Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bmw89
    replied
    Kannen ja lohkon plaanaus suoraksi, vakio pultit menee ainakin alle kilon ahdoilla.
    Vakio pahvistakin saa ainakin schmiedmannilta 0.3mm paksumpaa versiota. (lieneekö mitään vaikutusta):think

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Niin ja tosiaankin, kasaanko vakiopahvilla copper gasketin kera + vakiopultit vai mitäpä suosittelette?

    Leave a comment:


  • Topi08
    replied
    Toimii vakio puristuksilla, säädöt vaan aina kuntoon, 10 toimii viellä hyvin.

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Tarkotus olis nyt viimeinkin ruveta tuolta varastosta kasaamaan yhtä moottoria turbokäyttöön, ensimmäinen kokoonpano olisi lähestulkoon vakiokilkkeillä joten kysymys kuuluukin että kuinka toimi purkkareiden kanssa vai antaako olla? Vanokseton m50b25 siis kyseessä, ja 98:lla tarkoitus ajaa, eikös tuossa vakiopurkkarit ole kympin nurkilla vai tasan kymppi? Onko toivoakaan saada bensan kanssa pelaamaan? Vai millä budjettiluokan ratkaisulla saisi puristuksia vähän tiputettu jos tarvetta nyt sille on.
    Tässä vaiheessa en vielä sijoita mäntiin ja veiveihin, se olkoot sitten joskus. Nyt tarkotus vain saada toi turbolla toimimaan, tehtyä muutokset koriin ja papereihin niin homma bueno. Ihan älyttömiä ei ole tarkotus voimaakaan repiä, menee kuitenkin hukkaan avossa.
    Eli siis suhteellisen budjettiratkaisu hakusessa, mutta toimiva ja toivon mukaan edes vähän kestäisikin. Budjetti olisi vaikka johonkin 1500-2000 väliin, ja osia on haalittu jonkun verran, turbopakosarjaa, hukkis, hx40 super, neljä kappaletta b25:ia koneita ja kdfi sekä laajakaista hommat. Nyt jotain vinkkiä siis kehiin, etäisenä haabeena olisi että kesäloman aikana saisi tehtyä, suuttimet ja bensapuoli kokonaisuudessaan vielä aiheuttaa harmaita hiuksia

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by bmw89 View Post
    sopiiko m52 puolat m50:think
    Muistaakseni ei. Ei ollu sama pulttijako, kun vanoksettoman puolia kokeilin.

    Leave a comment:


  • bmw89
    replied
    sopiiko m52 puolat m50:think

    Leave a comment:


  • Ardi00
    replied
    Originally posted by Krizto View Post
    Ngk bcpr7es kärkiväli 0.5mm bensalla.
    Sama ja vakio kärkivälillä. e85lla

    Leave a comment:


  • saki
    replied
    Originally posted by Juhanik View Post
    Millä tulpilla porukka ajelee yleensä yli 1.2bar paneella? Tarkka malli ja kärkiväli?
    R5671A-8 ja 0,8mm kärkiväli. Ei tosin vakio puolilla jos ja kun vaikutusta.

    Leave a comment:


  • Krizto
    replied
    Originally posted by Juhanik View Post
    Millä tulpilla porukka ajelee yleensä yli 1.2bar paneella? Tarkka malli ja kärkiväli?
    Ngk bcpr7es kärkiväli 0.5mm bensalla.

    Leave a comment:


  • Juhanik
    replied
    Millä tulpilla porukka ajelee yleensä yli 1.2bar paneella? Tarkka malli ja kärkiväli?

    Leave a comment:


  • Krizto
    replied
    Ati dampperi on halpaa vakutuus minun mielestä!! jos pistää tako kamaa alakertaan.

    Leave a comment:


  • saki
    replied
    Originally posted by FlowAmp View Post
    Kyllä noita kankisarjoja saa aika hyvin. Itelle tulossa H veivit kiinan tuotannosta mittatilauksena. Otin Koivula Motorsportilta Somerolta. Mitta veivit oli jossain ~4-450€ paikkeilla. pitäs olla kohtuu hyvät kun drag racing jampat käyttää saman vamistajan veivejä. kysellä kannattaa s-posti tai soittamalla. Välillä vastaa vähän heikosti puhelimeen mut muuten palvelu pelannu hyvin.
    noni laitoin tuolta kanget tulemaan. Oli suoraan hyllyssäkin ja ihan ok hinta arp pulteilla.

    Kansikin näytti selvinneen taistelussa vähällä. Kutoseen uudet venttiilit niin taas mennään.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Mikäs tähän on sitten toimiva ratkaisu? Vähemmän kierroksia, ATI damper, vai riittääkö ihan vaan tehdasuusi damperi vanhan tilalle?
    Mahdotonta tietää oikeaa vastausta, varsinainen ongelma pitäisi selvittää ja tehdä ratkaisut sen mukaan. Esimerkiksi BMW:n kiertävissä rata-kutosissa dampperi on hyvin lähellä vakiota ellei vakio mutta sille on järjestetty todellä hyvä jäähdytys suurinpiirtein syylärin flektin kokoisella puhaltimella - ilman kumi kuumenee liikaa pitempään operoitaessa korkeilla kierroksilla ja dampperin vaimennusteho häviää.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by saki View Post
    Atin dampperit taitaa olla ainoita tarvike/viri malleja? = tonnin kampe.. Köyhälle kallis.

    Niidenkin myyntipuheissa korostetaan tarvetta erityisesti kun kierroksia lisätään. Mulla ei ole sitä ongelmaa.. nyttenkin kierrosrajoitin oli ihan vakion mukainen 6500rpm.

    Ehkä koitan hankkia uuden vakion. Voisiko joku uudemman/S koneen dampperi olla sopiva? => jotain parannusta vois koittaa. Vai voisiko dampperia kehittää jotenkin omatoimisesti? Esim lisää massaa? ollaan ehkä vähän aralla alueella..
    Tää on vaan arvaus ei tietoa, mutta sullahan siis kampuran värinät herää korkeista sylinterinpaineista eikä niinkään hitausvoimista(kierroksista) -> niin painava dampperi kuin löydät on varmaankin paras ratkaisu. Toki uusi vakiokin on paljon parempi vaihtoehto kuin vanha eli jos se kumi on jo niin väsynyt että päästää kehän joustamaan selvästi ei se vakion massakaan pääse vaimentamaan värähtelyjä täydellä tehollaan.

    Leave a comment:


  • FlowAmp
    replied
    Kyllä noita kankisarjoja saa aika hyvin. Itelle tulossa H veivit kiinan tuotannosta mittatilauksena. Otin Koivula Motorsportilta Somerolta. Mitta veivit oli jossain ~4-450€ paikkeilla. pitäs olla kohtuu hyvät kun drag racing jampat käyttää saman vamistajan veivejä. kysellä kannattaa s-posti tai soittamalla. Välillä vastaa vähän heikosti puhelimeen mut muuten palvelu pelannu hyvin.

    Originally posted by saki View Post
    135mm H kangille olisi myös tarvis. Laittakaa vinkkiä/linkkiä jos jossain tulee vastaan noita merkittömiä ~3-400€ kankisarjoja. 140mm pitkät on iisi löytää vaikka ebaysta 300€ hintaan mutta en nyt juur mistään löytänyt noita 135mm kankia. On niitä ollut kyllä ennen kun en ole tiennyt tarvitsevani..

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎