memebuy23buy

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Supa
    replied
    "Joo kyllä jenkki tykkäs!"

    Leave a comment:


  • Joecox
    replied
    Originally posted by SJHP44 View Post
    Erinomaisen ketjun avasit! Tälle löytyy varmasti käyttöä.

    Heti kärkeen tarkentava kysymys tuohon MAF -testiin liittyen:
    3.0iA koneella (e39 -00) kolmosvaihteella täyskaasukiihdytys rajoittimelle... paljonko pitäisi kulutuksen olla?


    Ja noihin imuvuotoihin... Omassa koneessa MAF:in jälkeisistä haitariputkista jälkimmäinen riekaleina (molemmat uusittu), samoin kuin tuo imusarjan päädyn nro 17 kumitulppa (uusittu). Koska edelleen kuuluu selkeä pölynimurin ujellus kiihdytettäessä ja alavääntö loistaa välillä poissaolollaan, pidän melkoisen todennäköisenä, että DISA on vaihtoa vaille valmis. Teen vielä tarkentavan testin ennen ostopäätöstä, mutta odotukset silti korkealla Vanos remppa siintää myös tulevaisuudessa, mutta se ei nice led lights varsinaisesti liity imuvuotoihin. Alavääntöön kylläkin..

    Eli tämänhetkiset oireet tarkemmin: Kylmänä käynnistettäessä esiintyy hetken aikaa tyhjäkäynnillä lievää tutinaa. Katoaa heti ajoonlähdön jälkeen. Kylmänä kone reagoi kaasuun varsin mukavasti ja alavääntöäkin löytyy ainakin perusajeluun asti. Koneen lämmettyä kuuluu konehuoneen puolelta kaasua painettaessa tuo em. pölynimurin ääni ja alavääntö on <3k kierroksilla täysin kateissa. Jos kaasua painaa esim. maantieajossa 80 vauhdissa hiljalleen, ei kone reagoi käytännössä juuri mitenkään, mitä nyt kulutusmittari heilahtaa selkeästi ylöspäin. Mietinkin voisiko tuo DISAn läppä olla hajalla, eli käsittääkseni sen tulisi pysyä kiinni-asennossa aina tuonne lähes 4000 kierroksen tuntumaan ja aueta vasta sitten antamaan lisää ilmaa koneen huutaessa hoosiannaa. Ämeriican voorumeilla kehuivat, että viallinen DISA käyttäytyisi kylmänä kohtuu normaalisti, mutta lämmettyään aukeaisi heti kaasua painettaessa jo 1200 kierroksen kohdilla. Mene ja tiedä... Onko joku testaillut ko. aparaatin toimintaa kotomaassa?
    Thanks for sharing information do you design custom high racing cars..
    Last edited by Joecox; 18-12-2012, 10:36.

    Leave a comment:


  • Kesäromu
    replied
    Juu, ei varmaan alkuperäisen lerssin kanssa, itse laitoin motonetin metriletkua.
    Last edited by Kesäromu; 14-12-2012, 20:09.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Jos siihen orkkisputken laittaa niin ei tarte klemmaria.

    Leave a comment:


  • Kesäromu
    replied
    Täällä kyseinen putki oli lähes tukkeutunut:oli painunut läjään heti separaattorilta lähtien, alempana putki oli hyvässä kunnossa, jotenkin pehmenee tuo kumi vanhemmiten.

    Jos meinaat ottaa öljytikun irti niin hommaa ehdottomasti se uusi o-rengas siihen.

    Vent hose oli tuossa minun autossani kiinni öljytikussa ihan vain painettuna ö.tikussa olevaan natsaan. Leikkaa vain v.hose poikki ja uusi tilalle esim klemmarilla.
    Last edited by Kesäromu; 13-12-2012, 15:18.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Minusta tuohon vent hoseen pääsi ihan kätevästi käsiksi ihan konehuoneen puolelta kun ottaa ilmanputsarikotelon edestä. Samalla kannattaisi ottaa myös öljytikun putki irti ja putsailla se. Ainakin M54 on sellainen kaksikerroksinen rakenne siinä öljytikun putkessa ja menee helposti tukkoon. Samalla kannattanee uusia öljytikun putken juuressa oleva O-rengas.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Osaatteko sanoa pääseekö tuohon Vent Hose -putkeen mitenkään käsiksi alhaalta päin jos auto on nosturilla? Oishan sekin kiva vaihtaa, mutta ei juuri huvittais purkaa kaikkea tarpeellista tieltä pois.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Toi oli mulla ihan purukumia, eikä muistuttanut mitenkään enää kumiletkua.
    Outo juttu, olisiko tuon materiaali sitten muuttunut jossain vaiheessa huonommaksi. Minä pihinä otin sen letkunpätkän talteen ja olen tehnyt siitä väliholkkeja yms...

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by Rahu View Post
    Tuosta "vent hose"sta tulee yleensä sellaista purukumia ja saattaa hajota viimeistään irrottaessa.
    Toi oli mulla ihan purukumia, eikä muistuttanut mitenkään enää kumiletkua.
    Se oli myös ilmeisesti mulla syy jonka takia hommat meni vituiksi. Täysin tukossa mustaa pikeä vielä sulamisen jälkeenkin.

    Leave a comment:


  • Rahu
    replied
    Tuosta "vent hose"sta tulee yleensä sellaista purukumia ja saattaa hajota viimeistään irrottaessa.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Toi Vent Hose on kai myös itsestään murenevaa tyyppiä?
    Eipä ole. Tuo lähtö ei taida pahemmin kuumentua (kuten yläpuoliset osat tekee) eikä siksi murene ja itse letku on kumiletkua, joka ainakin minulla oli ihan mainiossa kunnossa.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Tänään sain lopulta vaihdettua tuon yläpään haitarista haljenneen venttiilikopalta separaattorille menevän Vent Pipen uuteen eristettyyn versioon. Luulin tuon putken olevan melko täynnä majoneesia, mutta alapäässä separaattorin puolella sitä ei ollut kuin ihan vähän. Pientä näpertelyä tuonkin vaihtaminen oli kun ei mitenkään yltäny sormilla painamaan sitä lukitusrengasta auki, mutta onneksi sen sai rikottua aika helposti ruuvimeisselillä ja teräskoukulla. Purin tieltä pois vain ilmansuodattimen kotelon ja siirsin ohjaustehostimen öljysäiliötä sivuun.

    Nyt on sitten vielä vaihtamatta tuosta kuvasta itse separaattori, siihen ylhäältä tuleva Connecting Line ja öljytikulle menevä Vent Hose. Toi Vent Hose on kai myös itsestään murenevaa tyyppiä? Entäs toi lyhyt Connecting Line? Ja turvallista lienee olettaa että separaattorin kalvokin on halki? Ja näistä johtuen imuvuotoa ilmeisesti edelleen ilmenee?

    Mietin vain että lisäsinkö nyt tuon uuden Vent Pipen vaihtamisella todennäköisyyttä huohottimen tukkeutumiseen kun siitä ei pääse enää öljytilan ylipaineet ulos, mutta jos (kun) tuo öljytikulle menevä Vent Hose on haperoa niin ehkä se hoitelee ylipaineventtiilin tehtävät kuitenkin... Vai mitä kautta se öljy nyt ylipäätään imusarjaan imeytyy silloin kun huohotin jäätyy?
    Last edited by Petri.Kekkonen; 08-12-2012, 14:02.

    Leave a comment:


  • Antza
    replied
    Mulla kävi samoin aiemmassa autossa (M52B28TU): n. 10v ikäisenä huohotinletku meni tukkoon 30 asteen pakkasella, öljyt koneeseen ja hydraulinen lukko. Ei se mikään maailmanloppu ollut vaikka ensin sitä itsekin luulin: moottori leikannut kiinni keskellä talvea 300 km päässä kotoa vieraalla paikkakunnalla sunnuntaina. Lopppujen lopuksi kuitenkin vähän sama kuin olisi akku sipannut. Onni onnettomuudessa, että tämän tapahtuessa auto oli tyhjäkäynnillä (ajettu ensin lämpimäksi kunnes alkoi huohottamaan) eli käytännössä sammui eikä enää käynnistynyt. Harvoin tällaisessa tapuksessa mitään menee rikki. Ei muuta kuin tulpat irti ja öljyn imurointi sekä tulppien putsaus. Ja starttia. Savuttaa vaan jonkin aikaa ja saattaa käydä vajailla pytyillä, mutta kyllä se siitä asettuu ihan itsestään kun ajelee vaan. Sen jälkeen voi vaihtaa tuoreet huohottimen osat mikäli niitä ei ole heti saatavilla. Katitkaan tuskin menevät rikki. Yksikään tiiviste ei vuotanut. Edes imusarjaa en irroittanut kun muutama kuukausi tapahtuneen jälkeen päästömittauksessa ei ollut merkkiäkään öljystä. Ja ehti kuitenkin hörpätä kiertoon yli puolet koko öljytilavuudesta. Jos jotain tästä oppi niin huohotinjärjestelmän puhdistus esim kerran 5 vuodessa. Erittäin suositeltavaa ennaltaehkäisevää toimintaa on käyttää moottori täysin kuumaksi joka kerta kun talvisin sillä ajaa. Pahinta on n 10min ajo esim työmaan ja kodin välillä.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Ja jos nyt kerran 10 vuoteen pitää huohotinhiluja uusia niin en nyt sitä mitenkään maailmanloppuna pitäisi...
    Jos tää on mulle, niin kyllä se melkein maailmaloppu on kun paska jää tielle 22asteen pakkasessa, kone sammuu ja jumittuu hydrauliseen puristukseen kun pytyt on täynnä öljyä.
    Huonolla tuurilla olis kone voinu mennä.

    Takaatko nyt itse, ettei seuraavaa ongelmaa tule 10v sisällä?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Ja jos nyt kerran 10 vuoteen pitää huohotinhiluja uusia niin en nyt sitä mitenkään maailmanloppuna pitäisi...

    Leave a comment:

Working...
X