Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    #16
    Originally posted by kemo81 View Post
    Ja mulla nuo salavalikon huiput olivat muistaakseni tuosta pannusta tällä hetkellä 61,7l/h ja tehoa tuossa pitäisi olla se 218hv..Vähä vähäiseltä kuulostaa jos tuosta m54 pitäis olla 80 litran luokkaa..
    Jep. Vähälle kuullostaa. Omassa paras 87.1l/h :think
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • Matula
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 1706

      #17
      Originally posted by kemo81 View Post
      Onko kellään hajua mitä merkkaa jos tuon disa venttiilin läpän tiiviste on halkeillut?Kuinka tiivis sen läpän on syytä olla sulki asennossa.Itsellä n52b25 kone ja tuo moottorin puoleinen(pienempi) disa on tuossa jamassa et tiiviste halki ja puutuu pari pientä palaakin.Kone leväällää tällä hetkellä ja osa tilauksessa.
      Lisää http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=196000

      Ja mulla nuo salavalikon huiput olivat muistaakseni tuosta pannusta tällä hetkellä 61,7l/h ja tehoa tuossa pitäisi olla se 218hv..Vähä vähäiseltä kuulostaa jos tuosta m54 pitäis olla 80 litran luokkaa..
      Ei siinä tehoa ole 218 vaan reilu 20 vähemmän oliko 193. Nixun auto on 3.0 joten litra/h arvot ei käy ihan yksiin pienemmän ja vanhemman koneen kanssa.

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        #18
        Originally posted by Matula View Post
        Ei siinä tehoa ole 218 vaan reilu 20 vähemmän oliko 193. Nixun auto on 3.0 joten litra/h arvot ei käy ihan yksiin pienemmän ja vanhemman koneen kanssa.
        Kemolla on N52 eli uudempi 218hp malli :think
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • Matula
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 1706

          #19
          Originally posted by _nixu_ View Post
          Kemolla on N52 eli uudempi 218hp malli :think
          No niinpä onkin, kiitos oikaisusta.

          Comment

          • kemo81
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2010
            • 1248
            • ylöjärvi

            #20
            Originally posted by _nixu_ View Post
            Jep. Vähälle kuullostaa. Omassa paras 87.1l/h :think
            No hippasen jää alle juu..Pitänees katsoa ens viikolla kun saa disa venttiilin tontille ja vaihtoon,miltä lukema silloin näyttää.Onko asia paremmaalla mallilla

            Mistähän sitä voisi metsästä jos tuollanen teho hommeli johtuukin pakopuolelta eikä imupuolen vuodoista?
            e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
            Ex.
            e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
            e91 325i 2009 lci SaphireBlack
            e91 325i 2005 ArktisMetal
            e46 320ci 2001 TobassBlue
            e39 523i 1996 AlpinWhite 2

            S1000rr 2010 Thunder grey

            Comment

            • bmw330ci
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2004
              • 231
              • Etelä-Suomi

              #21
              Originally posted by SJHP44 View Post
              DISA:n läpän liikkeen ja toiminnan tajuat helpoiten kun ruuvaat aparaatin irti imusarjasta. Kaksi 40 torxia auki ja osa on kädessäsi. Liikuttamalla läppää sormin, huomaat, kuinka läpän "välitin"varsi/tanko liikkuu läpän ja jousen välissä. Tämä sama varsi näkyy osan ollessa kiinni imusarjassa suoraan ylhäältä päin katsottaessa. Oheisessa kuvassa varren kohta ympyröity punaisella, kuva vain otettu suoraan kuskin puolelta, joten varsi jää tuon sähköliittimen taakse piiloon.

              Pyydä kaveri ihmettelemään DISAa tai vaihtoehtoisesti käynnistämään auto ja painamaan kaasua. Auton käynnistyessä läppä sulkeutuu eli varsi liikkuu koko pituutensa kohti kuskia. Kierrosten noustessa sen pitäisi tietäjien mukaan avautua vasta n. 3750 rpm kohdilla, itselläni ko. manööveri tapahtui jo n. 2400 rpm kohdilla. Tällöin varsi liikkuu koko pituutensa vastaavasti keulaa kohti. Ja liike on selvä, ehkä n. 4 cm pituudeltaan, joten sen kyllä huomaa.

              Creative22: DISA maksaa Laakkosella 185 euroa, joten testi kannattaa tehdä ennen ostamista

              Tuli tänään tsekattua tota DISA:n toimintaa tuolta konehuoneesta ja itsellä tuo varsi liikkuu n. 3000 rpm kohdilla.
              Eli onko mielestänne DISA vaihto kunnossa

              Comment

              • creative 22
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2005
                • 560
                • Alavus

                #22
                Remonttien jälkeen tässä nyt ihmetyksen aiheena tuo sammutuksen jälkeinen aika äänekäs suhahdus, ei muuttunut huohotinsysteemien ja imusarjan tiivisteiden vaihdon jälkeen yhtään miksikään..

                Tuntuu että tuo tulisi jostain ylempää mutta mistä?Jos tuo Disa vuotaa, voiko se ääni tulla siitä?Sen akseli tuntuu olevan hieman väljä.Läpän tiivisteet kyllä vaikuttaisi olevan kunnossa.Lisäksi olen tiivistänyt Disan kiinnityksen imusarjaan vielä moottorisilikonilla.

                Edelleen huonon kylmäkäynnin seurauksena usein vikavalo tauluun ja koodit 240, 243 burning fail.Sylinterit 3 ja 6.Luin vaihteeksi koodit myös toisella testerillä (Autel Maxiscan 509) ja tämä antoi muten samat mutta toiselle "Misfiring detected with low fuel", eli mahtaako ongelma autossani olla sittenkin polttoaineen saannissa?Suodatin ja paineensäädin on kyllä hiljattain vaihdettu.:think
                Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                BMW Freude Am Fahren

                Comment

                • walde
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2008
                  • 947
                  • Melkein Espoo

                  #23
                  Originally posted by creative 22 View Post
                  Remonttien jälkeen tässä nyt ihmetyksen aiheena tuo sammutuksen jälkeinen aika äänekäs suhahdus, ei muuttunut huohotinsysteemien ja imusarjan tiivisteiden vaihdon jälkeen yhtään miksikään..

                  Tuntuu että tuo tulisi jostain ylempää mutta mistä?Jos tuo Disa vuotaa, voiko se ääni tulla siitä?Sen akseli tuntuu olevan hieman väljä.Läpän tiivisteet kyllä vaikuttaisi olevan kunnossa.Lisäksi olen tiivistänyt Disan kiinnityksen imusarjaan vielä moottorisilikonilla.

                  Edelleen huonon kylmäkäynnin seurauksena usein vikavalo tauluun ja koodit 240, 243 burning fail.Sylinterit 3 ja 6.Luin vaihteeksi koodit myös toisella testerillä (Autel Maxiscan 509) ja tämä antoi muten samat mutta toiselle "Misfiring detected with low fuel", eli mahtaako ongelma autossani olla sittenkin polttoaineen saannissa?Suodatin ja paineensäädin on kyllä hiljattain vaihdettu.:think
                  Varmaan yleisimpiä vikakoodeja M54, esiintyy p0174(?) kanssa, elikkä ajoittain laihalla käy, siitä johtuva sytytyskatko. Itselläni helpotti kun vaihdoin täynnä vettä ja paskaa olevan bensaputsarin.
                  Edelleenkin joskus väläyttää moottorin häiriövaloa jos ajaa idioottivalolla.
                  Eli fortea tankkiin, ja tankaa vähän enemmän kun 20€ niin ei ole mulla ainakaan ollut ongelmaa. Käy (ja on aina käynytkin) nätisti, joten ihan heti en lähtisi monessakaan tapauksessa epäilemään suuttimia tai bensapumppua...
                  Last edited by walde; 01-08-2010, 01:44.
                  E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
                  F20 LCI2 118dA M-Sport '19

                  Comment

                  • creative 22
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2005
                    • 560
                    • Alavus

                    #24
                    Originally posted by walde View Post
                    Varmaan yleisimpiä vikakoodeja M54, esiintyy p0174(?) kanssa, elikkä ajoittain laihalla käy, siitä johtuva sytytyskatko. Itselläni helpotti kun vaihdoin täynnä vettä ja paskaa olevan bensaputsarin.
                    Edelleenkin joskus väläyttää moottorin häiriövaloa jos ajaa idioottivalolla.
                    Eli fortea tankkiin, ja tankaa vähän enemmän kun 20€ niin ei ole mulla ainakaan ollut ongelmaa. Käy (ja on aina käynytkin) nätisti, joten ihan heti en lähtisi monessakaan tapauksessa epäilemään suuttimia tai bensapumppua...
                    Ei mulla ole ollut mitään merkitystä tuohon kylmäkäyntiin, onko tankki ollut tyhjä vai täysi, aina käy yhtä huonosti..ja fortet on jo aikaa sitten kokeiltu, moottoriinkin.
                    Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                    Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                    BMW Freude Am Fahren

                    Comment

                    • walde
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2008
                      • 947
                      • Melkein Espoo

                      #25
                      Originally posted by creative 22 View Post
                      Ei mulla ole ollut mitään merkitystä tuohon kylmäkäyntiin, onko tankki ollut tyhjä vai täysi, aina käy yhtä huonosti..ja fortet on jo aikaa sitten kokeiltu, moottoriinkin.
                      Eipä se käyntiin välttämättä vaikutakkaan, mutta aiheuttaa kuitenkin vikakoodin. Eipä tuo paljon vaadi, että lambda havaitsee laihan seoksen. Lähinnä puhuinkin omasta tapauksesta tuossa.
                      Imuvuotohan se varmastikin on sun tapauksessa. Olisikin näissä uudehkoissa muovikoneissa imuvuodon ettiminen sitä pelkkää crc:n suihkuttelua...
                      E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
                      F20 LCI2 118dA M-Sport '19

                      Comment

                      • P10neer1
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2007
                        • 114

                        #26
                        Purin tuossa omaa M54B30 konetta ja imusarjan suojamuovin alla on letku, joka murenee, kun sitä hieman painaa. Letku on joku 30-40cm pitkä ja näyttäisi olleen samanlaista ainetta kun kylmäkoneissa käytetään putkien ympärillä. Kannattaa varmaan vaihtaa, onkohan noita valmiina vai pitääkö jostain pätkä leikata.
                        Last edited by P10neer1; 01-08-2010, 12:47.

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          #27
                          Originally posted by creative 22 View Post
                          Edelleen huonon kylmäkäynnin seurauksena usein vikavalo tauluun ja koodit 240, 243 burning fail.Sylinterit 3 ja 6.Luin vaihteeksi koodit myös toisella testerillä (Autel Maxiscan 509) ja tämä antoi muten samat mutta toiselle "Misfiring detected with low fuel", eli mahtaako ongelma autossani olla sittenkin polttoaineen saannissa?Suodatin ja paineensäädin on kyllä hiljattain vaihdettu.:think
                          Entä ennen katalysaattoria olevat lambdat, onko ne jo vaihdettu uusiin? Oletko tutkinut toimiiko niiden lämmitys eikä lämmitysjännitteen johdoissa ole katkosta?
                          E39 528iA

                          Comment

                          • SJHP44
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2009
                            • 86
                            • PKS

                            #28
                            No niin... Eilen vaihdettiin separaattori ja siitä öljytikulle menevä letku. Jokseenkin työläs operaatio, mutta ei niin paha kuin jenkit antoivat ymmärtää. Purkaa vaan tarpeeksi tavaraa edestä, niin menee kohtuu lupsakasti

                            Auton käytöksessä en ainakaan lyhyehköllä testilenkillä huomannut mitään dramaattista muutosta.... Tosin en sellaista odottanutkaan, vaan kovimmat odotukset kohdistuvat tällä hetkellä vanoksen tiivisteiden vaihtoon tai lähinnä niiden tuomaan muutokseen. Kuitenkin esim. tuo öljytikulle menevä letku oli melkoisen rapeassa kunnossa ja yhdestä kohdasta täysin lytyssä. Tästä kyseisestä kohdasta letku repesi irtipoikki pienellä väännöllä Eli ainakin preventiivistä puuhastelua jos ei muuta...

                            Aiheeseen liittyen, onko joku vaihtanut M54 3.0 litran pannussa noita huohotinjärjestelmän ylimpiä letkuja ( kuvassa osat 3 ja 7 )???


                            Click image for larger version

Name:	CCV.png
Views:	1
Size:	45.3 KB
ID:	4821085

                            Tuo letku nro 3. (muovinen haitari) oli itselläni ainakin öljyssä ulkopinnaltaan ja mietityttää, onko se normaalia vai voisiko siinä olla halkeamia tms. Vaikuttavat vaan niin p¤&leen työläiltä vaihdettavilta vai olenko täysin väärässä? Jos joku niitä on operoinut, niin kaikki tieto otetaan kiitollisuudella vastaan.

                            Vanoksen tiivisteitä odotellessa...
                            e39 530iA M-Sport -00 Titansilber

                            Comment

                            • perberi
                              Newbiemmer
                              • Aug 2009
                              • 17
                              • Pohjois-Savo

                              #29
                              Originally posted by SJHP44 View Post
                              Aiheeseen liittyen, onko joku vaihtanut M54 3.0 litran pannussa noita huohotinjärjestelmän ylimpiä letkuja ( kuvassa osat 3 ja 7 )???


                              [ATTACH]83945[/ATTACH]

                              Tuo letku nro 3. (muovinen haitari) oli itselläni ainakin öljyssä ulkopinnaltaan ja mietityttää, onko se normaalia vai voisiko siinä olla halkeamia tms. Vaikuttavat vaan niin p¤&leen työläiltä vaihdettavilta vai olenko täysin väärässä? Jos joku niitä on operoinut, niin kaikki tieto otetaan kiitollisuudella vastaan.
                              Minä vaihdoin nuo omaan pirssiin maaliskuussa. Seiska-letku on helppo vaihtaa mutta vanhasta letkusta ympärillä olevat eristeet murenivat käsiin sitä irroitettaessa, mutta toisaalta itse putki oli täysin ehjä (kovaa muovimateriaalia). 3-letku oli myös ihan hyvässä kunnossa, mutta uutta CCV-versiota en saanut takaisin paikalleen helposti vaan tyydyin leikkaamaan eristeen sen ympäriltä pituussuunnassa halki ja laitoin myöhemmin nippusiteillä takaisin.
                              435i
                              Ex: 330i

                              Comment

                              • SJHP44
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2009
                                • 86
                                • PKS

                                #30
                                Ja ettei täysin lipsuta aiheesta, niin laitetaan oman koneen livedataa. Kiitokset nixulle.

                                Click image for larger version

Name:	rough530.JPG
Views:	1
Size:	37.4 KB
ID:	4821086

                                Click image for larger version

Name:	lambda530.JPG
Views:	1
Size:	42.9 KB
ID:	4821087

                                Click image for larger version

Name:	vanos530.JPG
Views:	1
Size:	47.9 KB
ID:	4821088

                                Click image for larger version

Name:	vanos530a.JPG
Views:	1
Size:	51.6 KB
ID:	4821089

                                Joku, joka näistä viimisen päälle ymmärtää, voisi kertoa onko kaikki ok. Kiitos


                                Ja vielä lopuksi: MAF -testissä oma kone sai huhtikuussa puhdistetulla MAFilla aikaiseksi lukemat 71-72 litraa... Kuulisin mielelläni muiden samalla padalla ja tomaatilla varustettujen autojen tuloksista
                                e39 530iA M-Sport -00 Titansilber

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎