Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62B44 viritystä(dynolappu #73)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ike24
    BTCF Member
    • Mar 2011
    • 957
    • haapavesi

    Originally posted by ekkoo1 View Post
    Oma M62B44 alkoi jo 310tkm jälkeen pätkimään jakoketjun laahainta öljypohjaan niin tuli kavereiden kanssa purettua jakopää näkyviin ja uutta ketjua/laahaimia tilalle.

    Samalla reissulla vaihdettiin myös muuten vakioon koneeseen hiotut nokat. Kävin kesällä vakiomoottorilla ottamassa teholaput ja tänään samassa dynossa tehtiin muutamat vedot vertailun vuoksi uusilla nokilla.

    Noin +24hv navoilta mitattuna (277 vs 253hv) ja vääntöä myös enemmän uusilla nokilla, alapäästä menetettiin 3-4hv ja vähän vääntöä niinkuin oli luvattu. Vääntökäppyröitä ei ehkä kannata liikaa tulkita kun auto on vielä toistaiseksi automaatti ja momentinmuunnin tekee juttujaan varsinkin alakierroksilla. Keli toki tänään viileämpi kuin kesällä mutta melko lupaava parannus käppyröissä jokatapauksessa, tummalla värillä siis virinokat ja haalealla vakionokat.
    Mitä tuli asteita ja nostoa nokkii? Ja mite ajotettu

    Comment

    • ekkoo1
      BTCF Member
      • Jun 2019
      • 1368
      • Pohjanmaa

      Originally posted by ike24 View Post
      Mitä tuli asteita ja nostoa nokkii? Ja mite ajotettu
      260 asteita, nostoa 9.7mm/9.7mm 0-välyksellä. Pyysin semmoiset nokat että pystyisi vielä vakio kannen hilpeillä ajamaan ja ihan vakio ajotuksiin niillä M62 lukitustyökaluilla kasattu.

      Tarkoitus kyllä etsiä joku säätämään tuota DME:tä, mutta pitää ensin päästä tuosta automaatista eroon aivan alkajaisiksi.
      E39 540i -96 Ajamisen iloa
      E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
      E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
      Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

      Comment

      • mige95
        BTCF Member
        • Mar 2014
        • 1173
        • lahti

        Onko täällä kenelläkää käytössä s65 pakosarjoja ? Paria laippaa täytyy ainaki kääntää että käy kantee muuten menee ilmeisesti ihan ok paikallee, onhanne ahtaasee tilaa tehtykkin. Tossa pyörittelin käsissä moisia ainaki kollektorit vaikutti hyvältä ja ovat sairaan kevyet, pituushan on varmaa mitoitettu sinne 8000rpm nurkille mutta varmaa ihan pätevät noihi kansanmoottoreihinki
        -g20 330e
        -e31 840ci sc
        -e46 316i (m52tub25)

        EX- f11 530d lci
        Ex- f01 730d
        Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
        Ex: -06 e61 535d m-sport
        Ex:-02 e39 530d manual
        Ex -93 e34 520i

        Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

        M62tu ajoitustyökalut.
        N47/n57 ajoitustyökalut.

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4181

          Mulla oli joskus nuo, mutta e39 kanssa ei ois käyny mitenkään mitä niitä sovittelin. Niin paljon ois pitäny muokata että, melkein ois tehny mutkista/pätkistä uudet sarjat. Mitä muistan e36 B8 ajoilta, niin aika ahdas se e36 konetilakin, että noinkohan sopivat ilman enempiä muokkauksia. :think
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5272
            • Pirkkala

            Originally posted by mige95 View Post
            Onko täällä kenelläkää käytössä s65 pakosarjoja ? Paria laippaa täytyy ainaki kääntää että käy kantee muuten menee ilmeisesti ihan ok paikallee, onhanne ahtaasee tilaa tehtykkin. Tossa pyörittelin käsissä moisia ainaki kollektorit vaikutti hyvältä ja ovat sairaan kevyet, pituushan on varmaa mitoitettu sinne 8000rpm nurkille mutta varmaa ihan pätevät noihi kansanmoottoreihinki
            Ei käytössä mutta tarkotus on laittaa e34 kunhan joutaa, sarjat on ollu jo pitkään oottamassa. Ovat tosiaan höyhenenkevyet.

            Silmämääräisesti apukuskin puoli lienee helpohko mutta kuskinpuolelle saa muokkailla sitten enemmän. Laippoja tosiaan pitää kääntää
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • mige95
              BTCF Member
              • Mar 2014
              • 1173
              • lahti

              Joo tuskin ihan laippoja kääntämällä menee, eniten huolettaa rattiakseli miten se osuu pakosarjan tielle.
              -g20 330e
              -e31 840ci sc
              -e46 316i (m52tub25)

              EX- f11 530d lci
              Ex- f01 730d
              Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
              Ex: -06 e61 535d m-sport
              Ex:-02 e39 530d manual
              Ex -93 e34 520i

              Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

              M62tu ajoitustyökalut.
              N47/n57 ajoitustyökalut.

              Comment

              • bemmeri
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4181

                Tuosta voi hieman katella miten Supersprint on toteuttnut e36 V8 sarjat.


                EVERYTHING | WORKS

                Comment

                • mige95
                  BTCF Member
                  • Mar 2014
                  • 1173
                  • lahti

                  Originally posted by bemmeri View Post
                  Joo on tullu katottua, naurettavan hintaiset siihen nähden kuinka yksinkertaiset ovat, varmaa vakio nokilla aivan se ja sama mitkä sielä on mutta kuitenki.
                  -g20 330e
                  -e31 840ci sc
                  -e46 316i (m52tub25)

                  EX- f11 530d lci
                  Ex- f01 730d
                  Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                  Ex: -06 e61 535d m-sport
                  Ex:-02 e39 530d manual
                  Ex -93 e34 520i

                  Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                  M62tu ajoitustyökalut.
                  N47/n57 ajoitustyökalut.

                  Comment

                  • Remotion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 15256
                    • Ajamisen Iloa

                    Ihmettelen todella tota Supersprintin päätöstä tehdä eri pulssiset bankit eri puolilla autoa. Noh onhan Supersprintti toki vaan yksi valmistaja muiden joukossa ja ehkä paremmasta päästä näitä normaaleja kiskoja, mutta ei tietenkään mitään erikoista vielä millään mittarilla. Siltikin ihmettelen.
                    Z3 coupé individual

                    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                    Comment

                    • Skarpa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2007
                      • 3408
                      • Kotka

                      Originally posted by Remotion View Post
                      Ihmettelen todella tota Supersprintin päätöstä tehdä eri pulssiset bankit eri puolilla autoa. Noh onhan Supersprintti toki vaan yksi valmistaja muiden joukossa ja ehkä paremmasta päästä näitä normaaleja kiskoja, mutta ei tietenkään mitään erikoista vielä millään mittarilla. Siltikin ihmettelen.
                      Meinaatko tota, kun toisella puolella menee vierekkäiset primäärit yhteen ja toisella puolella joka toinen? Sehän tulee ristikkokampisen kasin sytytysjärjestyksestä, joka ei ole symmetrinen. Jos pulssit haluaisi kollektoreihin täysin tasavälein, pitäisi tuoda osa primääreistä vastakkaisen puolen kollektoriin.
                      BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                      E30 Armo "330i"

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4181

                        Originally posted by mige95 View Post
                        Joo on tullu katottua, naurettavan hintaiset siihen nähden kuinka yksinkertaiset ovat, varmaa vakio nokilla aivan se ja sama mitkä sielä on mutta kuitenki.
                        Varmaan ovat ihan syystä tehneet tuommoisen vastaavan mitä Alpinan originaali pakosarja on. Tilanpuute suurin syy. Tosiaan ohjausakseli on hieman tiellä. Ei ollut 2013-2014 tuota Supersprintin sarjaa saatavilla, ois varmaan jääny kyllä ostamattakin vaikka ois saanutkin.

                        Tuosta sarjasta hyvin näkee, miten on tehty tuommoinen kuoppa josta akseli menee. Siinä oli kuitenkin aika iso välys akseliin nähden ja tuo on tuplakuorilla. Yhdellä seinällä oleva n. 40mm putki menee varmaan nätimmin siellä.

                        Voi olla aika haastava saada yhtä pitkät primäärit ainakin kuskin puolelle. Ei siellä apparinkaan puolella liikaa tilaa ole.



                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        • mige95
                          BTCF Member
                          • Mar 2014
                          • 1173
                          • lahti

                          Läheltä kyllä menee 8 sylinteriä, oonki miettiny sellaista vaihtoehtoa että 8 sylinterin putki kiertäisi ohjausakselin eli akseli menis ns pakosarjan välistä :think
                          -g20 330e
                          -e31 840ci sc
                          -e46 316i (m52tub25)

                          EX- f11 530d lci
                          Ex- f01 730d
                          Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                          Ex: -06 e61 535d m-sport
                          Ex:-02 e39 530d manual
                          Ex -93 e34 520i

                          Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                          M62tu ajoitustyökalut.
                          N47/n57 ajoitustyökalut.

                          Comment

                          • bemmeri
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4181

                            Tuossa vielä jonkunlainen kuva kun sarjat autossa ja rattiakseli siellä välissä. Eli silleen se menee Alpinallakin.



                            Tuossa laatikon tietämiltä joku räpsy.

                            Last edited by bemmeri; 30-10-2019, 07:35.
                            EVERYTHING | WORKS

                            Comment

                            • Remotion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 15256
                              • Ajamisen Iloa

                              Originally posted by Skarpa View Post
                              Meinaatko tota, kun toisella puolella menee vierekkäiset primäärit yhteen ja toisella puolella joka toinen? Sehän tulee ristikkokampisen kasin sytytysjärjestyksestä, joka ei ole symmetrinen. Jos pulssit haluaisi kollektoreihin täysin tasavälein, pitäisi tuoda osa primääreistä vastakkaisen puolen kollektoriin.
                              Juu kyllä. Tuota en tiennytkään.
                              Z3 coupé individual

                              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                              Comment

                              • Urpo_rotta
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 5272
                                • Pirkkala

                                Originally posted by Remotion View Post
                                Juu kyllä. Tuota en tiennytkään.

                                Joo, m6x tapauksessa samaan kollektoriin kuuluisi ohjata keskimmäiset toisesta ja reunimmaiset toisesta bankista.

                                Ei onnistu ihan joka koriin, ainakaan helposti.

                                Kyllä netti tuntee niin hienoja toteutuksia ko. Aiheesta että kaipa se on sitten sitä moottoripornoa.
                                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                                Kysy jos tarvetta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎