Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62B44 viritystä(dynolappu #73)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Freak
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 2560
    • .

    Originally posted by jannmann View Post
    Löytyykö mitään conical jousta joka olisi huomattavasti vakiota jäykempi ja sallisi 12mm nostoa?
    Asennus mitta on luokkaa 34,85mm ja seetipainetta pitäis olla 35kg, max nostolle(22,85 jousen puristunut mitta) pitäis löytyä 95kg.
    Ford Modular v8 Dohc 32v
    exterior spring : O.E.M. : D25.0 // d<-> // Lf45.0 // Ls23.5


    fitted load / length : 30kg @ 36.5mm
    max. load / lift : 80kg @ 11.5mm

    Catcamssin sivuilta löytyy joistakin moottoreista tietoja. Nuokin on kopsattu sieltä. Jenkeistä varmaan löytyy jäykempääkin jousta jousta noiden vakioiden tilalle. Kannattaa varmaan kattella niiden osavalmistajien katalookeja.
    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

    Vanha Uuden liiton mies...

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5856
      • Joccis City

      Originally posted by Freak View Post
      Ford Modular v8 Dohc 32v
      exterior spring : O.E.M. : D25.0 // d<-> // Lf45.0 // Ls23.5


      fitted load / length : 30kg @ 36.5mm
      max. load / lift : 80kg @ 11.5mm

      Catcamssin sivuilta löytyy joistakin moottoreista tietoja. Nuokin on kopsattu sieltä. Jenkeistä varmaan löytyy jäykempääkin jousta jousta noiden vakioiden tilalle. Kannattaa varmaan kattella niiden osavalmistajien katalookeja.
      Samaa Fordin jousta itsekkin katsellut. Tosin Eibachin valmistamaa joka sallisi 12mm noston joka sattuu olemaan sama mikä omiin nokkiin on tulossakin.

      Sopis melko helpolla kunhan kannesta vaan venan poterosta ajaa tavaraa pois. Samalla pitää myös vakio retainerista hivenen sorvata.

      Nostimissa ehkä vähän valoa tunnelin päässä. Harmi kun mitään kimppaostoa ei niiden suhteen saa aikaan.

      Seuraava ongelma on imusarjan riittävyys. Miten lie kuristaa tehoja jos kierrokset on 7500rpm. :think
      Last edited by jannmann; 28-09-2013, 08:11. Reason: typo
      Aprilia RSV4

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4181

        Originally posted by jannmann View Post
        Seuraava ongelma on imusarjan riittävyys. Miten lie kuristaa tehoja kun jos kierrokset on 7500rpm. :think
        Läppärungot? :think

        Minkähänlaisen muokkauksen vaatisi että esim. S62 läppärungot saisi sopimaan M60:n kanteen ja olisiko edes järkeä?
        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5856
          • Joccis City

          Originally posted by bemmeri View Post
          Läppärungot? :think

          Minkähänlaisen muokkauksen vaatisi että esim. S62 läppärungot saisi sopimaan M60:n kanteen ja olisiko edes järkeä?
          Läppisten ongelma on tilantarve imusuppiloille/airboxille. Pitää kai vain kokeilla ensin tolla vakio imusarjalla/kaasuläpällä.
          Tuskin niiden s62 läppisten sovittaminen mikään tekemätön paikka olisi.:think
          Aprilia RSV4

          Comment

          • bmw harrastelija
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 758
            • -


            Tuossa m62b44 on enemin nokat ja "ppf" jouset ja retainerit ja tukilevy lohkossa. Tosin nokat paljon miedommat mitä jannmanille tulossa. vartilla 7.09 ja 309km/h
            thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
            Alex von Falkenhausen

            Comment

            • turbobliz
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 1010
              • e-suomi

              Originally posted by jannmann View Post
              Läppisten ongelma on tilantarve imusuppiloille/airboxille. Pitää kai vain kokeilla ensin tolla vakio imusarjalla/kaasuläpällä.
              Tuskin niiden s62 läppisten sovittaminen mikään tekemätön paikka olisi.:think
              Saisiko ne vedettyä ristiin lomittain?

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                Originally posted by turbobliz View Post
                Saisiko ne vedettyä ristiin lomittain?
                Siis saishan ne s62 torvet sinne jos käyttäis s62 läppiksiä, mutta jos haluaa jotain muuta, niin 8kpl. torvia jotka pahimmillaan pitäis olla kaikki keskenään erilaisia..
                Aprilia RSV4

                Comment

                • r.w.
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2007
                  • 2510
                  • Länsirannikko

                  Originally posted by jannmann View Post
                  Siis saishan ne s62 torvet sinne jos käyttäis s62 läppiksiä, mutta jos haluaa jotain muuta, niin 8kpl. torvia jotka pahimmillaan pitäis olla kaikki keskenään erilaisia..
                  Onko arviota konepeiton ja koneen väliin jäävästä tilasta? Jos mahtuu niin voihan ne torvet taittaa vaikka venakopan yli sivuille ja tehdä molemmille bankeille oman plenumin.
                  1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    Tänään sain kaverilta s62 läppikset ja trumpetit kokeiluun. Saa nähdä miten sopivat. Samalla pitää miettiä miten mekaanisesti yhdistää läpät.
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • Jonsku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 4647
                      • Tuusula

                      Hienoa kun näitä vanhoja veekasikoneitakin rakennetaan ajatuksella!


                      S62 läpät saa istumaan ilmeisen nätisti M60:iinkin;




                      Korkeushan tuossa tulee hyvin äkkiä ongelmaksi. Lopputarina tuolta; http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=298797
                      ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                      ex. Alpina D10 Touring #33/94
                      ... and many more

                      Comment

                      • jannmann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 5856
                        • Joccis City

                        Jos päätän teettää adaptereita joilla noi M5:sen läppikset saa kiinni M60/M62 koneisiin, niin onko täällä kiinnostusta niille?
                        Aprilia RSV4

                        Comment

                        • TIRAX
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2007
                          • 102

                          Sopiikohan S62 nokat M60 sarjalaiseen pienellä hifistelyllä? Kuvissa näyttäis olevan S62 nokassa vain hieman erilainen laippa jakopäässä ja toisessa päässä anturille se "propelli".

                          Catcamsit maksaa 1800€ m60:seen eli toisen m60b40 moottorin verran.

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            Originally posted by TIRAX View Post
                            Catcamsit maksaa 1800€ m60:seen eli toisen m60b40 moottorin verran.
                            Jos tarkoituksena on pitää muut kamat vakioina kannessa, voi myös miettiä vakioden nokkien hiomista. Toki kuuhun sillä ei mennä, mutta ei mennä myöskään cat camsin nokilla jotka sopii vakioille kamoille.

                            Kokonaan eriasia jos vahdetaan nostimet koviksi jne. Tässä tapauksessa taas niistä vakioistakin nokista saadaan jo ihan kivat.
                            Jos mietitään kustannuksia kahden eri vaihtoehdon välillä.

                            Cat Cams nokat 1800e + vakiot kamat vs. hiotut nokat 600e + nostimet n.750e + jouset n.400e + lashcap 180e = 1930e
                            Ollaan aika samoissa. Jälkimmäisellä vaan saa hivenen "enemmän"
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • Jonsku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 4647
                              • Tuusula

                              Originally posted by TIRAX View Post
                              Sopiikohan S62 nokat M60 sarjalaiseen pienellä hifistelyllä? Kuvissa näyttäis olevan S62 nokassa vain hieman erilainen laippa jakopäässä ja toisessa päässä anturille se "propelli".
                              S62 dobbel-vanos vs. M60 non-vanos, tekee nokkien profiiliin kovasti eroa => ei välttämäti mitään hyötyä lähteä tuollaista nokkaswappia tekemään.

                              M62 on miedommat nokat kuin M60:sä, eivät käy ristiin suoraan.
                              Last edited by Jonsku; 08-10-2013, 07:25.
                              ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                              ex. Alpina D10 Touring #33/94
                              ... and many more

                              Comment

                              • TIRAX
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2007
                                • 102

                                Kyllä noi S62 nokat on hieman paremmat kun M60, imu: 252 astetta pako: 248 astetta. Alpina B10 4,0 ois kanssa M60 vakiota paremmat nokat, mutta kun ei tule vastaan.

                                Helpompi ja parempi ois tosiaan hioa vakiot ja laittaa lashcapit. Voi varmaan käyttää ilman jousien päivitystä, kun ei laita liian jyrkkää profiilia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎