Eli siis mitä näistä nyt voisi päätellä? Lambda, Katalysaattori? Imuvuotoja ei pitäisi enää olla, vaihdettu: Separaattori + putket + tiivisteet, Haitarikumi, icv tiiviste + putki.
Katsoin VIN:llä m52 compactin vauhtipyörää. Näkyy olevan kaksoismassa. Käykö m50 yksimassainen paikalleen heittämällä?
Yritin myös löytää infoa perien ristiinrastiin sopivuudesta, mutta koska olen suht käsi ja selvästi turhan laiska ajattelin testata teidän tietämystänne asiasta. Mitkä typ 188 perät sopivat 323 vompattiin? Kun otin silmän käteeni huomasin perien kuorissa olevan eroa
Compactiin sopii e30 ja Z3 typ188 perät. Tosin vetarin laipoissa ja takakannessa nopeusanturin osalta voi olla pikkueroja
Katsoin VIN:llä m52 compactin vauhtipyörää. Näkyy olevan kaksoismassa. Käykö m50 yksimassainen paikalleen heittämällä?
Yritin myös löytää infoa perien ristiinrastiin sopivuudesta, mutta koska olen suht käsi ja selvästi turhan laiska ajattelin testata teidän tietämystänne asiasta. Mitkä typ 188 perät sopivat 323 vompattiin? Kun otin silmän käteeni huomasin perien kuorissa olevan eroa
Mulla on peräkin nyt madallettu joten etukenoa ei enää ole niinkuin ennen (itseasiassa keulaa hieman nostettu ja perä madallettu niin stance on aika suora nyt). Lisäksi katsoin useassa eri kulmassa tuossa muhkuraisessa pihassa.
No, 7 sielä nyt on ja ylärajassa, menköön. Täytyy vielä kone kunnolla kuumana katsoa ettei ole liikaa, tosin eikai moottoriöljy paljoa turpoa lämmitessään.
Kerta keulaa on nostettu niin siksi menee enemmän kun ohjeissa sanotaan. Auton pitää olla vaakatasossa, että näkee määrän oikein.
Mulla ainakin riippuu vähän auton asennosta meneekö sinne 6,5 litraa vai yli. Nykysessä etukenossa tais vaatia 7 litraa että oli ylärajassa.
Mulla on peräkin nyt madallettu joten etukenoa ei enää ole niinkuin ennen (itseasiassa keulaa hieman nostettu ja perä madallettu niin stance on aika suora nyt). Lisäksi katsoin useassa eri kulmassa tuossa muhkuraisessa pihassa.
No, 7 sielä nyt on ja ylärajassa, menköön. Täytyy vielä kone kunnolla kuumana katsoa ettei ole liikaa, tosin eikai moottoriöljy paljoa turpoa lämmitessään.
Vaihdoin öljyt koneeseen ja uutta litkua sai kaataa 7 litraa ja ei vieläkään ylärajassa. Monesta lähteestä luin että 6,5 olis tilavuus. Ei se lattiallekkaan takaisin valunut. Hä? -95 328ia
Mulla ainakin riippuu vähän auton asennosta meneekö sinne 6,5 litraa vai yli. Nykysessä etukenossa tais vaatia 7 litraa että oli ylärajassa.
Vaihdoin öljyt koneeseen ja uutta litkua sai kaataa 7 litraa ja ei vieläkään ylärajassa. Monesta lähteestä luin että 6,5 olis tilavuus. Ei se lattiallekkaan takaisin valunut. Hä? -95 328ia
2.8 vai mikä? Se pitäisi ainakin aikaistaan noin 3500 jälkee paikallaan kierrätettäessä. Sensijaa 2.5 tai 2.0 ei välttis paikallaa kierrätettäessä käytä vanosta ollenkaan vaan pitää katsoa ajossa.
Toki voit kokeilla ajaa manuaalisesti vanoksen solenoidia diagnostiikan kautta ja katsoa jos käynti menee huonoksi, tällöin vanos itsessään toimii.
Sitten jää jäljellä vaan nokan anturi mutta jos kerran asteen tai pari elää niin todennäköisesti se toimii.
Kiitos Supa, asiallisia vastauksia kuten aina. Nyt on mieli rauhallinen, eli kaikki toimii niinkuin pitää. Vanoksen kun kytkee päälle niin aika pahaks muuttuu tyhjäkäynti, eli toimii. Mulla vaan oli sellainen käsitys, että tuo nokan asento aikaistaa myös 2.5 koneella tyhjäkäynnillä.
Mikäs on oikea nokan asento tyhjäkäynnillä?
Oli joskus vainoharhaisuutta ettei k.o osa toimi, niin vaihtettiin alkuperäiseen.(nokan asentoanturi)
Eipä se paljoti seilaa, oli muistaakseni jotain 25-27 maksimissaan, paikallaa ollessaan testattu 800rpm ja 3000rpm.
Sen jälkeen merkkiliikkeen piikkiin tehty vanos remppa (siis kokonaan uusi vanos yksikkö ja tiivisteet sinne), silti tänään kun kattelin tuota nokan asentoa, niin 26-29 astetta oli parhaaseen mihin pääsin paikalla ollessani.
Eli paljonkos on oikea nokan asento? ja muuttuu tietääkseni sen 20 astetta jossain vaiheessa.
Mutta, mistä tällainen sitten voisi johtua? Ettei se seilaa tarpeeksi paljon. Vikakoodeja ei herjaa toistaiseksi.
2.8 vai mikä? Se pitäisi ainakin aikaistaan noin 3500 jälkee paikallaan kierrätettäessä. Sensijaa 2.5 tai 2.0 ei välttis paikallaa kierrätettäessä käytä vanosta ollenkaan vaan pitää katsoa ajossa.
Toki voit kokeilla ajaa manuaalisesti vanoksen solenoidia diagnostiikan kautta ja katsoa jos käynti menee huonoksi, tällöin vanos itsessään toimii.
Sitten jää jäljellä vaan nokan anturi mutta jos kerran asteen tai pari elää niin todennäköisesti se toimii.
Mikäs on oikea nokan asento tyhjäkäynnillä?
Oli joskus vainoharhaisuutta ettei k.o osa toimi, niin vaihtettiin alkuperäiseen.(nokan asentoanturi)
Eipä se paljoti seilaa, oli muistaakseni jotain 25-27 maksimissaan, paikallaa ollessaan testattu 800rpm ja 3000rpm.
Sen jälkeen merkkiliikkeen piikkiin tehty vanos remppa (siis kokonaan uusi vanos yksikkö ja tiivisteet sinne), silti tänään kun kattelin tuota nokan asentoa, niin 26-29 astetta oli parhaaseen mihin pääsin paikalla ollessani.
Eli paljonkos on oikea nokan asento? ja muuttuu tietääkseni sen 20 astetta jossain vaiheessa.
Mutta, mistä tällainen sitten voisi johtua? Ettei se seilaa tarpeeksi paljon. Vikakoodeja ei herjaa toistaiseksi.
Näissä topikeissa kun nyt saa kysyä hieman tyhmempiäkin kysymyksiä niin onko M52B25 ja M52B28 single vanoksissa prikulleen identtinen kansi? Eikös B28 ole kuitenkin sylinterin halkaisija suurempi? Sillä vaan kun olisi tuossa ehkä yksi ylimääräinen B25 kansi niin voisi siihen keksiä jotain kivaa jos tulee muutenkin yläpääremontti tehtyä tuossa.
BMWfansin mukaan ainakin myydään samalla osanro:lla..
Leave a comment: