s62b50 imu 252*
pako 248*
Muuta nokkien liittyvää tietoa s62 koneesta en löytänyt.
Joku joka ymmärtää nokkien päälle vois valaista.
Itteäni ihmetyttää b35 ja b44 väliset ominais hp/l. b35:ssa 67hp/l, b44:ssa 65hp/l ja näiden välillä ole kuin imunokan ajoitus.. voiko olla noin pienestä kiinni?
m60b40 taas kovin viritysaste em, 71.5hp/l.
Ja ihme ettei s62 nokat ole kummoset vrt. muihin ämmän koneisiin tai vaikka m60b40:seen...
mitä jos b40 nokat ->m62b44 oisko 315hp mahdollista näin saavuttaa?
Toisaalta oon kuullut m62b44 vakiona penkitettävän 310hp...
mitä jos b40 nokat ->m62b44 oisko 315hp mahdollista näin saavuttaa?
Toisaalta oon kuullut m62b44 vakiona penkitettävän 310hp...
M62B44 imusarja (vai olikohan se TU:n imusarja) on jonkin muistikuvan mukaan "ahdistavampi" kuin M60B40 imusarja, joten siellä voisi piillä lisähevosia? Onko B44 ja B40 kaasuläpät yhtä suuret?
~300hp tehoja noista B44:sta on penkitetty vakiona (toki aina arvelluttaa miten mikäkin penkki näyttää..) Luonnollisesti MAF:n, lambdojen jne antureiden tulee olla ehjiä. B40:a on muutama tuttu penkittänyt, niissä tehot ollee 280-290hp lukemissa. Säätämällä saatu hitusen 300hp päälle..
Nokkien vaihto toki vaatisi jo kunnon säädönkin, imusarjan (?) ja nokkien vaihdolla voisikin jo päästä 310-320hp sarjaan kunnolla säädettynä.. ?
Siitä eteenpäin viritys meneekin kalliiksi, remmillä saa toki sitten hevosia paljon
M62B44 imusarja (vai olikohan se TU:n imusarja) on jonkin muistikuvan mukaan "ahdistavampi" kuin M60B40 imusarja, joten siellä voisi piillä lisähevosia? Onko B44 ja B40 kaasuläpät yhtä suuret?
B40 ja B44 käyttää sama imusarja kunnes tuli vanos malli samoin on kaasuläppien kanssa.
~300hp tehoja noista B44:sta on penkitetty vakiona (toki aina arvelluttaa miten mikäkin penkki näyttää..) Luonnollisesti MAF:n, lambdojen jne antureiden tulee olla ehjiä. B40:a on muutama tuttu penkittänyt, niissä tehot ollee 280-290hp lukemissa. Säätämällä saatu hitusen 300hp päälle..
Nokkien vaihto toki vaatisi jo kunnon säädönkin, imusarjan (?) ja nokkien vaihdolla voisikin jo päästä 310-320hp sarjaan kunnolla säädettynä.. ?
Tota luokkaa varmaan tulis + 4-2-1 peltisarjat päälle (OBX), on ihan realistista odottaa 320-330hp. vakiokäyrät kun ovat mitä ovat..
Tota luokkaa varmaan tulis + 4-2-1 peltisarjat päälle (OBX), on ihan realistista odottaa 320-330hp. vakiokäyrät kun ovat mitä ovat..
Olikohan se nick "2 bar aahhh" tjms joka ainakin signaturessaan mainosteli "335 rwhp E34 540", kannet ja nokat oli kuulemma siitä tehty joten joskohan siltä suunnalta irtoaisi apuja .. ?
Ja eipä ne vakiosarjat nyt mahdottoman huonot ole, S62:ssa käytännössä samat pakosarjat ja remmin kanssa penkittävät M60:stä yli 500hp:tä joten kyllä ne aika pitkälle riittävät..
Itsellä cabriosta tipahti väännöt tehtaan arvoista ~15Nm, uskoisin syyllisen moiseen piilevän itse nikkaroiduissa pakosarjoissa.
Joo mutta toisaalta penkissä saatu +30hp M5:sta pelkällä supersprint pakosarjaa käyttämällä, kertoo sekin jotain vakio "peltisarjan" hengittävyydestä.
Jep, mutta yritäpä rytäistä supersprintin sarjoilla läpi melu- tai päästörajoista, tai pitää tehot aiotussa luokassa ilman että käytettävyys kärsii.. Kyllä niitä on suunniteltu
Minkä kokoiset läpimitat sulla oli omassa kyhäilmässä? Näyttävät kyllä hyviltä..
Ettei vaan ois ylimitoitettu 3l koneelle.
OT: ois sattumoisin M60B40 myynnissä ..
~42mm putkea parin millin seinämällä, joten olisikohan sisäreikä luokkaa 38-39mm. Vakiosarjoihin verrattuna huomattavasti suuremmat anyways joten sieltähän se ero tulee..
Heh, ei konejumppa ainakaan vielä kovin suuresti jaksa innostaa mutta katsoo josko se kärpänen taas syksyllä / talvella puraisisi..
Oletin ensiö putkien olevan isommat, mutta ovat vain n. 37.5mm ja sisähalkaisija n.35mm..
Design puoli on huomattavasti parempi, vaikka putkien pituudet heittävätkin paljon toisistaan.
Myyntipuheissa virtaavat 35% paremmin..?
Muuttuuko muuten moottorin käytösmitenkään jos laittaa vain putket paikalleen ilman säätöä?
Ääni tos varmaan ainakin kovenee, seinämät todella ohuet vs. vakioon.
jos vaparina meinaat viritteleen rueta "kunnolla" niin kanavat ja nokat ehdottomasti täytyy tehdä noi pakosarja on varmasti yxs jarrukohta m60b40 motissa imusarja ei ole suuri jarru virtauksille.
ite tosiaan porttasin kannet ja nokat teetin en ruennut maksaan maltaita valmiista kun ei oikein mieluisia loytynytkään...
kanteen tuli noka,seetit,kannenlasku,jäykemmät venajouset,ventiilin kupit esijännitys jousilla (bmw:ssä ei ole) ja overlapit hiottujen nokkien takia.
jäykillä jousilla pääsee vuorokauden seisonnan jälkeen hydrauliset säätime valummaan tyhjiksi ja käyntiin laittaessa "rasahtaa" kerran ja taas täytyvät.
jäykillä säätimillä katoaa vika...
Oletin ensiö putkien olevan isommat, mutta ovat vain n. 37.5mm ja sisähalkaisija n.35mm..
Design puoli on huomattavasti parempi, vaikka putkien pituudet heittävätkin paljon toisistaan.
Myyntipuheissa virtaavat 35% paremmin..?
Mistäs tuollaiset sarjat löytyi?
G30 530e Msport
-------------------------------------------------
F30 330e Msport
E60 525d Msport LCI
E39 530d Touring
Ex E46 320i coupé
Ex AC Schnitzer S5 3.0d
Ex ALPINA B6
Ex E34 525i Touring
Ex E36 328i Coupe
Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
Never Drive Faster Than
Your GuardianAngel Can Fly
jos vaparina meinaat viritteleen rueta "kunnolla" niin kanavat ja nokat ehdottomasti täytyy tehdä noi pakosarja on varmasti yxs jarrukohta m60b40 motissa imusarja ei ole suuri jarru virtauksille.
ite tosiaan porttasin kannet ja nokat teetin en ruennut maksaan maltaita valmiista kun ei oikein mieluisia loytynytkään...
kanteen tuli noka,seetit,kannenlasku,jäykemmät venajouset,ventiilin kupit esijännitys jousilla (bmw:ssä ei ole) ja overlapit hiottujen nokkien takia.
jäykillä jousilla pääsee vuorokauden seisonnan jälkeen hydrauliset säätime valummaan tyhjiksi ja käyntiin laittaessa "rasahtaa" kerran ja taas täytyvät.
jäykillä säätimillä katoaa vika...
Missä teetit nokat, paljonko tuli asteita?
Ootko penkittänyt?
Juu emmä mitään "kunnon" viritystä meinaa, kunhan perusasiat laitan kuntoon.
Ahtaus kuitenkin päälimmäisenä mielessä, tavotteena saada 320-330hp tänä kesänä b44:stä vaparina.
Se olisi mainio pohja jatkoa (ahtausta) ajtelleen..
Comment