Originally posted by Jonsku
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M62B44 viritystä(dynolappu #73)
Collapse
X
-
E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
-
-
Originally posted by Jonsku View PostKannattaa noiden "ebay-chippien" sijaan käyttää rahat ihan oikeaan ohjelmointiin jossa säädetään DME juurikin sinun moottorillesi.
Esim. Motest Jyväskylän kulmilla on erittäin pystyvä paikkaNykyiset
E39 96' 540i
Comment
-
-
Minkälaisia huohotussysteemejä olette m6x moottoriin tehneet? Joku puteli letkun päähän ja huolehtii että ei ahdas? Jakokotelosta suoraan joku reilunkokonen nippa ja vanha tukkoon kokonaan?
Mikä tehtävä jakokotelon sisällä olevalla "separaattorilla" "suppilolla" mikäliekkään on? Siis se jonka kautta huohotus normaalisti kulkee.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostMikä tehtävä jakokotelon sisällä olevalla "separaattorilla" "suppilolla" mikäliekkään on? Siis se jonka kautta huohotus normaalisti kulkee.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Hyvät herrat,
m62:n putkitus on ollut jo kauan mielessä, onko kukaan täällä putkittanut. VAKMOTORSPORTilta sais 128taalalla kertaa 8 ja tullit päälle on jo liikaa mielsestäni.
Pakko olla halvempiakin putkia olemassa..
Samalla tietty takomännät ja kiertokankien valinta tulisi myös kyseeseen.
Näistä lisää tietoa oli mukava saada..E38 pre 740i 4.4l Manual
Comment
-
-
Putkitus on mahdollista ainakin. Näin sanoi eräs kokenut virittäjä. Halpaa lysti ei ole. Lähtökohdaksi ehkä b40 tai jopa 30 että materiaali sylkkyjen välissä riittää, lopullista iskutilavuutta vaikea sanoa. Öljyruiskut sitten vaan asennettava. Ole sinä ensimmäinen joka sen tekee, veikkaan että ei ole tehty montaa koko pallolla. Aikamoista kidutusta kestävän mosan siitä luultavasti saisi kunnon kangilla ja männillä. Samalla tekis s62 kammella.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostOle sinä ensimmäinen joka sen tekee, veikkaan että ei ole tehty montaa koko pallolla.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostEi pääse olemaan ensimmäinen, noita on tehty suomessa useampikin. Lahdesta löytyy ainakin firma joka tekee ja syynä etenkin M62TUB44 konetta (lähinnä maasturikopassa, jostain syystä) vaivaava sylinterien kuoriutuminen. Olikohan reilun satkun per reikä sisältäen männänrenkaat.E38 pre 740i 4.4l Manual
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostEi pääse olemaan ensimmäinen, noita on tehty suomessa useampikin. Lahdesta löytyy ainakin firma joka tekee ja syynä etenkin M62TUB44 konetta (lähinnä maasturikopassa, jostain syystä) vaivaava sylinterien kuoriutuminen. Olikohan reilun satkun per reikä sisältäen männänrenkaat.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostEi pääse olemaan ensimmäinen, noita on tehty suomessa useampikin. Lahdesta löytyy ainakin firma joka tekee ja syynä etenkin M62TUB44 konetta (lähinnä maasturikopassa, jostain syystä) vaivaava sylinterien kuoriutuminen. Olikohan reilun satkun per reikä sisältäen männänrenkaat.
Mulla on rakenteilla m30 näillä m62:sen männillä ja oli meinaan männänrenkaat "pikkaisen" hakusassa.
Orkkiksia toki löytyy mutta niistä tai lähinnä ylimmästä renkaasta ei ilmeisesti valulohko tykkää. Joten jos tuo Lahden puulaaki käyttää m62:sen omia mäntiä niin mitähän renkaita käyttävät?
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostEi pääse olemaan ensimmäinen, noita on tehty suomessa useampikin. Lahdesta löytyy ainakin firma joka tekee ja syynä etenkin M62TUB44 konetta (lähinnä maasturikopassa, jostain syystä) vaivaava sylinterien kuoriutuminen. Olikohan reilun satkun per reikä sisältäen männänrenkaat.
Tuli mieleen, miten nuo kuoriutuvat? Tuon ikäinenhän on alusil joka ei siis ole pinnoite. Alkaako syömään vaan reikää isommaksi vai miten?
Sitten tuohon männänrengas asiaan:
Sellanen huomio että alusil, ja nicasil renkaat on todennäkösesti eri materiaalia (ei tieto) Alusil tarvii ainakin tietyntyyppisen männänrenkaan, erään nettikeskustelun perusteella kuulemma melko kromipitoista terästä. Että toimisiko jompikumpi niiistä sitten valulohkossa jos toinen ei toimi? Miksi muuten arvelet että ei toimisi? Tää nyt aikamoista spekulointia mut olkoon.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by #BMW# View PostHyvät herrat,
m62:n putkitus on ollut jo kauan mielessä, onko kukaan täällä putkittanut. VAKMOTORSPORTilta sais 128taalalla kertaa 8 ja tullit päälle on jo liikaa mielsestäni.
Pakko olla halvempiakin putkia olemassa..
Samalla tietty takomännät ja kiertokankien valinta tulisi myös kyseeseen.
Näistä lisää tietoa oli mukava saada..
Vaparina ei välttämättä heti tarvitse putkittaa.
Uskoisin että vakiolla männillä/veiveillä mennään sinne 7500rpm = +400hv
4,4l koneessa jos vaan kansi+kilkkeet/nokat/imupuoli on kunnossa.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostMeinaatko vaparia vai ahdettua?
Vaparina ei välttämättä heti tarvitse putkittaa.
Uskoisin että vakiolla männillä/veiveillä mennään sinne 7500rpm = +400hv
4,4l koneessa jos vaan kansi+kilkkeet/nokat/imupuoli on kunnossa.
heti alarekisterissä mukana..
Mistä löytyis edullisia takomäntiä 92mm koossa? Samoin järkevät kiertokanget?
Putkitus ja takomännät myös sentakia ku tulee m60 yläpää nii sais rutistukset
Järkevään arvoon..E38 pre 740i 4.4l Manual
Comment
-
Comment