Flexifuel RE85 vs. bimmeri

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • M5 bemu
    replied
    Oma ämmä toimis viime kesänä hyvin re85:llä. Nyt vaihdettu isompi bensapumppu kun orkkis ei ei tuottanut tarpeeksi. Samalla tuli talven aikana säädätettyy venttiilit. Säätöön menossa kun saan vaan ajan, ja viimeks sieltä jo tuli vakio s-motin arvot.

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Originally posted by JonttuPeke View Post
    Saako M50b25:sen toimimaan hyvin m3 3,0l suuttimilla tolla e85:sella?


    Leave a comment:


  • JonttuPeke
    replied
    Saako M50b25:sen toimimaan hyvin m3 3,0l suuttimilla tolla e85:sella?

    Leave a comment:


  • ottto
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Toimii ja on mahdollinen juuri tuon mukaan kun kaavailit. Kaverini on nyt ajanut puoli vuotta vakio-motronicilla isommilla suuttimilla ilman huolia.

    Tuosta suuttimet:
    http://www.racetronix.biz/itemdesc.a...1810xx&eq=&Tp=
    Palatakseni aiheeseen eli isommat suuttimet ja homma pelaa re85:n kanssa? Talvikäyttöä varten vaatii sitten jo varmaan lisärikastusta.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by jakeluvesimies View Post
    Minkä tahansa voi hajottaa ilman nakutusta - väärin käyttämällä

    Mitäs muutoksia tekisit.?
    Kyllä nyt sen ohjelman vähintään säädättäisin.

    Eihän se kyllä luultavimmin sula enään noilla isommilla suuttimilla mutta edelleen olisi sääli tuhlata motorsportin ominaisuuksia.

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Meinaatko että nakutus johtuu aina laihasta seoksesta?
    Kyllä moottorin saa hajotettua ilman nakutustakin.

    Kyllä M5 tapauksessa tekisin hieman muutakin kun suuttimien vaihdon.
    Menee vähän itu ajella M5:llä jos siinä on hieno moottori ja sitten sen tehoa vähennetään sen takia että ei tehdä muutoksia kunnolla.
    Minkä tahansa voi hajottaa ilman nakutusta - väärin käyttämällä

    Mitäs muutoksia tekisit.?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by jakeluvesimies View Post
    Ei se taida s62 sen pahemmin hajota kuin muutkaan... Eihän sen nalkuttaa pitäisi... Tehohävikkiä voi kyllä tulla, kun ei ennakot ole kohdillaan...
    Meinaatko että nakutus johtuu aina laihasta seoksesta?
    Kyllä moottorin saa hajotettua ilman nakutustakin.

    Kyllä M5 tapauksessa tekisin hieman muutakin kun suuttimien vaihdon.
    Menee vähän itu ajella M5:llä jos siinä on hieno moottori ja sitten sen tehoa vähennetään sen takia että ei tehdä muutoksia kunnolla.

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    En lähtisi M5:n kanssa ihan pelkällä suuttimien vaihdolla tuota tekemään.

    Voi tulla tehohävikkiä ja huonolla tuurilla rikot koneen jos seos jää laihalle.
    Ei se taida s62 sen pahemmin hajota kuin muutkaan... Eihän sen nalkuttaa pitäisi... Tehohävikkiä voi kyllä tulla, kun ei ennakot ole kohdillaan...

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Hä, no moottorihan se ässäkin on? Ei muutaku suuttimet vaihtoon ja softa säätöön.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Btr- View Post
    Onko kukaan muuttanut e39 m5:sta toimimaan tolla re85:lla? Kestääkö polttoaine linjat ja mitä menee vaihtoon? Suuttimet ainakin, jos vaihtaa vaan 30% isommat niin onko homma siinä vai pitääkö moottorinohjausta säätää?
    En lähtisi M5:n kanssa ihan pelkällä suuttimien vaihdolla tuota tekemään.

    Voi tulla tehohävikkiä ja huonolla tuurilla rikot koneen jos seos jää laihalle.

    Leave a comment:


  • Btr-
    replied
    Onko kukaan muuttanut e39 m5:sta toimimaan tolla re85:lla? Kestääkö polttoaine linjat ja mitä menee vaihtoon? Suuttimet ainakin, jos vaihtaa vaan 30% isommat niin onko homma siinä vai pitääkö moottorinohjausta säätää?

    Leave a comment:


  • mika_z
    replied
    Originally posted by Toni.S View Post
    Onkos kukaan tätä asentanut ja testaillut toimivuutta? http://www.bioboxi.fi/ :think
    Mulla oli m54b30 motissa tuo paikallaan pari kuukautta. Sai toimimaan ku sääti inpaa apuna käyttäen seoksen kohdalleen. Teho pysyi ennallaan ja tuntu että vääntö ois jopa parantunu hieman. Purin sitte kuitenki pois ku säästö oli niin pieni. Jos kiinnostaa niin löytyis ylimääräisenä tollanen (ks myynti osio).

    Leave a comment:


  • hesuss
    replied
    En tossa äkkiseltään löytänyt muuta topiccia niin ajattelin kirjoitella tänne käyttökomemuksista.

    Päätin kokeilla RE85:sta -89 735 m30 koneeseen.
    Motronic on hyllytetty ja tilalle tullu megasquirt eli helppo säätää.
    Suuttimet on vaihdettu Bosch 349cc.
    Nyt ajettu noin 400km ja toimii kaikin puolin moitteettomasti toistaseks:think. Tosin ei säädöissään vielä kunnolla, joten kulutus on vielä korkea n. 15-16l/100 seka-ajossa.
    Kylmäkäynnistyksessä pientä ongelmaa. Saattaa ottaa pitkän startin tai heti käyntiin lähtiessään sammua.

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Saakai niitä ajotuksia roplata jos kiinnostaa, mutta ei niitä summan mutikassa voi laittaa kohdilleen. Dynossa pitäs säätää. Ja jos oikein käsitin, niin oot nokkaa säätämässä. Siitä nyt ei saa mitään hyötyä tässä tapauksessa. Sytkän ajotusta sitä pitäs muuttaa.
    Itellä loppuu just tässä vaiheessa ymmärrys, kun ei ihan omaa leipälajia ole... Sitten kun on just tämä huipputekninen m20b27 motronic basic + automaatti Vissiin jos ois perus m20, niin ei vissiin ois haaste eikä mikään:think

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Saakai niitä ajotuksia roplata jos kiinnostaa, mutta ei niitä summan mutikassa voi laittaa kohdilleen. Dynossa pitäs säätää. Ja jos oikein käsitin, niin oot nokkaa säätämässä. Siitä nyt ei saa mitään hyötyä tässä tapauksessa. Sytkän ajotusta sitä pitäs muuttaa.

    Leave a comment:

Working...
X