Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62B44 viritystä(dynolappu #73)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4647
    • Tuusula

    Originally posted by TIRAX View Post
    Kyllä noi S62 nokat on hieman paremmat kun M60, imu: 252 astetta pako: 248 astetta. Alpina B10 4,0 ois kanssa M60 vakiota paremmat nokat, mutta kun ei tule vastaan.

    Helpompi ja parempi ois tosiaan hioa vakiot ja laittaa lashcapit. Voi varmaan käyttää ilman jousien päivitystä, kun ei laita liian jyrkkää profiilia.
    B40 vakionokat 246/242 joten eipä maksa vaivaa kuuden asteen takia alkaa vaihtelemaan. Nick "2bar ahh.." on touhunnut hiottujen M60 nokkien kanssa, kannattaapi esim. sieltä suunnalta lähteä kyselemään
    ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5856
      • Joccis City

      Originally posted by TIRAX View Post
      Helpompi ja parempi ois tosiaan hioa vakiot ja laittaa lashcapit. Voi varmaan käyttää ilman jousien päivitystä, kun ei laita liian jyrkkää profiilia.
      Noi vakiot jouset on ihan toivottoman löysät m62 koneissa. Niitten varaan ei kannata paljoa laskea.
      Aprilia RSV4

      Comment

      • TIRAX
        Bimmer Rookie
        • Feb 2007
        • 102

        M62 on heikot jouset + pienemmät ja kevyemmät nostimet. M60 on tupla jouset ja samat nostimet kun m42. s62 on kevyemmät kun m60 ja samat kun m50 ja jouset yksinkertaiset mutta samat kun m43 m44 tai m52.

        Ajattelin miedompaa tehon lisäystä, jotta muut osat kestää kovassakin rasituksessa. Lashcapit lisää painoa, ei hyvä vakinostimilla. M42 nokat on 255/255 astetta ja sama nosto kun m60 imu puolella harmi kun on eri ajoitus.
        Last edited by TIRAX; 16-10-2013, 16:42.

        Comment

        • Freak
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 2560
          • .

          Originally posted by TIRAX View Post
          M62 on heikot jouset + pienemmät ja kevyemmät nostimet. M60 on tupla jouset ja samat nostimet kun m42. s62 on kevyemmät kun m60 ja samat kun m50 ja jouset yksinkertaiset mutta samat kun m43 m44 tai m52.

          Ajattelin miedompaa tehon lisäystä, jotta muut osat kestää kovassakin rasituksessa. Lashcapit lisää painoa, ei hyvä vakinostimilla. M42 nokat on 255/255 astetta ja sama nosto kun m60 imu puolella harmi kun on eri ajoitus.
          M43/M44 -moottoreiden jouset eivät ole samat kuin M52-moottoreissa. No, onhan niitä ilmeisesti käytetty joissain Thaimaan tms. versioissa, mutta "normaaleissa" ECE-malleissa on eri jouset. Jousi on kuitenkin sama kuin S62-moottorissa ja se kuitenkin kiertää kohtuu korkealla eli ei ne aivan onnettoman huonot voi olla. Kaiken huipuksi sekä Dbilas että Schirck tarjoavat S62:een vakiota kireämpiä nokka-akseleita vakiojousille. Schrickin nokat ovat ilmoitettu 268 asteisiksi 11,3mm nousulla ja Dbilas 272 astetta samalla 11,3mm nousulla.

          Miten M42/50/52/60/62 toimisi esim. niillä S62:n jousilla ja noin 270 asteisilla nokilla, kun liikkuvien osien paino pysyy suunnilleen samana kuin S62:ssa?

          Mistä tuo M42-moottorin nokan asteet tulevat? Itse olen siinä tiedossa, että asteita olisi tehtaan ilmoittamana 240.:think
          Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

          Vanha Uuden liiton mies...

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            Olis kiva mittailla noita M52 ja S62 jousia. Vois verrata sitten M62 ja M60 jousiin ihan mielenkiinnosta.
            Noista Dbilas/Schrick nokista olis kiva tietää millistä milliin asteet.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • Freak
              BTCF Member
              • Apr 2003
              • 2560
              • .

              Originally posted by jannmann View Post
              Olis kiva mittailla noita M52 ja S62 jousia. Vois verrata sitten M62 ja M60 jousiin ihan mielenkiinnosta.
              Noista Dbilas/Schrick nokista olis kiva tietää millistä milliin asteet.
              Mitä mittoja haluat S62:n jousista tietää? Catcamssin sivuilla on aika kattavasti tietoa M44:n vastaavista jousista.
              Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

              Vanha Uuden liiton mies...

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                Originally posted by Freak View Post
                Mitä mittoja haluat S62:n jousista tietää? Catcamssin sivuilla on aika kattavasti tietoa M44:n vastaavista jousista.
                Ajattelin lähinnä vakioiden jousien seetipainetta, max noston jousipainette ja jousivakiota. Lisäksi vielä max nosto jonka vakio jousi sallii.
                Last edited by jannmann; 18-10-2013, 23:29. Reason: typo
                Aprilia RSV4

                Comment

                • TIRAX
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2007
                  • 102

                  m42 vakio nokan arvot katoin catcamssin luettelosta...

                  M62 ja S62 on 33mm nostimet. Samaa kokoa taitaa olla S38 tai euro S50B32 kovat nostimet, mitkä on suunnilleen saman painoiset (bmwfans kertoi). Niitä ei voi hyödyntää M42 tai M60 kun on 35mm nostimet.

                  Mutta puhuvat että hydraulinostimen voi tehdä kovaksi tukkimalla öljyreijät ja laittamalla sopivan palan metallia sisälle. Sitten tuskin tarvitaan lashcappeja. Vois toimia kevyillä M62 nostimilla.

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    Originally posted by TIRAX View Post
                    m42 vakio nokan arvot katoin catcamssin luettelosta...

                    M62 ja S62 on 33mm nostimet. Samaa kokoa taitaa olla S38 tai euro S50B32 kovat nostimet, mitkä on suunnilleen saman painoiset (bmwfans kertoi). Niitä ei voi hyödyntää M42 tai M60 kun on 35mm nostimet.

                    Mutta puhuvat että hydraulinostimen voi tehdä kovaksi tukkimalla öljyreijät ja laittamalla sopivan palan metallia sisälle. Sitten tuskin tarvitaan lashcappeja. Vois toimia kevyillä M62 nostimilla.
                    Noi S38/S14/S50 nostimet on 37,5mm. Taitaa ne säätöpalat olla 33mm noissa nostimissa.

                    Saabissa esim. on 33mm nostimet.
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • turbobliz
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2003
                      • 1010
                      • e-suomi

                      Originally posted by jannmann View Post
                      Ajattelin lähinnä vaskioiden jousien seetipainetta, max noston jousipainette ja jousivakiota. Lisäksi vielä max nosto jonka vakio jousi sallii.
                      Valitettavasti harva jousivalmistaja kertoo noita asioita. Yleensä kerrotaan vaan jotain summittaista kuten max saavutettava jousipaine ja asennusohjeissa (ostamisen jälkeen) asennusmitta.

                      Tässä suhteessa jenkit on reiluja, kaikki nuo asiat saa selville esim Crane Camsin luettelosta. Jos ei ihan suoraan niin pikku excel-pyörityksellä kuitenkin.

                      Comment

                      • jannmann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 5856
                        • Joccis City

                        Originally posted by turbobliz View Post
                        Valitettavasti harva jousivalmistaja kertoo noita asioita. Yleensä kerrotaan vaan jotain summittaista kuten max saavutettava jousipaine ja asennusohjeissa (ostamisen jälkeen) asennusmitta.

                        Tässä suhteessa jenkit on reiluja, kaikki nuo asiat saa selville esim Crane Camsin luettelosta. Jos ei ihan suoraan niin pikku excel-pyörityksellä kuitenkin.
                        Sen takia haluisinkin mitata noi eri vakio jouset. Nyt mitattuna on vain m62 jousi, joilla ei tosiaan tee mitään.
                        Aprilia RSV4

                        Comment

                        • Freak
                          BTCF Member
                          • Apr 2003
                          • 2560
                          • .

                          No eikö tuolla Catcamssin sivulla ole joitain haluamiasi mittoja? Asennuspituudet ja siten seetipaineet ei ehkä ole kymmenesosamillilleen samat S62:n kanssa, mutta suuntaa antavat kuitenkin, kun jousihan on sama.

                          O.E.M. :: D24.0 // d3.6 // Lf45.5 // Ls23.5
                          Itse olen tulkinnut merkinnät näin: D = ulkohalk. d = langan paksuus Lf = vapaapituus Ls = pituus kasaan painettuna.

                          fitted load / length : 27kg @ 35.5mm = Seetipaine ja asennuspituus
                          max. load / lift : 67kg @ 11.0mm = Voima 11 mm nousulla.

                          Jouset mulla on, mutta ei tarkoitukseen sopivaa vaakaa. Olisin muuten mitannut jouset, koska itseänikin arvot kiinnostaa.

                          Mites ne modulaari-Fordsonin jouset?
                          Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                          Vanha Uuden liiton mies...

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            Originally posted by Freak View Post
                            No eikö tuolla Catcamssin sivulla ole joitain haluamiasi mittoja? Asennuspituudet ja siten seetipaineet ei ehkä ole kymmenesosamillilleen samat S62:n kanssa, mutta suuntaa antavat kuitenkin, kun jousihan on sama.

                            O.E.M. :: D24.0 // d3.6 // Lf45.5 // Ls23.5
                            Itse olen tulkinnut merkinnät näin: D = ulkohalk. d = langan paksuus Lf = vapaapituus Ls = pituus kasaan painettuna.

                            fitted load / length : 27kg @ 35.5mm = Seetipaine ja asennuspituus
                            max. load / lift : 67kg @ 11.0mm = Voima 11 mm nousulla.

                            Jouset mulla on, mutta ei tarkoitukseen sopivaa vaakaa. Olisin muuten mitannut jouset, koska itseänikin arvot kiinnostaa.

                            Mites ne modulaari-Fordsonin jouset?
                            Onhan siellä mittoja joo, mutta ei samalla vaa'alla mitattuna kuin noi m62 jouset. Noista mitoista puuttuu jousen pohjaamisen mitta.

                            Modulaarin jouset (eibach) on matkalla kotiopäin Amerikasta. Eli niillä mennään jos vaan sopivat paikoilleen. Hivenen pitää kanteen upottaa jotta seetipaine ja 12mm nosto onnistuu.

                            Vielä on retainerit mietinnässä. Uskaltaako m62 omia käyttää ja mitä eroa niillä on s62 retainereihin..
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • Freak
                              BTCF Member
                              • Apr 2003
                              • 2560
                              • .

                              Originally posted by jannmann View Post
                              Onhan siellä mittoja joo, mutta ei samalla vaa'alla mitattuna kuin noi m62 jouset. Noista mitoista puuttuu jousen pohjaamisen mitta.

                              Modulaarin jouset (eibach) on matkalla kotiopäin Amerikasta. Eli niillä mennään jos vaan sopivat paikoilleen. Hivenen pitää kanteen upottaa jotta seetipaine ja 12mm nosto onnistuu.

                              Vielä on retainerit mietinnässä. Uskaltaako m62 omia käyttää ja mitä eroa niillä on s62 retainereihin..
                              No eikö tuo Ls-mitta ole pohjaan painettuna? Sopisi ainakin olemaan.

                              Jos tulevaisuudessa M42 saa enemmänkin kiusausta osakseen, nuo modulaarin jouset voisivat olla mullekin hyvä vaihtoehto. Eivät varmaankaan ole turhan kalliit.
                              Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                              Vanha Uuden liiton mies...

                              Comment

                              • jannmann
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 5856
                                • Joccis City

                                Originally posted by Freak View Post
                                Jos tulevaisuudessa M42 saa enemmänkin kiusausta osakseen, nuo modulaarin jouset voisivat olla mullekin hyvä vaihtoehto. Eivät varmaankaan ole turhan kalliit.
                                267dollaria + rahti, eli ei todellakaan paha
                                Aprilia RSV4

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎