M50-turbo keskustelua osista 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• tero2
    replied
    mistä ootte hommanneet pakosarjan turbolle eli onko täällä nyt joku joka niitä rakentaa? Mun pitäs tuo oma e36 coupe ahtaa ens talven aikana ja 2 pyörästen ahdettujen parissa touhunnut mutta nyt ekaa kertaa autojen kanssa eikä linkkejä mihinkään ketkä noiden parissa experttejä.

Leave a comment:

• Vinki
    replied
    Originally posted by ^Tonix^ View Post
    Mulla oli molemmat nokat 1mm ykkssa ja 3500rpm/700nm+
    hupputeho ilman ahtopaine kikkailua 578hv/5388rpm ja vääntö 818nm/4185rpm @1.2bar ja tehot mitattu pyöriltä.

Nyt nokat ajoitettu 0.5mm ykk mutta penkissä ei vielä käyty.

Mitä sun projektitopikista näin niin huipputeho huomattavasti ylempänä kuin mulla. Siihen 6000rpm kieppeille se pitäis saada tiedä sitte onnistuuko vakio imunokilla..?

Miten iso se sun moottori on? 2.8?
    Mulla on moottori ihan 2.5litrainen ja 8.8 puristuksilla. Pitää noita nokkia koittaa vähän käännellä.

Leave a comment:

• primerap10gtr
    Guest replied
    Imunokkaa myöhäsemmälle eli vähemmän auki ykkssa -> teho siirtyy ylemmäksi.
    Pakonokkaa aikasemmalle eli vähemmän auki ykkssa->vääntökäyrä muuttuu pyöreämmäksi eikä vääntöpiikki ole niin suuri.
    Molemmissa tapauksissa overlap pienenee ja käy ns. nätimmin.

Pakonokkaa myöhäsemmälle kääntäessä aukiolo kasvaa ykkssa ja vääntöä saa yleensä keskelle reilusti enemmän ja teoriassa pitäisi myös vääntö siirtyä myös ylemmäksi mutta yleensä vääntökäyrä muuttuu kapeammaksi.
    Tällöin overlap kasvaa.
    Last edited by Guest; 04-04-2015, 20:15.

Leave a comment:

• ^Tonix^
    replied
    Originally posted by Vinki View Post
    Mulla on nyt nokat ajoitettu muistaakseni imu 0,25ykk ja pako 0,65ykk ja 600hepan kohdalla vääntö on jo lähes 800nm. Saiskohan nokkia kääntämällä vähän tuota väännön nousua kuriin, ja mihinköhän päin niitä kannattais lähtee säätämään?

Oon varmaan huono käyttämään searchia kun mä en mitään kunnollista keskustelua nokkien ajoituksesta ja sen vaikutuksesta löytänyt..
    Mulla oli molemmat nokat 1mm ykkssa ja 3500rpm/700nm+
    hupputeho ilman ahtopaine kikkailua 578hv/5388rpm ja vääntö 818nm/4185rpm @1.2bar ja tehot mitattu pyöriltä.

Nyt nokat ajoitettu 0.5mm ykk mutta penkissä ei vielä käyty.

Mitä sun projektitopikista näin niin huipputeho huomattavasti ylempänä kuin mulla. Siihen 6000rpm kieppeille se pitäis saada tiedä sitte onnistuuko vakio imunokilla..?

Miten iso se sun moottori on? 2.8?

Leave a comment:

• Vinki
    replied
    Mulla on nyt nokat ajoitettu muistaakseni imu 0,25ykk ja pako 0,65ykk ja 600hepan kohdalla vääntö on jo lähes 800nm. Saiskohan nokkia kääntämällä vähän tuota väännön nousua kuriin, ja mihinköhän päin niitä kannattais lähtee säätämään?

Oon varmaan huono käyttämään searchia kun mä en mitään kunnollista keskustelua nokkien ajoituksesta ja sen vaikutuksesta löytänyt..

Leave a comment:

• ^Tonix^
    replied
    Originally posted by Agua View Post
    Kiitoksia vastauksesta!
    Vielä kun jostakin löytäisi vakio runkopukkie monentit..
    Kun tuo faq osiossa oleva linkki vie tyhjyyteen :think

Onkos porukka laitellut mihin asentoon noita nokkia sillon kun ovat laittaneet imunokan kummallekkin puolelle?
    Osa on vissiin laitellu millin auki kumpaakin ja hyvin on rokanneet?

Itse ajattelin kokeilla asetusta 0.25 pako ja 0.75 imu
    Runkopukit 20nm ja sit 50 astetta.

Tossa M50 imunokka/pakonokka threadis on keskustelua tosta ajoituksesta.
    Vielä kuin porukka sais lisättyä sinne vähä infoa kuin ovat käyneet penkitämässä niin olisi kaikille paljo helpompaa ajoittaa nokat niinku itse haluaa kuin olisi tiedossa miten vaikuttaa käppyröihin.

Yleisin ajoitus on molemmille nokille 0.5-1mm ykk:ssa..

Leave a comment:

• Agua
    replied
    Originally posted by ^Tonix^ View Post
    Kannenpultit 115nm.
    Kanget oli 60 tai 70nm. Muistaakseni 60nm..
    Kiitoksia vastauksesta!
    Vielä kun jostakin löytäisi vakio runkopukkie monentit..
    Kun tuo faq osiossa oleva linkki vie tyhjyyteen :think

Onkos porukka laitellut mihin asentoon noita nokkia sillon kun ovat laittaneet imunokan kummallekkin puolelle?
    Osa on vissiin laitellu millin auki kumpaakin ja hyvin on rokanneet?

Itse ajattelin kokeilla asetusta 0.25 pako ja 0.75 imu

Leave a comment:

• ^Tonix^
    replied
    Originally posted by Agua View Post
    Oisko jollakkin heittää arpin kannen pultteihin ja kierokangen pultteihin momentteja?

Edit :kysessä siis arp 2000 pultit kiertokangissa
    Kannenpultit 115nm.
    Kanget oli 60 tai 70nm. Muistaakseni 60nm..

Leave a comment:

• Agua
    replied
    Oisko jollakkin heittää arpin kannen pultteihin ja kierokangen pultteihin momentteja?

Edit :kysessä siis arp 2000 pultit kiertokangissa
    Last edited by Agua; 19-03-2015, 22:06.

Leave a comment:

• Vinki
    replied
    Mulla kans lähtö vaan hitsattuna ahtoputkeen.

Leave a comment:

• Make H.
    replied
    Itellä 3" 90 asteinen pakoputkikäyrä sopivasti leikattuna ja lähtö tyhjäkäyntiventtiilin letkulle hitsattuna ...

Leave a comment:

• Ardi00
    replied
    Originally posted by bmw89 View Post
    Mulla ainakin ihan perus 90 asteinen silikoni supiste 64-76mm
    ja ahtoputkeen hitsattu lähtö tyhjäkäyntiventtiilin letkulle.
    +1

Leave a comment:

• bmw89
    replied
    Mulla ainakin ihan perus 90 asteinen silikoni supiste 64-76mm
    ja ahtoputkeen hitsattu lähtö tyhjäkäyntiventtiilin letkulle.

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Mitä putkeä ootte käyttäny kaasuläpältä ahtoputkelle? Mulla on ihan orggis m52b20:n putki siinä, mutta vähän epäilyttää kauanko tulee kestämään. Oon katellu löytyiskö mitään silikoniversiota, mutta olen löytänyt vain tämän mishimoton valmisteen:

Tuokin pitäs olla muka m52b28 koneeseen, mutta noita lähtöjä alla on kaksi ja m52 koneessa pitäisi olla vain yksi tyhjäkäyntiventtiilille. Lisäksi pitäs melkeen olla 2 litrasen verio, koska siinä MAF:n pää on pienempi. Jos laittaa tommosen 2.8 version, niin joutuu isontaan ahtoputkea siltä osin. Ja hyi, tuo oranssi kuitenkin hohtaa tuolta....

Leave a comment:

• toppe
    replied
    Originally posted by mrrk View Post
    Tämä, ja mitkä oli pakolämmöt?

Eikös Jurvan ratapäivillä ollut lämpöongelmia?
    Joo mutta ei pakoputken takia
    Pakolämmöt oli noin 750 astetta eli ei mitään ongelma siellä...
    Voin laittaa screamer pipe tänä vuonna ja koeta uudestaan

Leave a comment:

Working...
X