Tähän ketjuun yleistä ihmettelyä M54 moottoreiden Imuvuodoista, käyntihäiriöstä, Livedatasta ja niin edelleen.
Imuvuotoja varten tarkasta ainakin seuraavat kohteet:
-Imusarjaan päässä olevat kumitulpat, osat 15 ja 17:
Varsinkin tuo isompi osa 17 on monesti halki. Osat maksaa merkkiliikkessä n. 8-9€ yhteensä ja vaihtaa itse muutamassa minuutissa.
-Haitariputki IMM-Kaasuläppä.
E6x jne osa 15:
E39/46, osa 3 ja 7:
Myös huohotinventtiili + letkut ja viallinen DISA venttiili voi aiheuttaa imuvuotoja:
DISA + Imusarjan tulpat:
Imuvuotoja etsittäessä ja tehonpuutteen vaivatessa on hyvä tehdä MAF testi.
Ohje mittariston salavalikkoon: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=113747 (ohje e39 mutta sama periaate myös uudemmissa)
Kohdasta 4.1 löytyy tuo L/H näyttö. Kolmosvaihteella täyskaasulla hieman ennen rajoitinta pitäisi tulla maksimiarvo näyttöön.
(Testailut toki suljetulla alueella )
Ketjua saa täydentää ja voin muokata pääkohdat ensimmäiseen viestiin.
Lisäilen omasta E60 M54B30:stä muutaman livedatakuvan jatkoksi.
Imuvuotoja varten tarkasta ainakin seuraavat kohteet:
-Imusarjaan päässä olevat kumitulpat, osat 15 ja 17:
Varsinkin tuo isompi osa 17 on monesti halki. Osat maksaa merkkiliikkessä n. 8-9€ yhteensä ja vaihtaa itse muutamassa minuutissa.
-Haitariputki IMM-Kaasuläppä.
E6x jne osa 15:
E39/46, osa 3 ja 7:
Myös huohotinventtiili + letkut ja viallinen DISA venttiili voi aiheuttaa imuvuotoja:
DISA + Imusarjan tulpat:
Imuvuotoja etsittäessä ja tehonpuutteen vaivatessa on hyvä tehdä MAF testi.
Ohje mittariston salavalikkoon: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=113747 (ohje e39 mutta sama periaate myös uudemmissa)
Kohdasta 4.1 löytyy tuo L/H näyttö. Kolmosvaihteella täyskaasulla hieman ennen rajoitinta pitäisi tulla maksimiarvo näyttöön.
(Testailut toki suljetulla alueella )
Ketjua saa täydentää ja voin muokata pääkohdat ensimmäiseen viestiin.
Lisäilen omasta E60 M54B30:stä muutaman livedatakuvan jatkoksi.
Comment