Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62B44 viritystä(dynolappu #73)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NCmotorsport
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 645
    • Naantali

    #91
    Originally posted by -Sipe- View Post
    Senverran tosta blingfactoryn vauhtiksesta, että niillä on mitat valmiina 765 asetelmalle, eli se on korkeampi kuin pikkukasin. Vakio haarukalla, laakerilla ja m5 asetelmalla toimii jos on blingfactoryn vauhtis. 765 asetelma on identtinen m5 asetelman kanssa, ainakin mitoiltaan. En tiedä onko niillä mitään eroa.

    Eli voi käyttää jotain bolt on e34 m5:seen tarkotettua vahvaa asetelmaa. Kytkinlevyn boorit tosin on tietääkseni erit isossa getragissa (m5) ja 5v zf:ssä. Eli, mikä tahansa m5 turbo, katsoo sieltä sopivan kytkimen. Niitä on suomessakin useita. Tais olla ncmotorsportillakin aika pitkälle vakio asetelma sintterilevyllä (?) ..voimaa kumminkin yli 700hp

    Itsellä on blingfactoryn vauhtis, m5 asetelma ja moposportista 6 lapanen sintterilevy ja vakio painelaakeri. Ajettavuudesta ny en tiedä, auto on pölyn alla tallin perällä ja odottaa tekijäänsä.
    mulla oli tosiaan vakio m5 vauhtis, 765 asetelma ja sintteri levy. Rupesi luistamaan jo 600hp 800nm kohdalla. Tätä nykyään on po metallin vauhtis ja alconin tuplalevy kytkin.

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5272
      • Pirkkala

      #92
      530 asetelma on kovin hento, vakiolevyllä ei kestä kovin kovaa käyttöä b40:sen jatkona. tosin rauhallisessa ajossa pelaa kyllä, mutta "kykäpommia" ei kestä montaa kertaa. en sitten osaa sanoa kuinka paljon sintterilevy asiaan auttaa. Jos meinaat konetta virittää niin suoraan -765 asetelma, pääset samalla eroon kaksmassa vauhtiksesta.
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5272
        • Pirkkala

        #93
        Vähän ot, mutta miten on tuon 530:sen zf 310z lootan kanssa, onko se "hidas?" omani on, liekkö sitten syncrot huonot, vai ominaisuus? En ole ajanu 6v getragilla joka on kuulemma tosi hidas, joten en osaa vertailla. Mutta kaukana on tuon oman lootani sallima vaihtonopeus siitä mitä on vaikka monissa japsivehkeissä. Redline sisään...
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • MH motorsport
          BTCF Member
          • Sep 2011
          • 2301
          • Turku

          #94
          Joo taidan mennä tolla blingfactoryn kovalla kiekolla ja 765 asetelmalla sintterin kanssa niin eipähän tule alimitoitettua. Onko mitään hyviä ehdotuksia ahtimeksi. Vortech v3 on ainakin tossa ess kitissä ja kovin luotettavaksi mainostavat pakettia, tosin ahdot on alle 0,5 bar tolla bolt on setillä.
          Autopalvelu MH-motor
          Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
          Maxxecu myynti ja asennus
          www.mh-motor.fi
          0503218217
          Kulkineet:
          E6 2000 touring
          E6 2002 touring
          E30 318is ///Mtechnic 2
          E34 ///M5 nürburgring
          E34 S62b50 turbo dct
          E39 523i ///Msport
          F30 320d

          Comment

          • MH motorsport
            BTCF Member
            • Sep 2011
            • 2301
            • Turku

            #95
            Originally posted by Urpo_rotta View Post
            Vähän ot, mutta miten on tuon 530:sen zf 310z lootan kanssa, onko se "hidas?" omani on, liekkö sitten syncrot huonot, vai ominaisuus? En ole ajanu 6v getragilla joka on kuulemma tosi hidas, joten en osaa vertailla. Mutta kaukana on tuon oman lootani sallima vaihtonopeus siitä mitä on vaikka monissa japsivehkeissä. Redline sisään...
            Kyllä omassa vehkeessä sujahtaa vaihteet vallan nopeasti pesään. Vaihdoin hetki sitten uudet öljyt mutten oikeastaan huomannut mitään eroa toiminnassa.
            Autopalvelu MH-motor
            Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
            Maxxecu myynti ja asennus
            www.mh-motor.fi
            0503218217
            Kulkineet:
            E6 2000 touring
            E6 2002 touring
            E30 318is ///Mtechnic 2
            E34 ///M5 nürburgring
            E34 S62b50 turbo dct
            E39 523i ///Msport
            F30 320d

            Comment

            • Daa Daa
              BTCF Member
              • Aug 2004
              • 910
              • Jyväskylä

              #96
              Originally posted by Urpo_rotta View Post
              En ole ajanu 6v getragilla joka on kuulemma tosi hidas
              Tuo 6v getrag on kylmänä tahmea, mutta lämpöisenä toimii kuin ajatus.

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5272
                • Pirkkala

                #97
                Originally posted by Pikkuvelii View Post
                Kyllä omassa vehkeessä sujahtaa vaihteet vallan nopeasti pesään. Vaihdoin hetki sitten uudet öljyt mutten oikeastaan huomannut mitään eroa toiminnassa.
                Pitääpä alkaa epäilemään että oma laatikkoni ei lie ihan parhaassa vedossaan.

                Foorumilla kirjoittelee ainakin yksi jolla on M60b40 + vortech, ahtimen mallia en nyt muista, mutta voimaa kait yli 600hp, joten kyllä se vortech puhaltaa tarvittaessa ihan hyvin. Se bolt on paketti on järkyttävän ylihintainen. Niin ja jos minulta kysytään niin juurikin tuolla em. Setupilla bmw v8 kannattaa ahtaa, koska hinta on kohtuullinen, se mahtuu pannuhuoneeseen (ainaki isommat korit) ei oo kamalan kallis, ja omasta mielestä moottori soveltuu ominaisuuksiltaan paremmin remmille kuin turbolle.
                Itselläkin tarkoitus olisi vortech laittaa, kunhan rahapussi sen sallii.
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5272
                  • Pirkkala

                  #98
                  Originally posted by Daa Daa View Post
                  Tuo 6v getrag on kylmänä tahmea, mutta lämpöisenä toimii kuin ajatus.
                  Hmm, tästä kuullut vähän muuta kyllä, sikäli kun puhutaan esim e34 540 käytetystä laatikosta.
                  Tietenkin se, mikä on hidas, on mielipide kysymys. Joutuu varmaan lähtä koeajaa kaverin 6v niin osais arvella tuon oman hitaudesta jotain.
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • MH motorsport
                    BTCF Member
                    • Sep 2011
                    • 2301
                    • Turku

                    #99
                    Joo siinä ess setis on suuttimille, lastulle ja hihnapyörille hintaa se yli 2000e
                    Autopalvelu MH-motor
                    Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                    Maxxecu myynti ja asennus
                    www.mh-motor.fi
                    0503218217
                    Kulkineet:
                    E6 2000 touring
                    E6 2002 touring
                    E30 318is ///Mtechnic 2
                    E34 ///M5 nürburgring
                    E34 S62b50 turbo dct
                    E39 523i ///Msport
                    F30 320d

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5856
                      • Joccis City

                      Onkos jollain tietoa mikä tossa 4,4 koneessa on paljealueen mitta?
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • 327 2*t+ic
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2004
                        • 209

                        Tietäiskös jannmann tai joku muu voiko noita m62b44 männänrenkaita käyttää valurautalohkossa.
                        Kulkeutui tuollaiset männät käsiin ja niille vois olla käyttöä rautamoottorissa.
                        Paljealueesta muuta tiedä mutta männät on pieniä venttiilikoloja lukuunottamatta tasalakiset.

                        Comment

                        • Jonsku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 4647
                          • Tuusula

                          Originally posted by -Sipe- View Post
                          Senverran tosta blingfactoryn vauhtiksesta, että niillä on mitat valmiina 765 asetelmalle, eli se on korkeampi kuin pikkukasin. Vakio haarukalla, laakerilla ja m5 asetelmalla toimii jos on blingfactoryn vauhtis. 765 asetelma on identtinen m5 asetelman kanssa, ainakin mitoiltaan. En tiedä onko niillä mitään eroa.
                          M5 asetelma, E34 vai E39? E34 M5 asetelman korvaajahan tuo 765 asetelma on (3.6 kovan vauhtipyörän kykäksi), E39 M5 asetelma on kaksoismassapyörälle ja kovin onnettoman kokoinen / vahvuinen vrt. 765.

                          Originally posted by Pikkuvelii View Post
                          Joo toi 5v zf tulisi tuon koneen kaveriksi. Laatikon pitäisi kyllä tollasia pikkuvoimia kestää mitä ruotsin puolelta kattellu missä käytössä ja hyvänä esimerkkinä bamsen volvo jossa m3 zf loota. Eli blingfactoryn kiekkoon ei saa 530i asetelmaa sopimaan? Meinasin sen kanssa kokeilla sintterillä alkuun kun on joku 5tkm ajettu asetelma. Mitä kannataisi ehdottomasti vaihtaa tollasesta 270tkm ajetusta ehjästä b40 koneesta vai laittaa suoraan vaan vaihtoon? Meinasin kokeilla alkuun vaan katsoa että ö-pumppu on kireällä ja kaikki hihnapyörät ja kiristimet ketjulle yms vaihtoon, tiivisteet venakoppiin ja imusarjaan. Vai kannattaisiko leväyttää koko kone ja käydä perusteellisesti läpi joka nippeli. Menee vaan kalliiksi jos kannet tarvii irroittaa.
                          Mitäpä sitä turhaan sintteriä pukkaamaan kun massalevy + 765 asetelma kestää sen 800Nm joka on jo varsin mukava lukema. Säilyy ajettavuuskin hyvänä samalla

                          Eipä tuollaiseen alle 300tkm ajettuun tarvinne vaihtaa kuin ketjunkiristimet, jakopään / venakoppien tiivisteet ja öljylinjojen o-renkaat (ja tarkistaa toki öljypumpun pultit/mutterit). Ajoitus kannattaa myös tarkistaa samalla (kompensoida ketjun pieni venyminen).
                          ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                          ex. Alpina D10 Touring #33/94
                          ... and many more

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            Originally posted by jannmann View Post
                            Onkos jollain tietoa mikä tossa 4,4 koneessa on paljealueen mitta?
                            Itse itselleni vastaten. 99% mittaus tarkkuudella se on 4,6l koneessa 0,8mm.
                            Eli paljoa extraa ei kansista/lohkosta höylätä.
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • -Sipe-
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 416
                              • Tampere.

                              mullon e34 m5 paineasetelma
                              M62B44 E32 740iM -macaoblau V8 + S3.64 =sigpic
                              E36 PANDEM - M50B28+HX40

                              +muut vartin hommat

                              Ex. Läjäpäin e34&e32, e36 ja pari e39

                              Comment

                              • jannmann
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 5856
                                • Joccis City

                                Pientä murhetta tuottaa nyt toi moottoriprojekti....
                                Vakiot nostimet on liian lyhyet ja jouset on aivan liian löysät millekkään nokalle.

                                Nostimet taitaa joutua jopa teettämään jos yksi mahdollinen versio ei toimi.
                                Mutta noi jouset on isompi murhe..
                                Löytyykö mitään conical jousta joka olisi huomattavasti vakiota jäykempi ja sallisi 12mm nostoa?
                                Asennus mitta on luokkaa 34,85mm ja seetipainetta pitäis olla 35kg, max nostolle(22,85 jousen puristunut mitta) pitäis löytyä 95kg.

                                Toki voidaan käyttää myös normi single jousta noilla mitoilla kunhan ulkohalkaisija ei ylitä 30mm, että mahtuu nostimen sisään.
                                Aprilia RSV4

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎