Kävin palauttamassa kooällään noi väärät tulpat ja vaihdoin NGK:oiden tilalle vanhat densot. Nyt toimii taas normaalisti. NGK:n tulpat oli valko-mustat? Mikähä hitto siinä on ettei toimi NGK:n tulpilla. :think
Noita Boschin F7LDCR:iä ei tunnu saavan mistään.
2) Samalla kun touhuilet voit vaihtaa tulpat. Tähän koneeseen kuuluu jokin seuraavista:
NGK BKR6EK
Bosch F7LDCR
tai jos olet rikas ja haluat todella pitkät vaihtovälit (ei muuta vaikutusta):
NGK BKR6EQUP
Bosch FGR7DQP
Tulpan on oltava juuri jokin edellä mainituista, sen tyyppikirjaimet eivät saa olla eri järjestyksessä eikä sinne saa lisätä väliin plussia tms. Motonetistä saa oikeaa ngk:ta, mutta väärää boschia. Toimii se sillä väärälläkin, muttei se sinne kuulu ja sillä selvä.
Rupee hermot menemään tuon oman 328:in kanssa. Vaihdoin tossa uudet NGK BKR6EK tulpat, nyt paukkuu tyhjäkäynnillä putkessa. Moottori täristää ihan helvetisti. Denson vanhoilla tulpilla ei mitään ongelmia.
Mistä tämä oikein johtuu? Onko autossa jokin vika vai eikö NGK:n tulpat vain sovi? Hain eilen kooällästä boschin FR7LDC+ tulpat ja kokeilen tänään vaikuttaako mitään. Vikakoodit luettu, ei mitään. Kaikki muu tuntuisikin sitten toimivan täysin oikein, ei nyi ajaessa ja vedot on tallessa
Turha tulppien merkkiä vaihtamaan jos vanhoilla toimi, näin olen kuullut
Nuo boschin FR7LDC+ on väärät tulpat, eikä ainakaan itsellä toiminut yhtään kuten tuossa ylempänä mainittu...
Rupee hermot menemään tuon oman 328:in kanssa. Vaihdoin tossa uudet NGK BKR6EK tulpat, nyt paukkuu tyhjäkäynnillä putkessa. Moottori täristää ihan helvetisti. Denson vanhoilla tulpilla ei mitään ongelmia.
Mistä tämä oikein johtuu? Onko autossa jokin vika vai eikö NGK:n tulpat vain sovi? Hain eilen kooällästä boschin FR7LDC+ tulpat ja kokeilen tänään vaikuttaako mitään. Vikakoodit luettu, ei mitään. Kaikki muu tuntuisikin sitten toimivan täysin oikein, ei nyi ajaessa ja vedot on tallessa
M52B28 kannen paksuus taikka korkeus (miten sen nyt kukin käsittää) olisi mielenkiintoista tietää Lähinnä siksi, että voisin mitata paljonko tuota on laskettu?? Ei löytynyt Summan hakukoneella varmaa vastausta, joten jos jollakin on varmasti plaanamaton kansi irti niin tönärillä tarkka mitta, kiitos
Noh, nyt on sit viat ainakin ajettu omistajan toimesta esiin tosta käyntiongelmaisesta tekniikanvaihto 523ia:sta. Ihmettelin, kun auto oli illan omistajalla ajossa, ja miulle takaisin tullessaan kävi vielä huonommin. Imusarjasta kuuluu epämääräinen supattava ääni, ja heti tuli mieleen, että nyt sieltä on ainakin venttiiliä solmussa.
Alakertaan puhaltaa, eli eiku mottia pois ja vaihtoon. Eli todennäköisesti huonon käynnin syynä oli alusta asti jonkinnäköinen mekaaninen vaurio(vääntynyt venttiili, rikkinäinen mäntä tjsp.)
2) Samalla kun touhuilet voit vaihtaa tulpat. Tähän koneeseen kuuluu jokin seuraavista:
NGK BKR6EK
Bosch F7LDCR
tai jos olet rikas ja haluat todella pitkät vaihtovälit (ei muuta vaikutusta):
NGK BKR6EQUP
Bosch FGR7DQP
Tulpan on oltava juuri jokin edellä mainituista, sen tyyppikirjaimet eivät saa olla eri järjestyksessä eikä sinne saa lisätä väliin plussia tms. Motonetistä saa oikeaa ngk:ta, mutta väärää boschia. Toimii se sillä väärälläkin, muttei se sinne kuulu ja sillä selvä.
2) Samalla kun touhuilet voit vaihtaa tulpat. Tähän koneeseen kuuluu jokin seuraavista:
NGK BKR6EK
Bosch F7LDCR
tai jos olet rikas ja haluat todella pitkät vaihtovälit (ei muuta vaikutusta):
NGK BKR6EQUP
Bosch FGR7DQP
Tulpan on oltava juuri jokin edellä mainituista, sen tyyppikirjaimet eivät saa olla eri järjestyksessä eikä sinne saa lisätä väliin plussia tms. Motonetistä saa oikeaa ngk:ta, mutta väärää boschia. Toimii se sillä väärälläkin, muttei se sinne kuulu ja sillä selvä.
Noniin kävi vähän arveluttaa:think ostin uudet tulpat mätänetistä kysyin noita Boschin F7LDCR tulppia ei ollut, ja tarjosi tilalle F7LDC+ nämä otin ja nyt mietin että mitä eroa näillä on
Tarkotus olis vaihtaa tänään
Onko käytetty kierroksilla että anturit lämpee varmasti?
Vanhat ei välttämättä jaksa pysyä toimintalämmöissä tyhjäkäynnillä eikä tuota täten signaaliakaan.
Nappaa lambdat irti, nollaa adaptaatiot ja kokeile toimiiko miten hyvin. Saat osviittaa siitä onko tilanne todellinen. Toisaalta jos lambdan liittimet irroittamalla ei tule vikakoodia, niin saattaa joutua kääntymään johtosarjan puoleen.
Kiitoksia, pitää kokeilla heti aamusta! Inpa antoi aiemmin ainakin jossain valikossa tekstin ERROR_ECU_REJECTED, mitä ikinä se tarkoittaakin. Tällä "oikealla" boksilla en muista varmaksi, tuliko tuota ilmoitusta. Pitää sekin tsekata aamulla.
Ei näy lambdan livedatassa mitään muuta, kuin jännite, joka on 4.76-4.8V koko ajan molemmissa lambdoissa. Maffin piuhan ku irrottaa, toi Gesamtluftbedarf HLM tipahtaa.
Ja kokeiltu kolmella eri imm:llä, kaikilla sama homma.
Lambda irti ja poltat kaasupillillä punaiseksi sen
Pitäs kyllä rajummin volttien vaihdella kuin tuon mitä kirjoitit...
Nappaa lambdat irti, nollaa adaptaatiot ja kokeile toimiiko miten hyvin. Saat osviittaa siitä onko tilanne todellinen. Toisaalta jos lambdan liittimet irroittamalla ei tule vikakoodia, niin saattaa joutua kääntymään johtosarjan puoleen.
Lue lambdan live dataa ja laita kuva näytille...
Koitas nypätä maffin piuha lennosta irti, mitä käy, vai käykö mitään?
Ei näy lambdan livedatassa mitään muuta, kuin jännite, joka on 4.76-4.8V koko ajan molemmissa lambdoissa. Maffin piuhan ku irrottaa, toi Gesamtluftbedarf HLM tipahtaa.
Ja kokeiltu kolmella eri imm:llä, kaikilla sama homma.
Leave a comment: