Flexifuel RE85 vs. bimmeri

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • herrakani

    #181
    Originally posted by ka00z View Post
    Miten kolmekakkonen toimi / ei toiminut ennen ennakonsäätöä? Tällainen tietotaito on tässä topikissa ehdottomasti jakamisen arvoista, jos vain haluat asiasta lisää kertoa.
    Tehon puute tietyillä kierroksilla yms yskimiset loppui.

    Vedin siis suoran 36 asteen ennakkokäyrän, musta se toimi parhaiten silleen.
    Tyhjäkäynnillekkin niin paljon ennakkoja kun vaan saa kuumana käyntiin.
    Vakio ennakkokäyrähän menee semmosena vänkyränä, lie jotain nakutuksenestohommia siinä.

    Comment

    • Antsah
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1776
      • Oulu

      #182
      Nyt on itsellä testauksessa 70/30 sekotuksella e10/re85. Ihan normaalisti tuntuu toimivan mitä nyt 20km on vasta ajettu, mitään eroa en ole vielä huomannut. Kone tuntuu käyvän tasaisemmin tyhjäkäyntiä ehkä tai placeboa
      Last edited by Antsah; 18-04-2012, 12:01.

      Comment

      • herrakani

        #183
        Originally posted by Antsah View Post
        Nyt on itsellä testauksessa 70/30 sekotuksella e10/re85. Ihan normaalisti tuntuu toimivan, mitään eroa en ole vielä huomannut. Kone tuntuu käyvän tasaisemmin tyhjäkäyntiä ehkä tai placeboa
        Quoting myself: Stokiometrinen seos on kaikilla polttoaineilla Lambda: 1.0
        Tyhjäkäynnillä tietysti o2-anturi tarkkailee tätä ja moottorinohjaus pyrkii pitämään sen siinä.

        Comment

        • makebm5
          Bimmer Enthusiast
          • May 2009
          • 1313
          • Kainuu

          #184
          Originally posted by herrakani View Post
          Tehon puute tietyillä kierroksilla yms yskimiset loppui.

          Vedin siis suoran 36 asteen ennakkokäyrän, musta se toimi parhaiten silleen.
          Tyhjäkäynnillekkin niin paljon ennakkoja kun vaan saa kuumana käyntiin.
          Vakio ennakkokäyrähän menee semmosena vänkyränä, lie jotain nakutuksenestohommia siinä.
          Sytytyskäyrä muotoutuu koneen kuormituksen ja kierrosluvun mukaan. Ei kuulosta oikein järkevältä että laitat 36 astetta joka kohtaan.
          Last edited by makebm5; 18-04-2012, 14:36.
          BMW i5 M60
          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50, E89 35iS

          Comment

          • kmn
            Moderator
            • May 2009
            • 6025
            • Sipoo

            #185
            Originally posted by ka00z View Post
            Löytyykö jostain suoraa karttaa etanolille? Itse en löytänyt + tuolla tavalla tulee lisää vaivaa muuttaa auto takaisin bensakäyttöiseksi. Alkuun pärjää ihan säädettävällä paineella + isommilla suuttimilla.

            DNSF:n puolella pojat on ajelleet Micralla ja E85 jo vuoden päivät ko. reseptillä.
            Kyllä, mutta tässä haettiin optimi suoritusta käsitykseni mukana. Toki pelkät suuttimet vaihtamalla aion itsekin ensin päästellä ja työstellä kenties sitten uuden lastun vakion kaveriksi mahdollisen maximi suorituskyvyn metsästämisen toivossa.

            Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
            Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
            --
            Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

            Comment

            • jakeluvesimies
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2010
              • 2726
              • On the road @ Laplandia

              #186
              Originally posted by ka00z View Post
              Löytyykö jostain suoraa karttaa etanolille? Itse en löytänyt + tuolla tavalla tulee lisää vaivaa muuttaa auto takaisin bensakäyttöiseksi. Alkuun pärjää ihan säädettävällä paineella + isommilla suuttimilla.
              Mikäs tässä kun yksi ylimääräinen ecu pyörii nurkissa... Vaihtaa sitten alkuperäisen paikalleen, kun etanooli-humpuukiin kyllästyy.

              Haussa olisi siis helpoin tapa saada kartat suunnilleen kohdalleen eli lisää kakkua ja tuo ennakko hieman säädettyä.

              Comment

              • herrakani

                #187
                Originally posted by makebm5 View Post
                Sytytyskäyrä muotoutuu koneen kuormituksen ja kierrosluvun mukaan. Ei kuulosta oikein järkevältä että laitat 36 astetta joka kohtaan.
                Viritetyissä moottoreissa sen käyrän muuttamiseen ei oo ainakaan ollu mitään syytä.

                (Meikällä siis tehtyä, koettua, ajettua, ei mutua.)

                Comment

                • naukkis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 1222
                  • Jyväskylä

                  #188
                  Originally posted by herrakani View Post
                  Viritetyissä moottoreissa sen käyrän muuttamiseen ei oo ainakaan ollu mitään syytä.

                  (Meikällä siis tehtyä, koettua, ajettua, ei mutua.)
                  Sama lopputulos ollut useimmissa tapauksissa itselläkin, kaikkein kireimmissä vapareissa ennakkoa saa laittaa matalille kierroksille reilusti enemmän kuin varsinaiselle tehoalueelle, mekaanisilla jakajilla oli aika räpellys aina saada haluttua ennakkokäyrää.

                  Osakaasulle voi sitten vielä kokeilla laihempaa seosta ja lisää ennakkoa jos haluaa optimoida kulutusta.

                  Vakiokoneitten ennakkokäyrä on monesti päästörajoitusten takia niin monimutkainen, varsinkin jos on vielä egr sotkemassa kuvioita.

                  Comment

                  • jakeluvesimies
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2010
                    • 2726
                    • On the road @ Laplandia

                    #189
                    Mitähän tapahtuu jos laittaa tuollaisen epävirallisen "bio-adapeterin" matalaohmisiin suuttimiin? Ohjeessa lukee suutinsuosituksen olevan 10 - 17 ohmia ja omat suuttimet on 2.7 ohmia...? postiljoona kiikutti tuollaisen kotiin....

                    Taitaa jäädä asentamatta jos paikat käryää kokeilun myötä...

                    Comment

                    • Muurahainen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      #190
                      Originally posted by jakeluvesimies View Post
                      Mitähän tapahtuu jos laittaa tuollaisen epävirallisen "bio-adapeterin" matalaohmisiin suuttimiin? Ohjeessa lukee suutinsuosituksen olevan 10 - 17 ohmia ja omat suuttimet on 2.7 ohmia...? postiljoona kiikutti tuollaisen kotiin....

                      Taitaa jäädä asentamatta jos paikat käryää kokeilun myötä...
                      Liian matalilla suuttimen ohmeilla saa ohjauksen kärähtämään.
                      Voisi olla hyvä idea vaihtaa suuttimet.

                      Comment

                      • jakeluvesimies
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2010
                        • 2726
                        • On the road @ Laplandia

                        #191
                        Originally posted by Muurahainen View Post
                        Liian matalilla suuttimen ohmeilla saa ohjauksen kärähtämään.
                        Voisi olla hyvä idea vaihtaa suuttimet.
                        Kärähtääkö siis tämä adapteri, ecu vai suuttmiet? Suuttimet ovet siis alkuperäiset, samoin ecu.

                        Comment

                        • suppari
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4048
                          • Turku

                          #192
                          Tankkasin omaan b2600 mazdaan tänään lähes tyhjään tankkiin e85. Johan muuttu vielä reilusti rauhallisemmaksi. 70saa just vauhtia Pitää kääntää vähän sytkää lisää, seosruuvi ei vaikuutanut mitään vaikka käänsin selälleen.Ei paljoa ehdi ton kanssa pelaamaan, kun menee seisontaan.

                          Ladamiehet on sitä mieltä, että b.suodattimen tukkeutumiset on legendaa, mitä mieltä tästä?

                          Huomenna micraan 100% e85, josko löis vaan vähän säädintä ruttuun..
                          sigpic
                          P:0409699000

                          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                          huollot/korjaukset!

                          BMW E&F sarjaan.
                          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                          Comment

                          • Takalo_kari
                            BTCF Member
                            • Mar 2007
                            • 1359
                            • tku

                            #193
                            nissani foorumilla kanssa kovat pähkäilyt:



                            tossa jotain kumien ym. materiaalien etanolin kestävyys testailuja

                            Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                            -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                            Kiitos ajastasi? :think

                            Comment

                            • Fjord
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2011
                              • 31
                              • Rauma

                              #194
                              Onko kukaan kokeillut E85 sekoituksia M54B22 koneeseen? Lukemani perusteella luulisin, että ei konetta rikki saa kokeilemalla.
                              Last edited by Fjord; 19-04-2012, 12:48.

                              Comment

                              • Muurahainen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                #195
                                Originally posted by jakeluvesimies View Post
                                Kärähtääkö siis tämä adapteri, ecu vai suuttmiet? Suuttimet ovet siis alkuperäiset, samoin ecu.
                                Tuohon en osaa vastata.

                                Sen tiedän että jos laitat matala ohmiset korkea ohmisen ohjaukseen niin ohjaus hajoaa.

                                En osaa sanoa mitä kärähtää adapterin kanssa jos mitään ja toimiiko edes mitenkään väärillä ohmeilla.

                                Comment

                                Working...
                                X