Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #61
    Originally posted by TKGL View Post
    Osaako joku sanoa kuuluuko DISA boksin pitää sellaista selvää rutinaa kun läppää kääntelee käsin? Vai pitäisikö läpän liikkeen olla täysin äänetöntä?
    Kyllä sieltä sellainen rusahdus pitää kuulua. Ilmeisesti tuo ääni tulee alipainekalvosta.
    E39 528iA

    Comment

    • creative 22
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2005
      • 560
      • Alavus

      #62
      Nyt on tilanne autossani hieman pahentunut, 3.s sylinteri ei käytännössä lyö
      tulille juuri mitenkään kylmänä, lämmettyään toimii aivan normaalisti kuitenkin.
      Toisinsanoen, tuo häiriöaika on siis pidentynyt, enää ei riitä että lämpenee tuon sinisen alueen yli kuten ennen vaan täytyy käydä huomattavasti pidempään...
      Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

      Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

      BMW Freude Am Fahren

      Comment

      • TKGL
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2009
        • 260
        • Tampere

        #63
        Originally posted by TJJ View Post
        Kyllä sieltä sellainen rusahdus pitää kuulua. Ilmeisesti tuo ääni tulee alipainekalvosta.
        Mulla tuo DISA läppä aukeaa noin 2400 kierroksen kohdalla. Lisäksi DISA pitää välillä melkoista rätinää. Ääni lakkaa, kun antaa meisselillä vähän vastusta akselille, joka operoi läpää. Uus DISA on tuloillaan ja toivottavasti loppuviikosta saan vaihdettua.

        Myös vanos pitää selvästi epätervettä ääntä vähän kaasulla leikkiessä. Syyllinen on varmasti niissä kuuluisissa O-renkaissa. Tilasin tänään Beisan systemsiltä uudet O-renkaat. Mulla on neljä viikkoa lomaa jäljellä. Sen aikana olis tarkoitus saada O-renkaat vaihdettua. Aika työläälle vaikuttaa, mutta toivottavasti sujuu hyvin.

        Tehot eivät mielestäni ole ainakaan mitenkään merkittävästi hukassa. Lähinnä minut herätti nuo ylimääräiset kolinat pellin alta. Toisaalta olen ajanut autolla vasta noin 1,5 vuotta. Voihan olla, että siinä on koko ajan ollut vähän tehoja kateissa. Tuo vanos remppa on kait hyvä tehdä joka tapauksessa, sillä joskus ne alkuperäiset O-renkaat väsähtää lopullisesti kuitenkin.

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4627
          • Tampere

          #64
          Originally posted by creative 22 View Post
          Nyt on tilanne autossani hieman pahentunut, 3.s sylinteri ei käytännössä lyö
          tulille juuri mitenkään kylmänä, lämmettyään toimii aivan normaalisti kuitenkin.
          Toisinsanoen, tuo häiriöaika on siis pidentynyt, enää ei riitä että lämpenee tuon sinisen alueen yli kuten ennen vaan täytyy käydä huomattavasti pidempään...

          eikö kuitenkin olisi aika tehdä puristuspaine testi. "kuivana" ja sitten tipalla parilla öljyä männänpäälle..

          Myös 3. sylinterin suuttimen voisit vaihtaa vaikka ykköseen. samoin vaihtaa 3. sylinterin puolan vaikka 5. sylinterin puolan tilalle.. ja katsoa muuttaako tilannetta mitenkään..

          tämä osien ristiinvaihtaminen sulkee taas ison läjän osia pois listasta..
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • creative 22
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2005
            • 560
            • Alavus

            #65
            Originally posted by fraatti View Post
            eikö kuitenkin olisi aika tehdä puristuspaine testi. "kuivana" ja sitten tipalla parilla öljyä männänpäälle..

            Myös 3. sylinterin suuttimen voisit vaihtaa vaikka ykköseen. samoin vaihtaa 3. sylinterin puolan vaikka 5. sylinterin puolan tilalle.. ja katsoa muuttaako tilannetta mitenkään..

            tämä osien ristiinvaihtaminen sulkee taas ison läjän osia pois listasta..
            Niin kyllä..mutta kun nämä on jo tehty, noin puoli vuotta sitten.Ei vaikutusta.
            Koetan huomenna tuota puristuspainemittausta.
            Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

            Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

            BMW Freude Am Fahren

            Comment

            • creative 22
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2005
              • 560
              • Alavus

              #66
              Puristuspaine mittaus asteikolla Kpa, moottorin lämpötila "konkkausvaiheessa" eli sinisellä alueella tehtynä, 3.s sylinteri vielä mitattu uudestaan moottori lämmenneenä kunnolla, sama arvo.

              1.s 11.9
              2:s 12
              3.s 12
              4.s 12
              5.s 11.9
              6.s 12.2
              Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

              Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

              BMW Freude Am Fahren

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4627
                • Tampere

                #67
                Originally posted by creative 22 View Post
                Niin kyllä..mutta kun nämä on jo tehty, noin puoli vuotta sitten.Ei vaikutusta.
                Koetan huomenna tuota puristuspainemittausta.

                1.s 11.9
                2:s 12
                3.s 12
                4.s 12
                5.s 11.9
                6.s 12.2
                ei millään muista näistä lukusista autoista mitä mihinkäkin on tehty eikä koko threadia jaksa selata läpi..

                tasaiselta kyllä näyttää.. jos tulee polttoainetta(suuttimen vaihto kokeiltu), kipinä tulee (puolavaihdettu), ja puristuksia on pannussa

                ei luulisi jäljellä jäävän paljoa.. mites tuo imusarjan päällä oleva "kiskon" kunto? eli osa mikä yhdistää huohotusilman jokaiseen imukanavaan

                mutta summasummarum ainakin yksi taatusti jokaisesta autosta vikaantuva osa autossasi on.. vanos.. mikäli en nyt aivan väärin muista niin sinä et tiiviisteitä ollut vielä vaihtanut.. joten hushus vaihtamaan/vaihdattamaan..

                Se on kuitenkin varma että autosi ei taatusti ainakaan huonommaksi tuon jälkeen mene..
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • creative 22
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2005
                  • 560
                  • Alavus

                  #68
                  Originally posted by fraatti View Post
                  ei millään muista näistä lukusista autoista mitä mihinkäkin on tehty eikä koko threadia jaksa selata läpi..

                  tasaiselta kyllä näyttää.. jos tulee polttoainetta(suuttimen vaihto kokeiltu), kipinä tulee (puolavaihdettu), ja puristuksia on pannussa

                  ei luulisi jäljellä jäävän paljoa.. mites tuo imusarjan päällä oleva "kiskon" kunto? eli osa mikä yhdistää huohotusilman jokaiseen imukanavaan

                  mutta summasummarum ainakin yksi taatusti jokaisesta autosta vikaantuva osa autossasi on.. vanos.. mikäli en nyt aivan väärin muista niin sinä et tiiviisteitä ollut vielä vaihtanut.. joten hushus vaihtamaan/vaihdattamaan..

                  Se on kuitenkin varma että autosi ei taatusti ainakaan huonommaksi tuon jälkeen mene..

                  Jep, tuo kisko on painetestattu eikä vuoda, o-renkaiden juureen olen suihkutellut "carambaa" eikä sielläkään vuotoa ole.Vanokseen en ole
                  vielä kajonnut, täytyy vaihtaa ne tiivisteet, vaikka ihan piruuttaan.
                  Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                  Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                  BMW Freude Am Fahren

                  Comment

                  • fastandfurious
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 1731
                    • Tampesteri

                    #69
                    Originally posted by creative 22 View Post
                    Jep, tuo kisko on painetestattu eikä vuoda, o-renkaiden juureen olen suihkutellut "carambaa" eikä sielläkään vuotoa ole.Vanokseen en ole
                    vielä kajonnut, täytyy vaihtaa ne tiivisteet, vaikka ihan piruuttaan.
                    Suosittelen ko. toimenpidettä. Itsellä oli 330:ssä käsittämätöntä skeidaa nuo tiivisteet.
                    ---------------------------------------------------
                    E91 325d M-Sport
                    ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                    E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                    Comment

                    • TKGL
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2009
                      • 260
                      • Tampere

                      #70
                      Nyt on DISA venttiili uusittu. Enää ei pidä mitään epämääräisiä ääniä. En vielä osaa sanoa parantuiko suorituskyky tai polttoaineen kulutus.

                      Tuo uusikin läppä tosin aukeaa 2400 kiekan kohdilla. Aivan kuten se vanhakin. Tiedä sitten onko normaalia vai ei. En kyllä keksi mikä osa pitäis seuraavaksi vaihtaa, jos sen läpän pitäisi oikeaasti aueta vastaa siellä vähän alle neljän tonnin.

                      Comment

                      • SJHP44
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2009
                        • 86
                        • PKS

                        #71
                        Tämä menee täysin mutuksi, mutta josko kokeilisit nollata vikakoodit / adaptaatiot...? Ei mitään käryä vaikuttaako joku tietty moottorinohjaus juuri tuohon DISAan, mutta voisi kuvitella, että jos vanha on opettanut moottorin tuohon 2400 kierrokseen, niin uudella olisi sama laulu. Joku asiasta varmasti tietävä korjatkoon...

                        Omasta parani alavääntö kummasti, kun uusin nokka-akselin pakopuolen asentotunnistimen... Tuon pakopuolen anturin kanssa vikakoodeissa oli myös DISA:lta joku itkuvirsi. Eli noinkohan olisi omanikin vaihdon tarpeessa

                        Ja se vanos on edelleen remppaamatta, eikä toissapäivänä auton pesun yhteydessä ilmaantunut, mutta sittemmin (CRC kuurin ja nollausten jälkeen) ainakin reilusti lieventynyt moottorin nikottelu yhtään helpota mahahaavojani Jos tän nyt sais kohtapuoliin siihen kuntoon, että vois vuoden ajella hymy korvissa...
                        e39 530iA M-Sport -00 Titansilber

                        Comment

                        • TKGL
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2009
                          • 260
                          • Tampere

                          #72
                          Originally posted by SJHP44 View Post
                          Tämä menee täysin mutuksi, mutta josko kokeilisit nollata vikakoodit / adaptaatiot...? Ei mitään käryä vaikuttaako joku tietty moottorinohjaus juuri tuohon DISAan, mutta voisi kuvitella, että jos vanha on opettanut moottorin tuohon 2400 kierrokseen, niin uudella olisi sama laulu. Joku asiasta varmasti tietävä korjatkoon...

                          Omasta parani alavääntö kummasti, kun uusin nokka-akselin pakopuolen asentotunnistimen... Tuon pakopuolen anturin kanssa vikakoodeissa oli myös DISA:lta joku itkuvirsi. Eli noinkohan olisi omanikin vaihdon tarpeessa
                          Voiko noita adaptaatioita nollata kotikonstein ilman tietokonetta ja piuhoja?

                          Comment

                          • NV85
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2009
                            • 472
                            • Rovaniemi

                            #73
                            Lukaisin koodit tuossa hetki sitten, kun syttyi moottorivalo koetauluun ja auto sammuili itsekseen kun löysäsi ajon aikana kaasun ja painoi kytkimen pohjaan, eli kone ei ajon aikana pysynyt tyhjäkäynnillä. Pysähdyksissä ei tätä ongelmaa ole ollut, mutta kierrokset sahaavat 1000-500 välillä.

                            Koodit jotka löytyivät olivat P0174 ja P1619.


                            Autosta on vaihdettu nokka-akselin asentotunnistin, haitariputki, etummaisen putken lambdat ja kaikki sytystulpat vast'ikään. Missä vika?
                            BMW 335i M-sport e91LCI '09
                            BMW 1502 '75
                            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=228805
                            EX: BMW 330i M-sport '01

                            Comment

                            • Matula
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 1706

                              #74
                              Originally posted by NV85 View Post
                              Lukaisin koodit tuossa hetki sitten, kun syttyi moottorivalo koetauluun ja auto sammuili itsekseen kun löysäsi ajon aikana kaasun ja painoi kytkimen pohjaan, eli kone ei ajon aikana pysynyt tyhjäkäynnillä. Pysähdyksissä ei tätä ongelmaa ole ollut, mutta kierrokset sahaavat 1000-500 välillä.

                              Koodit jotka löytyivät olivat P0174 ja P1619.


                              Autosta on vaihdettu nokka-akselin asentotunnistin, haitariputki, etummaisen putken lambdat ja kaikki sytystulpat vast'ikään. Missä vika?
                              Eikö nuo koodit aukene sen enempää sillä ohjelmalla?
                              Veikkaan imuvuotoa ja/tai ilmamassamittaria syypääksi.

                              Comment

                              • Petteri80
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2004
                                • 578
                                • Joensuu

                                #75
                                Taitaa olla mulla tuo DISA valmista kauraa.. tota kalvolle menevää muovitankoa painaessa läppä liikkuu vaan hieman ja läppä heiluu alaosastaan hervottomasti vähän kuin olis akseli poikki?

                                Tässä pari huonoa videoo: http://s637.photobucket.com/albums/u...t=Video120.mp4
                                Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


                                Vai mitä tuumaa arvon raati?

                                Alkaa pikkuhiljalleen **tuttamaan kun ei löydy imuvuoto sitten millään. Separaattori+letkut, kumitulpat imusarjan takaa, IMM, ensimmäinen imuputki imm:ltä ja jarrutehostajalta tulevan putken jälkeinen venttiili+letku vaihdettu eikä mikään em. osien vaihdosta auttanut

                                Mites kuvan osa nro. 5: http://www.realoem.com/bmw/showparts...79&hg=11&fg=40
                                Puhaltelin tota paine-ilmalla mut ei tuntunu ilma kulkevan kunnolla läpi.. siinä syy / osasyy?
                                Last edited by Petteri80; 15-08-2010, 20:36.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎