Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • S.P.R
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1009
    • Oulu area

    Seuraava M54B30 ilmoittautuu vian hakuun..
    Kylmänä kun lyö tulille niin tyhjäkäynti notkahtaa heti ja kerran jopa sammui. (ei tosin tapahdu aina) Käy muutaman sekunnin epätasaisesti ja sitten tyhkäkäynti on ihan normaalia. Ajossa en ole huomannut mitään epänormaalia. Lämpimällä moottorilla ongelmaa ei esiinny. Hiukan vaikuttaisi myös siltä, että kulutus on noussut puolisen litraa.
    Syksyllä vaihdoin oireilevan nokka-akselin anturin ja viime talvena on vaihdettu eristetty separaattori ja letkut. Kävin äsken ensi hätään katsomassa ne imusarjan takana olevat kumitulpat, mutta ne ainakin olivat ehjät. Onko tämä nyt imuvuodon metsästystä vai mitä?

    Comment

    • Dani
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 3847
      • Espoo

      Vanos o-renkaat finaalissa.
      sigpic
      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

      Comment

      • S.P.R
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 1009
        • Oulu area

        Originally posted by Dani View Post
        Vanos o-renkaat finaalissa.
        Hmmm, täytyy käydä vielä lueskelemassa noita vanos oireita siis.

        Tänään koitin starttipilotilla ruiskia, mutta ei löydöksiä. Sen huomasin, että kun kaasua painaa niin jokin suhahdus kuuluu moottoritilasta. Parhaiten huomasi kun kaasulla pumppaili ihan vähän niin joka kerta kuului suhahdus. Onkos tämä normaalia?

        Comment

        • Latafoy
          Banned
          • Dec 2009
          • 16
          • Tuusula

          Originally posted by Netsk View Post
          Jooh.

          Omani on nyt muuttunut separaattorin vaihdon jälkeen niin että välillä se lähtee aamulla käntiin ihan normaalisti ja ei tärsitä enää yhtään tyhjäkäynnillä, ei vaikka autoa siirtäisi vähän (ekaa kertaa 2 vuoteen).

          Joinain aamuina kuitenkin tuota tutinaa (sytytyskatko) viel esiintyy, mutta moottorivalo ei enään syty, eli mikään pytty ei enään tipu pois pelistä.

          Kylmänä muutenkin tyhjäkäynti noin kilsan ajon jälkeen erittäin hyvää.

          Kone on kuitenkin nyt alkanut vittuilemaan lämpimänä liian alhaisella tyhjäkäynnillä ja siitä johtuvasta tutinasta. Tämäkin on ihan sattumainvaraista, välillä käy hyvin. Jos laittaa ilmastoinnin puhaltamaan täysille yleensä tyhjäkäynti nousee takasin normaaliin lukemiin, ja kun laittaa takasin normaalille taas tippuu liian alas...välillä tämäkään ei vaikuta mitenkään. Sitten kierrokset myös välillä "dippailevat" apparin jalkatilan läheisyydestä kuuluvan "klick" äänen yhteydessä.

          Tyhjäkäynnin säätömoottori? Pre-Cat O2-sensorit? PA-Suodatin?


          EDIT: Pitikin mennä sanomaan..tänäänhän se sen moottorivalon taas sytytti. Argh...eipä kai enää auta muu tutkituttaa ne venanosturien kunto..good bye kuukauden palkka.
          Lambada on hieno tanssi!!!

          Comment

          • S.P.R
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 1009
            • Oulu area

            Originally posted by S.P.R View Post
            Seuraava M54B30 ilmoittautuu vian hakuun..
            Kylmänä kun lyö tulille niin tyhjäkäynti notkahtaa heti ja kerran jopa sammui. (ei tosin tapahdu aina) Käy muutaman sekunnin epätasaisesti ja sitten tyhkäkäynti on ihan normaalia. Ajossa en ole huomannut mitään epänormaalia. Lämpimällä moottorilla ongelmaa ei esiinny. Hiukan vaikuttaisi myös siltä, että kulutus on noussut puolisen litraa.
            Syksyllä vaihdoin oireilevan nokka-akselin anturin ja viime talvena on vaihdettu eristetty separaattori ja letkut. Kävin äsken ensi hätään katsomassa ne imusarjan takana olevat kumitulpat, mutta ne ainakin olivat ehjät. Onko tämä nyt imuvuodon metsästystä vai mitä?
            Tämä ongelma näyttäisi nyt olevan ratkaistu. Jenkkifoorumilta luin vastaavasta kylmäkäynnistys ongelmasta, joka oli ratkennut bensansuodattimen vaihdolla. Skeptisenä vaihdoin sitten suodattimen ja prkl! Nyt lähtee aivan normaalisti käyntiin, ei notkahtele tyhjäkäynti enää! Tuossa suodattimessahan on samassa paineensäädin, joten oiskohan se ollut syynä tuohon ensimäisen startin notkahduksiin? Näytti että suodatinta ei ollut koskaan vaihdettu, ajettu nyt 150tkm.

            Comment

            • Dani
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 3847
              • Espoo

              ..aika lähelle siis meni mun veikkaus

              EDIT: mutta jos vanos on vielä korkkaamaton ja mittarissa 150tkm niin kannattaa harkita kuitenkin sitä vanos remppaa.
              sigpic
              Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

              Comment

              • Netsk
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2009
                • 238
                • Helsinki

                Originally posted by Latafoy View Post
                Lambada on hieno tanssi!!!
                Tarkoititko että lambda olisi syy siis tuohon matalaan ja notkahtelevaan tyhjäkäyntiin lämpimänä? Vai kumpaa tarkoitit?
                F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
                ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

                Comment

                • creative 22
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2005
                  • 560
                  • Alavus

                  Eikös tuo mahdollinen kylmäkäyntihäiriön aiheuttama vanosvika M54:ssakin pitäisi "selvitä" jos ottaa ne ne solenoidien liittimet irti?Ei vaikuta ainakaan mun autossa millään tapaa.
                  Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                  Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                  BMW Freude Am Fahren

                  Comment

                  • riuska
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2008
                    • 1160
                    • Lahti

                    Tietääkö kukaan paljon tossa pikkukutosessa M54b22 pitäisi olla kulutus/h kolmosella ennen rajarii??

                    E: kakkosella 46,8L/h kolmosella 50,4L/h..
                    tommoset sain tossa äsken ku tallille tulin.. onkohan muut koittanu tota tolla pikkukutosella??
                    Last edited by riuska; 05-02-2011, 12:39.
                    F30 320d
                    F30 320i
                    E46 320i
                    E36 325i
                    E30 316

                    Comment

                    • Lafoy
                      Banned
                      • Feb 2011
                      • 5
                      • Tuusula

                      Originally posted by Netsk View Post
                      Teen siis yhteenvedon ongelmista ja mitä on vaihdettu.

                      Ongelma yksi on siis tuo kylmänä kakkossylinterin misfirettäminen.

                      Ongelma kaksi on siis matala ja hieman tärisevä tyhjäkäynti yhdessä hienoisen tehottomuuden tunteena 1000-2000rpm joka esiintyy ihan sattumanavaraisesti ja hetkelliskulutusmittarin oudolla käyttäytymisellä. Sää vaikuttaa paljon tyhjäkäyntiin. Tämän homma on siis suht uutta, tuli samalla kun bensapumppu hajos ja bensa "loppui" kesken ajon, tankin oikea puolisko imeytyi siis tyhjäksi. Ensin auto lamaantui täysin, parin päivän sisällä kuitenkin palautu vääntö ja nyt se toimii siis hyvin paitis noita sattumanvaraisia tehonotkahduksia. PA-suodatinta ei vaihdettu kuitenkaan pumpun vaihdon yhteydessä.

                      En ole varma liittyvätkö nämä viat toisiinsa vai ei.

                      Autoon vaihdettu 2010:

                      - DISA

                      - Imuputket IMM:iltä Kaaspuläppäkotelolle.

                      - IMM ja Kaasuläppäkotelo puhdistettu

                      - Venttiilikoppa+tiiviste vaihdettu

                      - Imusarjan tiiviste vaihdettu (ei tosin ole kuittia tästä, koska en maksanut siitä autokeskuksen lyödessä hanskat tiskiin vianselvityksen suhteen.)

                      - Suutin kahdesti

                      - Puola kahdesti

                      - Huhotinletkut+Separaattori kahdesti

                      - Vanoksen tiivisteet vaihdettu

                      - Huhotusilmaa jakava tukki vaihdettu

                      - Imusarjan takana yksi alipaineletku ollut irrallaan, kiinnitetty.

                      - Lisäilmaventtiilin ohjausventtiilien alipaineletkut kytketty väärinpäin, korjattu kytkentä.

                      - 6. sylinterin suuttimen pistoke ei kunnolla kiinni, lukitussokka puuttunut, uusi asennettu.

                      - Katsottu endoskoopilla sylinterin sisään tulpanreijän kautta ja karstaisuutta lukuunottamatta siellä näytti ok:lta.
                      - Puristukset ok (en tiedä onko niitä mitattu ihan jääkylmällä koneella)

                      Vikakoodeja ei ole muuta kuin tuo Cyl.2 Misfire.


                      Autolla on ollut suomessa minua ennen yksi omistaja, auto on tuotu Italiasta talvella 2008-2009 Autofest Oy:n toimesta. Kuitteja selaillessani tajusin että tuo Misfire ongelma on ollut jo silloin kun Autofest toi sen. Koska heidän teettämän huollon jälkeen olivat vielä kertaalleen vaihtaneet kakkossylinterin tulpan ja suuttimen.

                      Ärsyttää aika pirusti että edellinen omistaja ei ole laittanut autofestiä korjaaman tuota..vaan pistänyt auton eteenpäin vaikka autofestillä olisi ollut velvollisuus se korjata. Tuota vikaahan ei huomaa jos moottorissa on edes hitusen lämpöä tai lähtee suoraan ajamaan ilman kylmätyhjäkäyntiä.

                      Autolla ajettu nyt 163tkm, suomeen tuotaessa mittarissa oli 108tkm.
                      Väitän että vika on 2. sylinterin venttiilinostimessa.

                      Vinkki! Ota yhteyttä tarvittaessa kaikkiin edellisiin omistajiin ja myyjiin ja yritä selvittää kuka on vian aiheuttanut! Ps. www.BMW.de

                      Comment

                      • Ravermeister
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2004
                        • 1508
                        • Melkeen Turkkuses

                        Mitäs tietäjille kertoo seuraava:

                        Kerran pikku remppaa tehdessä unohtui laittaa maffin johto kiinni, ja huomasin asian vasta muutaman kilometrin ajettuani kun vakionopeudensäädin ei lähtenytkään päälle. Tyhjäkäynnissä tai kulkupuolessa ei ollut mitään ihmeellistä koska en asiaa tosiaan muistanut ennen kuin moottoriteillä cruisen nappia painaessa...

                        Nyt tuli tehtyä toi salavalikon kulutustesti, ja lukemaksi sain 3-vaihteella parhaimmillaan 68,4 l/100km juuri ennen kuin steppi vaihto isompaa. Testin tein tasaisella tiellä ja nopeudesta 80km/h ->
                        EDIT: Niin ja moottori on M54B30
                        -Turku Connection-
                        HDJ80 4.2TD
                        ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                        Comment

                        • Lafoy
                          Banned
                          • Feb 2011
                          • 5
                          • Tuusula

                          Originally posted by Ravermeister View Post
                          Mitäs tietäjille kertoo seuraava:

                          Kerran pikku remppaa tehdessä unohtui laittaa maffin johto kiinni, ja huomasin asian vasta muutaman kilometrin ajettuani kun vakionopeudensäädin ei lähtenytkään päälle. Tyhjäkäynnissä tai kulkupuolessa ei ollut mitään ihmeellistä koska en asiaa tosiaan muistanut ennen kuin moottoriteillä cruisen nappia painaessa...

                          Nyt tuli tehtyä toi salavalikon kulutustesti, ja lukemaksi sain 3-vaihteella parhaimmillaan 68,4 l/100km juuri ennen kuin steppi vaihto isompaa. Testin tein tasaisella tiellä ja nopeudesta 80km/h ->
                          EDIT: Niin ja moottori on M54B30
                          Jos et eroa huomannut entiseen niin Maf on rikki...

                          Comment

                          • _nixu_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 8972
                            • Kellokoski

                            Originally posted by Lafoy View Post
                            Jos et eroa huomannut entiseen niin Maf on rikki...
                            Niin tai siellä on vaan imuvuotoa, ne kuntoon ensin niin tuloskin paranee testissä
                            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                            Comment

                            • Petri.Kekkonen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 7425
                              • Oulu

                              Mulla siis M52TU kyseessä ja kun tuo moottorivikavalo (MIL) on palanut välillä ja vikakoodi näytti misfireä molemmissa bankeissa niin ois tarkoitus imuvuotoja etsiä. Sitä varten kävin hakeen ao. kuvista tulpan 19 ja putket 5 ja 3. Mukaan kuului joku klemmari ja lyhyt liitososakin.

                              Tähän liittyen pari kyssää. Miten ton tulpan 19 saa kaivettua ulos sieltä missä se on? Jotain peiliä ainakin kai tartti? Entä tartteeko noiden putkien asennuksessa jotain tököttiä liukasteeksi vai meneekö noi helposti paikalleen ilmankin? Ja jos tarttee niin mitä noissa uskaltaa käyttää? Onko muuta huomioitavaa?





                              Tänään tietysti tuo vikavalokin sammui itsekseen kun ajelin kauppaa tilattuja osia hakemaan.
                              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                              E39 523i M Sport '00, Titansilber

                              Comment

                              • Dani
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2007
                                • 3847
                                • Espoo

                                Katot vaan että tuo haitariputken (#5) kuminen kieleke asettuu sille tehdylle paikalle kaasuläpän rungossa (alapuolella), pieni teleskooppipeili olis suotavaan ja vähän valoa myös. Kiristäessä hyppää helposti uran yli.
                                sigpic
                                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎