M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pazi88
    replied
    Eihän ne samat ole, mutta pitäs mennä ristiin. tu koneessa on kampiakselin takapäädyssä koneen sisällä triggeripyörä ja sinkkuvanoksellisessa on etupäässä ulkopuolella triggeripyörä.

    Leave a comment:


  • H4ck
    replied
    Onko M52TU moottorin kampiakseli, kiertokanget ja männät samat, kuin M52?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Niin miten toi vanoksen solenoidi toimii? Päästääkö se öljyä sinne vanokseen ja palauttaa sen öljyn myös? Mitkä "tekiät" sitä solenoidia ohjaa?
    Solenoidi ohjaa venttiiliä joka asennosta riippuen päästää öljyn männän etu tai takapuolelle. Venttiilin alla on jousi joka palauttaa sen normaaliin asentoon ohjauksen jälkeen.
    Nokka on tyhjäkäynnillä myöhäsemmällä asennolla mutta heti kun lähdet vedättämään aikaistaa noin 20 astetta johonkin 3500rpm asti jonka jälkeen hyppää takaisin myöhäsempään asentoon.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Niin miten toi vanoksen solenoidi toimii? Päästääkö se öljyä sinne vanokseen ja palauttaa sen öljyn myös? Mitkä "tekiät" sitä solenoidia ohjaa?

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by H4ck View Post
    Löytyykö M52B25 ilman vanosta?? Ei ainakaa itelle heti juolahda päähän...
    Ei M52... Mutta M50B25:han on ilman vanosta.

    Leave a comment:


  • H4ck
    replied
    Löytyykö M52B25 ilman vanosta?? Ei ainakaa itelle heti juolahda päähän...

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Vikakoodit luentaa ja livedatan puolelta katsomaan lambdakorjauksen korjausarvot.

    Leave a comment:


  • Ab3
    replied
    Kellään ollu samanlaista vikaa M52 koneen kanssa..
    'kylmänä' toimii hyvin, ei mitään ihmeellistä. Mutta kun lämmöt nousee ''sinisen alueen loppuun '' // sen yli, kohti ensimmäistä valkoista viivaa, niin rykii ja nykii / rynkyttää niin tajuttomasti, moottorijarrulla 'paukkuu putkessa' ?
    Lämmöt kun nousee puoliväliin, niin toimii normaalisti, satunnaisesti vain ''yskii/miettii'' kiihdyttäessä. Pakoputkessa myöskin paukkuu moottorijarrulla, moottorin lämpötilasta riippumatta. Kylmällä ja lämpimällä koneella.

    Kavereiden mielestä pakokaasussa voimakas bensan haju?
    Tulpat tarkastettu, tulpanreiät kuivat, ei ollut öljyä.
    Moottori myöskin ns. täristää, eli koko auto tärisee huomattavasti normaalia enemmän.

    Hyviä vinkkejä otetaan vastaan, mistä aloittaa ja mitä voisi tehdä / minkälaisia vikoja teillä ollut?

    -Antti-

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Tojopa View Post
    Eikös imuilman lämpötilan tulisi olla ajossa hyvinkin lähelle sama kuin ulkoilman lämpötila? Oman 328i livedataa seurasin inpalla ja -7°C pakkasessa imuilman lämpötila vaihteli välillä 8-13°C. Anturi vaihtokunnosssa?

    Kaasupoljin pohjassa moottorinohjaus pysyi edelleen osakaasualueella, tyhjäkäyntialue toimi normaalisti kun polkimen nosti. Potentiaaliset vikapaikat ilmeisemmin kaasuläpänanturi tai sitten läppä ei aukea kokonaan? Tietokoneen akku kyykkäsi, ennen kuin ehdin irrottaa anturia ja koittaa, josko se täyskaasualuekin anturista löytyisi..
    Imulämpöanturi on imusarjassa, kyllä se ilma siinä kerkiää matkalla aika hyvin lämmitä, kuulostaa normaalilta jos ajelee varsinkin osakaasulla. Täyskaasulla toki viilentää paremmin kun virtaa enemmän ilmaa ohi.

    Leave a comment:


  • Tojopa
    replied
    Eikös imuilman lämpötilan tulisi olla ajossa hyvinkin lähelle sama kuin ulkoilman lämpötila? Oman 328i livedataa seurasin inpalla ja -7°C pakkasessa imuilman lämpötila vaihteli välillä 8-13°C. Anturi vaihtokunnosssa?

    Kaasupoljin pohjassa moottorinohjaus pysyi edelleen osakaasualueella, tyhjäkäyntialue toimi normaalisti kun polkimen nosti. Potentiaaliset vikapaikat ilmeisemmin kaasuläpänanturi tai sitten läppä ei aukea kokonaan? Tietokoneen akku kyykkäsi, ennen kuin ehdin irrottaa anturia ja koittaa, josko se täyskaasualuekin anturista löytyisi..

    Leave a comment:


  • lesentso
    replied
    Originally posted by kaol View Post
    Kuuluuko ääni, jos ilmastointipaneeli on sammutettuna tai siitä on säädetty lämmöt täysille -> ääni tulee mahdolisesti vesiventtiileistä.
    Enpä hoksannu kokeilla mutta epäilisin että ei, koska tupse kuuluu selvästi pakoputkesta takana kun kuuntelee.
    Tuli mieleen että voisko vuotava liitos pakosarjan ja pakoputken laipan välissä aiheuttaa tuommosta? :think

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Originally posted by lesentso View Post
    Moottori M52B28 singlevanoksella ja tekee seuraavanlaista ongelmaa --> kylmänä kun pistää käyntiin niin pelaa hyvin mutta kun kone lämpiää niin putkesta alkaa kuulua tyhjäkäynillä välillä semmonen "tups" ääni. Kuuluu aika säännöllisin ajoin aina tups, tups. Tätä tekee vain kun kone lämpiää.
    Kuuluuko ääni, jos ilmastointipaneeli on sammutettuna tai siitä on säädetty lämmöt täysille -> ääni tulee mahdolisesti vesiventtiileistä.

    Leave a comment:


  • Tojopa
    replied
    Originally posted by lesentso View Post
    Moottori M52B28 singlevanoksella ja tekee seuraavanlaista ongelmaa --> kylmänä kun pistää käyntiin niin pelaa hyvin mutta kun kone lämpiää niin putkesta alkaa kuulua tyhjäkäynillä välillä semmonen "tups" ääni. Kuuluu aika säännöllisin ajoin aina tups, tups. Tätä tekee vain kun kone lämpiää.

    Polttoainesuodattimen käyn tilaamassa huomenna ja kokeilen sillä korjaantuuko.
    Myös INPA:lla luettiin livedataa eikä ollu oikein muuta erikoista kuin toisen nakutusanturin jännite oli n.0,20V silloin kun tupsautusta kuuluu ja toisen anturin jännite jotain n.0,7V -> Onko ihan normaalia vai mitenkä :think Mitään vikakoodeja ei ollut.

    Voiskohan kampiakselin asentotunnistin olla tiensä päässä? Ajaessa ei auto nyvi tai tee muutakaan erikoista paitsi muuta kuin tuon edellä mainitus vian tyhjäkäynnillä.
    Tarkista imuvuodot,

    Leave a comment:


  • lesentso
    replied
    Moottori M52B28 singlevanoksella ja tekee seuraavanlaista ongelmaa --> kylmänä kun pistää käyntiin niin pelaa hyvin mutta kun kone lämpiää niin putkesta alkaa kuulua tyhjäkäynillä välillä semmonen "tups" ääni. Kuuluu aika säännöllisin ajoin aina tups, tups. Tätä tekee vain kun kone lämpiää.

    Polttoainesuodattimen käyn tilaamassa huomenna ja kokeilen sillä korjaantuuko.
    Myös INPA:lla luettiin livedataa eikä ollu oikein muuta erikoista kuin toisen nakutusanturin jännite oli n.0,20V silloin kun tupsautusta kuuluu ja toisen anturin jännite jotain n.0,7V -> Onko ihan normaalia vai mitenkä :think Mitään vikakoodeja ei ollut.

    Voiskohan kampiakselin asentotunnistin olla tiensä päässä? Ajaessa ei auto nyvi tai tee muutakaan erikoista paitsi muuta kuin tuon edellä mainitus vian tyhjäkäynnillä.

    Purin imusarjan irti ja ei ollu letkuissa eikä haitariputkessa repeämiä ja separaattorissa kalvo ehjä mutta vaihdan nyt kuitenki nuo kaikki tuonne kun on purettuna. Huomenna tilais huohottimen ja nuo kaikki letkut mitkä tässä mainittu http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205832 + imusarjan tiiviste.
    Onko mitää muuta akuuttia mitä pitäis nyt samalla vaihtaa?

    Pistin vielä listaan nuo tiivisteet 20 ja 4 http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...nifold_system/ ja vielä suuttimien o-renkaat jos laittas?
    Last edited by lesentso; 08-01-2013, 23:39.

    Leave a comment:


  • Tommi M
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    No hieman ohi topikin aiheen mutta kai se tuo NGK menee siihen M60:n ainakin?
    Tuolta voi ihan ite kattoa mitkä laittaa



    -Tommi-

    Leave a comment:

Working...
X