E46 fanaticsilta olin lukevinani että sellanen yskäsy/köhäsy sammuttaessa kertoo huohottimen olevan kunnossa. Omassani on 1000km ajettu koko huohotinsysteemi ja se juurikin pitää sellasen köhäsyn kun sammuttaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54 Imuvuoto ja Livedata topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Antti O View PostE46 fanaticsilta olin lukevinani että sellanen yskäsy/köhäsy sammuttaessa kertoo huohottimen olevan kunnossa. Omassani on 1000km ajettu koko huohotinsysteemi ja se juurikin pitää sellasen köhäsyn kun sammuttaa.
mutta kuuluuko sinulla kimeä vinkaisu samassa yhteydessä,epäilen että huohottimen kalvossa olisi pieni reikä mistä tuo oma ääneni johtuu.
huohotin ja putket tilaukseen ja katsotaan häviääkö hermoja raastava ääni sillä.
Comment
-
-
Originally posted by kimi84 View Postnäin olen minäkin käsittänyt että kuuluu äänen pitää.
mutta kuuluuko sinulla kimeä vinkaisu samassa yhteydessä,epäilen että huohottimen kalvossa olisi pieni reikä mistä tuo oma ääneni johtuu.
huohotin ja putket tilaukseen ja katsotaan häviääkö hermoja raastava ääni sillä.
#11617534237 osanumerolla sopi ainaskin E46 325i 2003 hyvin.
Paketti on halvempi kuin pelkkä huohotinpönttö ja sisältää lisäksi vielä kaksi eristettyä putkea kaupan päälle. Hinta 43€ kun kuukaus takaperin ostin.
Kuvassa näkyvä kaasuläpän tiiviste kannattaa samalla uusia sekä öljytikun o-rengas.
Last edited by Antti O; 06-10-2015, 08:32.
Comment
-
-
Help!
-01 E39 520i, OBD-testerillä antaa koodit "Fuel trim permissible range exceeded" bank1 ja bank2.
LTFT näyttää +15 molemmille puolille, STFT normaali (-0,05 ja -0.04).
Ykkösellä kiihdyttäessä kuuluu selvä ujellus. Autoon vaihdettu liikkeessä huohotinsysteemit. Ei vaikutusta asiaan.
Olisko tuo kuuluisa DISA vai mistä lähteä liikkeelle?
Auto toimii muuten hyvin eikä ajossa huomaa mitään
Comment
-
-
Originally posted by josh View PostOlisko tuo kuuluisa DISA vai mistä lähteä liikkeelle?
Auto toimii muuten hyvin eikä ajossa huomaa mitäänE92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by josh View PostHelp!
-01 E39 520i, OBD-testerillä antaa koodit "Fuel trim permissible range exceeded" bank1 ja bank2.
LTFT näyttää +15 molemmille puolille, STFT normaali (-0,05 ja -0.04).
Ykkösellä kiihdyttäessä kuuluu selvä ujellus. Autoon vaihdettu liikkeessä huohotinsysteemit. Ei vaikutusta asiaan.
Olisko tuo kuuluisa DISA vai mistä lähteä liikkeelle?
Auto toimii muuten hyvin eikä ajossa huomaa mitään
Jos tosiaan maffin ja kaasuläpän välinen putki on purettu irti, tutkittu tarkkaan ettei siellä ole imuvuotoa ja huohotin on asennettu oikein ja putket ovat ehjät sitten ne muut kohteet tutkittavaksi. (Disan o-rengas, imusarjan tiivisteet, venttiilikopan tiiviste yms. muut alipaineletkut ja tuo mainittu imusarjan tulpat mitkä löytyvät sieltä aivan takapäästä kun katsot peilin ja lampun kanssa tai tunnustele käsillä). Savutesterillä näet sen melko samantien mistä se vuotaa. Sellaisia vehkeitä löytyy korjaamoilta.
Katsoppas tuo siinä on hyvin kerrottu mitä positiivinen ja negatiivinen fuel trim tarkoittavat ja kerrottu muitakin mahdollisuuksia mistä se voi johtua.
Last edited by Antti O; 13-10-2015, 09:14.
Comment
-
-
Sammui compacti ajosta motarille, ei ottanut kierroksia eikä saanut enää pysymään käynnissä. Antoi vikakoodin maffista, koodin nollauksen jälkeen kulki pari kilsaa kunnes taas sammui eikä käynnisty enää.
Anturin irroittamisella ei merkitystä.
Syöttöongelmaltahan tuo vaikutti, joten bensansuodattimen vaihdoin ja tulpat on märät eli pumppukin lienee kunnossa.
Mitäs seuraavaksi? Puola?Tesla Model Y Performance
E36 318iS "jäärata/rallicross"
Comment
-
-
Originally posted by josh View PostHelp!
-01 E39 520i, OBD-testerillä antaa koodit "Fuel trim permissible range exceeded" bank1 ja bank2.
LTFT näyttää +15 molemmille puolille, STFT normaali (-0,05 ja -0.04).
Ykkösellä kiihdyttäessä kuuluu selvä ujellus. Autoon vaihdettu liikkeessä huohotinsysteemit. Ei vaikutusta asiaan.
Olisko tuo kuuluisa DISA vai mistä lähteä liikkeelle?
Auto toimii muuten hyvin eikä ajossa huomaa mitään
Disa taitaa syytön, koska läppä vaikutti ainakin toimivalta..
Comment
-
-
Originally posted by josh View PostEipä ole vuotoa vielä löytynyt.
Disa taitaa syytön, koska läppä vaikutti ainakin toimivalta..
näin etsin itse joskus imuvuotoja.
lambdaintegraattori menee miinukselle vähentäen ruiskutusta kun meni ylimääräistä polttoainetta vuotavan takatiivisteen kautta imusarjaan. Huomioitavaa tässä lähinnä se että käynnissä ei kuulunut mitään eroa. Eri asia on missä niitä potentiaalisia vuotoja on ja saako sinne suihkittua tota brake cleaneria...
Kannattaa ajaa tool32:ssa tai TestO:ssa vain tuota yhtä Lambdaintegrator- arvoa. INPA:n ruutu päivittyy ehkä hieman liian hitaasti.
Comment
-
Comment