Originally posted by Muurahainen
View Post
Flexifuel RE85 vs. bimmeri
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Eipä tietenkään. Olis vaan kiva nähdä käppyrät esim M54b30:stä niin ei tarttis ite kokeilla/dynottaa.E24 - M88/3 N/A
E85 - M54 Supercharged
G26 - M50 Supercharged
IG:kamamikko
-
ei mulla ainakaan vie paljoa. nostas ennakoita, niin alkaa todennäköisesti viemään vähemmän soppaa ja muutenkin käymään puhtaammin.Originally posted by *makke* View PostMimmosia lambda arvoja porukalla käytössä matka-ajossa? lambda=1:00 vie ainakin soppaa pirusti
Laihentaa seosta vaan niin paljon kun pystyy ilman nykimistä?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
No jos saat suoraan lambda-arvoilla pelattua niin 1.15 lienee hyvä lähtökohta. E85 pelaa pätkimättä todella laihoilla seoksilla ja myös palaa laihoilla seoksilla suhteellisen pienilllä ennakoillakin nopeasti.Originally posted by *makke* View PostMimmosia lambda arvoja porukalla käytössä matka-ajossa? lambda=1:00 vie ainakin soppaa pirusti
Laihentaa seosta vaan niin paljon kun pystyy ilman nykimistä?
Comment
-
Omassa (M30b35) tuntuu kiihtyvyys ja kaasuun vastaaminen heikkenevän, jos seoksia laihentaa. Parhaiten lähtee, kun bensanpaine on 3bar jolloin saa noin 8% enemmän soppaa johtuen siitä että nuo suuttimet on 50% isommat kuin vakiot. Oikea kokohan ois 42% isommat. Teoriassahan korkeapuristeinen etanolille suunniteltu moottori pystyy polttamaan RE85:a jopa 70% enemmän kuin bensaa. Meinasin testata jos tempaisee lambadan irti ja säätää pa-paineen alas, niin kuinka laihoilla seoksilla pystyy ajamaan ja saako siitä jotain säästöä aikaseks.
Melko paljon oli juttua aiheesta tuolla http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=803341
ja eräässä turbobricksin threadissa, jonka postasin tänne joskus
Kylmänä vaatii sen 2-3 lyhyttä starttia että lähtee käyntiin. En oo varma johtuuko se liian alhaisesta puristuksesta(9) vai riittämättömästä käynnistysrikastuksesta. Käynnistyttyään pystyy heti ajamaan ja vetää hyvin. Tyytyväinen oon ollu muuten. Pelänny vaan että milloin vanha pumppu stoppaa. Lisänny vähän Redlinen alcohol lisäainetta jos se vähän jelppais.
Edit: Unohtu mainita, että tuossa on Fekzenin lastu säädettynä 98E5 bensalle. Oli ainaki huomattava ero kaasuun vastaavuudessa vakioon verrattuna.Last edited by sLedge; 31-07-2015, 14:16.E39 540iA -96 Montrealblau / E34 535i -89 Royalblau
Ex E39 540i -97
Comment
-
-
Tietääkseni siinä on myös maf tuleva piuha ja lamdalle flex fuel lamba control saman lainen kun nettivaraosassa myynis. En saa puhelimella linkattua sitä kuvaaOriginally posted by Muurahainen View PostOnkohan tuo nyt se malli mikä tulee vain suuttimien liittimien väliin?
Hyötynä voi päästä vähän halvemmalla tankatessa.NO FOODS NO FARMS
Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
e39 523i vm:97
Comment
-
Mä ainakin ajelin melkein vuoden päivät sekaisin viinaa ja bensaa ilman ongelmia, lähti pakkasellakin hyvin käymään, liekkö sen verta isossa koneessa rikastusta kylmälläOriginally posted by Zoui View PostKysynkö tyhmiä mutta e39 540 ja -97, miten tuo tankki ja pumppu osasto viinan kanssa toimii yhteen?
Comment
-
Löytyykö netin syövereistä miten näitä on toteutettu, joku vinkki mitä osia tuonne pitäisi saada helpolla sopimaan? Kun tuolla on kuitenkin siirtopumppua ja sellaista, ajatus ihan pelkällä viinalla ja vaikka seuraavat viisi vuotta.Originally posted by jukkae View PostMä ainakin ajelin melkein vuoden päivät sekaisin viinaa ja bensaa ilman ongelmia, lähti pakkasellakin hyvin käymään, liekkö sen verta isossa koneessa rikastusta kylmällä
Elämä on pihakivestä.
Comment
-
Onko porukka käyttänyt noiden re 85 vehkeiden kanssa lisäaineita seassa? Olen ymmärtänyt että kerää levää tankkiin ja dieselin lisäaineella tämä saadaan kuriin ja redlinenltä löytyy tähän ohjeet että diesel lisä aine re85 järjestelmiin. Myös jonkin sortin "voitelevaa" lisäsi että on olemassa.
Mites talvisäilytys tms? Suuttimien läpi bensaa tms mahd notkeaa öljyä?Autopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus
www.mh-motor.fi 0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Comment
-
Äkkiseltään tuota säilytystä aatellen nappaisin ne pois ja wd-40stä ja minigrip pussiinOriginally posted by Pikkuvelii View PostOnko porukka käyttänyt noiden re 85 vehkeiden kanssa lisäaineita seassa? Olen ymmärtänyt että kerää levää tankkiin ja dieselin lisäaineella tämä saadaan kuriin ja redlinenltä löytyy tähän ohjeet että diesel lisä aine re85 järjestelmiin. Myös jonkin sortin "voitelevaa" lisäsi että on olemassa.
Mites talvisäilytys tms? Suuttimien läpi bensaa tms mahd notkeaa öljyä?
Comment
-
Tuo kuulostaa hyvältä idealta. Eli letkuun wd 40 ja paineilmapistoolilla pienillä paineilla puhaltaa sitä läpi ja naputtelee paristolla suutinta auki?Autopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus
www.mh-motor.fi 0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Comment
Comment