M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jurkutti
    replied
    Kävin palauttamassa kooällään noi väärät tulpat ja vaihdoin NGK:oiden tilalle vanhat densot. Nyt toimii taas normaalisti. NGK:n tulpat oli valko-mustat? Mikähä hitto siinä on ettei toimi NGK:n tulpilla. :think
    Noita Boschin F7LDCR:iä ei tunnu saavan mistään.

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Originally posted by NiQla View Post
    Lainattu Cell:in Käynti ja päästöongelmista

    2) Samalla kun touhuilet voit vaihtaa tulpat. Tähän koneeseen kuuluu jokin seuraavista:
    NGK BKR6EK
    Bosch F7LDCR
    tai jos olet rikas ja haluat todella pitkät vaihtovälit (ei muuta vaikutusta):
    NGK BKR6EQUP
    Bosch FGR7DQP

    Tulpan on oltava juuri jokin edellä mainituista, sen tyyppikirjaimet eivät saa olla eri järjestyksessä eikä sinne saa lisätä väliin plussia tms. Motonetistä saa oikeaa ngk:ta, mutta väärää boschia. Toimii se sillä väärälläkin, muttei se sinne kuulu ja sillä selvä.

    Lisää http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205832
    Originally posted by Jurkutti View Post
    Rupee hermot menemään tuon oman 328:in kanssa. Vaihdoin tossa uudet NGK BKR6EK tulpat, nyt paukkuu tyhjäkäynnillä putkessa. Moottori täristää ihan helvetisti. Denson vanhoilla tulpilla ei mitään ongelmia.

    Mistä tämä oikein johtuu? Onko autossa jokin vika vai eikö NGK:n tulpat vain sovi? Hain eilen kooällästä boschin FR7LDC+ tulpat ja kokeilen tänään vaikuttaako mitään. Vikakoodit luettu, ei mitään. Kaikki muu tuntuisikin sitten toimivan täysin oikein, ei nyi ajaessa ja vedot on tallessa
    Turha tulppien merkkiä vaihtamaan jos vanhoilla toimi, näin olen kuullut
    Nuo boschin FR7LDC+ on väärät tulpat, eikä ainakaan itsellä toiminut yhtään kuten tuossa ylempänä mainittu...

    Leave a comment:


  • Jurkutti
    replied
    Rupee hermot menemään tuon oman 328:in kanssa. Vaihdoin tossa uudet NGK BKR6EK tulpat, nyt paukkuu tyhjäkäynnillä putkessa. Moottori täristää ihan helvetisti. Denson vanhoilla tulpilla ei mitään ongelmia.

    Mistä tämä oikein johtuu? Onko autossa jokin vika vai eikö NGK:n tulpat vain sovi? Hain eilen kooällästä boschin FR7LDC+ tulpat ja kokeilen tänään vaikuttaako mitään. Vikakoodit luettu, ei mitään. Kaikki muu tuntuisikin sitten toimivan täysin oikein, ei nyi ajaessa ja vedot on tallessa

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    M52B28 kannen paksuus taikka korkeus (miten sen nyt kukin käsittää) olisi mielenkiintoista tietää Lähinnä siksi, että voisin mitata paljonko tuota on laskettu?? Ei löytynyt Summan hakukoneella varmaa vastausta, joten jos jollakin on varmasti plaanamaton kansi irti niin tönärillä tarkka mitta, kiitos
    Vastaan itselleni: 140.40mm

    Leave a comment:


  • mijuko
    replied
    Originally posted by julpero View Post
    Onko normaalia jos kuuluu koneesta semmosta pientä pärinää kun ottaa öljytäyttökorkin pois?
    On normaalia.... jos huohotin rikki
    Last edited by mijuko; 05-10-2013, 09:01.

    Leave a comment:


  • julpero
    replied
    Onko normaalia jos kuuluu koneesta semmosta pientä pärinää kun ottaa öljytäyttökorkin pois?

    Leave a comment:


  • O-Peksi
    replied
    Noh, nyt on sit viat ainakin ajettu omistajan toimesta esiin tosta käyntiongelmaisesta tekniikanvaihto 523ia:sta. Ihmettelin, kun auto oli illan omistajalla ajossa, ja miulle takaisin tullessaan kävi vielä huonommin. Imusarjasta kuuluu epämääräinen supattava ääni, ja heti tuli mieleen, että nyt sieltä on ainakin venttiiliä solmussa.

    Puristuspaineet 1-6: 14,5bar, 14,5bar, 14,5bar, 12bar, 14bar, 14,5bar

    Ohivuodot @4,5bar: 34%, 31%, 32%, 57%, 52%, 35%

    Ohivuodot @7bar: 52%, 50%, 69%, 84%, 80%, 48%

    Alakertaan puhaltaa, eli eiku mottia pois ja vaihtoon. Eli todennäköisesti huonon käynnin syynä oli alusta asti jonkinnäköinen mekaaninen vaurio(vääntynyt venttiili, rikkinäinen mäntä tjsp.)

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Originally posted by NiQla View Post
    Lainattu Cell:in Käynti ja päästöongelmista

    2) Samalla kun touhuilet voit vaihtaa tulpat. Tähän koneeseen kuuluu jokin seuraavista:
    NGK BKR6EK
    Bosch F7LDCR
    tai jos olet rikas ja haluat todella pitkät vaihtovälit (ei muuta vaikutusta):
    NGK BKR6EQUP
    Bosch FGR7DQP

    Tulpan on oltava juuri jokin edellä mainituista, sen tyyppikirjaimet eivät saa olla eri järjestyksessä eikä sinne saa lisätä väliin plussia tms. Motonetistä saa oikeaa ngk:ta, mutta väärää boschia. Toimii se sillä väärälläkin, muttei se sinne kuulu ja sillä selvä.

    Lisää http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205832
    Kerkesin jo vaihtaan ja siellähän paukuttelee nyt komiasti
    Täytyy hakea nuo ngk:t sitten tilalle

    Leave a comment:


  • NiQla
    replied
    Lainattu Cell:in Käynti ja päästöongelmista

    2) Samalla kun touhuilet voit vaihtaa tulpat. Tähän koneeseen kuuluu jokin seuraavista:
    NGK BKR6EK
    Bosch F7LDCR
    tai jos olet rikas ja haluat todella pitkät vaihtovälit (ei muuta vaikutusta):
    NGK BKR6EQUP
    Bosch FGR7DQP

    Tulpan on oltava juuri jokin edellä mainituista, sen tyyppikirjaimet eivät saa olla eri järjestyksessä eikä sinne saa lisätä väliin plussia tms. Motonetistä saa oikeaa ngk:ta, mutta väärää boschia. Toimii se sillä väärälläkin, muttei se sinne kuulu ja sillä selvä.

    Lisää http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205832

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Noniin kävi vähän arveluttaa:think ostin uudet tulpat mätänetistä kysyin noita Boschin F7LDCR tulppia ei ollut, ja tarjosi tilalle F7LDC+ nämä otin ja nyt mietin että mitä eroa näillä on
    Tarkotus olis vaihtaa tänään

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Onko käytetty kierroksilla että anturit lämpee varmasti?
    Vanhat ei välttämättä jaksa pysyä toimintalämmöissä tyhjäkäynnillä eikä tuota täten signaaliakaan.

    Leave a comment:


  • O-Peksi
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Nappaa lambdat irti, nollaa adaptaatiot ja kokeile toimiiko miten hyvin. Saat osviittaa siitä onko tilanne todellinen. Toisaalta jos lambdan liittimet irroittamalla ei tule vikakoodia, niin saattaa joutua kääntymään johtosarjan puoleen.
    Kiitoksia, pitää kokeilla heti aamusta! Inpa antoi aiemmin ainakin jossain valikossa tekstin ERROR_ECU_REJECTED, mitä ikinä se tarkoittaakin. Tällä "oikealla" boksilla en muista varmaksi, tuliko tuota ilmoitusta. Pitää sekin tsekata aamulla.

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by O-Peksi View Post
    Ei näy lambdan livedatassa mitään muuta, kuin jännite, joka on 4.76-4.8V koko ajan molemmissa lambdoissa. Maffin piuhan ku irrottaa, toi Gesamtluftbedarf HLM tipahtaa.

    Ja kokeiltu kolmella eri imm:llä, kaikilla sama homma.
    Lambda irti ja poltat kaasupillillä punaiseksi sen
    Pitäs kyllä rajummin volttien vaihdella kuin tuon mitä kirjoitit...

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Nappaa lambdat irti, nollaa adaptaatiot ja kokeile toimiiko miten hyvin. Saat osviittaa siitä onko tilanne todellinen. Toisaalta jos lambdan liittimet irroittamalla ei tule vikakoodia, niin saattaa joutua kääntymään johtosarjan puoleen.

    Leave a comment:


  • O-Peksi
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Lue lambdan live dataa ja laita kuva näytille...
    Koitas nypätä maffin piuha lennosta irti, mitä käy, vai käykö mitään?
    Ei näy lambdan livedatassa mitään muuta, kuin jännite, joka on 4.76-4.8V koko ajan molemmissa lambdoissa. Maffin piuhan ku irrottaa, toi Gesamtluftbedarf HLM tipahtaa.

    Ja kokeiltu kolmella eri imm:llä, kaikilla sama homma.

    Leave a comment:

Working...
X