M52 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Eihän ne samat ole, mutta pitäs mennä ristiin. tu koneessa on kampiakselin takapäädyssä koneen sisällä triggeripyörä ja sinkkuvanoksellisessa on etupäässä ulkopuolella triggeripyörä.
-
Onko M52TU moottorin kampiakseli, kiertokanget ja männät samat, kuin M52?
Leave a comment:
-
Originally posted by janke View PostNiin miten toi vanoksen solenoidi toimii? Päästääkö se öljyä sinne vanokseen ja palauttaa sen öljyn myös?Mitkä "tekiät" sitä solenoidia ohjaa?
Nokka on tyhjäkäynnillä myöhäsemmällä asennolla mutta heti kun lähdet vedättämään aikaistaa noin 20 astetta johonkin 3500rpm asti jonka jälkeen hyppää takaisin myöhäsempään asentoon.
Leave a comment:
-
Niin miten toi vanoksen solenoidi toimii? Päästääkö se öljyä sinne vanokseen ja palauttaa sen öljyn myös?Mitkä "tekiät" sitä solenoidia ohjaa?
Leave a comment:
-
Löytyykö M52B25 ilman vanosta?? Ei ainakaa itelle heti juolahda päähän...
Leave a comment:
-
Vikakoodit luentaa ja livedatan puolelta katsomaan lambdakorjauksen korjausarvot.
Leave a comment:
-
Kellään ollu samanlaista vikaa M52 koneen kanssa..
'kylmänä' toimii hyvin, ei mitään ihmeellistä. Mutta kun lämmöt nousee ''sinisen alueen loppuun '' // sen yli, kohti ensimmäistä valkoista viivaa, niin rykii ja nykii / rynkyttää niin tajuttomasti, moottorijarrulla 'paukkuu putkessa' ?
Lämmöt kun nousee puoliväliin, niin toimii normaalisti, satunnaisesti vain ''yskii/miettii'' kiihdyttäessä. Pakoputkessa myöskin paukkuu moottorijarrulla, moottorin lämpötilasta riippumatta. Kylmällä ja lämpimällä koneella.
Kavereiden mielestä pakokaasussa voimakas bensan haju?
Tulpat tarkastettu, tulpanreiät kuivat, ei ollut öljyä.
Moottori myöskin ns. täristää, eli koko auto tärisee huomattavasti normaalia enemmän.
Hyviä vinkkejä otetaan vastaan, mistä aloittaa ja mitä voisi tehdä / minkälaisia vikoja teillä ollut?
-Antti-
Leave a comment:
-
Originally posted by Tojopa View PostEikös imuilman lämpötilan tulisi olla ajossa hyvinkin lähelle sama kuin ulkoilman lämpötila? Oman 328i livedataa seurasin inpalla ja -7°C pakkasessa imuilman lämpötila vaihteli välillä 8-13°C. Anturi vaihtokunnosssa?
Kaasupoljin pohjassa moottorinohjaus pysyi edelleen osakaasualueella, tyhjäkäyntialue toimi normaalisti kun polkimen nosti. Potentiaaliset vikapaikat ilmeisemmin kaasuläpänanturi tai sitten läppä ei aukea kokonaan? Tietokoneen akku kyykkäsi, ennen kuin ehdin irrottaa anturia ja koittaa, josko se täyskaasualuekin anturista löytyisi..
Leave a comment:
-
Eikös imuilman lämpötilan tulisi olla ajossa hyvinkin lähelle sama kuin ulkoilman lämpötila? Oman 328i livedataa seurasin inpalla ja -7°C pakkasessa imuilman lämpötila vaihteli välillä 8-13°C. Anturi vaihtokunnosssa?
Kaasupoljin pohjassa moottorinohjaus pysyi edelleen osakaasualueella, tyhjäkäyntialue toimi normaalisti kun polkimen nosti. Potentiaaliset vikapaikat ilmeisemmin kaasuläpänanturi tai sitten läppä ei aukea kokonaan? Tietokoneen akku kyykkäsi, ennen kuin ehdin irrottaa anturia ja koittaa, josko se täyskaasualuekin anturista löytyisi..
Leave a comment:
-
Originally posted by kaol View PostKuuluuko ääni, jos ilmastointipaneeli on sammutettuna tai siitä on säädetty lämmöt täysille -> ääni tulee mahdolisesti vesiventtiileistä.
Tuli mieleen että voisko vuotava liitos pakosarjan ja pakoputken laipan välissä aiheuttaa tuommosta? :think
Leave a comment:
-
Originally posted by lesentso View PostMoottori M52B28 singlevanoksella ja tekee seuraavanlaista ongelmaa --> kylmänä kun pistää käyntiin niin pelaa hyvin mutta kun kone lämpiää niin putkesta alkaa kuulua tyhjäkäynillä välillä semmonen "tups" ääni. Kuuluu aika säännöllisin ajoin aina tups, tups. Tätä tekee vain kun kone lämpiää.
Leave a comment:
-
Originally posted by lesentso View PostMoottori M52B28 singlevanoksella ja tekee seuraavanlaista ongelmaa --> kylmänä kun pistää käyntiin niin pelaa hyvin mutta kun kone lämpiää niin putkesta alkaa kuulua tyhjäkäynillä välillä semmonen "tups" ääni. Kuuluu aika säännöllisin ajoin aina tups, tups. Tätä tekee vain kun kone lämpiää.
Polttoainesuodattimen käyn tilaamassa huomenna ja kokeilen sillä korjaantuuko.
Myös INPA:lla luettiin livedataa eikä ollu oikein muuta erikoista kuin toisen nakutusanturin jännite oli n.0,20V silloin kun tupsautusta kuuluu ja toisen anturin jännite jotain n.0,7V -> Onko ihan normaalia vai mitenkä :think Mitään vikakoodeja ei ollut.
Voiskohan kampiakselin asentotunnistin olla tiensä päässä? Ajaessa ei auto nyvi tai tee muutakaan erikoista paitsi muuta kuin tuon edellä mainitus vian tyhjäkäynnillä.
Leave a comment:
-
Moottori M52B28 singlevanoksella ja tekee seuraavanlaista ongelmaa --> kylmänä kun pistää käyntiin niin pelaa hyvin mutta kun kone lämpiää niin putkesta alkaa kuulua tyhjäkäynillä välillä semmonen "tups" ääni. Kuuluu aika säännöllisin ajoin aina tups, tups. Tätä tekee vain kun kone lämpiää.
Polttoainesuodattimen käyn tilaamassa huomenna ja kokeilen sillä korjaantuuko.
Myös INPA:lla luettiin livedataa eikä ollu oikein muuta erikoista kuin toisen nakutusanturin jännite oli n.0,20V silloin kun tupsautusta kuuluu ja toisen anturin jännite jotain n.0,7V -> Onko ihan normaalia vai mitenkä :think Mitään vikakoodeja ei ollut.
Voiskohan kampiakselin asentotunnistin olla tiensä päässä? Ajaessa ei auto nyvi tai tee muutakaan erikoista paitsi muuta kuin tuon edellä mainitus vian tyhjäkäynnillä.
Purin imusarjan irti ja ei ollu letkuissa eikä haitariputkessa repeämiä ja separaattorissa kalvo ehjä mutta vaihdan nyt kuitenki nuo kaikki tuonne kun on purettuna. Huomenna tilais huohottimen ja nuo kaikki letkut mitkä tässä mainittu http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205832 + imusarjan tiiviste.
Onko mitää muuta akuuttia mitä pitäis nyt samalla vaihtaa?
Pistin vielä listaan nuo tiivisteet 20 ja 4 http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...nifold_system/ ja vielä suuttimien o-renkaat jos laittas?Last edited by lesentso; 08-01-2013, 23:39.
Leave a comment:
-
Originally posted by Haju69 View PostNo hieman ohi topikin aiheen mutta kai se tuo NGK menee siihen M60:n ainakin?
-Tommi-
Leave a comment:
Leave a comment: