memebuy23buy

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Saimon
    replied
    Originally posted by mijuko View Post
    Itelläni oli vastaavia oireita, varsinkin nuo "kengurulähdöt" vaan paheni kunnes vaihdoin molemmat nokka-anturit(ei vikakoodeja)... moottorina M52B28TU 164tkm. Kulutuskin pieneni, mutta hintaa noille tulee tosin 240€
    Schmiedmannilta saisi molemmat anturit (Hella OE laatua) reilulla satkulla, onko nuo ihan toimivat?

    Leave a comment:


  • mijuko
    replied
    Originally posted by Saimon View Post
    Täällä autona E46 ja M5422 ja mittarissa 167tkm. Ongelmana on että paikaltaan lähtiessä tulee "kenguru efektiä". Tämän huomaa varsinkin jos lähtee paikaltaan renkaat ääriasentoon käännettyinä, tällöin on lähes mandoton lähteä liikkeelle nykimättä. Myös jos ylämäkeen tulee hidasta vauhtia kakkosella niin saattaa nykiä kunnes kierrokset nousee sinne yli 1500rpm. Ehkä lievää alitehoa myös huomattavissa matalilla kierroksilla(alle 3000rpm).

    Tyhjäjäynti erittäin nättiä, ei humppaa tai sammuile. Mitään vikakoodeja tai valoja auto ei sytyttele.

    Tähän asti tehtynä:
    - Beisan tiivisteet vanokseen
    - Disa tsekattu, sormitestillä toimiva
    - Tulpat vaihdettu
    - Imusarjan kumitulpat vaihdettu
    - Haitariputket tsekattu käsikopelolla, näyttäisi olevan OK, pitää vielä katsoa tarkemmin

    Auto on tuotu saksasta viimetalvena, huohotin olisi varmaan syytä vaihtaa ennen ensitalvea, onko nuo schmiedmannin osat niitä talvimallisia vai pitääkö ne tilata eri numeroilla?

    Hyviä ideoita?
    Itelläni oli vastaavia oireita, varsinkin nuo "kengurulähdöt" vaan paheni kunnes vaihdoin molemmat nokka-anturit(ei vikakoodeja)... moottorina M52B28TU 164tkm. Kulutuskin pieneni, mutta hintaa noille tulee tosin 240€

    Leave a comment:


  • TheKnight
    replied
    Originally posted by Saimon View Post
    Täällä autona E46 ja M5422 ja mittarissa 167tkm. Ongelmana on että paikaltaan lähtiessä tulee "kenguru efektiä". Tämän huomaa varsinkin jos lähtee paikaltaan renkaat ääriasentoon käännettyinä, tällöin on lähes mandoton lähteä liikkeelle nykimättä. Myös jos ylämäkeen tulee hidasta vauhtia kakkosella niin saattaa nykiä kunnes kierrokset nousee sinne yli 1500rpm. Ehkä lievää alitehoa myös huomattavissa matalilla kierroksilla(alle 3000rpm).

    Tyhjäjäynti erittäin nättiä, ei humppaa tai sammuile. Mitään vikakoodeja tai valoja auto ei sytyttele.

    Tähän asti tehtynä:
    - Beisan tiivisteet vanokseen
    - Disa tsekattu, sormitestillä toimiva
    - Tulpat vaihdettu
    - Imusarjan kumitulpat vaihdettu
    - Haitariputket tsekattu käsikopelolla, näyttäisi olevan OK, pitää vielä katsoa tarkemmin

    Auto on tuotu saksasta viimetalvena, huohotin olisi varmaan syytä vaihtaa ennen ensitalvea, onko nuo schmiedmannin osat niitä talvimallisia vai pitääkö ne tilata eri numeroilla?

    Hyviä ideoita?
    Mittaappa huviksesi bensapumpun vastus. Sen kuuluu olla reippaasti alle ohmin. Jos on lähellä sitä tai yli niin voit vaihtaa suosiolla pumpun. Jos pumppu ei jaksa syöttää ainetta ja linjastoon pääsee ilmaa niin se voi myös aiheuttaa pätkimistä. Jos vika on noin paha, niin vastusta pitäisi olla ihan reilusti yli sen ohmin.

    Leave a comment:


  • Saimon
    replied
    Täällä autona E46 ja M5422 ja mittarissa 167tkm. Ongelmana on että paikaltaan lähtiessä tulee "kenguru efektiä". Tämän huomaa varsinkin jos lähtee paikaltaan renkaat ääriasentoon käännettyinä, tällöin on lähes mandoton lähteä liikkeelle nykimättä. Myös jos ylämäkeen tulee hidasta vauhtia kakkosella niin saattaa nykiä kunnes kierrokset nousee sinne yli 1500rpm. Ehkä lievää alitehoa myös huomattavissa matalilla kierroksilla(alle 3000rpm).

    Tyhjäjäynti erittäin nättiä, ei humppaa tai sammuile. Mitään vikakoodeja tai valoja auto ei sytyttele.

    Tähän asti tehtynä:
    - Beisan tiivisteet vanokseen
    - Disa tsekattu, sormitestillä toimiva
    - Tulpat vaihdettu
    - Imusarjan kumitulpat vaihdettu
    - Haitariputket tsekattu käsikopelolla, näyttäisi olevan OK, pitää vielä katsoa tarkemmin

    Auto on tuotu saksasta viimetalvena, huohotin olisi varmaan syytä vaihtaa ennen ensitalvea, onko nuo schmiedmannin osat niitä talvimallisia vai pitääkö ne tilata eri numeroilla?

    Hyviä ideoita?

    Leave a comment:


  • Jonski|
    replied
    Originally posted by mijuko View Post
    Osat 15 ja 17 vai:think ...ja numerot hakuun
    ... nuo voi tosin korvata myös jollain silikoni-hatuilla jos ei niin OEMin päälle tartte
    Sieltähän ne löytyikin kiitoksia!

    Leave a comment:


  • mijuko
    replied
    Originally posted by Jonski| View Post
    Yritin etsiä, mutta en löytänyt. Täytyy vielä etsiä uudelleen..
    Osat 15 ja 17 vai:think ...ja numerot hakuun
    ... nuo voi tosin korvata myös jollain silikoni-hatuilla jos ei niin OEMin päälle tartte

    Leave a comment:


  • Jonski|
    replied
    Yritin etsiä, mutta en löytänyt. Täytyy vielä etsiä uudelleen..

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Originally posted by Jonski| View Post
    Mistähän nuo imusarjantulpat saisi/kannattaisi tilata netistä, kun tietääkseni paikkakunnalla ei ole enää merkkiliikettä mistä ne saisi tilattua.
    Ainakin Schmiedmannilta saa, pitäisi olla ihan alkuperäiset bmw osat.

    Leave a comment:


  • Jonski|
    replied
    Mistähän nuo imusarjantulpat saisi/kannattaisi tilata netistä, kun tietääkseni paikkakunnalla ei ole enää merkkiliikettä mistä ne saisi tilattua.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by Ylkka View Post
    Onko porukalla kokemuksia tästä http://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e46...te=13627567451 Kannattaako jättää väliin ja ostaa alkuperäinen siemens vai ajaako asianta tämäkin.
    Siemens tai ei mitään. Hintaero ei ole kummoinen, esim. tämä lienee sopiva (tarkista) http://www.maf-shop.com/product_info...621438871.html

    Halvemmallakin voi löytyä, ja kannattaa kysyä esim. kl.

    Leave a comment:


  • Ylkka
    replied
    Onko porukalla kokemuksia tästä http://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e46...te=13627567451 Kannattaako jättää väliin ja ostaa alkuperäinen siemens vai ajaako asianta tämäkin.

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Lambda integrator-arvot ovat ainakin punaisella, eli imuvuoto jossakin. Veikkaan imuilmaputkia tai huohottimen letkuja. Jos ei ole ikinä vaihdettu, niin vaihda kaikki. Kannattaa korjata imuvuodot ensin ja kattoa vikakoodit uudelleen ennen kuin tekee mitään muuta.

    Leave a comment:


  • MMika
    replied
    E39 -01, nykii, sammuilee ja jyristää, vikakuvaus tarkemmin toisessa ketjussa:


    Tähän mennessä olen vaihtanut imusarjan kumitulpat 2kpl uusiin koska olivat löysiä ja halkeamilla, ei auttanut vikaan mutta ei varmasti haitannutkaan .

    Tässä livedata, 3000rpm / paikallaan:


    Mitä tuosta "ignition angelen" isosta arvosta voisi päätellä? Mitään vinkkiä mistä vikaa etsisin seuraavaksi?
    Last edited by MMika; 24-02-2013, 11:54.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Kysymys on kyllä ihan väärässä topicissa. Tämä topic käsittelee M54 bensamoottoreita.

    Vastaus löytyy:

    Leave a comment:


  • jun1^
    replied
    e30 530 läpät vai ei?

    elikkäs ostin just vm 99 ja 9 kuukausi 530da n ja mietin vaa ku jossain lukee et ei oo läppiä ja jossain että on niin onkohanvaiko eikö?? ei tekis mieli repiä turhaa imusarjaa irti!

    Leave a comment:

Working...
X