Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    Rough mittaus ei ole suuniteltu kuin toimimaan tyhjäkäynnillä, turhaa katselet kierroksilla.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • Hammerhood
      Bimmer Rookie
      • Nov 2013
      • 102
      • Suomi

      Originally posted by Supa View Post
      Rough mittaus ei ole suuniteltu kuin toimimaan tyhjäkäynnillä, turhaa katselet kierroksilla.
      Jaa tätä en tiennytkään

      Comment

      • Hammerhood
        Bimmer Rookie
        • Nov 2013
        • 102
        • Suomi

        Varmaan menee offtopicin puolelle, mutta voiko joku sanoa että miten tuo vanoksen solenoidien testaus inpalla onnistuu, esim vaikka jos vaikka haluan seurata pakopuolen vanoksen toimintaa aktivoidakseni sen niin voinko tehdä sen auto virrat 2 asesennossa vai onko oltava auto käynnissä?
        Jos joku vois selkeästi ja asiallisesti minulle tuota selventää vaikka privaan tai tänne?

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          Aja mieluummin vaikka DISsillä vanostestit kummallekkin solenoidille. Se ajaa nokkia eri asentoihin ja mittaa säätöajan sekä stabiilisuuden (vuoto), huomattavasti tarkempi kuin itse tuijotella Inpalla.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • Hammerhood
            Bimmer Rookie
            • Nov 2013
            • 102
            • Suomi

            Ok täytyypä kaivella DISsi esiin Kiitos pikaisesta vastauksesta

            Comment

            • kaakeli
              Newbiemmer
              • Oct 2013
              • 20
              • Lappeenranta

              Nyt ois pientä ongelmaa puimurissa. Kyseessä 320i -01
              Eli homma lähti liikkeelle kun huohotin meni rikki. Se vaihdettiin ja homma tuli kuntoon. Vähäksi aikaa.
              Sitten tänään tuli sellainen että tyhjäkäynti heittelee ja tehot tippui kun lähti liikkeelle. Vikakoodit luettu p0171, p0174 ja p0369.
              Nokka-akselin asentoanturi vaihdettu, käynti ei tosin muuttunut. Anturin vaihdon jälkeen alkoi nämä uudet viat.
              Mistä lähtisi liikkeelle? MAF ilmeisesti saattaisi tehdä noita kahta ekaa koodia mutta vaikuttaako se A)tehoihin B)tyhjäkäyntiin?
              Imuvuotoja alan etsimään. Kumitulpat kyllä jo vaihdettu imusarjan takaa.
              Last edited by kaakeli; 07-01-2014, 22:43. Reason: vähän infoa lisää

              Comment

              • Dani
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2007
                • 3847
                • Espoo

                Haitarikumiputket ilmeisesti irroitettu huohottimen vaihdon yhteydessä jolloinka a) asennettu kaasuläpälle huonosti, haitariputken kynsi väärässä asennossa kaasuläpän hahloon nähden b) murtunut jostain kohti.
                Joka tapauksessa syy on haitariputkissa eli imuvuoto.

                Vaihdat siis ne molemmat haitarikumiputket.
                Btw, anturit olivat todennäköisesti ehjät..

                #3 ja #6:
                sigpic
                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                Comment

                • Carrera
                  Newbiemmer
                  • Jan 2014
                  • 21
                  • Helsinki

                  Väärä ketju...
                  Last edited by Carrera; 21-01-2014, 21:33. Reason: Väärä ketju...

                  Comment

                  • Nookie
                    Newbiemmer
                    • Jan 2014
                    • 6
                    • Turku

                    Z4 - kone kylmänä, nykii hieman pienillä kierroksilla
                    Mikäköhän on kun aamulla lähden niin hetken aikaa nykii hieman, ei huomattavasti, pienillä kierroksilla. Esim. 3. vaihteella ja mennään 30-40 km/h.

                    Tätä ei kestä kauan ja sitten ei mitään ongelmaa. Bensansuodatinta en tiedä koska viimeksi vaihdettu.

                    Auto BMW Z4 2,5 -03.
                    Last edited by Nookie; 12-02-2014, 15:41.

                    Comment

                    • skuukeli
                      Bimmer Rookie
                      • May 2007
                      • 68
                      • valkeakoski

                      Autona 525i -00, ongelmana nykiminen lämpösellä koneella. Vaihdoin autoon ensimmäisen haitarikumin ja öljynsuodattimenjalan tiivisteen, auto toimi päivän loistavasti ja sit alko ongelmat, alavääntö hukassa, nykii lämpöisellä koneella. Alko nykimään ja löi vikakoodia sytytyshäiriöstä -> puolan vaihto koodin antaneesta sylinteristä toiseen ja vikakoodi seurasi puolaa, joten uusi puola ja tulpat (denso) paikalleen. Nykiminen loppui ja alkoi taas jonkun ajanpäästä uudestaan, ensin nyki vähän ja nyt jo jokakerta lämpösellä koneella. 5 sylinteristä tulee "ingnition fail" ja "burning fail" koodia ja koodi pysyy aina tuossa 5 sylinterissä vaikka vaihtaa puolan ja tulpan. Koodit nollaamalla saa taas kaikki sylinterit käyttöön.

                      Tarkastettu:
                      -haitarikumit -> etummainen vaihdettu
                      -imusarjan päällä oleva alipaineletku ehjä
                      -imusarjan takatulpat -> iso vaihdettu
                      -yksi puola uusittu
                      -MAF-testi noin 60 l/h
                      -disa testattu sormitestillä -> disan o-rengas vaihdettu
                      -tulpat vaihdettu (denso)
                      -lambdaintegrator arvot keskellä
                      -roughness tasaset ja vihreellä
                      E39 525iA -00
                      vikakoodin lukua valkeakoski-tampere, INPA BMW:lle ja OBD2 lukija erimerkkisille 0400991039

                      Comment

                      • Dani
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2007
                        • 3847
                        • Espoo

                        Mitkä densot?

                        Jommat kummat näistä sinne kuuluis laittaa, jos varman päälle haluaa pelata:
                        - BOSCH FGR7DQP
                        - NGK BKR6EQUP

                        ..sit toisekseen se alempi haitarikumi on se joka yleensä porsii.
                        sigpic
                        Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                        Comment

                        • skuukeli
                          Bimmer Rookie
                          • May 2007
                          • 68
                          • valkeakoski

                          Denso K20TXR... Nämä on kaks kärkiset, noi boschit ja NGK taitaa olla nelikärkiset, olisko sillä sit niin iso merkitys että sytyttää niin paljon paremmin. Alempi haitari putki näytti kaikinpuolin ehjältä kun sitä pyörittelin ja taittelin käsissä
                          E39 525iA -00
                          vikakoodin lukua valkeakoski-tampere, INPA BMW:lle ja OBD2 lukija erimerkkisille 0400991039

                          Comment

                          • Slome
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2013
                            • 53
                            • Jyväskylä

                            Vaihtelin tossa omaan m54b22 koneiseen Imm-kaasuläpän välisiä kumiputkia, mutta kun irroittelin siitä ylemmästä sitä haararakappaletta josta lähtee kaksi ohuempaa letkua niin niistä sen ohuemman letkun alkuosa katkesi. Niin nyt kysyisin että mikä letku se on ja voinko nyt pistää sen lähön umpee ja että se letku on vapaasti sielä vai onko sillä jokin merkitys? :think

                            Comment

                            • kama
                              BTCF Member
                              • Dec 2002
                              • 1264
                              • Savonmua

                              Originally posted by Slome View Post
                              Vaihtelin tossa omaan m54b22 koneiseen Imm-kaasuläpän välisiä kumiputkia, mutta kun irroittelin siitä ylemmästä sitä haararakappaletta josta lähtee kaksi ohuempaa letkua niin niistä sen ohuemman letkun alkuosa katkesi. Niin nyt kysyisin että mikä letku se on ja voinko nyt pistää sen lähön umpee ja että se letku on vapaasti sielä vai onko sillä jokin merkitys? :think
                              Jos nyt oikein muistan niin tuo menee bensapaineensäätimelle. Luultavasti autolla voi ajaa vaikka tuo onkin rikki/tukittu, mutta kannattaa toki korjata ensitilassa.
                              E24 - M88/3 N/A
                              E85 - M54 Supercharged
                              G26 - M50 Supercharged
                              IG:kamamikko

                              Comment

                              • magilainen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2007
                                • 1023
                                • Iisalmi

                                M54b22

                                Eli itsellä m54b22 moottorilla oleva 320i..

                                VIKA:
                                Alkoi joskus reilu vuosi takaperin, todella satunnaisesti sammui valoihin kytkintä painettaessa.
                                Myöhemmin alkoi oire että lämpimänä kun sammutti, starttaus parhaillaan about 5-6sek normaalia pidempi ennen kuin käyntiin lähti.
                                Sen jälkeen auto meni aina ns "save modeen" ja tehot hävis varmasti puolella. Korjaantui vasta kun auto jäähtyi kokonaan ja starttasi normaalisti.

                                Noh tässä talvi meni samalla tavalla, pari viikkoa sitten auto alkoi kakoa kylmäkäynnistyksissä: vasta kolmannella tai useammalla käynnistyksellä jaksoi jäädä pyörimään ja sen aikaa ennen kuin aina sammui, rynkytti tosi oudosti ja jotain kolinan kaltaista myös kuului. Kun se lopulta jäi pyörimään (joka kerta) tyhjäkäynti aivan normaali.

                                Nyt vika on jo niin radikaali että tehot ovat kadoksissa oli kone kylmä tai lämmin, kylmänä varsinkin kaasua ei kärsi painaa AJOSSA 50% enempää kun muuten laukasee putkessa ja meno on todella tahmeaa ja tukehtuu.
                                3-vaihteella esim 40km vauhdista ei tapahdu käytännössä muuta kun lopsaus putkessa jos painaa kaasua "liikaa".
                                Eikä jaksa kiertää edes loppuun asti (myöskään paikallaan).
                                Disan kohdilta kuuluu mielestäni voimakasta imuääntä.
                                luokkaa tämä:https://www.youtube.com/watch?v=useQu1AobkY
                                Imusarja käytetty pois eikä siellä silmään ottanu mikkää


                                Todettua:
                                -Kaasuläpän jälkeen ensimmäinen imuputki oli halki lisäilmaventtiilin juuresta. EI isompaa muutosta.
                                DISA:n toiminta tarkistettu ja tiivistys kohtaan liimat vielä väliin (en tarkastanut kummemmin aukeamis ajankohtaa mutta noin 2500-3500rpm, ei vaikuttane tähän).
                                -Imusarjan takaa kumi tulpat vaihdettu, Yksi rikki. EI muutosta.
                                -INPA:lla antaa vikakoodin NV_E Error. (imupuolen asentoanturi?
                                -Pidemmän ajon jälkeen tyypilliset: Lambda bank1 ja 2 korjaus alue ylitetty.
                                -Syttykatkos kerran (1) ollut kahdessa sylinterissä.
                                -Adaptiot nollattu, ei muutosta.
                                -Anturin johtoja käytelty irti muttei nyt tuohon nykytilaan parantavaa tekijää ole tullu vastaan.

                                Aiemmin (noin kk takaperin) alaväännöt aivan normaalit ja vetoja ihan yläs asti.
                                Vanos tiivisteitä ei tietääkseen ole vaihdettu.


                                Rankka imuvuoto jossai vai tuo asentoanturi? :think
                                Olisiko iisalmessa testi osia kun ei duunari kaikkea kehtaa ostaa


                                Tässä vielä tuo vikakoodi:


                                EDIT: Voiko kaasuläpän kalibroida INPA:lla jotenkin? Mietin kun adabtaatiot on nollattu ettei sekin sotke soppaa lisää :think
                                EDIT2:Tänään mittailin ja testailin niin imupuolen asentoanturista ei saa mitään vastus arvoa. Sökö siis taitaapi olla.
                                IISALMESSA TESTI ANTURIA?
                                Myöskin lisäilmaluisti tukittu ja ei vaikutusta, myös liikkuu normaalisti käynnissä ollessa.
                                DISA luisti liikkuu itelläkin tuossa 2400rpm niinkuin monella muulla täällä..hmm onko eri koneissa eri aukeamis ajankohta?
                                Last edited by magilainen; 03-04-2014, 20:14. Reason: muutosta
                                Bmw e91 330xd -06 msport
                                Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
                                Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition


                                Freude am Fahren

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎