Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62B44 viritystä(dynolappu #73)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    Originally posted by #BMW# View Post
    Ahtaa meinasin. Eatonin m112 toimii ahtimena, tarvis olla kestävä alakerta ku se puol bar olis
    heti alarekisterissä mukana..

    Mistä löytyis edullisia takomäntiä 92mm koossa? Samoin järkevät kiertokanget?
    Putkitus ja takomännät myös sentakia ku tulee m60 yläpää nii sais rutistukset
    Järkevään arvoon..
    Veikkaan, että vakiot kamat kestää hyvin sen.
    Mäntiä saa halvimmillaan tunnetuilta valmistajilta n.1500e sarja. http://store.vacmotorsports.com/cp--...nes-p2989.aspx Suomesta saa n. 1800e sarjan. http://www.futurez.fi/fi/shop/mootto...2-v8-moottorit
    Veivit maksaa tunnetuilta merkeiltä enemmän. n.2600e/sarja.http://www.arrowprecision.com/connec...w-m60-m62.html

    Ebaysta saa kiinalaista veivisarjaa 600-800e. http://www.ebay.com/itm/BMW-M60-M60B...d1d11f&vxp=mtr

    Tohon kun laskee putkituksen, niin silloin alakertaan on uponnut jo melkoisesti rahaa. Ja vielä on yläkerta tekemättä.
    Aprilia RSV4

    Comment

    • ike24
      BTCF Member
      • Mar 2011
      • 957
      • haapavesi

      Onkohan tuo ebayn kiinasarja mistään kotosin? Kyllähän vakio kone kestäny naapurimaassa reipas 700hv ja yli 900nm

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        Originally posted by Urpo_rotta View Post
        Tuli mieleen, miten nuo kuoriutuvat? Tuon ikäinenhän on alusil joka ei siis ole pinnoite. Alkaako syömään vaan reikää isommaksi vai miten?
        Seinämistä alkaa lähteä pieniä paloja, tulee kraatereita. Mitään faktaa ei syystä ole, mutta aika vahvasti vaikuttais ylikuumenemisesta johtuvalta materiaalin heikkenemiseltä. Alsan lujuus alkaa laskea kovaa vauhtia kun lämpötilat kasvaa sinne 100-150 luokkaan, vähän matskusta riippuen. M62TU koneessa tuntuu olevan termarivikoja niinkin päin, että kone käy liian kuumana. Lisäksi noi lohkoviat tuntuu olevan lähinnä maastureissa joissa on massan takia enemmän rasitusta.


        En kyllä lähtis tuhansia hakkaamaan alakertaan kun koneet on noin halpoja, kannattaa ehdottomasti ensin kokeilla vakiolla kestääkö ja jos ei niin mikä hajoaa, panostaa vasta sitten heikkoon kohtaan. Tuntuu olevan yleisempää rikkoa kone nakutuksella kuin voimalla
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Kojootti5
          Bimmer Rookie
          • Jul 2007
          • 107
          • Seinäjoki

          Onkos vanoksettomassa ja vanoksellisessa sama lohko? eli meneekö vanoksellisen kannet yms vanoksettomaan lohkoon. Täällä kun olisi tallissa purettuna vanos kone joka koki hieman lämpövauriota, ja luultavasti lohko käyttökelvoton (ellei putkita)

          PS. jos joku haluaa harrastaa niin koko läjän saa tulla hakemaan poiskin

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5273
            • Pirkkala

            Originally posted by Kojootti5 View Post
            Onkos vanoksettomassa ja vanoksellisessa sama lohko? eli meneekö vanoksellisen kannet yms vanoksettomaan lohkoon. Täällä kun olisi tallissa purettuna vanos kone joka koki hieman lämpövauriota, ja luultavasti lohko käyttökelvoton (ellei putkita)

            PS. jos joku haluaa harrastaa niin koko läjän saa tulla hakemaan poiskin
            Lohkot on identtiset, männissä on eroa. Muuten alakerta on ihan sama molemissa. Itsellä menossa vanos lohko non vanos männillä paikoilleen, ja m60 kannet.
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • 327 2*t+ic
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2004
              • 209

              Originally posted by Urpo_rotta View Post
              Tuli mieleen, miten nuo kuoriutuvat? Tuon ikäinenhän on alusil joka ei siis ole pinnoite. Alkaako syömään vaan reikää isommaksi vai miten?


              Sitten tuohon männänrengas asiaan:
              Sellanen huomio että alusil, ja nicasil renkaat on todennäkösesti eri materiaalia (ei tieto) Alusil tarvii ainakin tietyntyyppisen männänrenkaan, erään nettikeskustelun perusteella kuulemma melko kromipitoista terästä. Että toimisiko jompikumpi niiistä sitten valulohkossa jos toinen ei toimi? Miksi muuten arvelet että ei toimisi? Tää nyt aikamoista spekulointia mut olkoon.
              Muistelen lukeneeni tältäkin foorumilta lohkon kulumisongelmista jos on käytetty m52:sen mäntiä&renkaita m50/20:pin valulohkoissa. Tuo on helppo ratkaista m50:pin renkailla mutta m62:sen mäntiin sopivaa valulohkolle tarkoitettua rengassarjaa en löytänyt mistään valmiina.
              Nyt mulla on npr:n valikoimasta yhdistelemällä kasattu sarja.
              Ei mullakaan faktaa oo, osa sanoo että valulohkoon käy kaikki renkaat toiset taas on sitä mieltä että nuo hyvin kromipitoiset renkaat syö lohkon harvaksi hyvinkin nopeasti...

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                Nyt vihdoinkin sain venajouset.
                Noita eibach 25414.132 jousia pystyy käyttämään melko pienillä modeilla m62 ja m60 koneissa ja miksei niin m50/52 koneissa myös.
                Jousi painetta saa myös helposti säädettyä eri retainereilla. Nyt itse verrattuna m62 ja s62 retainerit.
                Mitattua seetipainetta max. mitalla oli 35kg ja 12mm nostolla 105kg

                Vähän eri kuin vakio 20kg ja 9,25mm nostolla 55kg.
                Aprilia RSV4

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5273
                  • Pirkkala

                  Originally posted by jannmann View Post
                  Nyt vihdoinkin sain venajouset.
                  Noita eibach 25414.132 jousia pystyy käyttämään melko pienillä modeilla m62 ja m60 koneissa ja miksei niin m50/52 koneissa myös.
                  Jousi painetta saa myös helposti säädettyä eri retainereilla. Nyt itse verrattuna m62 ja s62 retainerit.
                  Mitattua seetipainetta max. mitalla oli 35kg ja 12mm nostolla 105kg

                  Vähän eri kuin vakio 20kg ja 9,25mm nostolla 55kg.

                  Ovatko kalliita nuo? Ovat siis singlejouset? Minkäverran m60 vakiojousissa on seetipaine\nostolla.

                  Eikös pelkkä koviin nostajiin (paininkuppeihin) siirtyminen auta jo melko paljon jousiasiassa koska niin paljon kevyemmät?

                  m60 liikkuvien venttiilikoneiston osien paino taitaa olla aikapaljon suurempi kuin m62

                  Millon käy kone?
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    Originally posted by Urpo_rotta View Post
                    Ovatko kalliita nuo? Ovat siis singlejouset? Minkäverran m60 vakiojousissa on seetipaine\nostolla.

                    Eikös pelkkä koviin nostajiin (paininkuppeihin) siirtyminen auta jo melko paljon jousiasiassa koska niin paljon kevyemmät?

                    m60 liikkuvien venttiilikoneiston osien paino taitaa olla aikapaljon suurempi kuin m62

                    Millon käy kone?
                    Singlet on joo.
                    Vakioita tuplajousia en ole mitannut, unohdin tänäänkin ottaa mukaan noi m60b30 vakiot tuplajouset kun kävin kansimiehellä.
                    Tuolta tilasin itse, tosin mutkan kautta. http://www.carpartparadise.com/eibac...ings/25414.132

                    Mielestäni melko edulliset jouset.

                    Mun kovat kupit ei ole niin kevyet kuin vois, kun niissä on yli 6mm pidempi helma kuin vakioissa. Halusin, että ne ohjaa kunnolla.
                    Tänään varmistui myös rutut koneeseen kun mitattiin männän palotíla. 11,2 puristussuhteella mennään. Kiva olis jos olis enemmän, mutta ei tohdi ottaa kannesta enempää kuin 1,1mm.

                    Alkuvuodesta vielä uskoin, että käy syksyllä, mutta nyt taitaa käydä vasta 2015. Kaikkien osien tulo on vastustellut pahasti, niin aikataulut on venyneet.
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • Daa Daa
                      BTCF Member
                      • Aug 2004
                      • 910
                      • Jyväskylä

                      Onkos kellään kokemuksia Athenan cooperring kannenpäreistä ahdetussa m60/62 koneessa? Lähinnä kiinnostais että onko joillain ollut ongelmia noiden kanssa?

                      Vai ajaako kaikki neitipaineilla ja vakio pahveilla?

                      Comment

                      • MH motorsport
                        BTCF Member
                        • Sep 2011
                        • 2301
                        • Turku

                        Toiminut muissa koneissa niin miksi ei tässäkin. Navalinealta muistaakseni saa myös m6x pahveja.
                        Mrrkk:lla on athenana pahvit, mutta liekö ajossa vielä
                        Autopalvelu MH-motor
                        Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                        Maxxecu myynti ja asennus
                        www.mh-motor.fi
                        0503218217
                        Kulkineet:
                        E6 2000 touring
                        E6 2002 touring
                        E30 318is ///Mtechnic 2
                        E34 ///M5 nürburgring
                        E34 S62b50 turbo dct
                        E39 523i ///Msport
                        F30 320d

                        Comment

                        • jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5856
                          • Joccis City

                          Originally posted by Daa Daa View Post
                          Onkos kellään kokemuksia Athenan cooperring kannenpäreistä ahdetussa m60/62 koneessa? Lähinnä kiinnostais että onko joillain ollut ongelmia noiden kanssa?

                          Vai ajaako kaikki neitipaineilla ja vakio pahveilla?
                          Luulis että ainakin m62 vakiot kestää kohtalaisen hyvin. Nekun on kuitenkin mls tiipparit, eli samanlaiset kuin esim. cometic on. M60 massapohjaset tuskin rokkaa pitkälle.
                          Aprilia RSV4

                          Comment

                          • mrrk
                            BTCF Member
                            • Sep 2007
                            • 515
                            • Satakunta.

                            Originally posted by jannmann View Post
                            M60 massapohjaset tuskin rokkaa pitkälle.
                            Kyllä noilla m60 tiivisteilläkin pääsee yli 1 bar jos koko paketti on hyvin suunniteltu.

                            Auto on jo ajossa..

                            Comment

                            • ike24
                              BTCF Member
                              • Mar 2011
                              • 957
                              • haapavesi

                              Originally posted by mrrk View Post
                              Kyllä noilla m60 tiivisteilläkin pääsee yli 1 bar jos koko paketti on hyvin suunniteltu.

                              Auto on jo ajossa..
                              minkälaisilla paineilla ajat muute?

                              Comment

                              • jannmann
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 5856
                                • Joccis City

                                Tollanen limppu tuli vihdoin kotiin.
                                Ei tosin niin kevyt kuin puhuttiin :think
                                Mutta 5,9kg kelpaa tähän hätään.





                                Eli tossa alunapa johon liitetty automaatin vetolevystä irti sorvattu starttikehä ja triggeri pyörä. 765 asetelmalle ja e39 M5 massalevylle.
                                Aprilia RSV4

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎