Flexifuel RE85 vs. bimmeri

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by JonttuPeke View Post
    kylmänä joutuu sahaamaan (mistä voisi johtua?).
    Motronic ei anna tarpeeksi ainetta käynnistyksessä. etanolia joutuu antamaan käynnistyksessä "järkyttävän paljon" koska käynnistyminen tapahtuu sillä 15% bensiini-osalla.

    Vaatisi ohjelmamuutoksen että saisi sivistyneen käynnistyvyyden. Kaverilleni asia ratkaistiin suuttimien pakko-ohjauksella jolla saa annettua "huikan". Kuvia ja tarinaa tässä topicissa aikaisemmin...

    Leave a comment:


  • JonttuPeke
    replied
    Originally posted by Tane- View Post
    Noniin, nyt viimein tulee ihan kohta tänne rovaniemelle ensimmäiselle shellille myyntiin re85. Tätä topicia oon lukenu, mutta kysyn kuitenki.

    Eli autona mulla on e36 325 (m50b25), aivan vakio. Joskus taisin lukea että joillakin on toiminut kyseinen moottori aivan hyvin 50% re85 ja 50% normibensaa seoksella. Mutta ilmeisesti pelkällä re85 ei enää toimi kovin hyvin vaan pitäisi olla isommat suuttimet? Jos jollakin on kokemuksia m50b25 moottorilla re85:sta, niin olis jees kuulla Mitä muutoksia on tehny, vai onko mitään, millä seoksilla, miten toiminut, onko ollu ongelmia jne.
    Yksi juttu kans mitä mietin, on että miten nuo polttoaineletkut on muilla kestäny, jos on isommalla etanolimäärällä ajanu?
    Itselläni on m50b25:sessa vaan 3,2l m3:sen suuttimet ja muuten hyvin toimii, mutta kylmänä joutuu sahaamaan (mistä voisi johtua?).

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Originally posted by marko84 View Post
    Eilen tuli ekaa kertaa mitattua mitä oma e34 535(m30) kuluttaa matkaajossa.
    260km matkalla keskinopeus 90km/h (2000rpm) 14l Etanolia,samalla rahalla e98 saisi 9l.
    Mitäs toi kuluttaa samalla matkalla e98:sia?

    Leave a comment:


  • Playpig
    replied
    Originally posted by marko84 View Post
    Eilen tuli ekaa kertaa mitattua mitä oma e34 535(m30) kuluttaa matkaajossa.
    260km matkalla keskinopeus 90km/h (2000rpm) 14l Etanolia,samalla rahalla e98 saisi 9l.
    Nii että 5,4 litraa sataselle? Sehä menee lähes ilmaseks!

    Leave a comment:


  • marko84
    replied
    Eilen tuli ekaa kertaa mitattua mitä oma e34 535(m30) kuluttaa matkaajossa.
    260km matkalla keskinopeus 90km/h (2000rpm) 14l Etanolia,samalla rahalla e98 saisi 9l.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    94 ooppeli kanssa meni 40tkm ihan suosiolla pelkällä E85:llä kesät talvet.

    Nyt tuo vessa on lähdössä muuten romuksi mutta ei johdu E85:stä

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Itse tullut jo kaksi kesää ajettua puhtaalla e85:llä 1986 vuosimallin bensalinjoilla & pumpuilla - Hyvin rokkaa

    Leave a comment:


  • Tane-
    replied
    Noniin, nyt viimein tulee ihan kohta tänne rovaniemelle ensimmäiselle shellille myyntiin re85. Tätä topicia oon lukenu, mutta kysyn kuitenki.

    Eli autona mulla on e36 325 (m50b25), aivan vakio. Joskus taisin lukea että joillakin on toiminut kyseinen moottori aivan hyvin 50% re85 ja 50% normibensaa seoksella. Mutta ilmeisesti pelkällä re85 ei enää toimi kovin hyvin vaan pitäisi olla isommat suuttimet? Jos jollakin on kokemuksia m50b25 moottorilla re85:sta, niin olis jees kuulla Mitä muutoksia on tehny, vai onko mitään, millä seoksilla, miten toiminut, onko ollu ongelmia jne.
    Yksi juttu kans mitä mietin, on että miten nuo polttoaineletkut on muilla kestäny, jos on isommalla etanolimäärällä ajanu?

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Originally posted by Jonem View Post
    Lisää infoa bioboxista suoraan kauppiaalta:

    "Laite asennetaan ruiskun väliin. Toiminta perustuu happianturin
    (lambda-anturin) sekä nakutuksentunnistimen yhteistoimintaan, joka säätää
    sytytystä ja polttoaineen syöttömäärää/seosta.
    Lämpötila-anturi tunnistaa rikastuksen tarpeen,mikä vähentää polttoaineen
    kulutusta."


    Eli tuon perusteella pitäisi olla ihan toimiva purkki... :think
    Tuossa asennusohjeen kuvassa näyttäisi, että pääsee kyllä itse säätöjä tekemään, ei se ihan lambdan voimalla säädä... Siihen ei asennettu videossakaan mitään johtoa - Kuljettajan on vissiin itse haettava optimisäädöt kohdilleen - persdynolla ja nollattava moottorinvikavalo tarvitaessa, jos ja kun laihalle vetää

    - Monella voi jo kaatua siihen ettei saa ohjelmaa toimimaan windowsissa

    Nuo seikat huomioiden, kuitenkin ihan ok purkki halvempiin nähden - jos askartelu kiinnostaa

    -Bio Adapteria en suosittele.

    Leave a comment:


  • Jonem
    replied
    Originally posted by jakeluvesimies View Post
    Lisää suuttmien aukioloaikaa --> lisää polttoainetta, käytännössä toimii. Vastaa sitä, että vaihtaisit isommat suuttimet, mutta tuolla voi ilmeisesti säätää sitä aukioloa... Eli voit helposti ajaa myös bensalla, ilman että tarvitsee taas suuttimia vaihtaa pienempiin. Laite ei säädä ennakkoa minnekään.


    Itselläni on kokemusta bioadapterista, eli vastaavasta purkista.
    Lisää infoa bioboxista suoraan kauppiaalta:

    "Laite asennetaan ruiskun väliin. Toiminta perustuu happianturin
    (lambda-anturin) sekä nakutuksentunnistimen yhteistoimintaan, joka säätää
    sytytystä ja polttoaineen syöttömäärää/seosta.
    Lämpötila-anturi tunnistaa rikastuksen tarpeen,mikä vähentää polttoaineen
    kulutusta."


    Eli tuon perusteella pitäisi olla ihan toimiva purkki... :think

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Originally posted by Jonem View Post
    En nyt suoranaisesti searchilla löytänyt mitään kommentointia tämän toimittajan bokseista bemarissa.
    Lisää suuttmien aukioloaikaa --> lisää polttoainetta, käytännössä toimii. Vastaa sitä, että vaihtaisit isommat suuttimet, mutta tuolla voi ilmeisesti säätää sitä aukioloa... Eli voit helposti ajaa myös bensalla, ilman että tarvitsee taas suuttimia vaihtaa pienempiin. Laite ei säädä ennakkoa minnekään.


    Itselläni on kokemusta bioadapterista, eli vastaavasta purkista.

    Leave a comment:


  • Jonem
    replied
    En nyt suoranaisesti searchilla löytänyt mitään kommentointia tämän toimittajan bokseista bemarissa. Laitoin kyselyn firmaan ja sanoivat, että toimii pelkän boksin vaihdolla tuohon sigun e36 toukan m52b20 mottiin. Vastaus oli täynnä kovaa myyntipuhetta, ilman mitään sen suurempaa teknistä tietoutta, joten käännyn teidän puoleen.
    Onko tosiaan vaihto noin helppoa? Riittääkö vakio suuttimet/syöttö pumpulta? Kokemuksia kyseistä boksista?

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by tsbmw View Post
    - olisiko säätövihjettä...
    Millä sinä sitä säädät? Vakiomoottorinohjaus?

    Leave a comment:


  • tsbmw
    replied
    Ennakko?

    Miten ennakko perstuntumalla, seossuhde alkaa olla 90%+?
    1) Niin aikaiselle että just lähtee käyntiin ilman takapotkua?
    2) Kun ei kylmällä käynnisty olen ruutannut imusarjaan bensaa - vertaa kohta 1)?
    Muutoin kone toimii loistavasti, mutta nykii juuri havaittavasti aivan pintakaasulla
    - olisiko säätövihjettä...

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Joo en ole kans itse kuullut ikinä että nykymoottorissa joku saisi männät sulatettua liian laihalla seoksella, otin kuitenkin varman päälle tuon M20 kanssa, onhan se sentään 70-luvulta se moottori.

    Leave a comment:

Working...
X