinalaisia kopio säätimiä, fuelab:n säädin toiminut ainakin hyvin

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Eli siis jo jatkoakin ajatellen isommat linjat tehdä kupariputkesta. Minkäslaiset bp-säätimet olisi sellasia toimiakin. Vai pitääkö siihenkin sijoittaa helvetisti?

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by bmw89 View Post
    Vakio pahvistakin saa ainakin schmiedmannilta 0.3mm paksumpaa versiota. (lieneekö mitään vaikutusta):think
    Paksu kannentiiviste on tyhmintä mitä moottorille voi tehdä. 0.7 MLS tai vastaava tiiviste niin hyvin todennäköisesti kannentiiviste on viimeinen asia mikä moottorista pettää.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Teoriassahan ne virtaa vaikka kuinka isoihin tehoihin riittävästi. Mut mitä enemmän läpi virtaa tavaraa, sitä enemmän se vaatii pumpulta. Sama pumppu riittää siis isommilla linjoilla suurempiin tehoihin, mitä vakio linjoilla.

    Leave a comment:


  • vaappu
    replied
    Riittää sen mitä vakio kone kestää.. Tottakai jos virtaa kinttaassa niin ei se haittaakaan..

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Originally posted by O-Peksi View Post
    Käytin viinaa vaan verrokkina. Jos tankin ulkopuolelle haluat pumpun, niin sit vaan välisäiliö, jonka sisään toi Walbro on istutettu. Ja toki se bensalla toimii myös.
    Mitenkäs pitkälle voisi mahdollisesti vakio linjat riittää vai haenko suoraan isompaa kupari putkea ja uudet?

    Leave a comment:


  • O-Peksi
    replied
    Originally posted by Bansku View Post
    Suuttimiksi ollutkin mietinnässä noi ev14:et, painotan vielä että viina ei tule olemaan edes vaihtoehto koska lähin tankkauspiste sille on n. 50km päässä.
    Mitenkähän toi pumppu sitten pelaa bensan kanssa ja kuinka riittää ja kuinka bensalinjoja pitäs muutella.
    En edes itseasiassa ole varma onko tässä tankin sisällä pumppua, kun varapyöräkoteloon on pultattu joku ulkonen pumppu.
    Käytin viinaa vaan verrokkina. Jos tankin ulkopuolelle haluat pumpun, niin sit vaan välisäiliö, jonka sisään toi Walbro on istutettu. Ja toki se bensalla toimii myös.

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Suuttimiksi ollutkin mietinnässä noi ev14:et, painotan vielä että viina ei tule olemaan edes vaihtoehto koska lähin tankkauspiste sille on n. 50km päässä.
    Mitenkähän toi pumppu sitten pelaa bensan kanssa ja kuinka riittää ja kuinka bensalinjoja pitäs muutella.
    En edes itseasiassa ole varma onko tässä tankin sisällä pumppua, kun varapyöräkoteloon on pultattu joku ulkonen pumppu.

    Leave a comment:


  • O-Peksi
    replied
    Bansku vakiona vaan mosa nippuun. Jos suuttimien kanssa haluat selvitä edukkaasti, niin laita Siemensin 875cc Dekat. Toki, jos on nyt vara sijoittaa enemmän, niin ylimitoittaisin nekin ihan jatkoa ajatellen. Boschin EV14 1100cc vois olla fiksuin vaihtoehto.

    Polttoainepumpuksi en miettisi mitään muuta, kuin Walbron E85 450LPH -pumppua. Riittää yksinään RE85:lla hyvin liki 700 hp lukemiin ja on helppo asentaa E30:n tankin sisälle vakiopumpun telineeseen.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎