Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Terminaattori
    Newbiemmer
    • Mar 2010
    • 3
    • Suomi

    Täällä kun on ollut keskustelua tuosta "salavalikosta" löytyvästä hetkellisestä kulutuksesta niin näyttääkö se teillä miten 1:1 auton viisarimittarin kanssa?
    Mulla sopivasti vedättämällä saa viisarin pohjaan ja samalla valikko näyttää 15l/100km kulutusta.
    Tasaisesti ajamalla valikon näyttö myös humppaa noin 1l verran edestakaisin koko ajan vaikka ajaa tasakaasulla ja kulutusmittarinviisari pysyy tasaisesti paikoillaan.
    3 vaihteella lähes rajoittimelle kiihdyttämällä max. lukema reilu 50l/100km.

    Onko normaalia?? Auto 520ia 2002-2003.

    Comment

    • Netsk
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2009
      • 238
      • Helsinki

      Originally posted by Dani View Post
      LL taitaa olla kalliimpi öljy. Itse käytän Castrol Magnatec 5W-40 tai semmoset 10-12tkm välein vaihdan.

      Vaihda tuo PA-suodatin, se on edullinen ja helppo vaihtaa, muistaakseni joku täältä on kans murehtinut jostain missfire ongelmista ja uuden PA-suodattimen jälkeen rupes homma pelittämään.

      Sitten se kumiputki joka tulee kaasuläppäkoteloon kiinni kannattaa asentaa huolellisesti, haitariputken alapuolella kun on kuminen kieleke ja kaasuläppäkotelossa on ura tälle kielekkeelle, jos sen asentaa vinoon (kiristäessä hyppää herkästi paikoiltaan) niin ilmaa saattaa päästä rakosista = imuvuoto.
      Teleskooppipeilin ja fikkarin kanssa kannattaa katsoa tuo, muuten sitä ei näe.
      Joo kyllä mä sen PA-suodattimen vaihdan muutenkin kun on varmasti huonossa hapessa bensapumpun otettua loparit kesällä (pääs tankki tyhjenemään kolme kertaa).

      Imuvutoa missään muualla ei ole, paitsi tuo jarrutehostajan letku. Se on nyt 100% varmaa savukone-testin jälkeen.
      F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
      ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

      Comment

      • creative 22
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2005
        • 560
        • Alavus

        Originally posted by Netsk View Post
        Joo kyllä mä sen PA-suodattimen vaihdan muutenkin kun on varmasti huonossa hapessa bensapumpun otettua loparit kesällä (pääs tankki tyhjenemään kolme kertaa).

        Imuvutoa missään muualla ei ole, paitsi tuo jarrutehostajan letku. Se on nyt 100% varmaa savukone-testin jälkeen.
        Lisätäänpä tähänkin että omaani olen tuon suodattimen/paineensäätimen vaihtanut, ei mitään vaikutusta.Tämä tieto Netsk:lle lähinnä, kun on asiasta juteltu.
        Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

        Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

        BMW Freude Am Fahren

        Comment

        • Wages
          Bimmer Rookie
          • Nov 2006
          • 41
          • Raasepori

          Originally posted by Netsk View Post
          Joo kyllä mä sen PA-suodattimen vaihdan muutenkin kun on varmasti huonossa hapessa.
          Kerroppa sitten kun olet vaihtanut vaikuttiko mitenkään kulkupuoleen. Mulla kans ilmoittanut missfireä joka sylinterille ja liian laihaa seosta. Ens viikolla menos tulppien ja pa-suodattimen vaihtoon kun huollossa noita epäilivät syyksi.
          E39 520iA touring, -01 Schwarz II
          Ex-,E36 316 touring, -97 Alpinweiss II

          Comment

          • Netsk
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2009
            • 238
            • Helsinki

            Originally posted by Wages View Post
            Kerroppa sitten kun olet vaihtanut vaikuttiko mitenkään kulkupuoleen. Mulla kans ilmoittanut missfireä joka sylinterille ja liian laihaa seosta. Ens viikolla menos tulppien ja pa-suodattimen vaihtoon kun huollossa noita epäilivät syyksi.
            Laiha seos johtuu aika varmasti ihan imuvuodosta. Ihan turha rahan haaskausta tulppien ja pa-suodattimen vaihto.

            Mulla oli joskus toi sama homma ja mulla ongelmana oli silloin imuvodot ja viallinen DISA.

            Nyt vika on siis toisenlainen.
            F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
            ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

            Comment

            • Laakoli
              Bimmer Rookie
              • Jul 2010
              • 60
              • Jyväskylä

              Tosta maf-testistä eli seurasin tota ohjetta siihen mittarin salavalikkoon mutta en pääse eteenpäin kohdasta jossa tulee L..On ja sit se vaihtuu L...off jne. Tietäisikö joku viisaampi mitä pitäisi painaan että pääsis eteenpäin. Toi ohje oli vissii E39 ja mulla on E46 330i -00 mutta aika samalailla se tuohon L...on/off juttuun asti toimi
              Bmw 330CiA E46

              Comment

              • Netsk
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2009
                • 238
                • Helsinki

                Originally posted by Laakoli View Post
                Tosta maf-testistä eli seurasin tota ohjetta siihen mittarin salavalikkoon mutta en pääse eteenpäin kohdasta jossa tulee L..On ja sit se vaihtuu L...off jne. Tietäisikö joku viisaampi mitä pitäisi painaan että pääsis eteenpäin. Toi ohje oli vissii E39 ja mulla on E46 330i -00 mutta aika samalailla se tuohon L...on/off juttuun asti toimi
                Sillon kun ruudussa on "ON" pidät napin pohjassa kunnes 19.0 muuttuu pelkäksi 19. Sitten voit selailla sinne oikeaan kohtaan.
                F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
                ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

                Comment

                • S.P.R
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 1009
                  • Oulu area

                  Originally posted by Netsk View Post
                  Sillon kun ruudussa on "ON" pidät napin pohjassa kunnes 19.0 muuttuu pelkäksi 19. Sitten voit selailla sinne oikeaan kohtaan.
                  Eikös se ollut juuri toisinpäin? Eli kun off tulee ruutuun niin silloin pitää painaa nappulaa. Pieni painallus ei muistaakseni riitä, sellaisen reilun sekunnin kun survoo niin lukko lähtee pois..

                  Comment

                  • Juppe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 4541
                    • TURKU

                    Mulla kone tykkäs röpeltää aina, kun kaasua polkaisi vähän paikoillaan (niin että kiekat kävi yli 3000r). Huohottimen ja sen letkujen vaihdon jälkeen vaiva katosi. Jostain se siis vuosi. Samalla tuli vaihdettua myös kaasuläpän tiiviste, joten saattoi se vika olla siinäkin.
                    Last edited by Juppe; 05-12-2010, 00:41.

                    Comment

                    • creative 22
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2005
                      • 560
                      • Alavus

                      Tuon Edk:n tiivisteen saa siis erikseen?Minkä hintainen osa on?
                      Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                      Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                      BMW Freude Am Fahren

                      Comment

                      • Juppe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 4541
                        • TURKU

                        Ei se montaa euroa ollu. Vanhakin oli tosin ihan siisti ja huuli tuli uran yläpuolelle, niin tuskinpa se siitä vuosi.

                        Comment

                        • Antti O
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6936
                          • N/A

                          Tänään töistä lähtiessä E46 325i 2003 facelifti alkoi käymään vajailla startissa ja hetken päästä sytytti vikavalon. Carsoftilla yritin katsella ja antoi koodiksi cylinder 3 misfire. Vaihdoin 3->1 puolat keskenään ja nollasin koodin. Vikavalo ei syttynyt enää ja auto tuntuu toimivan ok ..
                          Kai sitä on alotettava siitä jos tuo vika uusii että vaihtaa imusarjan ne takanta olevat kumitulpat. Haitariputki maf -> kaasuläppäkotelo on jo vaihdettu aiemmin.
                          Btw onko noita disoja kaikki vaihtanut järestään vai onko niitä ollut ehjiäkin? =)

                          Ebaystä satkulla irtois.















                          Last edited by Antti O; 13-12-2010, 22:49.

                          Comment

                          • Ha2
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 1786
                            • Oulu

                            En kyllä ostais käytettyä DISAa, jos se nyt on edes se vikapaikka sulla. Muutaman M54B30-koneesta käytettynä irrotetun DISAn nähneenä en laittaisi käytettyä ikinä.

                            Tosin nämä DISA-ongelmat tuntuvat vaivaavan enemmän B30-koneita. Mulla oli omassa aivan hajalla (vuoti ilmaa, läpän akseli poikki ja läppä kiilautunut irrotessaan vinoon), kun taas isän ja pikkuveljen M54B25-koneissa (E39 ja E46) ei ollut DISA-yksiköissä mitään vikaa, kun ne tarkistettiin. Läppäakselit ehjiä, läppä liikkui vaivattomasti, läpän jousi oli virkeä eikä imuvuotoja ollut.
                            E61 525d LCI

                            Comment

                            • Antti O
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6936
                              • N/A

                              Tänään aamulla kuuntelin Disaa ja mielestäni sieltä ei kuulunut mitään naputusta mitä noissa youtube videoissa kuuluu. Tosin olin niin unenpöpperössä että ei voi kovin luotettavaksi tota kuuntelua sanoa.
                              Tänään auto starttasi nätisti -17 pakkasesta 2h lämmityksen jälkeen ja kävi heti kaikilla. Tarvii nyt seurata tuota. Btw toimiiko impa carsoftin piuhoilla?
                              Sain tuossa muuten informaatiota että noihin m54 moottoreihin on uutena vaihdettu puolia. Eilen mitä tuota käpistelin huomasin että minulla on ne mustat kiiltävät puolat kun pitäisi olla hopeat boschit. Voisikohan tuo mun ongelma johtua huonoista puolista?
                              Last edited by Antti O; 14-12-2010, 11:07.

                              Comment

                              • Netsk
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2009
                                • 238
                                • Helsinki

                                Jooh.

                                Omani on nyt muuttunut separaattorin vaihdon jälkeen niin että välillä se lähtee aamulla käntiin ihan normaalisti ja ei tärsitä enää yhtään tyhjäkäynnillä, ei vaikka autoa siirtäisi vähän (ekaa kertaa 2 vuoteen).

                                Joinain aamuina kuitenkin tuota tutinaa (sytytyskatko) viel esiintyy, mutta moottorivalo ei enään syty, eli mikään pytty ei enään tipu pois pelistä.

                                Kylmänä muutenkin tyhjäkäynti noin kilsan ajon jälkeen erittäin hyvää.

                                Kone on kuitenkin nyt alkanut vittuilemaan lämpimänä liian alhaisella tyhjäkäynnillä ja siitä johtuvasta tutinasta. Tämäkin on ihan sattumainvaraista, välillä käy hyvin. Jos laittaa ilmastoinnin puhaltamaan täysille yleensä tyhjäkäynti nousee takasin normaaliin lukemiin, ja kun laittaa takasin normaalille taas tippuu liian alas...välillä tämäkään ei vaikuta mitenkään. Sitten kierrokset myös välillä "dippailevat" apparin jalkatilan läheisyydestä kuuluvan "klick" äänen yhteydessä.

                                Tyhjäkäynnin säätömoottori? Pre-Cat O2-sensorit? PA-Suodatin?


                                EDIT: Pitikin mennä sanomaan..tänäänhän se sen moottorivalon taas sytytti. Argh...eipä kai enää auta muu tutkituttaa ne venanosturien kunto..good bye kuukauden palkka.
                                Last edited by Netsk; 14-12-2010, 20:48.
                                F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
                                ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎