Originally posted by naukkis
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2013
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Atin dampperit taitaa olla ainoita tarvike/viri malleja? = tonnin kampe.. Köyhälle kallis.
Niidenkin myyntipuheissa korostetaan tarvetta erityisesti kun kierroksia lisätään. Mulla ei ole sitä ongelmaa.. nyttenkin kierrosrajoitin oli ihan vakion mukainen 6500rpm.
Ehkä koitan hankkia uuden vakion. Voisiko joku uudemman/S koneen dampperi olla sopiva? => jotain parannusta vois koittaa. Vai voisiko dampperia kehittää jotenkin omatoimisesti? Esim lisää massaa? ollaan ehkä vähän aralla alueella..
135mm H kangille olisi myös tarvis. Laittakaa vinkkiä/linkkiä jos jossain tulee vastaan noita merkittömiä ~3-400€ kankisarjoja. 140mm pitkät on iisi löytää vaikka ebaysta 300€ hintaan mutta en nyt juur mistään löytänyt noita 135mm kankia. On niitä ollut kyllä ennen kun en ole tiennyt tarvitsevani..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by saki View Postpaljonkohan vauhtipyörällä on osuutta tähän? Siellähän on nyt huomattavasti keveempi billettipyörä ja jäykkä kytkinlevy = ei mitään joustavaa osaa.
Ja jos kampura joustaa pahasti pienillä kierroksilla niin dampperin massaa pitää olla paljon että se pystyy pitämään värähtelyn kurissa, vakiodampperihan on tehty vaimentamaan vain korkeilla kierroksilla esiintyvät värähtelyt jolloin selvitään suht pienellä vaimennusmassalla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by saki View Postpaljonkohan vauhtipyörällä on osuutta tähän? Siellähän on nyt huomattavasti keveempi billettipyörä ja jäykkä kytkinlevy = ei mitään joustavaa osaa.
Tollanen 23 vuotta vanha limppu lienee aika soronoo verrattuna uuteen, vrt. kumipuslat? Edit: mikäköhän ne käytti Bilsportin rakentamassa 1khv motissa?
Pazille kiitokset, tutkitaan.Last edited by Calypsocoupe; 24-05-2015, 18:54.
Leave a comment:
-
-
paljonkohan vauhtipyörällä on osuutta tähän? Siellähän on nyt huomattavasti keveempi billettipyörä ja jäykkä kytkinlevy = ei mitään joustavaa osaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by saki View PostAlkaa olla vaan vakio osat limiitillä? Hajoaako muillakin aina 6 sylinteri? Vai onko siellä nyt joku piilovika edelleen mikä rikkoo sitten sen rahallakin tehdyn koneen?
Vaihdoin nyt suuttimet uusiin varoiksi, puolat erijärjstykseen, Megaan uusi johtosarja suuttimille ja Megaan vähän erilainen säätö systeemi + uusin firmis. Kaikki pelaa ja laukkaa raikkaasti kunnes kanki katkee.. pytty ei leikkaa eikä kk laakerointi hajoa.. kanki vaan menee poikki.. Mistä alkaa tietty harmittava "paskamyrsky" = kaikki menee särki.
Voisi tietty ajaa pienemmillä tehoilla/paineilla mutta se olisi vähän luovuttamista...
Ja se vääntövärähtely tuhoaa sen koneen jos sitä ei saa kuntoon, tukevammalla kiertokangella mäntä murenee käsiin jne.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Calypsocoupe View PostMikäs EWS-tilanne on nykyään? Eli kori ja sähköt olisi '93 ja siihen aletaan sovitella M52B20 kattilaa jonka jatkeeksi joko autosta tai moottorin yhteydestä löytyvä automaatti. Eli meneekö virtalukkopelleilyksi?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supra^ View PostNo noilla lähtötiedoilla lähtisin ihan ensin laittamaan ne H-profiilit, ne on M50 heikoin lenkki. Varsinkin jos moottoriteho on se mitä sulla lukee signaturessa niin ei ollenkaan tarvitse ihmetellä ettei ne vakiot kestä.
H-profiilikanget + lisempää tehoa niin seuraavaksi moottorin puolella luultavasti halkeaa vakiomännät.
Joskus etsin sopivanhintaisia mäntiä mutta taitaa olla aina sellainen 800-900€ setti jos jotain vakiota lujempaa pitäisi saada.
Harmittavasti tuollaisen takokoneen hinnalla saa ehkä n.8kpl vakio koneita rikottavaksi.. Toisaalta jos se sitten kestää niin.. :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by naukkis View PostVakiopurkkikin taipuu ahtokäyttöön ihan kohtuullisen hyvin, tuolle löytyy valmiit kartat S50-ilmamäärämittarille jonka kanssa alue piisaa sinne barin ahtopaineille asti aika hyvin, ilmamassamittarin kanssa pelaavan moottorinohjauksen säätäminen on kuitenkin todella helppoa vs. VE karttojen kanssa pelaaminen.Last edited by Calypsocoupe; 23-05-2015, 20:11.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by saki View PostMikäs olisi kustannustehokkain keino vahvistaa M50B25 pannua? Kiinan H profiilia kangiksi koneistamon kautta? Mitkä männät?
Ja millaisilla tehoilla rikkoja alkaa yleensä tulla?
Mulla on nyt omastamielestäni mystisesti hajonnut toi pata kait neljäkertaa hyvin pienillä kilsoilla aina. Toimii kyllä hienosti siihen asti kunnes..
Alkaa olla vaan vakio osat limiitillä? Hajoaako muillakin aina 6 sylinteri? Vai onko siellä nyt joku piilovika edelleen mikä rikkoo sitten sen rahallakin tehdyn koneen?
Vaihdoin nyt suuttimet uusiin varoiksi, puolat erijärjstykseen, Megaan uusi johtosarja suuttimille ja Megaan vähän erilainen säätö systeemi + uusin firmis. Kaikki pelaa ja laukkaa raikkaasti kunnes kanki katkee.. pytty ei leikkaa eikä kk laakerointi hajoa.. kanki vaan menee poikki.. Mistä alkaa tietty harmittava "paskamyrsky" = kaikki menee särki.
Voisi tietty ajaa pienemmillä tehoilla/paineilla mutta se olisi vähän luovuttamista...
H-profiilikanget + lisempää tehoa niin seuraavaksi moottorin puolella luultavasti halkeaa vakiomännät.
Leave a comment:
-
-
Mikäs olisi kustannustehokkain keino vahvistaa M50B25 pannua? Kiinan H profiilia kangiksi koneistamon kautta? Mitkä männät?
Ja millaisilla tehoilla rikkoja alkaa yleensä tulla?
Mulla on nyt omastamielestäni mystisesti hajonnut toi pata kait neljäkertaa hyvin pienillä kilsoilla aina. Toimii kyllä hienosti siihen asti kunnes..
Alkaa olla vaan vakio osat limiitillä? Hajoaako muillakin aina 6 sylinteri? Vai onko siellä nyt joku piilovika edelleen mikä rikkoo sitten sen rahallakin tehdyn koneen?
Vaihdoin nyt suuttimet uusiin varoiksi, puolat erijärjstykseen, Megaan uusi johtosarja suuttimille ja Megaan vähän erilainen säätö systeemi + uusin firmis. Kaikki pelaa ja laukkaa raikkaasti kunnes kanki katkee.. pytty ei leikkaa eikä kk laakerointi hajoa.. kanki vaan menee poikki.. Mistä alkaa tietty harmittava "paskamyrsky" = kaikki menee särki.
Voisi tietty ajaa pienemmillä tehoilla/paineilla mutta se olisi vähän luovuttamista...
Leave a comment:
-
-
mikäs ois suositeltava latausaika vakio puolille?
nosto 1.5ms->2.0 ainakin vaikutti positiivisesti
Leave a comment:
-
-
Originally posted by naukkis View PostVakiopurkkikin taipuu ahtokäyttöön ihan kohtuullisen hyvin, tuolle löytyy valmiit kartat S50-ilmamäärämittarille jonka kanssa alue piisaa sinne barin ahtopaineille asti aika hyvin, ilmamassamittarin kanssa pelaavan moottorinohjauksen säätäminen on kuitenkin todella helppoa vs. VE karttojen kanssa pelaaminen.
Leave a comment:
-
-
Vakiopurkkikin taipuu ahtokäyttöön ihan kohtuullisen hyvin, tuolle löytyy valmiit kartat S50-ilmamäärämittarille jonka kanssa alue piisaa sinne barin ahtopaineille asti aika hyvin, ilmamassamittarin kanssa pelaavan moottorinohjauksen säätäminen on kuitenkin todella helppoa vs. VE karttojen kanssa pelaaminen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pazq View PostMiksei kestäis? Suhteellisen kuraa saa olla jossei kestäis tommosia "jesuhin mutteripaineita"kaikkihan riippuu puristussuhteesta, puristuspaineista, ahdoista ja säädöistä. Tärkein on ne oikeat säädöt.
lähinnä vakio puristuksilla menis
ja tietysti se re85 pyöris mielessä
Leave a comment:
-
Leave a comment: