Originally posted by mijuko
View Post
M54 Imuvuoto ja Livedata topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Originally posted by Saimon View PostTäällä autona E46 ja M5422 ja mittarissa 167tkm. Ongelmana on että paikaltaan lähtiessä tulee "kenguru efektiä". Tämän huomaa varsinkin jos lähtee paikaltaan renkaat ääriasentoon käännettyinä, tällöin on lähes mandoton lähteä liikkeelle nykimättä. Myös jos ylämäkeen tulee hidasta vauhtia kakkosella niin saattaa nykiä kunnes kierrokset nousee sinne yli 1500rpm. Ehkä lievää alitehoa myös huomattavissa matalilla kierroksilla(alle 3000rpm).
Tyhjäjäynti erittäin nättiä, ei humppaa tai sammuile. Mitään vikakoodeja tai valoja auto ei sytyttele.
Tähän asti tehtynä:
- Beisan tiivisteet vanokseen
- Disa tsekattu, sormitestillä toimiva
- Tulpat vaihdettu
- Imusarjan kumitulpat vaihdettu
- Haitariputket tsekattu käsikopelolla, näyttäisi olevan OK, pitää vielä katsoa tarkemmin
Auto on tuotu saksasta viimetalvena, huohotin olisi varmaan syytä vaihtaa ennen ensitalvea, onko nuo schmiedmannin osat niitä talvimallisia vai pitääkö ne tilata eri numeroilla?
Hyviä ideoita?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Saimon View PostTäällä autona E46 ja M5422 ja mittarissa 167tkm. Ongelmana on että paikaltaan lähtiessä tulee "kenguru efektiä". Tämän huomaa varsinkin jos lähtee paikaltaan renkaat ääriasentoon käännettyinä, tällöin on lähes mandoton lähteä liikkeelle nykimättä. Myös jos ylämäkeen tulee hidasta vauhtia kakkosella niin saattaa nykiä kunnes kierrokset nousee sinne yli 1500rpm. Ehkä lievää alitehoa myös huomattavissa matalilla kierroksilla(alle 3000rpm).
Tyhjäjäynti erittäin nättiä, ei humppaa tai sammuile. Mitään vikakoodeja tai valoja auto ei sytyttele.
Tähän asti tehtynä:
- Beisan tiivisteet vanokseen
- Disa tsekattu, sormitestillä toimiva
- Tulpat vaihdettu
- Imusarjan kumitulpat vaihdettu
- Haitariputket tsekattu käsikopelolla, näyttäisi olevan OK, pitää vielä katsoa tarkemmin
Auto on tuotu saksasta viimetalvena, huohotin olisi varmaan syytä vaihtaa ennen ensitalvea, onko nuo schmiedmannin osat niitä talvimallisia vai pitääkö ne tilata eri numeroilla?
Hyviä ideoita?
Leave a comment:
-
-
Täällä autona E46 ja M5422 ja mittarissa 167tkm. Ongelmana on että paikaltaan lähtiessä tulee "kenguru efektiä". Tämän huomaa varsinkin jos lähtee paikaltaan renkaat ääriasentoon käännettyinä, tällöin on lähes mandoton lähteä liikkeelle nykimättä. Myös jos ylämäkeen tulee hidasta vauhtia kakkosella niin saattaa nykiä kunnes kierrokset nousee sinne yli 1500rpm. Ehkä lievää alitehoa myös huomattavissa matalilla kierroksilla(alle 3000rpm).
Tyhjäjäynti erittäin nättiä, ei humppaa tai sammuile. Mitään vikakoodeja tai valoja auto ei sytyttele.
Tähän asti tehtynä:
- Beisan tiivisteet vanokseen
- Disa tsekattu, sormitestillä toimiva
- Tulpat vaihdettu
- Imusarjan kumitulpat vaihdettu
- Haitariputket tsekattu käsikopelolla, näyttäisi olevan OK, pitää vielä katsoa tarkemmin
Auto on tuotu saksasta viimetalvena, huohotin olisi varmaan syytä vaihtaa ennen ensitalvea, onko nuo schmiedmannin osat niitä talvimallisia vai pitääkö ne tilata eri numeroilla?
Hyviä ideoita?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mijuko View PostOsat 15 ja 17 vai:think ...ja numerot hakuun
... nuo voi tosin korvata myös jollain silikoni-hatuilla jos ei niin OEMin päälle tartte
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jonski| View PostYritin etsiä, mutta en löytänyt. Täytyy vielä etsiä uudelleen..
... nuo voi tosin korvata myös jollain silikoni-hatuilla jos ei niin OEMin päälle tartte
Leave a comment:
-
-
Mistähän nuo imusarjantulpat saisi/kannattaisi tilata netistä, kun tietääkseni paikkakunnalla ei ole enää merkkiliikettä mistä ne saisi tilattua.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ylkka View PostOnko porukalla kokemuksia tästä http://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e46...te=13627567451 Kannattaako jättää väliin ja ostaa alkuperäinen siemens vai ajaako asianta tämäkin.
Halvemmallakin voi löytyä, ja kannattaa kysyä esim. kl.
Leave a comment:
-
-
Onko porukalla kokemuksia tästä http://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e46...te=13627567451 Kannattaako jättää väliin ja ostaa alkuperäinen siemens vai ajaako asianta tämäkin.
Leave a comment:
-
-
Lambda integrator-arvot ovat ainakin punaisella, eli imuvuoto jossakin. Veikkaan imuilmaputkia tai huohottimen letkuja. Jos ei ole ikinä vaihdettu, niin vaihda kaikki. Kannattaa korjata imuvuodot ensin ja kattoa vikakoodit uudelleen ennen kuin tekee mitään muuta.
Leave a comment:
-
-
E39 -01, nykii, sammuilee ja jyristää, vikakuvaus tarkemmin toisessa ketjussa:
Tähän mennessä olen vaihtanut imusarjan kumitulpat 2kpl uusiin koska olivat löysiä ja halkeamilla, ei auttanut vikaan mutta ei varmasti haitannutkaan.
Tässä livedata, 3000rpm / paikallaan:
Mitä tuosta "ignition angelen" isosta arvosta voisi päätellä? Mitään vinkkiä mistä vikaa etsisin seuraavaksi?Last edited by MMika; 24-02-2013, 11:54.
Leave a comment:
-
-
Kysymys on kyllä ihan väärässä topicissa. Tämä topic käsittelee M54 bensamoottoreita.
Vastaus löytyy:
Leave a comment:
-
-
e30 530 läpät vai ei?
elikkäs ostin just vm 99 ja 9 kuukausi 530da n ja mietin vaa ku jossain lukee et ei oo läppiä ja jossain että on niin onkohanvaiko eikö?? ei tekis mieli repiä turhaa imusarjaa irti!
Leave a comment:
-
Leave a comment: