Sammutuksen jälkeinen suhahdus tulee huohotinventtiilistä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54 Imuvuoto ja Livedata topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ettei alkuperäisestä aiheesta ihan kadottaisi niin tässä omasta e46 330CiA:sta livedataa moottori lämpimänä ja tyhjäkäynnillä. Vanos tulokset erilaiset pienen kaasuttelun jälkeen. Täytyy tunnustaa että ei oikein ymmärrä onko kaikki niinkuin pitää!?
Jos joku asiasta tietävä voisi hieman kommentoida noita tuloksia?
Miten muuten INPAlla tehdään tuo vanostesti? INPA pyytää syöttämään jotain arvoja kun klikkaa vanostestin päälle ja nostaa tyhjäkäynnin ~1200rpm mutta siihen se sitten tyssää kun ei tiedä mitä arvoja tuohon syöttää!
Vanos tietääkseni alkuperäisessä kunnossa ja autolla ajettu ~130tkm.
Pientä imuvuotoa saattaa olla koska kovemmasta vauhdista esim. rampille jarruttaessa D-päällä moottorin kierrokset käy joskus todella matalalla kun auto pysähtyy, ihme kyllä samaa ei tee jos keppi on sport asennossa. Viittaisiko sittenkin laatikon toimintaan...Last edited by huitoja2; 02-03-2023, 12:29.G30 530e, E61 523ia
ex e60 525da
ex e90 320Si
ex e91 320d
ex e46 330 Ci
ex e46 330D touring
ex e46 323 sedan
ex e36 320 Coupe
Yms lajiin kuulumattomia...
Comment
-
-
Noh niin, epäilykset vaan kasvaa sen suhteen että josko jokin vuotaisi... Auto käy tyhjäkäyntiä niin matalalla, että lasinnostiminiinkin koskeminen aiheuttaa kierrosten laskemista sen verran että tulee sellanen pieni tärinä efekti. Auto on myöskin laiska lähtemään liikkeelle, varsinkin takaperin. + tähän vielä se epämääräinen suhaus auton sammuttua, niin mikäs perkele sitä vois risoa? :think
Comment
-
-
Mua alko kiinnostamaan tälläinen pieni outous autossani.
Kun pysäyttää auton auto käy jonkinaikaa normaalisti tyhjäkäyntiä, kunnes kuuluu sulakepanelin auleelta "klick" jolloin tyhjäkäynti joko notkahtaa alle 500rpm ja asettuu sitten siihen 650rpm (silloin kun autoa on polkenut kunnolla) tai sitten jos on kylmempi kone niin tapahtuu sama asia paitsi että päinvastoin, eli tyhjäkäynti nosuee siihen 800rpm pintaan.
Kun tyhjäkäynti on korkeampi auto tuntuu vähän laiskalta 1000-2000rpm, ei oikein halua vaihtaa alas. Kun taas tyhjäkäynti on matalalla kone tuntuu ajossa normaalilta..
Vanoksen tiivisteet on vaihdettu, ei vikakoodeja.Last edited by Netsk; 08-11-2010, 19:42.F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87
Comment
-
-
Teen siis yhteenvedon ongelmista ja mitä on vaihdettu.
Ongelma yksi on siis tuo kylmänä kakkossylinterin misfirettäminen.
Ongelma kaksi on siis matala ja hieman tärisevä tyhjäkäynti yhdessä hienoisen tehottomuuden tunteena 1000-2000rpm joka esiintyy ihan sattumanavaraisesti ja hetkelliskulutusmittarin oudolla käyttäytymisellä. Sää vaikuttaa paljon tyhjäkäyntiin. Tämän homma on siis suht uutta, tuli samalla kun bensapumppu hajos ja bensa "loppui" kesken ajon, tankin oikea puolisko imeytyi siis tyhjäksi. Ensin auto lamaantui täysin, parin päivän sisällä kuitenkin palautu vääntö ja nyt se toimii siis hyvin paitis noita sattumanvaraisia tehonotkahduksia. PA-suodatinta ei vaihdettu kuitenkaan pumpun vaihdon yhteydessä.
En ole varma liittyvätkö nämä viat toisiinsa vai ei.
Autoon vaihdettu 2010:
- DISA
- Imuputket IMM:iltä Kaaspuläppäkotelolle.
- IMM ja Kaasuläppäkotelo puhdistettu
- Venttiilikoppa+tiiviste vaihdettu
- Imusarjan tiiviste vaihdettu (ei tosin ole kuittia tästä, koska en maksanut siitä autokeskuksen lyödessä hanskat tiskiin vianselvityksen suhteen.)
- Suutin kahdesti
- Puola kahdesti
- Huhotinletkut+Separaattori kahdesti
- Vanoksen tiivisteet vaihdettu
- Huhotusilmaa jakava tukki vaihdettu
- Imusarjan takana yksi alipaineletku ollut irrallaan, kiinnitetty.
- Lisäilmaventtiilin ohjausventtiilien alipaineletkut kytketty väärinpäin, korjattu kytkentä.
- 6. sylinterin suuttimen pistoke ei kunnolla kiinni, lukitussokka puuttunut, uusi asennettu.
- Katsottu endoskoopilla sylinterin sisään tulpanreijän kautta ja karstaisuutta lukuunottamatta siellä näytti ok:lta.
- Puristukset ok (en tiedä onko niitä mitattu ihan jääkylmällä koneella)
Vikakoodeja ei ole muuta kuin tuo Cyl.2 Misfire.
Autolla on ollut suomessa minua ennen yksi omistaja, auto on tuotu Italiasta talvella 2008-2009 Autofest Oy:n toimesta. Kuitteja selaillessani tajusin että tuo Misfire ongelma on ollut jo silloin kun Autofest toi sen. Koska heidän teettämän huollon jälkeen olivat vielä kertaalleen vaihtaneet kakkossylinterin tulpan ja suuttimen.
Ärsyttää aika pirusti että edellinen omistaja ei ole laittanut autofestiä korjaaman tuota..vaan pistänyt auton eteenpäin vaikka autofestillä olisi ollut velvollisuus se korjata. Tuota vikaahan ei huomaa jos moottorissa on edes hitusen lämpöä tai lähtee suoraan ajamaan ilman kylmätyhjäkäyntiä.
Autolla ajettu nyt 163tkm, suomeen tuotaessa mittarissa oli 108tkm.Last edited by Netsk; 14-11-2010, 12:52.F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87
Comment
-
-
Netsk: Onko imusarjan takana olevat kumitulpat tarkastettu/vaihdettu? Osat 15 & 17. Mulla oli ihan halki ja haperoa.E61 525d LCI
Comment
-
-
Originally posted by Ha2 View PostNetsk: Onko imusarjan takana olevat kumitulpat tarkastettu/vaihdettu? Osat 15 & 17. Mulla oli ihan halki ja haperoa.F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87
Comment
-
-
Originally posted by Netsk View Post17. on ainakin paikallaan kun olen sitä koetellut. 15. asti en sormilla ylettynyt joten siitä ei tietoa.
Eikös tuossa ala muutenkin olla kohta kaikki paikat korjattu ja tarkistettu.
Mites se moottorinohjausboksi, eikös sitä joku jo ehdotellut aikaisemmin?E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostNiillä on välimatkaa noin sentti-pari, joten :think
Eikös tuossa ala muutenkin olla kohta kaikki paikat korjattu ja tarkistettu.
Mites se moottorinohjausboksi, eikös sitä joku jo ehdotellut aikaisemmin?
creative 22 jolla on samanlainen onglema kuin minulla on kuitenkin vaihtanut nuo kaikki edellä mainitut osat. Hänellä taisi sitäpaitsi vielä olla aikoinaan takuuvaihdettu Moottorinohjausboksi?F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87
Comment
-
Comment