Originally posted by TIRAX
View Post
M62B44 viritystä(dynolappu #73)
Collapse
X
-
B40 vakionokat 246/242 joten eipä maksa vaivaa kuuden asteen takia alkaa vaihtelemaan. Nick "2bar ahh.." on touhunnut hiottujen M60 nokkien kanssa, kannattaapi esim. sieltä suunnalta lähteä kyselemään
ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
-
Noi vakiot jouset on ihan toivottoman löysät m62 koneissa. Niitten varaan ei kannata paljoa laskea.Originally posted by TIRAX View PostHelpompi ja parempi ois tosiaan hioa vakiot ja laittaa lashcapit. Voi varmaan käyttää ilman jousien päivitystä, kun ei laita liian jyrkkää profiilia.Aprilia RSV4
Comment
-
M62 on heikot jouset + pienemmät ja kevyemmät nostimet. M60 on tupla jouset ja samat nostimet kun m42. s62 on kevyemmät kun m60 ja samat kun m50 ja jouset yksinkertaiset mutta samat kun m43 m44 tai m52.
Ajattelin miedompaa tehon lisäystä, jotta muut osat kestää kovassakin rasituksessa. Lashcapit lisää painoa, ei hyvä vakinostimilla. M42 nokat on 255/255 astetta ja sama nosto kun m60 imu puolella harmi kun on eri ajoitus.Last edited by TIRAX; 16-10-2013, 16:42.
Comment
-
M43/M44 -moottoreiden jouset eivät ole samat kuin M52-moottoreissa. No, onhan niitä ilmeisesti käytetty joissain Thaimaan tms. versioissa, mutta "normaaleissa" ECE-malleissa on eri jouset. Jousi on kuitenkin sama kuin S62-moottorissa ja se kuitenkin kiertää kohtuu korkealla eli ei ne aivan onnettoman huonot voi olla. Kaiken huipuksi sekä Dbilas että Schirck tarjoavat S62:een vakiota kireämpiä nokka-akseleita vakiojousille. Schrickin nokat ovat ilmoitettu 268 asteisiksi 11,3mm nousulla ja Dbilas 272 astetta samalla 11,3mm nousulla.Originally posted by TIRAX View PostM62 on heikot jouset + pienemmät ja kevyemmät nostimet. M60 on tupla jouset ja samat nostimet kun m42. s62 on kevyemmät kun m60 ja samat kun m50 ja jouset yksinkertaiset mutta samat kun m43 m44 tai m52.
Ajattelin miedompaa tehon lisäystä, jotta muut osat kestää kovassakin rasituksessa. Lashcapit lisää painoa, ei hyvä vakinostimilla. M42 nokat on 255/255 astetta ja sama nosto kun m60 imu puolella harmi kun on eri ajoitus.
Miten M42/50/52/60/62 toimisi esim. niillä S62:n jousilla ja noin 270 asteisilla nokilla, kun liikkuvien osien paino pysyy suunnilleen samana kuin S62:ssa?
Mistä tuo M42-moottorin nokan asteet tulevat? Itse olen siinä tiedossa, että asteita olisi tehtaan ilmoittamana 240.:thinkEihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
Mitä mittoja haluat S62:n jousista tietää? Catcamssin sivuilla on aika kattavasti tietoa M44:n vastaavista jousista.Originally posted by jannmann View PostOlis kiva mittailla noita M52 ja S62 jousia. Vois verrata sitten M62 ja M60 jousiin ihan mielenkiinnosta.
Noista Dbilas/Schrick nokista olis kiva tietää millistä milliin asteet.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
Ajattelin lähinnä vakioiden jousien seetipainetta, max noston jousipainette ja jousivakiota. Lisäksi vielä max nosto jonka vakio jousi sallii.Originally posted by Freak View PostMitä mittoja haluat S62:n jousista tietää? Catcamssin sivuilla on aika kattavasti tietoa M44:n vastaavista jousista.Aprilia RSV4
Comment
-
m42 vakio nokan arvot katoin catcamssin luettelosta...
M62 ja S62 on 33mm nostimet. Samaa kokoa taitaa olla S38 tai euro S50B32 kovat nostimet, mitkä on suunnilleen saman painoiset (bmwfans kertoi). Niitä ei voi hyödyntää M42 tai M60 kun on 35mm nostimet.
Mutta puhuvat että hydraulinostimen voi tehdä kovaksi tukkimalla öljyreijät ja laittamalla sopivan palan metallia sisälle. Sitten tuskin tarvitaan lashcappeja. Vois toimia kevyillä M62 nostimilla.
Comment
-
Noi S38/S14/S50 nostimet on 37,5mm. Taitaa ne säätöpalat olla 33mm noissa nostimissa.Originally posted by TIRAX View Postm42 vakio nokan arvot katoin catcamssin luettelosta...
M62 ja S62 on 33mm nostimet. Samaa kokoa taitaa olla S38 tai euro S50B32 kovat nostimet, mitkä on suunnilleen saman painoiset (bmwfans kertoi). Niitä ei voi hyödyntää M42 tai M60 kun on 35mm nostimet.
Mutta puhuvat että hydraulinostimen voi tehdä kovaksi tukkimalla öljyreijät ja laittamalla sopivan palan metallia sisälle. Sitten tuskin tarvitaan lashcappeja. Vois toimia kevyillä M62 nostimilla.
Saabissa esim. on 33mm nostimet.Aprilia RSV4
Comment
-
Valitettavasti harva jousivalmistaja kertoo noita asioita. Yleensä kerrotaan vaan jotain summittaista kuten max saavutettava jousipaine ja asennusohjeissa (ostamisen jälkeen) asennusmitta.Originally posted by jannmann View PostAjattelin lähinnä vaskioiden jousien seetipainetta, max noston jousipainette ja jousivakiota. Lisäksi vielä max nosto jonka vakio jousi sallii.
Tässä suhteessa jenkit on reiluja, kaikki nuo asiat saa selville esim Crane Camsin luettelosta. Jos ei ihan suoraan niin pikku excel-pyörityksellä kuitenkin.
Comment
-
Sen takia haluisinkin mitata noi eri vakio jouset. Nyt mitattuna on vain m62 jousi, joilla ei tosiaan tee mitään.Originally posted by turbobliz View PostValitettavasti harva jousivalmistaja kertoo noita asioita. Yleensä kerrotaan vaan jotain summittaista kuten max saavutettava jousipaine ja asennusohjeissa (ostamisen jälkeen) asennusmitta.
Tässä suhteessa jenkit on reiluja, kaikki nuo asiat saa selville esim Crane Camsin luettelosta. Jos ei ihan suoraan niin pikku excel-pyörityksellä kuitenkin.Aprilia RSV4
Comment
-
No eikö tuolla Catcamssin sivulla ole joitain haluamiasi mittoja? Asennuspituudet ja siten seetipaineet ei ehkä ole kymmenesosamillilleen samat S62:n kanssa, mutta suuntaa antavat kuitenkin, kun jousihan on sama.
O.E.M. :: D24.0 // d3.6 // Lf45.5 // Ls23.5
Itse olen tulkinnut merkinnät näin: D = ulkohalk. d = langan paksuus Lf = vapaapituus Ls = pituus kasaan painettuna.
fitted load / length : 27kg @ 35.5mm = Seetipaine ja asennuspituus
max. load / lift : 67kg @ 11.0mm = Voima 11 mm nousulla.
Jouset mulla on, mutta ei tarkoitukseen sopivaa vaakaa. Olisin muuten mitannut jouset, koska itseänikin arvot kiinnostaa.
Mites ne modulaari-Fordsonin jouset?Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
Onhan siellä mittoja joo, mutta ei samalla vaa'alla mitattuna kuin noi m62 jouset. Noista mitoista puuttuu jousen pohjaamisen mitta.Originally posted by Freak View PostNo eikö tuolla Catcamssin sivulla ole joitain haluamiasi mittoja? Asennuspituudet ja siten seetipaineet ei ehkä ole kymmenesosamillilleen samat S62:n kanssa, mutta suuntaa antavat kuitenkin, kun jousihan on sama.
O.E.M. :: D24.0 // d3.6 // Lf45.5 // Ls23.5
Itse olen tulkinnut merkinnät näin: D = ulkohalk. d = langan paksuus Lf = vapaapituus Ls = pituus kasaan painettuna.
fitted load / length : 27kg @ 35.5mm = Seetipaine ja asennuspituus
max. load / lift : 67kg @ 11.0mm = Voima 11 mm nousulla.
Jouset mulla on, mutta ei tarkoitukseen sopivaa vaakaa. Olisin muuten mitannut jouset, koska itseänikin arvot kiinnostaa.
Mites ne modulaari-Fordsonin jouset?
Modulaarin jouset (eibach) on matkalla kotiopäin Amerikasta. Eli niillä mennään jos vaan sopivat paikoilleen. Hivenen pitää kanteen upottaa jotta seetipaine ja 12mm nosto onnistuu.
Vielä on retainerit mietinnässä. Uskaltaako m62 omia käyttää ja mitä eroa niillä on s62 retainereihin..Aprilia RSV4
Comment
-
No eikö tuo Ls-mitta ole pohjaan painettuna? Sopisi ainakin olemaan.Originally posted by jannmann View PostOnhan siellä mittoja joo, mutta ei samalla vaa'alla mitattuna kuin noi m62 jouset. Noista mitoista puuttuu jousen pohjaamisen mitta.
Modulaarin jouset (eibach) on matkalla kotiopäin Amerikasta. Eli niillä mennään jos vaan sopivat paikoilleen. Hivenen pitää kanteen upottaa jotta seetipaine ja 12mm nosto onnistuu.
Vielä on retainerit mietinnässä. Uskaltaako m62 omia käyttää ja mitä eroa niillä on s62 retainereihin..
Jos tulevaisuudessa M42 saa enemmänkin kiusausta osakseen, nuo modulaarin jouset voisivat olla mullekin hyvä vaihtoehto. Eivät varmaankaan ole turhan kalliit.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
Comment