Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62B44 viritystä(dynolappu #73)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5273
    • Pirkkala

    Originally posted by Jonsku View Post
    Kannattaa noiden "ebay-chippien" sijaan käyttää rahat ihan oikeaan ohjelmointiin jossa säädetään DME juurikin sinun moottorillesi.

    Esim. Motest Jyväskylän kulmilla on erittäin pystyvä paikka
    Mitähän maksaa dme uudelleen säätö? Toki kysymällähän se selviää mut jos täälä joku tietää. Kesällä pitäisi varmaan tuo oma säädättää.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • Targo
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2013
      • 226
      • Raisio

      Originally posted by Jonsku View Post
      Kannattaa noiden "ebay-chippien" sijaan käyttää rahat ihan oikeaan ohjelmointiin jossa säädetään DME juurikin sinun moottorillesi.

      Esim. Motest Jyväskylän kulmilla on erittäin pystyvä paikka
      Löytyykö omakohtaista kokemusta säädöstä? Lappuja/ kokemuksia tiskiin
      Nykyiset
      E39 96' 540i

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5273
        • Pirkkala

        Minkälaisia huohotussysteemejä olette m6x moottoriin tehneet? Joku puteli letkun päähän ja huolehtii että ei ahdas? Jakokotelosta suoraan joku reilunkokonen nippa ja vanha tukkoon kokonaan?

        Mikä tehtävä jakokotelon sisällä olevalla "separaattorilla" "suppilolla" mikäliekkään on? Siis se jonka kautta huohotus normaalisti kulkee.
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • Morkai
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 3197
          • Saarijärvi

          Originally posted by Urpo_rotta View Post
          Mikä tehtävä jakokotelon sisällä olevalla "separaattorilla" "suppilolla" mikäliekkään on? Siis se jonka kautta huohotus normaalisti kulkee.
          Sehän on periaatteessa sykloni, joka erottelee huohotusilman mukaan päässeen öljyn. Lienee laitettu sinne sitä varten, kun imusarjan alipaine tekee välillä kovan imun ja öljy kulkeutus liiaksi imusarjaan ilman sitä. Se ei varmaan liiemmälti toimi ilman sitä imua, mutta toisaalta koko mötikan tarpeellisuus on muutosten jälkeen olematon.
          sigpic
          E23 728iA V8-projekti
          E38 730D -projekti
          E39 540iA -projekti
          I01 i3 -projekti

          Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

          Comment

          • #BMW#
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 488
            • Espoo

            Hyvät herrat,

            m62:n putkitus on ollut jo kauan mielessä, onko kukaan täällä putkittanut. VAKMOTORSPORTilta sais 128taalalla kertaa 8 ja tullit päälle on jo liikaa mielsestäni.
            Pakko olla halvempiakin putkia olemassa..
            Samalla tietty takomännät ja kiertokankien valinta tulisi myös kyseeseen.
            Näistä lisää tietoa oli mukava saada..
            E38 pre 740i 4.4l Manual

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5273
              • Pirkkala

              Putkitus on mahdollista ainakin. Näin sanoi eräs kokenut virittäjä. Halpaa lysti ei ole. Lähtökohdaksi ehkä b40 tai jopa 30 että materiaali sylkkyjen välissä riittää, lopullista iskutilavuutta vaikea sanoa. Öljyruiskut sitten vaan asennettava. Ole sinä ensimmäinen joka sen tekee, veikkaan että ei ole tehty montaa koko pallolla. Aikamoista kidutusta kestävän mosan siitä luultavasti saisi kunnon kangilla ja männillä. Samalla tekis s62 kammella.
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                Ole sinä ensimmäinen joka sen tekee, veikkaan että ei ole tehty montaa koko pallolla.
                Ei pääse olemaan ensimmäinen, noita on tehty suomessa useampikin. Lahdesta löytyy ainakin firma joka tekee ja syynä etenkin M62TUB44 konetta (lähinnä maasturikopassa, jostain syystä) vaivaava sylinterien kuoriutuminen. Olikohan reilun satkun per reikä sisältäen männänrenkaat.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • #BMW#
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 488
                  • Espoo

                  Originally posted by Cell View Post
                  Ei pääse olemaan ensimmäinen, noita on tehty suomessa useampikin. Lahdesta löytyy ainakin firma joka tekee ja syynä etenkin M62TUB44 konetta (lähinnä maasturikopassa, jostain syystä) vaivaava sylinterien kuoriutuminen. Olikohan reilun satkun per reikä sisältäen männänrenkaat.
                  laittaisitko enemmän tietoo ks. firmasta hyvään taikoitukseen..
                  E38 pre 740i 4.4l Manual

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    Originally posted by #BMW# View Post
                    laittaisitko enemmän tietoo ks. firmasta hyvään taikoitukseen..
                    Firma on Lahden kansityö.
                    Itsekkin tonne soittelin ja kyselin, mutta jäi vielä sille asteelle.
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5273
                      • Pirkkala

                      Originally posted by Cell View Post
                      Ei pääse olemaan ensimmäinen, noita on tehty suomessa useampikin. Lahdesta löytyy ainakin firma joka tekee ja syynä etenkin M62TUB44 konetta (lähinnä maasturikopassa, jostain syystä) vaivaava sylinterien kuoriutuminen. Olikohan reilun satkun per reikä sisältäen männänrenkaat.
                      Okei, empä tiennyt. Eipä sitten muuta kun
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • ike24
                        BTCF Member
                        • Mar 2011
                        • 957
                        • haapavesi

                        Pitääpä laittaa harkintaan ite. Katsotaan nyt eka miten alkuperänen kestää.

                        Comment

                        • 327 2*t+ic
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2004
                          • 209

                          Originally posted by Cell View Post
                          Ei pääse olemaan ensimmäinen, noita on tehty suomessa useampikin. Lahdesta löytyy ainakin firma joka tekee ja syynä etenkin M62TUB44 konetta (lähinnä maasturikopassa, jostain syystä) vaivaava sylinterien kuoriutuminen. Olikohan reilun satkun per reikä sisältäen männänrenkaat.
                          "Sisältäen männänrenkaat" eli käyttävätkö samaa porausta ja samoja mäntiä?
                          Mulla on rakenteilla m30 näillä m62:sen männillä ja oli meinaan männänrenkaat "pikkaisen" hakusassa.
                          Orkkiksia toki löytyy mutta niistä tai lähinnä ylimmästä renkaasta ei ilmeisesti valulohko tykkää. Joten jos tuo Lahden puulaaki käyttää m62:sen omia mäntiä niin mitähän renkaita käyttävät?

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5273
                            • Pirkkala

                            Originally posted by Cell View Post
                            Ei pääse olemaan ensimmäinen, noita on tehty suomessa useampikin. Lahdesta löytyy ainakin firma joka tekee ja syynä etenkin M62TUB44 konetta (lähinnä maasturikopassa, jostain syystä) vaivaava sylinterien kuoriutuminen. Olikohan reilun satkun per reikä sisältäen männänrenkaat.

                            Tuli mieleen, miten nuo kuoriutuvat? Tuon ikäinenhän on alusil joka ei siis ole pinnoite. Alkaako syömään vaan reikää isommaksi vai miten?


                            Sitten tuohon männänrengas asiaan:
                            Sellanen huomio että alusil, ja nicasil renkaat on todennäkösesti eri materiaalia (ei tieto) Alusil tarvii ainakin tietyntyyppisen männänrenkaan, erään nettikeskustelun perusteella kuulemma melko kromipitoista terästä. Että toimisiko jompikumpi niiistä sitten valulohkossa jos toinen ei toimi? Miksi muuten arvelet että ei toimisi? Tää nyt aikamoista spekulointia mut olkoon.
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5856
                              • Joccis City

                              Originally posted by #BMW# View Post
                              Hyvät herrat,

                              m62:n putkitus on ollut jo kauan mielessä, onko kukaan täällä putkittanut. VAKMOTORSPORTilta sais 128taalalla kertaa 8 ja tullit päälle on jo liikaa mielsestäni.
                              Pakko olla halvempiakin putkia olemassa..
                              Samalla tietty takomännät ja kiertokankien valinta tulisi myös kyseeseen.
                              Näistä lisää tietoa oli mukava saada..
                              Meinaatko vaparia vai ahdettua?
                              Vaparina ei välttämättä heti tarvitse putkittaa.
                              Uskoisin että vakiolla männillä/veiveillä mennään sinne 7500rpm = +400hv
                              4,4l koneessa jos vaan kansi+kilkkeet/nokat/imupuoli on kunnossa.
                              Aprilia RSV4

                              Comment

                              • #BMW#
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2004
                                • 488
                                • Espoo

                                Originally posted by jannmann View Post
                                Meinaatko vaparia vai ahdettua?
                                Vaparina ei välttämättä heti tarvitse putkittaa.
                                Uskoisin että vakiolla männillä/veiveillä mennään sinne 7500rpm = +400hv
                                4,4l koneessa jos vaan kansi+kilkkeet/nokat/imupuoli on kunnossa.
                                Ahtaa meinasin. Eatonin m112 toimii ahtimena, tarvis olla kestävä alakerta ku se puol bar olis
                                heti alarekisterissä mukana..

                                Mistä löytyis edullisia takomäntiä 92mm koossa? Samoin järkevät kiertokanget?
                                Putkitus ja takomännät myös sentakia ku tulee m60 yläpää nii sais rutistukset
                                Järkevään arvoon..
                                E38 pre 740i 4.4l Manual

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎