Originally posted by Jonsku
View Post
M62B44 viritystä(dynolappu #73)
Collapse
X
-
Mitähän maksaa dme uudelleen säätö? Toki kysymällähän se selviää mut jos täälä joku tietää. Kesällä pitäisi varmaan tuo oma säädättää.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
-
Löytyykö omakohtaista kokemusta säädöstä? Lappuja/ kokemuksia tiskiinOriginally posted by Jonsku View PostKannattaa noiden "ebay-chippien" sijaan käyttää rahat ihan oikeaan ohjelmointiin jossa säädetään DME juurikin sinun moottorillesi.
Esim. Motest Jyväskylän kulmilla on erittäin pystyvä paikka
Nykyiset
E39 96' 540i
Comment
-
Minkälaisia huohotussysteemejä olette m6x moottoriin tehneet? Joku puteli letkun päähän ja huolehtii että ei ahdas? Jakokotelosta suoraan joku reilunkokonen nippa ja vanha tukkoon kokonaan?
Mikä tehtävä jakokotelon sisällä olevalla "separaattorilla" "suppilolla" mikäliekkään on? Siis se jonka kautta huohotus normaalisti kulkee.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Sehän on periaatteessa sykloni, joka erottelee huohotusilman mukaan päässeen öljyn. Lienee laitettu sinne sitä varten, kun imusarjan alipaine tekee välillä kovan imun ja öljy kulkeutus liiaksi imusarjaan ilman sitä. Se ei varmaan liiemmälti toimi ilman sitä imua, mutta toisaalta koko mötikan tarpeellisuus on muutosten jälkeen olematon.Originally posted by Urpo_rotta View PostMikä tehtävä jakokotelon sisällä olevalla "separaattorilla" "suppilolla" mikäliekkään on? Siis se jonka kautta huohotus normaalisti kulkee.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
Hyvät herrat,
m62:n putkitus on ollut jo kauan mielessä, onko kukaan täällä putkittanut. VAKMOTORSPORTilta sais 128taalalla kertaa 8 ja tullit päälle on jo liikaa mielsestäni.
Pakko olla halvempiakin putkia olemassa..
Samalla tietty takomännät ja kiertokankien valinta tulisi myös kyseeseen.
Näistä lisää tietoa oli mukava saada..E38 pre 740i 4.4l Manual
Comment
-
Putkitus on mahdollista ainakin. Näin sanoi eräs kokenut virittäjä. Halpaa lysti ei ole. Lähtökohdaksi ehkä b40 tai jopa 30 että materiaali sylkkyjen välissä riittää, lopullista iskutilavuutta vaikea sanoa. Öljyruiskut sitten vaan asennettava. Ole sinä ensimmäinen joka sen tekee, veikkaan että ei ole tehty montaa koko pallolla. Aikamoista kidutusta kestävän mosan siitä luultavasti saisi kunnon kangilla ja männillä. Samalla tekis s62 kammella.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Ei pääse olemaan ensimmäinen, noita on tehty suomessa useampikin. Lahdesta löytyy ainakin firma joka tekee ja syynä etenkin M62TUB44 konetta (lähinnä maasturikopassa, jostain syystä) vaivaava sylinterien kuoriutuminen. Olikohan reilun satkun per reikä sisältäen männänrenkaat.Originally posted by Urpo_rotta View PostOle sinä ensimmäinen joka sen tekee, veikkaan että ei ole tehty montaa koko pallolla.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
laittaisitko enemmän tietoo ks. firmasta hyvään taikoitukseen..Originally posted by Cell View PostEi pääse olemaan ensimmäinen, noita on tehty suomessa useampikin. Lahdesta löytyy ainakin firma joka tekee ja syynä etenkin M62TUB44 konetta (lähinnä maasturikopassa, jostain syystä) vaivaava sylinterien kuoriutuminen. Olikohan reilun satkun per reikä sisältäen männänrenkaat.E38 pre 740i 4.4l Manual
Comment
-
Okei, empä tiennyt. Eipä sitten muuta kunOriginally posted by Cell View PostEi pääse olemaan ensimmäinen, noita on tehty suomessa useampikin. Lahdesta löytyy ainakin firma joka tekee ja syynä etenkin M62TUB44 konetta (lähinnä maasturikopassa, jostain syystä) vaivaava sylinterien kuoriutuminen. Olikohan reilun satkun per reikä sisältäen männänrenkaat.
E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
"Sisältäen männänrenkaat" eli käyttävätkö samaa porausta ja samoja mäntiä?Originally posted by Cell View PostEi pääse olemaan ensimmäinen, noita on tehty suomessa useampikin. Lahdesta löytyy ainakin firma joka tekee ja syynä etenkin M62TUB44 konetta (lähinnä maasturikopassa, jostain syystä) vaivaava sylinterien kuoriutuminen. Olikohan reilun satkun per reikä sisältäen männänrenkaat.
Mulla on rakenteilla m30 näillä m62:sen männillä ja oli meinaan männänrenkaat "pikkaisen" hakusassa.
Orkkiksia toki löytyy mutta niistä tai lähinnä ylimmästä renkaasta ei ilmeisesti valulohko tykkää. Joten jos tuo Lahden puulaaki käyttää m62:sen omia mäntiä niin mitähän renkaita käyttävät?
Comment
-
Originally posted by Cell View PostEi pääse olemaan ensimmäinen, noita on tehty suomessa useampikin. Lahdesta löytyy ainakin firma joka tekee ja syynä etenkin M62TUB44 konetta (lähinnä maasturikopassa, jostain syystä) vaivaava sylinterien kuoriutuminen. Olikohan reilun satkun per reikä sisältäen männänrenkaat.
Tuli mieleen, miten nuo kuoriutuvat? Tuon ikäinenhän on alusil joka ei siis ole pinnoite. Alkaako syömään vaan reikää isommaksi vai miten?
Sitten tuohon männänrengas asiaan:
Sellanen huomio että alusil, ja nicasil renkaat on todennäkösesti eri materiaalia (ei tieto) Alusil tarvii ainakin tietyntyyppisen männänrenkaan, erään nettikeskustelun perusteella kuulemma melko kromipitoista terästä. Että toimisiko jompikumpi niiistä sitten valulohkossa jos toinen ei toimi? Miksi muuten arvelet että ei toimisi? Tää nyt aikamoista spekulointia mut olkoon.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Meinaatko vaparia vai ahdettua?Originally posted by #BMW# View PostHyvät herrat,
m62:n putkitus on ollut jo kauan mielessä, onko kukaan täällä putkittanut. VAKMOTORSPORTilta sais 128taalalla kertaa 8 ja tullit päälle on jo liikaa mielsestäni.
Pakko olla halvempiakin putkia olemassa..
Samalla tietty takomännät ja kiertokankien valinta tulisi myös kyseeseen.
Näistä lisää tietoa oli mukava saada..
Vaparina ei välttämättä heti tarvitse putkittaa.
Uskoisin että vakiolla männillä/veiveillä mennään sinne 7500rpm = +400hv
4,4l koneessa jos vaan kansi+kilkkeet/nokat/imupuoli on kunnossa.Aprilia RSV4
Comment
-
Ahtaa meinasin. Eatonin m112 toimii ahtimena, tarvis olla kestävä alakerta ku se puol bar olisOriginally posted by jannmann View PostMeinaatko vaparia vai ahdettua?
Vaparina ei välttämättä heti tarvitse putkittaa.
Uskoisin että vakiolla männillä/veiveillä mennään sinne 7500rpm = +400hv
4,4l koneessa jos vaan kansi+kilkkeet/nokat/imupuoli on kunnossa.
heti alarekisterissä mukana..
Mistä löytyis edullisia takomäntiä 92mm koossa? Samoin järkevät kiertokanget?
Putkitus ja takomännät myös sentakia ku tulee m60 yläpää nii sais rutistukset
Järkevään arvoon..E38 pre 740i 4.4l Manual
Comment
Comment