Originally posted by kemo81
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54 Imuvuoto ja Livedata topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by kemo81 View PostOnko kellään hajua mitä merkkaa jos tuon disa venttiilin läpän tiiviste on halkeillut?Kuinka tiivis sen läpän on syytä olla sulki asennossa.Itsellä n52b25 kone ja tuo moottorin puoleinen(pienempi) disa on tuossa jamassa et tiiviste halki ja puutuu pari pientä palaakin.Kone leväällää tällä hetkellä ja osa tilauksessa.
Lisää http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=196000
Ja mulla nuo salavalikon huiput olivat muistaakseni tuosta pannusta tällä hetkellä 61,7l/h ja tehoa tuossa pitäisi olla se 218hv..Vähä vähäiseltä kuulostaa jos tuosta m54 pitäis olla 80 litran luokkaa..
Comment
-
-
Originally posted by Matula View PostEi siinä tehoa ole 218 vaan reilu 20 vähemmän oliko 193. Nixun auto on 3.0 joten litra/h arvot ei käy ihan yksiin pienemmän ja vanhemman koneen kanssa.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostJep. Vähälle kuullostaa. Omassa paras 87.1l/h :think
Mistähän sitä voisi metsästä jos tuollanen teho hommeli johtuukin pakopuolelta eikä imupuolen vuodoista?e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
Ex.
e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
e91 325i 2009 lci SaphireBlack
e91 325i 2005 ArktisMetal
e46 320ci 2001 TobassBlue
e39 523i 1996 AlpinWhite 2
S1000rr 2010 Thunder grey
Comment
-
-
Originally posted by SJHP44 View PostDISA:n läpän liikkeen ja toiminnan tajuat helpoiten kun ruuvaat aparaatin irti imusarjasta. Kaksi 40 torxia auki ja osa on kädessäsi. Liikuttamalla läppää sormin, huomaat, kuinka läpän "välitin"varsi/tanko liikkuu läpän ja jousen välissä. Tämä sama varsi näkyy osan ollessa kiinni imusarjassa suoraan ylhäältä päin katsottaessa. Oheisessa kuvassa varren kohta ympyröity punaisella, kuva vain otettu suoraan kuskin puolelta, joten varsi jää tuon sähköliittimen taakse piiloon.
Pyydä kaveri ihmettelemään DISAa tai vaihtoehtoisesti käynnistämään auto ja painamaan kaasua. Auton käynnistyessä läppä sulkeutuu eli varsi liikkuu koko pituutensa kohti kuskia. Kierrosten noustessa sen pitäisi tietäjien mukaan avautua vasta n. 3750 rpm kohdilla, itselläni ko. manööveri tapahtui jo n. 2400 rpm kohdilla. Tällöin varsi liikkuu koko pituutensa vastaavasti keulaa kohti. Ja liike on selvä, ehkä n. 4 cm pituudeltaan, joten sen kyllä huomaa.
Creative22: DISA maksaa Laakkosella 185 euroa, joten testi kannattaa tehdä ennen ostamista
Tuli tänään tsekattua tota DISA:n toimintaa tuolta konehuoneesta ja itsellä tuo varsi liikkuu n. 3000 rpm kohdilla.
Eli onko mielestänne DISA vaihto kunnossa
Comment
-
-
Remonttien jälkeen tässä nyt ihmetyksen aiheena tuo sammutuksen jälkeinen aika äänekäs suhahdus, ei muuttunut huohotinsysteemien ja imusarjan tiivisteiden vaihdon jälkeen yhtään miksikään..
Tuntuu että tuo tulisi jostain ylempää mutta mistä?Jos tuo Disa vuotaa, voiko se ääni tulla siitä?Sen akseli tuntuu olevan hieman väljä.Läpän tiivisteet kyllä vaikuttaisi olevan kunnossa.Lisäksi olen tiivistänyt Disan kiinnityksen imusarjaan vielä moottorisilikonilla.
Edelleen huonon kylmäkäynnin seurauksena usein vikavalo tauluun ja koodit 240, 243 burning fail.Sylinterit 3 ja 6.Luin vaihteeksi koodit myös toisella testerillä (Autel Maxiscan 509) ja tämä antoi muten samat mutta toiselle "Misfiring detected with low fuel", eli mahtaako ongelma autossani olla sittenkin polttoaineen saannissa?Suodatin ja paineensäädin on kyllä hiljattain vaihdettu.:thinkEx: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by creative 22 View PostRemonttien jälkeen tässä nyt ihmetyksen aiheena tuo sammutuksen jälkeinen aika äänekäs suhahdus, ei muuttunut huohotinsysteemien ja imusarjan tiivisteiden vaihdon jälkeen yhtään miksikään..
Tuntuu että tuo tulisi jostain ylempää mutta mistä?Jos tuo Disa vuotaa, voiko se ääni tulla siitä?Sen akseli tuntuu olevan hieman väljä.Läpän tiivisteet kyllä vaikuttaisi olevan kunnossa.Lisäksi olen tiivistänyt Disan kiinnityksen imusarjaan vielä moottorisilikonilla.
Edelleen huonon kylmäkäynnin seurauksena usein vikavalo tauluun ja koodit 240, 243 burning fail.Sylinterit 3 ja 6.Luin vaihteeksi koodit myös toisella testerillä (Autel Maxiscan 509) ja tämä antoi muten samat mutta toiselle "Misfiring detected with low fuel", eli mahtaako ongelma autossani olla sittenkin polttoaineen saannissa?Suodatin ja paineensäädin on kyllä hiljattain vaihdettu.:think
Edelleenkin joskus väläyttää moottorin häiriövaloa jos ajaa idioottivalolla.
Eli fortea tankkiin, ja tankaa vähän enemmän kun 20€ niin ei ole mulla ainakaan ollut ongelmaa. Käy (ja on aina käynytkin) nätisti, joten ihan heti en lähtisi monessakaan tapauksessa epäilemään suuttimia tai bensapumppua...Last edited by walde; 01-08-2010, 01:44.E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
F20 LCI2 118dA M-Sport '19
Comment
-
-
Originally posted by walde View PostVarmaan yleisimpiä vikakoodeja M54, esiintyy p0174(?) kanssa, elikkä ajoittain laihalla käy, siitä johtuva sytytyskatko. Itselläni helpotti kun vaihdoin täynnä vettä ja paskaa olevan bensaputsarin.
Edelleenkin joskus väläyttää moottorin häiriövaloa jos ajaa idioottivalolla.
Eli fortea tankkiin, ja tankaa vähän enemmän kun 20€ niin ei ole mulla ainakaan ollut ongelmaa. Käy (ja on aina käynytkin) nätisti, joten ihan heti en lähtisi monessakaan tapauksessa epäilemään suuttimia tai bensapumppua...Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by creative 22 View PostEi mulla ole ollut mitään merkitystä tuohon kylmäkäyntiin, onko tankki ollut tyhjä vai täysi, aina käy yhtä huonosti..ja fortet on jo aikaa sitten kokeiltu, moottoriinkin.
Imuvuotohan se varmastikin on sun tapauksessa. Olisikin näissä uudehkoissa muovikoneissa imuvuodon ettiminen sitä pelkkää crc:n suihkuttelua...E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
F20 LCI2 118dA M-Sport '19
Comment
-
-
Purin tuossa omaa M54B30 konetta ja imusarjan suojamuovin alla on letku, joka murenee, kun sitä hieman painaa. Letku on joku 30-40cm pitkä ja näyttäisi olleen samanlaista ainetta kun kylmäkoneissa käytetään putkien ympärillä. Kannattaa varmaan vaihtaa, onkohan noita valmiina vai pitääkö jostain pätkä leikata.Last edited by P10neer1; 01-08-2010, 12:47.
Comment
-
-
Originally posted by creative 22 View PostEdelleen huonon kylmäkäynnin seurauksena usein vikavalo tauluun ja koodit 240, 243 burning fail.Sylinterit 3 ja 6.Luin vaihteeksi koodit myös toisella testerillä (Autel Maxiscan 509) ja tämä antoi muten samat mutta toiselle "Misfiring detected with low fuel", eli mahtaako ongelma autossani olla sittenkin polttoaineen saannissa?Suodatin ja paineensäädin on kyllä hiljattain vaihdettu.:think
Comment
-
-
No niin... Eilen vaihdettiin separaattori ja siitä öljytikulle menevä letku. Jokseenkin työläs operaatio, mutta ei niin paha kuin jenkit antoivat ymmärtää. Purkaa vaan tarpeeksi tavaraa edestä, niin menee kohtuu lupsakasti
Auton käytöksessä en ainakaan lyhyehköllä testilenkillä huomannut mitään dramaattista muutosta.... Tosin en sellaista odottanutkaan, vaan kovimmat odotukset kohdistuvat tällä hetkellä vanoksen tiivisteiden vaihtoon tai lähinnä niiden tuomaan muutokseen. Kuitenkin esim. tuo öljytikulle menevä letku oli melkoisen rapeassa kunnossa ja yhdestä kohdasta täysin lytyssä. Tästä kyseisestä kohdasta letku repesi irtipoikki pienellä väännöllä Eli ainakin preventiivistä puuhastelua jos ei muuta...
Aiheeseen liittyen, onko joku vaihtanut M54 3.0 litran pannussa noita huohotinjärjestelmän ylimpiä letkuja ( kuvassa osat 3 ja 7 )???
Tuo letku nro 3. (muovinen haitari) oli itselläni ainakin öljyssä ulkopinnaltaan ja mietityttää, onko se normaalia vai voisiko siinä olla halkeamia tms. Vaikuttavat vaan niin p¤&leen työläiltä vaihdettavilta vai olenko täysin väärässä? Jos joku niitä on operoinut, niin kaikki tieto otetaan kiitollisuudella vastaan.
Vanoksen tiivisteitä odotellessa...e39 530iA M-Sport -00 Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by SJHP44 View PostAiheeseen liittyen, onko joku vaihtanut M54 3.0 litran pannussa noita huohotinjärjestelmän ylimpiä letkuja ( kuvassa osat 3 ja 7 )???
[ATTACH]83945[/ATTACH]
Tuo letku nro 3. (muovinen haitari) oli itselläni ainakin öljyssä ulkopinnaltaan ja mietityttää, onko se normaalia vai voisiko siinä olla halkeamia tms. Vaikuttavat vaan niin p¤&leen työläiltä vaihdettavilta vai olenko täysin väärässä? Jos joku niitä on operoinut, niin kaikki tieto otetaan kiitollisuudella vastaan.435i
Ex: 330i
Comment
-
-
Ja ettei täysin lipsuta aiheesta, niin laitetaan oman koneen livedataa. Kiitokset nixulle.
Joku, joka näistä viimisen päälle ymmärtää, voisi kertoa onko kaikki ok. Kiitos
Ja vielä lopuksi: MAF -testissä oma kone sai huhtikuussa puhdistetulla MAFilla aikaiseksi lukemat 71-72 litraa... Kuulisin mielelläni muiden samalla padalla ja tomaatilla varustettujen autojen tuloksistae39 530iA M-Sport -00 Titansilber
Comment
-
Comment