Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 174000
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2008
    • 1178
    • Tuusula

    #46
    Originally posted by TJJ View Post
    Tuollaiseen keskusteluun törmäsin, siinä 530i:n vihellys (ja jonkinlainen tehojen puute) oli korjaantunut sytytystulppien vaihdolla:

    Viestissä #21 ongelman ratkaisu. Aika outo juttu.
    Mulla menee lähiaikoina II huoltoon, joten sen jälkeen selviää ainakin tässä tapauksessa tuo ujelluksen kohtalo. Ihme homma kyllä, jos näin.
    ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
    '02 VW Golf 1.4i
    Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
    ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4627
      • Tampere

      #47
      Originally posted by TJJ View Post
      Tuollaiseen keskusteluun törmäsin, siinä 530i:n vihellys (ja jonkinlainen tehojen puute) oli korjaantunut sytytystulppien vaihdolla:

      Viestissä #21 ongelman ratkaisu. Aika outo juttu.

      Heti viestin alussahan lukee että ccv eli separaattori vaihdettu. Syyllinen on se. Tulpat voi unohtaa.. . Kalvon ollessa hajalla/sontaa kalvon välissä tuo viheltää aivan selvästi.
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • 174000
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2008
        • 1178
        • Tuusula

        #48
        Originally posted by fraatti View Post
        Heti viestin alussahan lukee että ccv eli separaattori vaihdettu. Syyllinen on se. Tulpat voi unohtaa.. . Kalvon ollessa hajalla/sontaa kalvon välissä tuo viheltää aivan selvästi.
        Mutta vaihdolla ei ollut vaikutusta.
        ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
        '02 VW Golf 1.4i
        Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
        ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

        Comment

        • Dani
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 3847
          • Espoo

          #49
          Originally posted by 174000 View Post

          Se mikä itseäni askarruttaa niin liittyvätkö imuvuodot ja kyseisen koneen taipumus kuluttaa öljyä jotenkin toisiinsa? Eli siis aiheuttaako imuvuoto jossain, esim haitariputkessa tai huohottimen letkuissa tai imusarjan takana olevissa tulpissa öljynkulutusta? Mulla nimittäin oli selvästi öljyiset nämä haurastuneet tulpat ja öljyä oli roiskunut tulppien alapuolelle. Vai onko se ollut seurasta sitten jostain muusta...
          Ei ole, imuvuoto ja öljynkulutus ei liity toisiinsa.
          Oma vie sen mittatikun ylärajasta minimiin ~15tkm aikana, tosin aika reipasta kyytiä välillä ollut. '02 tuo oma sigun 330i. Aika usein törmää tähän että tuppaa kuluttamaan hivenen öljyä, tosin kun '98 328 taas ei kuluttanut yhtään.
          sigpic
          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4627
            • Tampere

            #50
            Originally posted by 174000 View Post
            Mutta vaihdolla ei ollut vaikutusta.
            ...Ongelmaan jonka nimi on topickin perusteella "Strange hesitation problem... "
            Last edited by fraatti; 03-08-2010, 21:43.
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #51
              Originally posted by fraatti View Post
              ...Ongelmaan jonka nimi on topickin perusteella "Strange hesitation problem... "
              Ei separaattorin vaihto auttanut vinkumiseen. Hän kirjoittaa, että tulppien vaihdon jälkeen vinkuminen katosi. Lue myös viesti #26 jossa hän pohtii selitystä ilmiöön.
              E39 528iA

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4627
                • Tampere

                #52
                Originally posted by TJJ View Post
                Ei separaattorin vaihto auttanut vinkumiseen. Hän kirjoittaa, että tulppien vaihdon jälkeen vinkuminen katosi. Lue myös viesti #26 jossa hän pohtii selitystä ilmiöön.
                ok. välillä tuntuu että vikojen metsästäminen on henkimaailman hommia ja kuunasentokin vaikuttaa

                Äkkiseltään jos vihellys nuo kaksi osaa mainitaan samassa kirjoituksessa annan ääneni ehdottomasti tuolle separaattorille ihan omiin kokemuksiini perustuen.
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • creative 22
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2005
                  • 560
                  • Alavus

                  #53
                  Originally posted by fraatti View Post
                  jos lambdan lämmitys ei toimi, tulee vikakoodi.

                  oletko testannut tankinhuohotus venttiilin, löytyy imusarjan alta etupuolelta

                  mites ne vanoksen tiivisteet? kylmänä auto lämmittää kattia kääntelemällä pakonokkaa ja tämä on juuri se mikä aihauttaa vanhemmissa m52 pannuissa tuon kierrosten putoamisen..
                  Tuo tank ventilation valve on myös testattu ja on ok.Vanoksen tiivisteitä
                  ei ole minun aikanani vaihdettu mutta pultin kannoista näkee että sielläkin
                  käyty jostain syystä..

                  Tähän oireeseen ei kuitenkaan vaikuta millään lailla vaikka vanoksien
                  solenoidien liittimet olisivat irti.Kierrokset ei liioin putoa, auto ei vaan käy
                  kaikilla.Lämmettyään sinisen alueen yli, ei mitään ongelmaa/häiriötä havaittavissa.Käynti tasaantuu normaaliksi.
                  Eli jos lähtee heti ajamaan, ko. vikaa ei edes huomaa.
                  Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                  Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                  BMW Freude Am Fahren

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4627
                    • Tampere

                    #54
                    Originally posted by creative 22 View Post
                    Tuo tank ventilation valve on myös testattu ja on ok.Vanoksen tiivisteitä
                    ei ole minun aikanani vaihdettu mutta pultin kannoista näkee että sielläkin
                    käyty jostain syystä..

                    Tähän oireeseen ei kuitenkaan vaikuta millään lailla vaikka vanoksien
                    solenoidien liittimet olisivat irti.Kierrokset ei liioin putoa, auto ei vaan käy
                    kaikilla.Lämmettyään sinisen alueen yli, ei mitään ongelmaa/häiriötä havaittavissa.Käynti tasaantuu normaaliksi.
                    Eli jos lähtee heti ajamaan, ko. vikaa ei edes huomaa.
                    onkos autosta mitattu puristupaineet?

                    entäs jarrutehostajan mahdollinen vuoto? ja jet suction pumpin toiminta?
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • creative 22
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2005
                      • 560
                      • Alavus

                      #55
                      Ei ole mitattu paineita vielä.Venttiili tms. vian ollessa kyseessä luulisi
                      että kävisi heti huonosti mutta kun käy sen 5-10 aivan kunnolla ja
                      sitten tämä ihanuus alkaa.Ja toisaalta, olen ajanut tällä autolla 2.5
                      vuotta ja 56tkm ja oire ei ole muuttunut mihinkään suuntaan tällä
                      välillä.

                      Onhan näitä vastaavia tapauksia ollut M54:ssa joissa vasta venttiilien
                      nostajien vaihto on poistanut tämän ongelman.Niin ja mainittakoon
                      tähän vielä että auton DME on vaihdettu syystä tai toisesta auton
                      ollessa noin vuoden vanha..Tästä ei minulla ole muuta tietoa paitsi
                      tarra Dme:n kotelossa jossa siis viivakoodi ja päiväys.

                      Bmw merkkihuollossa vian arveltiin johtuvan silloisen ohjelmaversion
                      bugista, Dme päivitettiin Bms 46 versioon, tämäkään ei poistanut vikaa.

                      En tiedä tuosta Jet suction pumpista, miten testataan?Käännettäessä
                      virrat päälle bensapumppu kyllä pitää hieman outoa ääntä.
                      Last edited by creative 22; 04-08-2010, 01:42.
                      Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                      Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                      BMW Freude Am Fahren

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        #56
                        Originally posted by creative 22 View Post
                        Käännettäessä virrat päälle bensapumppu kyllä pitää hieman outoa ääntä.
                        Oletko mitannut bensapaineita? Sammutettuna ja käynnissä. Bilteman halpa mittari ei siihen näköjään pysty, olisin itsekin mitannut.

                        Onko venttiilikopan tiiviste ja pulttien kumiholkit tutkittu/vaihdettu?
                        E39 528iA

                        Comment

                        • kemo81
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2010
                          • 1248
                          • ylöjärvi

                          #57
                          Kenelläkään tietoa/kokemusta onko disa venttilin läpän tiivisteellä suurta merkitystä?Eli sillä missä jamassa se on??Pitääkö sen välttämättä olla meganomaalisen tiivis että toimisi moitteetta?
                          e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                          Ex.
                          e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                          e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                          e91 325i 2005 ArktisMetal
                          e46 320ci 2001 TobassBlue
                          e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                          S1000rr 2010 Thunder grey

                          Comment

                          • kemo81
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2010
                            • 1248
                            • ylöjärvi

                            #58
                            Nyt on vaihdettu separaattori ja toinen disa..ei mitään perseeseen tuntuvaa eroa..Kyseessä siis n52b25..
                            e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                            Ex.
                            e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                            e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                            e91 325i 2005 ArktisMetal
                            e46 320ci 2001 TobassBlue
                            e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                            S1000rr 2010 Thunder grey

                            Comment

                            • creative 22
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2005
                              • 560
                              • Alavus

                              #59
                              Originally posted by TJJ View Post
                              Oletko mitannut bensapaineita? Sammutettuna ja käynnissä. Bilteman halpa mittari ei siihen näköjään pysty, olisin itsekin mitannut.

                              Onko venttiilikopan tiiviste ja pulttien kumiholkit tutkittu/vaihdettu?

                              Näköjään sitä pitäisi vaihtaa koko moottori apulaitteineen uuteen että saisi
                              tämän pelaamaan..Jos bensanpaine olisi kylmäkäynnillä riittämätön, miksi auto
                              kuitenkin ottaa kylmänäkin täydet kierrokset eikä ole nykimistä tms.??

                              Venttiilikopan tiiviste on täysin tiivis eikä edes ole hikoillut mistään ulkopuolelle.

                              Edit:tuossa nuo livedatat, M54B25 moottori normaalissa käyntilämpötilassa.
                              Last edited by creative 22; 13-07-2012, 00:42.
                              Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                              Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                              BMW Freude Am Fahren

                              Comment

                              • TKGL
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2009
                                • 260
                                • Tampere

                                #60
                                Originally posted by SJHP44 View Post
                                ... Joku kertoi bimmerforumilla oman viallisen DISAnsa läpän aukeavan heti 1200 rpm kohdilla. DISAn vaihto teki kuulemma autosta kuin uuden. Tässä täytyy toki ottaa huomioon myös se, että kyseinen sankari oli vaihtanut tätä ennen autoonsa lähes kaiken alavääntöön vaikuttavan ml. vanoksen tiivisteet. Jos autossasi on muuten kaikki kunnossa, ja tuo läppä aukeaa heti kaasua vähänkään painettaessa, niin sanoisin, että vaihto auttaa kummasti.
                                Osaako joku sanoa kuuluuko DISA boksin pitää sellaista selvää rutinaa kun läppää kääntelee käsin? Vai pitäisikö läpän liikkeen olla täysin äänetöntä?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎