Originally posted by -Sipe-
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M62B44 viritystä(dynolappu #73)
Collapse
X
-
530 asetelma on kovin hento, vakiolevyllä ei kestä kovin kovaa käyttöä b40:sen jatkona. tosin rauhallisessa ajossa pelaa kyllä, mutta "kykäpommia" ei kestä montaa kertaa. en sitten osaa sanoa kuinka paljon sintterilevy asiaan auttaa. Jos meinaat konetta virittää niin suoraan -765 asetelma, pääset samalla eroon kaksmassa vauhtiksesta.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Vähän ot, mutta miten on tuon 530:sen zf 310z lootan kanssa, onko se "hidas?" omani on, liekkö sitten syncrot huonot, vai ominaisuus? En ole ajanu 6v getragilla joka on kuulemma tosi hidas, joten en osaa vertailla. Mutta kaukana on tuon oman lootani sallima vaihtonopeus siitä mitä on vaikka monissa japsivehkeissä. Redline sisään...E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Joo taidan mennä tolla blingfactoryn kovalla kiekolla ja 765 asetelmalla sintterin kanssa niin eipähän tule alimitoitettua. Onko mitään hyviä ehdotuksia ahtimeksi. Vortech v3 on ainakin tossa ess kitissä ja kovin luotettavaksi mainostavat pakettia, tosin ahdot on alle 0,5 bar tolla bolt on setillä.Autopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus
www.mh-motor.fi 0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostVähän ot, mutta miten on tuon 530:sen zf 310z lootan kanssa, onko se "hidas?" omani on, liekkö sitten syncrot huonot, vai ominaisuus? En ole ajanu 6v getragilla joka on kuulemma tosi hidas, joten en osaa vertailla. Mutta kaukana on tuon oman lootani sallima vaihtonopeus siitä mitä on vaikka monissa japsivehkeissä. Redline sisään...Autopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus
www.mh-motor.fi 0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Comment
-
-
Originally posted by Pikkuvelii View PostKyllä omassa vehkeessä sujahtaa vaihteet vallan nopeasti pesään. Vaihdoin hetki sitten uudet öljyt mutten oikeastaan huomannut mitään eroa toiminnassa.
Foorumilla kirjoittelee ainakin yksi jolla on M60b40 + vortech, ahtimen mallia en nyt muista, mutta voimaa kait yli 600hp, joten kyllä se vortech puhaltaa tarvittaessa ihan hyvin. Se bolt on paketti on järkyttävän ylihintainen. Niin ja jos minulta kysytään niin juurikin tuolla em. Setupilla bmw v8 kannattaa ahtaa, koska hinta on kohtuullinen, se mahtuu pannuhuoneeseen (ainaki isommat korit) ei oo kamalan kallis, ja omasta mielestä moottori soveltuu ominaisuuksiltaan paremmin remmille kuin turbolle.
Itselläkin tarkoitus olisi vortech laittaa, kunhan rahapussi sen sallii.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Daa Daa View PostTuo 6v getrag on kylmänä tahmea, mutta lämpöisenä toimii kuin ajatus.
Tietenkin se, mikä on hidas, on mielipide kysymys. Joutuu varmaan lähtä koeajaa kaverin 6v niin osais arvella tuon oman hitaudesta jotain.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Joo siinä ess setis on suuttimille, lastulle ja hihnapyörille hintaa se yli 2000eAutopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus
www.mh-motor.fi 0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Comment
-
-
Originally posted by -Sipe- View PostSenverran tosta blingfactoryn vauhtiksesta, että niillä on mitat valmiina 765 asetelmalle, eli se on korkeampi kuin pikkukasin. Vakio haarukalla, laakerilla ja m5 asetelmalla toimii jos on blingfactoryn vauhtis. 765 asetelma on identtinen m5 asetelman kanssa, ainakin mitoiltaan. En tiedä onko niillä mitään eroa.
Originally posted by Pikkuvelii View PostJoo toi 5v zf tulisi tuon koneen kaveriksi. Laatikon pitäisi kyllä tollasia pikkuvoimia kestää mitä ruotsin puolelta kattellu missä käytössä ja hyvänä esimerkkinä bamsen volvo jossa m3 zf loota. Eli blingfactoryn kiekkoon ei saa 530i asetelmaa sopimaan? Meinasin sen kanssa kokeilla sintterillä alkuun kun on joku 5tkm ajettu asetelma. Mitä kannataisi ehdottomasti vaihtaa tollasesta 270tkm ajetusta ehjästä b40 koneesta vai laittaa suoraan vaan vaihtoon? Meinasin kokeilla alkuun vaan katsoa että ö-pumppu on kireällä ja kaikki hihnapyörät ja kiristimet ketjulle yms vaihtoon, tiivisteet venakoppiin ja imusarjaan. Vai kannattaisiko leväyttää koko kone ja käydä perusteellisesti läpi joka nippeli. Menee vaan kalliiksi jos kannet tarvii irroittaa.
Eipä tuollaiseen alle 300tkm ajettuun tarvinne vaihtaa kuin ketjunkiristimet, jakopään / venakoppien tiivisteet ja öljylinjojen o-renkaat (ja tarkistaa toki öljypumpun pultit/mutterit). Ajoitus kannattaa myös tarkistaa samalla (kompensoida ketjun pieni venyminen).ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Pientä murhetta tuottaa nyt toi moottoriprojekti....
Vakiot nostimet on liian lyhyet ja jouset on aivan liian löysät millekkään nokalle.
Nostimet taitaa joutua jopa teettämään jos yksi mahdollinen versio ei toimi.
Mutta noi jouset on isompi murhe..
Löytyykö mitään conical jousta joka olisi huomattavasti vakiota jäykempi ja sallisi 12mm nostoa?
Asennus mitta on luokkaa 34,85mm ja seetipainetta pitäis olla 35kg, max nostolle(22,85 jousen puristunut mitta) pitäis löytyä 95kg.
Toki voidaan käyttää myös normi single jousta noilla mitoilla kunhan ulkohalkaisija ei ylitä 30mm, että mahtuu nostimen sisään.Aprilia RSV4
Comment
-
Comment