Announcement
Collapse
No announcement yet.
M62B44 viritystä(dynolappu #73)
Collapse
X
-
2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
-
-
Originally posted by jmp2002 View Postviittikkö listata kaikki muutokset, yhteen viestiin...) ja säätö.
Helppo resepti...
Sen suhteen kun ämmässä kuitenki hiteckejä enemmän esim. läppärungot vanokset ja mitä muuta jne.. Ja vastaavasti m62:ssa ei mitään ihmeellistä tekniikkaaLast edited by #BMW#; 04-11-2010, 17:25.E38 pre 740i 4.4l Manual
Comment
-
-
Noniin, hieno saavutus!
Sinälläänhän nuo M6x koneet ovat ihan tarkoituksella jätetty kovin matalaviritteisiksi, muuten olisivat "uhka" M5:lle joka taas on jätetty tuohon teholukemaan vero- ja kulutusseikkojen takia (veikkaus).ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Pistetääs nyt tänne kun BMW:n vee-kahdeksikkoihin liittyy, eli pölähtipä tänään postissa E53 pakosarjat. Niin ne vaan näitäkin ruuvailevat 4.8iS:ään (350hp tjms) kiinni, kovasti näin amatöörin silmään näyttää pieniltä kanavilta mutta ilmeisesti inssinöörit ovat tienneet mitä suunnittelevat
ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Originally posted by Jonsku View PostPistetääs nyt tänne kun BMW:n vee-kahdeksikkoihin liittyy, eli pölähtipä tänään postissa E53 pakosarjat. Niin ne vaan näitäkin ruuvailevat 4.8iS:ään (350hp tjms) kiinni, kovasti näin amatöörin silmään näyttää pieniltä kanavilta mutta ilmeisesti inssinöörit ovat tienneet mitä suunnittelevat
Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostHmm..Mihis tuollaisia, cäbiinkö meinasit? Näyttää varsin snadeille tuo koko..Pistää ihan miettimään josko omaan moiset passaisi :think
Erääseen toiseen 3-series V8 projektiin tulevat (jossain välissä), noiden pitäisi olla aika pitkälti "bolt on" näihin swappeihin, ennen kattia joutuu tosin varmaan katkaisemaan ja tekemään parit mutkat että menee mutta pääpiirteittäin hyvä sopivuus.. Onnea metsästämiseenex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
........Last edited by petrolhead; 01-09-2012, 16:41.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by BmwPunisher View Posttodella mielenkiintoista luettavaa..miten on näissä viritetyissä M6xB4x
moottoreissa vaihteiston kestävyys? mieluummin automaatti vai manuaali?
Tremec esim. tekee todella kestäviä manuaali askeja. Tälläisellä esim radan ympäri ajelu on paljon hauskempaa kuin automaatilla.
Eikös E34 5HP30 pitäisi myös kestää vääntöä 560nm? Jos tämä pitää paikkaansa on automaatissakin varaa virittää kun m60b40 koneen vakio vääntö on 400nm. Tälläisellä taas ajelee arkiajot mukavasti.
Comment
-
-
Originally posted by BmwPunisher View Posttodella mielenkiintoista luettavaa..miten on näissä viritetyissä M6xB4x
moottoreissa vaihteiston kestävyys? mieluummin automaatti vai manuaali?
Varmasti kestävä laatikko on getragin s6s 420g, jota on e39 m5:ssa vakiona. Kyseinen laatikko on myös e34 540 ja e39 540 autoissa. 6-vaihteinen getrag.
Itse laitan ZF:n 5-vaihteisen manuaalin. Otin laatikon e34 530v8:sta. Samaa laatikkoa käytetty e39 535 (3.5l v8), 3.0l e36 m3 ja e36 328:ssa, ja tuntuu ruotsin turbohärveleissä kestävän, ja joumanillakin kestää sama laatikko sen nykyisiä (800-900??) hp tehoja.
Ei aina tarvi olla tremecci että kestää. Turha näihin 500nm vehkeisiin on laittaa mitään 2,5 tonnin vaihdelaatikkoa. Toki todella suurilla väännöillä voi lentää vähän ZF:n rattaista soiroo jos rengas pitää. Siinä vaiheessa tremecciä kun vääntöä on oikeasti paljon.
Myös 5hp30 kestää todella pitkälle. Laatikossa oli väännönkesto jotain todella yläkanttiin. 5hp30:iä käytetty mm. bentley arnagessa, jossa tehtaalta vääntöä 569nm.M62B44 E32 740iM -macaoblau V8 + S3.64 =sigpic
E36 PANDEM - M50B28+HX40
+muut vartin hommat
Ex. Läjäpäin e34&e32, e36 ja pari e39
Comment
-
-
On kyllä mielenkiintoista luettavaa.Suunnitelmissa on seuraavaksi ruveta rakentamaan m60b40 moottoria remmin kanssa. Etanolilla olen suunnitellut laittaa käymään, mutta mitä muutoksia sitten vaatii. Vakio linjat on vissiin 8mm ja nykyiset menee muutenkin vaihtoon niin kannataisiko kasvattaa kokoa samalla? Mistä olisi järkevä ostaa polttoaine puolen osat? Toinen on että jos tarvii koneeseen vaihtaa osaa niin mistä saa järkevään hintaan? Blingfactory on varmaan järkevä valinta vauhtipyörän suhteen mutta mikä kytkin välittää järkevästi voiman eteenpäin ja on helppo ajaa liikenteessä? Tavoite olisi päästä lähemmäs 500hp luokkaa luotettavalla kokoonpanolla.
Autopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus
www.mh-motor.fi 0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Comment
-
-
Senverran tosta blingfactoryn vauhtiksesta, että niillä on mitat valmiina 765 asetelmalle, eli se on korkeampi kuin pikkukasin. Vakio haarukalla, laakerilla ja m5 asetelmalla toimii jos on blingfactoryn vauhtis. 765 asetelma on identtinen m5 asetelman kanssa, ainakin mitoiltaan. En tiedä onko niillä mitään eroa.
Eli voi käyttää jotain bolt on e34 m5:seen tarkotettua vahvaa asetelmaa. Kytkinlevyn boorit tosin on tietääkseni erit isossa getragissa (m5) ja 5v zf:ssä. Eli, mikä tahansa m5 turbo, katsoo sieltä sopivan kytkimen. Niitä on suomessakin useita. Tais olla ncmotorsportillakin aika pitkälle vakio asetelma sintterilevyllä (?) ..voimaa kumminkin yli 700hp
Itsellä on blingfactoryn vauhtis, m5 asetelma ja moposportista 6 lapanen sintterilevy ja vakio painelaakeri. Ajettavuudesta ny en tiedä, auto on pölyn alla tallin perällä ja odottaa tekijäänsä.M62B44 E32 740iM -macaoblau V8 + S3.64 =sigpic
E36 PANDEM - M50B28+HX40
+muut vartin hommat
Ex. Läjäpäin e34&e32, e36 ja pari e39
Comment
-
-
Mullakin on Bling Factoryn tekemä vauhtis, joka on tehty osaksi omilla mitoilla ja loput kopioitu muistaakseni niiden s62 koneen vauhtiksesta. Erilaisia m6x/s62 vauhtipyöriä oli muistaaakseni viittä erilaista tarjolla, vaikka nettikaupassa on vain tuo yksi malli. Asetelmana tuossa mun kotterossa on -765 ja levynä Clutch Netin jousitettu s62 kevlari levy.
Tuo on mukava setti käyttää ja väännön kestoa about 700nm, sopii tosin vain Getragin 420g askin kanssa.Last edited by Daa Daa; 18-07-2013, 10:50.
Comment
-
-
Joo toi 5v zf tulisi tuon koneen kaveriksi. Laatikon pitäisi kyllä tollasia pikkuvoimia kestää mitä ruotsin puolelta kattellu missä käytössä ja hyvänä esimerkkinä bamsen volvo jossa m3 zf loota. Eli blingfactoryn kiekkoon ei saa 530i asetelmaa sopimaan? Meinasin sen kanssa kokeilla sintterillä alkuun kun on joku 5tkm ajettu asetelma. Mitä kannataisi ehdottomasti vaihtaa tollasesta 270tkm ajetusta ehjästä b40 koneesta vai laittaa suoraan vaan vaihtoon? Meinasin kokeilla alkuun vaan katsoa että ö-pumppu on kireällä ja kaikki hihnapyörät ja kiristimet ketjulle yms vaihtoon, tiivisteet venakoppiin ja imusarjaan. Vai kannattaisiko leväyttää koko kone ja käydä perusteellisesti läpi joka nippeli. Menee vaan kalliiksi jos kannet tarvii irroittaa.Autopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus
www.mh-motor.fi 0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Comment
-
Comment