Eipä löydy kyseisiä työkaluja. Ainostaan iCarsoftin vikakoodilukija.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54 Imuvuoto ja Livedata topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Help meee! Auto sigun e39 530i m54b30 myllyllä. Tuleeko koodit paskana olevista kateista vai mitäs persettä? Saksa ei oikein taitu..
Lambdat ennen katteja oli irti kun kuvasin endoskoopilla katit ja 500km senjälkeen rupes herjailemaan
http://i11.aijaa.com/b/00089/14031225.jpg
Comment
-
-
Lambdasondeheizung: Lambdan lämmitys
Lambdasondespannung:Lambdan jännite
Bank 1 ja Bank 2 tarkoittaa eri pakosarjoja käytännössä.
Onko sulla nyt töpselit oikeassa järjestyksessä varmasti kytketty takaisin kiinni, jos ne oli irti kun herjaa noin monenlaista ongelmaa lambdoista?
Miltä livedata näyttää lambdojen osalta?Last edited by Antti O; 24-11-2015, 10:14.
Comment
-
-
vor uskoakseni tarkoittaa ennen katteja. Siellähän on ne ns. säätölambdat molemmissa pakosarjoissa, (bank1, bank2).
Toiset lambdat esikattien jälkeen.
Old, worn out oxygen sensors can cause poor mileage, low power and a variety of fuel injection problems. Learn to replace them today with our article.
Onko tästä videosta mitään apua jos vertaat omaan autoosi? Katso erityisesti L-probe kohta.
Last edited by Antti O; 24-11-2015, 12:24.
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View Postvor uskoakseni tarkoittaa ennen katteja. Siellähän on ne ns. säätölambdat molemmissa pakosarjoissa, (bank1, bank2).
Toiset lambdat esikattien jälkeen.
Old, worn out oxygen sensors can cause poor mileage, low power and a variety of fuel injection problems. Learn to replace them today with our article.
Onko tästä videosta mitään apua jos vertaat omaan autoosi? Katso erityisesti L-probe kohta.
https://www.youtube.com/watch?v=96m3CV3hDbA
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostEli siis oliko tässä nyt katit + lambdat rikki, vaihdoit kaikki, säätö + toiset lambdat?
Comment
-
-
E39 m54 kyseessä.
Heti ensimmäisillä pakkasilla huohotin meni tukkoon ja rikkoi venttiilikopan tiivisteen.
Nyt vaihdoin tiivisteen, sekä putsasin huohotussysteemit, pari putke joutui uusimaan mutta itse separaattorin ainoastaan putsasin.
Nyt vikana on seuraavaa. Suhisee pienillä kierroksilla hieman, loppuu kun painaa kaasua kunnolla. Tehoa ei ole yhtään, ehkä 50hv. Hiljaa kaasua painaessa sammuu.
Otin uudelleen imuputket irti ja katsoin vielä että ovat ehjät ja laitoin varmasti kunnolla paikoilleen. Otin vielä disankin irti ja katsoin että on tiiviisti kiinni. Disan väkisin kääntäminen ei vaikuta ääneen.
Imusarjan takana oleva tulpat oli kunnossa tosin toisesta lähti joku letku tulipellin läpi? Tulpattu kuitenkin oli.
Käteen tuntuu selvästi imua öljykorkista kokeiltuna.
Vikakoodi oli myös nokkaakselin tunnistimesta, entiedä onko ollut aiemminkin. Joku _e error se oli. Putsasin anturin ja liittimen.
Mitä seuraavaksi? Eikai tuo separaattori voi tehoja syödä, entä tuo nokan tunnistin? Voiko noita sähköliittimiä saada jotenkin väärin?
Edit: vika selvisi. Imunokan tunnistimen piuha oli irti...Last edited by timppa811; 20-12-2015, 22:01.
Comment
-
-
Mitä pitäisi tapahtua kun IMM liittimen irroittaa auton ollessa käynnissä? M54B30 alkanut herjaamaan nyt jatkuvasti "engine failsafe program", alkuun tuli vain ehkä kerran viikossa mutta nyt jatkuvasti, muutaman km ajon jälkeen, välillä jää myös moottorin vikavalo palamaan. Äsken kokeilin kun oli vikatila päällä, irroittaa maffin johdon niin sammua pätkähti. Lähti kyllä käyntiin johto irrallaan ja kävi ihan nätisti tyhjäkäyntiä. Imuvuotoja en vielä ole koittanut etsiä, moottori ujeltaa hieman kun lähtee kiihdyttämään, ja voimakas suhahdus kuuluu hetken päästä kun sammuttaa. DISA:n toimintaankaan en ole vielä perehtynyt. Tälläiset koodit saatiin bmw scannerilla:
Lambdojen jännitettä seurattiin ajossa ja ne pitäisi olla OK, maf jännite nousi hieman yli 4 voltin parhaimmillaan, pitäisi olla lähelle 5v? Salavalikon kulutuslukematestillä sain joku 65L/H.
Moottorille en ole tehnyt muita huoltoja vielä kuin uusi ilmansuodatin, vesipumppu+termari ja forte huuhtelu.. Uusi polttoainesuodatin, sytytystulpat ja venakopan tiiviste odottaa hyllyssä. Pitäisi varmaan vielä tilata huohotinsysteemi, imusarjan tiivisteet ja ne imusarjan tulpat.. Ja tuo ICV ilmeisesti kaipaa puhdistusta?
EDIT: Niin, moottori siis toimii kaikinpuolin ihan OK, kun tuo vikatila ei ole päällä. Se kun menee päälle niin käytössä on varmaan n. 100hp.
EDIT2: Koitin bräkleenillä etsiä imuvuotoja tuloksetta. Eipä se kyllä sitä tarkoita ettei niitä voisi olla mutta ei nyt mitään mahdottoman isoa reikää ainakaan ole.Last edited by Tomba87; 07-01-2016, 16:02.Luukku auki ja risut kyytiin
Comment
-
-
Noniin, kokeilin kaverin autosta tänään toista MAF:ia, kuitattiin ensin koodit pois tällä maffilla ja ajeltiin lenkki vaihtelevaa ajoa, ei tullut engine failsafe herjaa tai mitään muutakaan. Sitten oma MAF takaisin ja ajamaan, muutaman km ajon jälkeen taas PING ja mittaristo loistaa kuin joulukuusi. Aika vahvasti nyt näyttää siltä että maf on rikki?
Tälläiset herjat sinne muuten jäi koodien kuittaamisen jälkeen, vielä tuolla ehjällä maffillakin:
5A [090] Exhaust temperature before catalyst, bank 1, signal line, short circuit to negative
5B [091] Exhaust temperature before catalyst, bank 2, signal line, short circuit to negative
5D [093] Exhaust temperature after catalyst, bank 2, signal line, short circuit to negative
EDIT: tilasin MAFservice:ltä uuden siemens VDO maffin, meni syteen tai saveen.Last edited by Tomba87; 07-01-2016, 21:06.Luukku auki ja risut kyytiin
Comment
-
-
Originally posted by kimi84 View Postlueskelin koko aiheen läpi enkä löytänyt ratkaisua oman e61 m54b25
vinkunalle.eli ääni on prikulleen samanlainen kaasuttaessa kuin kyseisellä videolla
ei tule vikakoodeja mutta kuullostaa imuvuodolta
osakaasulla alle 2000rpm kuuluu ajon aikana vinkuna ja paikallaan nopeasti polkaistuna.
icv?disa?
öljyn huohotusputket ja huohotin vaihdettu uusiin ja eristettyihin.
ideoita/kokemuksia?Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.
Comment
-
Comment