Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6937
    • N/A

    E46 fanaticsilta olin lukevinani että sellanen yskäsy/köhäsy sammuttaessa kertoo huohottimen olevan kunnossa. Omassani on 1000km ajettu koko huohotinsysteemi ja se juurikin pitää sellasen köhäsyn kun sammuttaa.

    Comment

    • kimi84
      Newbiemmer
      • Sep 2015
      • 21
      • Porvoo

      Originally posted by Antti O View Post
      E46 fanaticsilta olin lukevinani että sellanen yskäsy/köhäsy sammuttaessa kertoo huohottimen olevan kunnossa. Omassani on 1000km ajettu koko huohotinsysteemi ja se juurikin pitää sellasen köhäsyn kun sammuttaa.
      näin olen minäkin käsittänyt että kuuluu äänen pitää.
      mutta kuuluuko sinulla kimeä vinkaisu samassa yhteydessä,epäilen että huohottimen kalvossa olisi pieni reikä mistä tuo oma ääneni johtuu.
      huohotin ja putket tilaukseen ja katsotaan häviääkö hermoja raastava ääni sillä.

      Comment

      • Antti O
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6937
        • N/A

        Originally posted by kimi84 View Post
        näin olen minäkin käsittänyt että kuuluu äänen pitää.
        mutta kuuluuko sinulla kimeä vinkaisu samassa yhteydessä,epäilen että huohottimen kalvossa olisi pieni reikä mistä tuo oma ääneni johtuu.
        huohotin ja putket tilaukseen ja katsotaan häviääkö hermoja raastava ääni sillä.
        Muista sitten tilata se ns. repair kit merkkarilta, säästää mukavasti.
        #11617534237 osanumerolla sopi ainaskin E46 325i 2003 hyvin.
        Paketti on halvempi kuin pelkkä huohotinpönttö ja sisältää lisäksi vielä kaksi eristettyä putkea kaupan päälle. Hinta 43€ kun kuukaus takaperin ostin.

        Kuvassa näkyvä kaasuläpän tiiviste kannattaa samalla uusia sekä öljytikun o-rengas.

        Last edited by Antti O; 06-10-2015, 08:32.

        Comment

        • josh
          Bimmer Rookie
          • Oct 2009
          • 100
          • Eura

          Help!
          -01 E39 520i, OBD-testerillä antaa koodit "Fuel trim permissible range exceeded" bank1 ja bank2.
          LTFT näyttää +15 molemmille puolille, STFT normaali (-0,05 ja -0.04).

          Ykkösellä kiihdyttäessä kuuluu selvä ujellus. Autoon vaihdettu liikkeessä huohotinsysteemit. Ei vaikutusta asiaan.

          Olisko tuo kuuluisa DISA vai mistä lähteä liikkeelle?
          Auto toimii muuten hyvin eikä ajossa huomaa mitään

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7425
            • Oulu

            Originally posted by josh View Post
            Olisko tuo kuuluisa DISA vai mistä lähteä liikkeelle?
            Auto toimii muuten hyvin eikä ajossa huomaa mitään
            Imusarjan takapään kumitulpat olet varmaan jo tutkaillut? Ja IMM:ltä kaasuläpälle menevän kumiputken? DISA kannattaa tarkastaa koska sen saa irti muutamassa minuutissa eikä tartte paljon ylimääräistä sälää irrotella edestä.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6937
              • N/A

              Originally posted by josh View Post
              Help!
              -01 E39 520i, OBD-testerillä antaa koodit "Fuel trim permissible range exceeded" bank1 ja bank2.
              LTFT näyttää +15 molemmille puolille, STFT normaali (-0,05 ja -0.04).

              Ykkösellä kiihdyttäessä kuuluu selvä ujellus. Autoon vaihdettu liikkeessä huohotinsysteemit. Ei vaikutusta asiaan.

              Olisko tuo kuuluisa DISA vai mistä lähteä liikkeelle?
              Auto toimii muuten hyvin eikä ajossa huomaa mitään
              Kuulostaisi sille että hyvin suurella todennäköisyydellä auto saa liikaa nyt ilmaa väärästä paikasta, eli imuvuoto epäilyyn.
              Jos tosiaan maffin ja kaasuläpän välinen putki on purettu irti, tutkittu tarkkaan ettei siellä ole imuvuotoa ja huohotin on asennettu oikein ja putket ovat ehjät sitten ne muut kohteet tutkittavaksi. (Disan o-rengas, imusarjan tiivisteet, venttiilikopan tiiviste yms. muut alipaineletkut ja tuo mainittu imusarjan tulpat mitkä löytyvät sieltä aivan takapäästä kun katsot peilin ja lampun kanssa tai tunnustele käsillä). Savutesterillä näet sen melko samantien mistä se vuotaa. Sellaisia vehkeitä löytyy korjaamoilta.

              Katsoppas tuo siinä on hyvin kerrottu mitä positiivinen ja negatiivinen fuel trim tarkoittavat ja kerrottu muitakin mahdollisuuksia mistä se voi johtua.

              Last edited by Antti O; 13-10-2015, 09:14.

              Comment

              • Iltsu
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 778
                • Espoo

                Sammui compacti ajosta motarille, ei ottanut kierroksia eikä saanut enää pysymään käynnissä. Antoi vikakoodin maffista, koodin nollauksen jälkeen kulki pari kilsaa kunnes taas sammui eikä käynnisty enää.
                Anturin irroittamisella ei merkitystä.

                Syöttöongelmaltahan tuo vaikutti, joten bensansuodattimen vaihdoin ja tulpat on märät eli pumppukin lienee kunnossa.
                Mitäs seuraavaksi? Puola?
                Tesla Model Y Performance
                E36 318iS "jäärata/rallicross"

                Comment

                • Antti O
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6937
                  • N/A

                  Onko bensapumppua vaihdettu? Jos ei, ääni täältä sille. Bensanpaineen saat myös kiskosta mitattua.

                  Comment

                  • Iltsu
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2004
                    • 778
                    • Espoo

                    Eipä taida olla vaihdettu, suodatinkin oli alkuperäinen vuosileimasta -01 päätellen
                    Tesla Model Y Performance
                    E36 318iS "jäärata/rallicross"

                    Comment

                    • Antti O
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6937
                      • N/A

                      Noita pensapumppuja noista menee järestään, omaankin on 160tkm nurkilla vaiheltu.

                      Comment

                      • Iltsu
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2004
                        • 778
                        • Espoo

                        Omassa tuli just se 160 täyteen, eli pumpun vaihtoon
                        edit:eikös se ollu vielä niin että viallinen pumppu ei anna vikakoodia?
                        Last edited by Iltsu; 18-10-2015, 18:25.
                        Tesla Model Y Performance
                        E36 318iS "jäärata/rallicross"

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by Iltsu View Post
                          Omassa tuli just se 160 täyteen, eli pumpun vaihtoon
                          edit:eikös se ollu vielä niin että viallinen pumppu ei anna vikakoodia?
                          Ei anna ainakaan näissä vanhemmissa.

                          Comment

                          • Antti O
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6937
                            • N/A

                            Joskus ihmettelin 2001 330 coupea mikä pyöritti hyvin muttei luvannutkaan. Inpa ei ainakaan mitään vikakoodia antanut. Tuossakin tapauksessa oli bensapumppu viallinen.

                            Comment

                            • josh
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2009
                              • 100
                              • Eura

                              Originally posted by josh View Post
                              Help!
                              -01 E39 520i, OBD-testerillä antaa koodit "Fuel trim permissible range exceeded" bank1 ja bank2.
                              LTFT näyttää +15 molemmille puolille, STFT normaali (-0,05 ja -0.04).

                              Ykkösellä kiihdyttäessä kuuluu selvä ujellus. Autoon vaihdettu liikkeessä huohotinsysteemit. Ei vaikutusta asiaan.

                              Olisko tuo kuuluisa DISA vai mistä lähteä liikkeelle?
                              Auto toimii muuten hyvin eikä ajossa huomaa mitään
                              Eipä ole vuotoa vielä löytynyt.
                              Disa taitaa syytön, koska läppä vaikutti ainakin toimivalta..

                              Comment

                              • pheno
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 1995
                                • Tampere

                                Originally posted by josh View Post
                                Eipä ole vuotoa vielä löytynyt.
                                Disa taitaa syytön, koska läppä vaikutti ainakin toimivalta..


                                näin etsin itse joskus imuvuotoja.

                                lambdaintegraattori menee miinukselle vähentäen ruiskutusta kun meni ylimääräistä polttoainetta vuotavan takatiivisteen kautta imusarjaan. Huomioitavaa tässä lähinnä se että käynnissä ei kuulunut mitään eroa. Eri asia on missä niitä potentiaalisia vuotoja on ja saako sinne suihkittua tota brake cleaneria...

                                Kannattaa ajaa tool32:ssa tai TestO:ssa vain tuota yhtä Lambdaintegrator- arvoa. INPA:n ruutu päivittyy ehkä hieman liian hitaasti.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎