Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62B44 viritystä(dynolappu #73)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #61
    Originally posted by #BMW# View Post
    En vaihtanut vaikka ois voinut myös cps ja kalvoventtiilin uusia. Tuohta loppui kesken
    No enpä tiedä onko siitä kampuran asentotunnistimesta mitään hyötyä kun noi vr-anturit harvemmin hajoaa puolittain ja sullahan oli m60 sähköt kokonaisuudessaan tässä? Vai miten se meni.

    Se tässä vaan on, että jos säädöt on tehty jo hyytyvälle, eliniältään lopuillaan olevalle maffille, on kaikki pahasti pielessä kun sinne laittaa uuden. Sitten onkin edessä uusi säätöreissu Sama juttu jos on yksikin imuvuoto, sen korjaaminen tai pahentuminen sotkee riippuen siitä miten paha se on ollut.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • mrrk
      BTCF Member
      • Sep 2007
      • 515
      • Satakunta.

      #62
      Oletetaan, ÄijÄ vaihtanut kannet yms niin on myös poistanut samalla imuvuotoja uusien tiivisteet
      Last edited by mrrk; 28-10-2010, 09:41.

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #63
        Originally posted by mrrk View Post
        Oletetaan, ÄijÄ vaihtanut kannet yms niin on myös poistanut samalla imuvuotoja uusien tiivisteet
        Imuvuodolla meinasin tota huohotinventtiiliä.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • #BMW#
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 488
          • Espoo

          #64
          imuvuotoihin vielä, tuli katottu useimman kerran putkia ja letkuja läpi kun koneet levallään. Vaihtoon meni haitaritötterö. Vielä tarvii ihmetellä kuinka nämä bemarin veekasit on matalaviritteisiä.
          Edelliseen roggikseen tuli 80hp/l kun kasvatin m50b25 konetta 2,8litraiseksi ja karalalle säätöön. Ei muuta muutoksia, ja ihme sinäänsä että m50 nokat oli paljon miedommat kuin tossa m62:ssa on ja epäilen että nyt irtoaa sen 75hp/l.

          Cell:lle Kyllä, johtosarja peräisin m60 koneesta.
          E38 pre 740i 4.4l Manual

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #65
            Oletko harkinnut nokkien ajoitusten testailua? Ajoituksia räpläämällä sieltä voisi taikoa lisää, mutta se on toki muualta pois. Mitkä nokat sulla yleensä oli tossa paikallaan, ilmeisesti hiotut mutta m60 vai m62? Ja millä ajoituksilla?
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10057
              • KVLA

              #66
              Originally posted by #BMW# View Post
              Vielä tarvii ihmetellä kuinka nämä bemarin veekasit on matalaviritteisiä.
              Näinhän se on.Jopa E39 M5 V8:ssa on reilusti pienemmät litratehot kuin vanhemman sukupolven E36 M3 L6:ssa.Suunnilleen 80hv/l vs.95hv/l.Tuo prosentuaalisesti melko paljon.Puhumattakaan sitten saman ikäluokan M3:n L6 moottoreista,jolloin ero vai kasvaa.

              Comment

              • #BMW#
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 488
                • Espoo

                #67
                Originally posted by Cell View Post
                Oletko harkinnut nokkien ajoitusten testailua? Ajoituksia räpläämällä sieltä voisi taikoa lisää, mutta se on toki muualta pois. Mitkä nokat sulla yleensä oli tossa paikallaan, ilmeisesti hiotut mutta m60 vai m62? Ja millä ajoituksilla?
                Tossa on käytetty m62 nokat ja hiottuna aukio-oloaika vastaa hyvin samaa s62 nokkien kanssa. Nostoa puolmilliä lisää vakioon m62.

                Ajoitin nokat tehdasmerkkien mukaan. Kaikista helpoin tapa, ei tarvitse sotkeutua heittokelloihin. Ajatuksena perusteho kuntoon sitten ahtaus. Ja onhän se kiva nähdä että kannattiko

                Heguli31 kanssa samaamieltä. Miettikä millä innovaatiolla s62b50 on rakennettu ks.moottoria voittanutki jonku moottoripalkinnon aikoina. Ja sitten perusjätkä iskee uuden kampiakselin muovimoottoriin ja tekee 2.5" putken bilteman änkärillä ja volaa 225hp/288nm. Sama viriaste kuin s62:ssa ja vieläpä 240 ja 228 asteisilla nokilla.
                Aika naurettavaa taisit on M5 jätetty reserviin tarkoituksilla.
                E38 pre 740i 4.4l Manual

                Comment

                • Discohai
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2007
                  • 1726
                  • 02

                  #68
                  Originally posted by #BMW# View Post
                  taisit on M5 jätetty reserviin tarkoituksilla.
                  Voiskohan olla näin :think
                  E30 V8 M-Technic II
                  Myydään uusia bmw-varaosia
                  Täällä,

                  täällä
                  ja täällä
                  Puretaan:E32 735ia
                  Puretaan:E34 525ia
                  Puretaan:E34 535ia
                  Puretaan:2kpl E30
                  Myös huollot ja remontit Turun alueella!!

                  Comment

                  • #BMW#
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2004
                    • 488
                    • Espoo

                    #69
                    Eilen kävin Debilissä hakemassa penkkilappua.
                    Ja kyllä olin positiivisesti yllättynyt tuloksesta.

                    Moottorista irtosi 6000 kieppeillä 256,7kW ja max. vääntöä 466Nm/4600rpm, ja mikä tärkeintä
                    360Nm käytössä 2.5krpm lähtien. Harvoin tehotavotteet ylittää odotuksen, mutta näin kävi tällä kertaa

                    Mutta käyn viel tutussa dynossa kun saan seiskan takas nii näkee tod. eron ex. pataan.

                    ...kyllä mun mielestä vaparin virittäminen on edelleen kannattavaa vaikka joku muuta väittäisi..
                    Last edited by #BMW#; 03-11-2010, 18:27.
                    E38 pre 740i 4.4l Manual

                    Comment

                    • Vibaa
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2010
                      • 581
                      • Vaasa

                      #70
                      Originally posted by #BMW# View Post
                      Eilen kävin Debilissä hakemassa penkkilappua.
                      Ja kyllä olin positiivisesti yllättynyt tuloksesta.

                      Moottorista irtosi 6000 kieppeillä 256,7kW ja max. vääntöä 466Nm/4600rpm, ja mikä tärkeintä
                      360Nm käytössä 2.5krpm lähtien. Harvoin tehotavotteet ylittää odotuksen, mutta näin kävi tällä kertaa

                      Mutta käyn viel tutussa dynossa kun saan seiskan takas nii näkee tod. eron ex. pataan.

                      ...kyllä mun mielestä vaparin virittäminen on edelleen kannattavaa vaikka joku muuta väittäisi..
                      Mahtaa ajossa nousta hymy huuleen hyvin herkästi
                      Kuulostaa erittäin mukavalta tuo käppyrä, kohta kuvana näytille?
                      sigpic
                      E34 530iA

                      Comment

                      • #BMW#
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 488
                        • Espoo

                        #71
                        Originally posted by Vibaa View Post
                        Mahtaa ajossa nousta hymy huuleen hyvin herkästi
                        Kuulostaa erittäin mukavalta tuo käppyrä, kohta kuvana näytille?
                        Joo kyllä vetää hymyn huuleen pelkästään onnistuneesta virityksestä ja lapusta.
                        Jos duunissa on skanneri, käppyrrät huomenna näytillä..
                        E38 pre 740i 4.4l Manual

                        Comment

                        • Stone
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 4074
                          • Helsinki

                          #72
                          Hyvät on lukemat ja onnittelut saavutukselle!
                          E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                          VW Pornstarter (työjuhta)
                          Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                          Finnmaster T8







                          Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            #73
                            Kirjoitit että nokkien asteet vastaisi nyt S62:a ?
                            S62:ssa taitaa olla puristussuhde 11:1 kun sulla on tuossa 10:1. Mun järjen mukaan ruttuja kärsisi nostaakin.

                            Pistää kyllä ihmettelemään miten vähän Motorsport-osasto on panostanut M5:n kattilaan. Jos ajattelee että niistä irtoaa penkissä se 380-390 ja sulla on tossa (500cc pienemmässä) kansalaismoottorissa nyt jo tuo 340 hp , jos oikein muunsin.
                            Last edited by petrolhead; 04-11-2010, 09:59.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • #BMW#
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2004
                              • 488
                              • Espoo

                              #74
                              Kiitoksi, painittu oon koneen kanssa about 2,5kk. Nyt ei ole homma ns. omissa käsissä enää..

                              Itse vertaan m60b40 pataan missä oli 281hp, ja nyt tässä 4dl suurempana ,70heppaa enemmän ja 86Nm vahvempana. Oon tullut skeptiseksi eli jäitä laittanut hattuun.
                              EPDmotorsportissä pitää viel käydä dynossa.

                              Joo voishan tota puristusta nostaa, mutta kun on "ässä" vielä hihassa nii en oo funtsinnu tuota enempää..

                              Skanneri löytyi..
                              Attached Files
                              E38 pre 740i 4.4l Manual

                              Comment

                              • jmp2002
                                BTCF Member
                                • Oct 2003
                                • 5727
                                • Rovaniemi

                                #75
                                viittikkö listata kaikki muutokset, yhteen viestiin...
                                E30 325i Touring -89
                                E30 325i touring -88 m50tbo
                                G20 330e M-Sport -20

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎