Originally posted by Pazi88
View Post
Flexifuel RE85 vs. bimmeri
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Onko tämä sitä niin kutsuttua "mutua" vai tietoa? Minkä tähde ei porukka käytä tuota etanolia? Miksi ne kauppaa noita muutossarjoja? Onko tuosta mittää hyötyä vai syäkö se vaa niin paljo enemmän että ei ole mitään merkitystä sillä että ajjaako 98 vai 85?
-
jaa empä tiedä miksei ihmiset tee muutoksia enempää
Tommosella 450€ purkilla saa toki jonkun aikaa jo ajella että alkaa pääsemään voiton puolelle. Vuosi taikka pari taitaa mennä siihen. Itse olen kaikki omat bemarini laittanut käymään viinalla ja kuten tuossa aikasemmin laskeskelin, niin n. 2€ säätöä tulee 100 kilometrille. Jos (kun) bensa kallistuu, niin säästö vain kasvaa. Viimesimpänä laitoin meidän e39 farkun m52tu koneella toimimaan flexifuelina vakio suuttimilla. Voi tankata viinaa tai 95:sta tai mitä vaan väliltä ja moottorinohajaus säätyy kohdilleen pienen ajelun jälkeen.
EDIT ja suoraruisku(suihku) hommalla tarkotin, että niissä koneissa ei ole perinteisen mallisia suuttimia, vaan mekaaninen korkeapainepumppu ajamassa suuttimia diisseleiden tapaan ja tämä pumppu ei kestä puhdasta e85:sta. Voitelu ei riitä sillä. Mutta perinteisiä suuttimia käyttävissä autoissa e85 ei ole ongelma.Last edited by Pazi88; 11-08-2017, 13:12.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Onko kukaan laittanut e39 535 käymään viinalla? Jos varautuu bensapumpun ja letkujen vaihtoihin, niin voiko tulla jotain muuta yllättävää?G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S
Ex:
E61 535dA -05
E91 320dA -06
E53 X5 3.0dA - 03
E39 535iA -01
E39 520i -97
E39 530dA - 00
Comment
-
Mikä kohta tässä on sun mielestä mutua? N52 ei ole suorasuihkutusmoottori, sen voi jokainen itsekin selvittää, jos ei usko.Originally posted by skubbe View PostOnko tämä sitä niin kutsuttua "mutua" vai tietoa? Minkä tähde ei porukka käytä tuota etanolia? Miksi ne kauppaa noita muutossarjoja? Onko tuosta mittää hyötyä vai syäkö se vaa niin paljo enemmän että ei ole mitään merkitystä sillä että ajjaako 98 vai 85?
Sen tähde porukka ei käytä etanolia, koska mieti nyt itsekin. Suurin osa ei vaan jaksa sitä kikkailua ja läträämistä, ja varsinkin jos joutuu satasia pistämään johonkin lisäpalikoihin ja muutostöihin, niin säästöä tuossa hommassa ei tule koskaan. Sen lisäksi kulutus kasvaa, joutuu käymään pumpulla useammin ja se saatanan kylän ainoa e85-pumppukin on kauempana, kuin muut bensapumput.
Muutossarjoja ne kauppaa sen takia, koska ne myyjät toivoo tekevänsä rahaa sillä touhulla. Bisnestä, ymmärrätkö?
Onhan noi N54-äijät ajellu e85 monta vuotta, ja onko se nykybensa sitten paljonkin parempaa "voiteluainetta" kuin e85?Originally posted by Pazi88 View Postjaa empä tiedä miksei ihmiset tee muutoksia enempää
Tommosella 450€ purkilla saa toki jonkun aikaa jo ajella että alkaa pääsemään voiton puolelle. Vuosi taikka pari taitaa mennä siihen. Itse olen kaikki omat bemarini laittanut käymään viinalla ja kuten tuossa aikasemmin laskeskelin, niin n. 2€ säätöä tulee 100 kilometrille. Jos (kun) bensa kallistuu, niin säästö vain kasvaa. Viimesimpänä laitoin meidän e39 farkun m52tu koneella toimimaan flexifuelina vakio suuttimilla. Voi tankata viinaa tai 95:sta tai mitä vaan väliltä ja moottorinohajaus säätyy kohdilleen pienen ajelun jälkeen.
EDIT ja suoraruisku(suihku) hommalla tarkotin, että niissä koneissa ei ole perinteisen mallisia suuttimia, vaan mekaaninen korkeapainepumppu ajamassa suuttimia diisseleiden tapaan ja tämä pumppu ei kestä puhdasta e85:sta. Voitelu ei riitä sillä. Mutta perinteisiä suuttimia käyttävissä autoissa e85 ei ole ongelma.
Comment
-
Siis olen ollut siinä ymmärryksessä et n54 koneilla ei voi ajaa 100% e85:llä suorasuihkupumpun voiteluongelmien vuoksi. Mut bensan sekaan sitä voi lisätä x-määrän ongelmitta.Originally posted by Bullitt View PostOnhan noi N54-äijät ajellu e85 monta vuotta, ja onko se nykybensa sitten paljonkin parempaa "voiteluainetta" kuin e85?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Pumpussa on vissiin kai oma suljettu öljytila siellä heilurilevyn puolella. En osaa sanoa, että missä määrin liikkuvat osat joutuu polttoaineen kanssa kosketuksiin. Tarttis joskus suolestaa tuollainen pumppu, mutta ei niitä jää nurkkiin pyörimään, kun vanhat menee vaihdossa takaisin. Opelin ja Volkkarin pumpuissa ainakin murenee kuminen kalvo vanhuuttaan, vaikka se ei viinaa sen enempää näkiskään, mitä nyt normibensan joukossa sitä on. Jos Bemarin pumpussa on vastaa rakenne, niin polttoaineella ei ole mitään vaikutusta voiteluun.Originally posted by Pazi88 View PostSiis olen ollut siinä ymmärryksessä et n54 koneilla ei voi ajaa 100% e85:llä suorasuihkupumpun voiteluongelmien vuoksi. Mut bensan sekaan sitä voi lisätä x-määrän ongelmitta.
Comment
-
Cruisailu alueella joku 5 astetta tai enemmän. Täyskaasu alueella vähemmän. m5x moottori vakio puristuksilla näyttäis tykkäävän 25-26 asteen ennakosta. 27 asteella alkaa jo ajoittain tippumaan teho.Originally posted by Jarpeli View PostOnkos kenelläkään kokemusta kuinka paljon on kannattanut nostaa ennakkoja e85 vs 98 vapaastihengittävässä koneessa.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Sainpas nyt flexfuel ohjelman pelaamaan m52tu koneessa kunnolla.
Eli -99 e39 523i touring. Vakio kone vakio suuttimilla, eli ei mitään muutoksia. Pelkästään softa. Voi ajaa pelkällä bensalla tai pelkällä viinalla tai sekoituksella. Moottorinohjaus oppii seoksen itsekseen. Kulutus bensalla 9.2 litraa sataselle ja viinalla 12.1 litraa sataselle samanlaisella ajolla. Eli n. 2€ säätöä per 100km tuollakin koneella.
Muutos onnistuu pelkällä softalla, koska nuo samat suuttimet on käytössä b28 koneessakin. Mut ihan rajoilla mennään b25 koneella viinan kanssa. Joku 85% on duty maksimissaan, eli b28 koneella ei onnistu mitenkään. b20 koneella taas onnistuu koska siinä on samat suuttimet kuin b25 ja b28 koneissa.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Hienoa nähdä, että homma pelittää kun tietää mitä tekee.Originally posted by Pazi88 View PostSainpas nyt flexfuel ohjelman pelaamaan m52tu koneessa kunnolla.
Eli -99 e39 523i touring. Vakio kone vakio suuttimilla, eli ei mitään muutoksia. Pelkästään softa. Voi ajaa pelkällä bensalla tai pelkällä viinalla tai sekoituksella. Moottorinohjaus oppii seoksen itsekseen. Kulutus bensalla 9.2 litraa sataselle ja viinalla 12.1 litraa sataselle samanlaisella ajolla. Eli n. 2€ säätöä per 100km tuollakin koneella.
Muutos onnistuu pelkällä softalla, koska nuo samat suuttimet on käytössä b28 koneessakin. Mut ihan rajoilla mennään b25 koneella viinan kanssa. Joku 85% on duty maksimissaan, eli b28 koneella ei onnistu mitenkään. b20 koneella taas onnistuu koska siinä on samat suuttimet kuin b25 ja b28 koneissa.
Onko m54b30 koneen muuttaminen e85:llä toimivaksi järkevää?
Onko tietoa mitä kaikkea pitää muuttaa, riittääkö esim. vakio suuttimet, vai riittäisikö tuossakin tapauksessa pelkkä ohjelmointi?:think
Comment
-
Originally posted by JaniR View PostOletteko tehneet muutoksia öljynvaihtoväliin kun E85:lla olette ajaneet?
Jos perinteisessä bensiinin käytössä päätyy polttoaineesta epäpuhtauksia moottoriöljyyn, niin kuvittelisin saman tapahtuvan viinan käytössä?Ainakin eFlexiFuelin käyttö-/asennusohjeessa sanotaan muistaakseni, että öljyt tulisi vaihtaa 10tkm välein. Itse olen harkitsemassa tuollaisen hankkimista e46 320i:hin. Siitä hyvä systeemi, että pötikän voi vaihtaa tulevaan toiseen bensa-autoon tulevaisuudessa tai myydä vanhan mukana, jos vaihtaa autoa.Originally posted by naikou View PostNo luulempa että jos noin 10tkm välein vaihtaa ni se riittää, moni foorumilainen vaihtaa muutenki tollee vaikka ei viinalla ajaiskaan. vanhoissa bemareissa huoltoväli joku 22tkm ja sen voi ihan hyvin ajaa samoilla öljyillä jos ei viinaa käytä.
Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...
Comment
-
Olisiko hyviä suosituksia mitä suuttimia vakion m52b28tu:n kanssa olisi hyvä käyttää E85 käytössä?
Comment
-
Esim. bosch 0280155831 Noille löytyy multa autossa säädetyt kartatOriginally posted by Muurahainen View PostOlisiko hyviä suosituksia mitä suuttimia vakion m52b28tu:n kanssa olisi hyvä käyttää E85 käytössä?
Tuosta sais euroopasta setin: https://rover.ebay.com/rover/1/710-5...0AAOxyfpJSXICr
Tuossa jenkkilästä huollettu ja flow mätsätty setti kohtuu hintaan:
Ja jos lähettää suomeen, niin erittäin halpa setti tuossa:
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Valmiit kartatkin toki kiinnostavat ja kiitoksia tiedosta.Originally posted by Pazi88 View PostEsim. bosch 0280155831 Noille löytyy multa autossa säädetyt kartat
Tuosta sais euroopasta setin: https://rover.ebay.com/rover/1/710-5...0AAOxyfpJSXICr
Tuossa jenkkilästä huollettu ja flow mätsätty setti kohtuu hintaan:
Ja jos lähettää suomeen, niin erittäin halpa setti tuossa:
https://rover.ebay.com/rover/1/710-5...IAAOSw3hBZyrSB
Tuollaiset lähtevät hankintaan.
Comment
Comment