Originally posted by janne[l
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54 Imuvuoto ja Livedata topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Antsah View PostSilloin se ois tosiaan tuon 30,0l/h eli reilusti alakanttiin. Maffi taitaa olla finaalissa. Oletko kokeillut nypätä maffilta johtoa irti, että miten auton käytös muuttuu?e46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
-
Kuulukos tuon muuten sammua jos nyppäsee maffin johon irti? Itellä vaan kierrokset vähän notkahtaa. Ja kulutuslukemaksi sain jotain ~54 l/h.Id.4
ex: Toyota avensis
Ex :Skoda octavia combi 2.0tdi 4x4 -07
ex:Audi a6 avant 1.8t
ex: Suzuki gsx-r750 k6
ex: Imolarot e46 325i touring M-sport
ex: Audi a4 1.8t Q avant -96
ex: e36 320 coupe -93
Comment
-
-
Originally posted by Ape View PostKuulukos tuon muuten sammua jos nyppäsee maffin johon irti? Itellä vaan kierrokset vähän notkahtaa. Ja kulutuslukemaksi sain jotain ~54 l/h.
Comment
-
-
moottorin häiriövalo 330ci
Eli auto on e46 330ci -02, moottorinhäiriövalo palaa ja syttyy pois kuittaamisen jälkeen melko pian uudelleen päälle.(noin 5km ajolla tai jo tyhjäkäynnillä) Antaa vikakoodit:
E3 polttoaineen säätöryhmä 1 sallittu alue ylitetty
E4 polttoaineen säätöryhmä 2 sallittu alue ylitetty
Imuvuotoa etsitty, IMM-imusarjan väliset isot letkut uusittu, siitä lähtevät 2 alipaine letkua, huohottimen letkut moottorin päältä huohottimelle sekä siitä öljytikun juureen ja vielä ne imusarjan kumitulpat tarkistettu.
Käytössä on autocomin vikakoodinlukija ja livedataakin pystyy katsomaan, ideoita vian suhteen?
Pakokaasupäästöt vähän aikaa sitten mitattu ja lukemat olivat erittäin hyvät: co2 14,6 . hc 10ppm . lambda n.1 jne..Last edited by JäsenJ; 07-06-2012, 12:50.
Comment
-
-
Niin ja separaattorin letkut on katsottu kaikki mitä imusarjaa poisottamatta näkee. ja kunnossa olivat.
Mietin tässä, että tilaan imusarjan tiivisteen, niin pääsee sen ottamaan pois, ja vielä tarkistamaan kunnolla kaikki letkut ja separaattorin. Tuota vanhaa tiivistettä ei taida viitsiä laittaa paikoilleen, tuleeko se edes ehjänä pois sieltä?
Comment
-
-
Originally posted by Bomb5 View PostLöyty hyvä video, mistä näkee kuinka puuttuva imusarjan päädyn tulppa = imuvuoto vaikuttaa INPA:n lambda integrator-arvoihin. http://www.youtube.com/watch?v=V5H3m4AHKK8
ks. http://www.btcf.fi/forum/showpost.php?p=2685597
Comment
-
-
Tarvitsen apua, ohessa oma muistiinpano imuvuodon korjauslistasta kopioituna viestiksi:
BMW 320i 2.2 M54b22 Touring imuvuodon lista
Auto käy todella nätisti, ei ongelmia. Hieman kohonnut polttoaineen kulutus. Moottorin keltainen vikavalo syttyy vikakoodien/adaptioarvojen
nollauksen jälkeen 100-600km päästä. Vikakoodi kertoo että polttoaineseos laiha: Vikakoodit p0171 System Too Lean (Bank 1) ja p0174 System Too Lean (Bank 2). Antaa vikakoodit yksitellen 5-60km ajon jälkeen satunnaisesti, rauhallista normaalia ajoa, kun ajoa pidempään takana on molemmat vikakoodit saavutettu.
Tehty
-Vaihdettu Ilmansuodatin/Tulpat - ei eroa
-Vaihdettu huohotin (letkuineen) - ei eroa
-Kokeiltu uudella ilmamassamittarilla/puhdistettu vanha -> ei eroa
-Mitattu lambdojen jännite - ok
-Imusarjan takana olevat kumitulpat vaihdettu -> isompi tulppa oli hieman haljennut, perstuntumalla kone hieman pirteämpi
-Polttoainesuodatin vaihdettu -> ei eroa
-Haitariputket vaihdettu -> vanhat olivat täysin ehjät, ei eroa
-Disa toimii, kun tukkii reiän siitä päältä ja vapauttaa läpän, ei avaudu kuin hieman, vapauttaa reiän niin aukeaa kokonaan. Ei tunnu välystä läpässä.
Huomio: Disan läppä likainen, disan ympäristö hieman likaisen oloista kun siitä reiästä lampulla katseli. Disan tiiviste ongelma? Tiivisteen vierustatkin hieman likaisia.
Kuuluuko disan likaantua sisältä, voiko sitä puhdistaa jollain aineella ja voiko sitä reiän lähiympäristöä myös puhdistaa tarvittaessa? Vai onko tietynlainen likaantuminen siellä normaalia?Last edited by Warra; 07-06-2012, 18:02.E46 320i Facelift Touring M54b22
exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostKyllähän se hieman öljysumuun likaantuu se disan läppä kun se siellä imusarjassa oleskelee.
Kumpa olisi minullakin ollut vain jokin anturi rikki, niin sen korjaamalla olisi helposti päässyt eroon tästä koko vikavaloepisodista.Last edited by Warra; 08-06-2012, 08:58.E46 320i Facelift Touring M54b22
exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18
Comment
-
-
Originally posted by JäsenJ View PostNiin ja separaattorin letkut on katsottu kaikki mitä imusarjaa poisottamatta näkee. ja kunnossa olivat.
Mietin tässä, että tilaan imusarjan tiivisteen, niin pääsee sen ottamaan pois, ja vielä tarkistamaan kunnolla kaikki letkut ja separaattorin. Tuota vanhaa tiivistettä ei taida viitsiä laittaa paikoilleen, tuleeko se edes ehjänä pois sieltä?
Eli suosittelen tutkimaan DISAn imuvuodot ja sen jälkeen se kannattaa kyllä irrottaa ja tutkia. Haulla löytyy kyllä juttua siitä kikkareesta. Tuntuu olevan yleinen vika, että hajoaa M54B30-moottorista. Mutta esim. Veljen ja isän autoissa on M54B25 ja niissä DISA on hieman erinäköinen eikä niillä ollut niissä vuotoja tai läppä rikki mitenkään, vaikka autot suunnilleen saman ikäisiä ovatkin.E61 525d LCI
Comment
-
-
mun mielestä se disa ei voi vuotaa, koska siihen oli tehty toi sormitesti, eli pitämällä sormea siinä reijässä jolloin se läppä ei palaudu kun sen pienen matkan alussa. Kun sormi pois niin läppä palautuu. Ite en usko että vika on disassa sulla mutta kaikki on mahdolista ! Tein omaan disaan ton saman sormitestin ja teki juuri samalailla kun sulla. Taisin tosin löytää oman auton vian jo, pakosarja tai katti halki,jolloin hörppää ilmaa ja vikavalo syttyy.e46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
-
Originally posted by Ha2 View PostSe DISA voi vuotaa ilmaa monestakin paikasta. Mulla aikanaan sitkeä imuvuoto autossa ja samoja vikakoodeja ku sulla (sama moottori). Separaattori kaikkine letkuineen, kumitulpat ja haitariletkut vaihdettiin mutta edelleen paloi vikavalo ja vikakoodit oli samoja. DISA vuoti ilmaa läppää liikuttavan akselin juuresta. Vuodon paljastin suihkuttamalla starttipilottia DISAn eri kohtiin, niin että rajasin pahvilla suihkaukset aina johonkin tiettyyn kohtaan (kierrokset nousee hetkeksi, kun vuotopaikka löytyy). Käytin DISAn irti ja se läpän akseli imusarjan sisällä oli poikki ja läppä jumittunut vinoon sinne sisään. Purin läpän ja akselin rippeet pois ja ajelin muutman päivän vuotavalla DISAlla, kunnes uusi saapui. Uudella DISAN asennuksen jälkeen vikakoodien nollaus ja sen jälkeen sammu vikavalot, eikä oo sen jälkeen tullu takasi.
Eli suosittelen tutkimaan DISAn imuvuodot ja sen jälkeen se kannattaa kyllä irrottaa ja tutkia. Haulla löytyy kyllä juttua siitä kikkareesta. Tuntuu olevan yleinen vika, että hajoaa M54B30-moottorista. Mutta esim. Veljen ja isän autoissa on M54B25 ja niissä DISA on hieman erinäköinen eikä niillä ollut niissä vuotoja tai läppä rikki mitenkään, vaikka autot suunnilleen saman ikäisiä ovatkin.
tiivisteet ympäri disan oli minulla kyllä hieman "latteiden" oloisia, eikä noin muhkeita mitä uusissa disoissa mitä kuvista voi päätellä, kuten -> tässä kuvassa
O-rengas nyt lähtee heti vaihtoon jo ensimmäisenä, kunhan sen joskus kusti vaan kotiin kiikuttaa (jos jollain tarjota nopeasti suomesta postitettavaa disan o-rengasta, niin pistäppä yksityisviestillä)Last edited by Warra; 08-06-2012, 12:46.E46 320i Facelift Touring M54b22
exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18
Comment
-
Comment