M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • opTA
    replied
    Originally posted by kaol View Post
    Nostajat tai vanos. Poistuuko nakutus hetkeksi uusilla öljyillä?
    Vanoksen tiedän olevan huollon tarpeessa (ainakin tiiviste) muttei vielä ole hätää siihen. Nostajia muutamaan otteeseen itsekkin mietiskellyt..
    Uusia öljyjä en vielä ole vaihtanut (vaikka vaihtoaika alkaa olla jo käsillä, km-määrään nähden)
    Joskus aiemminkin nakutteli (uusilla/vanhoilla öljyillä, ei eroa), mutta poistui samointein kuin ilmenikin, tosin välillä tuntuu siltä että valohoito auttaa paremmin kuin mikä tahansa muu koneeseen tehtävä operointi...
    ääh, ota näistä nyt sit selvää, aina on kuun kiertoradan asento väärä saturnuksen renkaisiin.
    Originally posted by Supa View Post
    Varmaankin nokan anturi kuollut, mutta tarkistetaan huomenna
    Jep, huomenna tarkistellaan.
    Last edited by opTA; 19-02-2013, 22:35.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Varmaankin nokan anturi kuollut, mutta tarkistetaan huomenna

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Originally posted by opTA View Post
    Mitäs kaikkea on vialla tai mahdollisesti menossa rikki, kun...
    -Moottori käynnistyy/toimii kuten pitää
    -Käynnissä ollessa nakuttaa hieman samallatavalla kuin diesel kone nakuttaa (kuuluu selkeimmin etuakselin kohdalla, konepellin ollessa kiinni, auki ollessa vieläkin selkeämmin)
    Nostajat tai vanos. Poistuuko nakutus hetkeksi uusilla öljyillä?

    Leave a comment:


  • opTA
    replied
    Mitäs kaikkea on vialla tai mahdollisesti menossa rikki, kun...
    -Moottori käynnistyy/toimii kuten pitää
    -Käynnissä ollessa nakuttaa hieman samallatavalla kuin diesel kone nakuttaa (kuuluu selkeimmin etuakselin kohdalla, konepellin ollessa kiinni, auki ollessa vieläkin selkeämmin)
    -Laturi/vesipumppu/hihnat/muut laitteet toimivat hyvin(?) ainakaan mitään toimintahäiriöitä ei ole (viim.vaihto ajankohdista ei tietoa/merkintöjä)
    -Moottori vuotaa hyvin vähän öljyä, etuosasta ja oikeasta kyljestä vanoksen kohdalla (jatkuvasti pas*aisen kuivat/kosteat öljyjäljet)
    -Ilmastointi toimii(?)(en tosin pahemmin ole käyttänyt)
    -Tuuletin/puhallin toimii (lämmintä/kylmää tulee hyvin)
    -Kerran puhallin alkoi elämään omaa elämää (puhaltimen nopeus vaelteli omaan tahtiin kiinni-täysillä -välillä)

    Leave a comment:


  • LordHamwich
    replied
    Originally posted by Harri G View Post
    No sitten tuo luistoneston läppä, viskaanko mäkeen vai?
    Mäkeen vaan jos ei tarvitse, joko pelkkä läppä tai koko paska koteloineen. Siinä samalla voikin sitten irroitella kaasuläppäkotelosta ne lämmitysletkut.

    Leave a comment:


  • Harri G
    replied
    No sitten tuo luistoneston läppä, viskaanko mäkeen vai?

    Leave a comment:


  • Harri G
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Juuri näin.
    Kiitti

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Harri G View Post

    Ainoa minkä tarviin niin imusarjalta bensanpaineensäätimelle yksi alipaineletku ja yhden pienen ja isomman letkulähdön tulppaan? Voisi joku asiantuntija varmistaa.
    Juuri näin.

    Leave a comment:


  • Harri G
    replied
    M52 imusarjan pohjassa on kolme vakuumi letkulähtöä, kaksi pientä ja yksi isompi. Moottori tulee E30-koppaan, jossa tankin huohotus hoidettu muuta kautta (ei aktiivihiilipönikkää). Eli tarviiko noita yhdistää minne, ja mitkä tulpataan?

    EDIT: Mitä tutkin, niin
    - yksi pieni letkulähtö menee vakuumipöntölle, mikä taas ohjaa solenoidia, joka ohjaa takavaimentimen läppää (pois joutava pönttö)
    - yksi pieni letkulähtö pitäisi mennä lisäilmapumpulle, jos on pakosarjassa päästöhömpötyksiä kuten US-malleissa
    - isompi letkulähtö menee tankin huohotusventtiilille (pois joutaa)

    Ainoa minkä tarviin niin imusarjalta bensanpaineensäätimelle yksi alipaineletku ja yhden pienen ja isomman letkulähdön tulppaan? Voisi joku asiantuntija varmistaa.
    Last edited by Harri G; 17-02-2013, 20:38.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Sama boksihan B25:ssä ja 28:ssa on. Ohjelmassa lienee pieniä eroja eli päivittää 28:n ohjelman siihen 25:n boksiin. Tosin noissa moottoreissahan erona on lähinnä vain iskunpituus ja nokkien ajoitukset eli eroa on lähinnä sytytyskartassa ja em. boksit nojaa jossain määrin nakutusanturiin eli lopullinen ero 28:n ja 25:n sytkäkartassa jää hyvin pieneksi, ihan huoletta voi ajella 25:n softallakin.

    E39:ssähän voi olla myös TU-kone joka siis on täysin eri moottori, eli jos vanha kone on tuplavanos niin e36:n kone ei toimi sen moottorinohjauksella.
    Last edited by naukkis; 14-02-2013, 09:34.

    Leave a comment:


  • samuxd
    replied
    Kiitoksia tiedoista, toisessa topikissai sain myös samansuuntaisen vastauksen. Eiköhän näillä tiedoilla uskalla ostaa sen b28 koneen, jos hiihtolomalla saisi koneen vaihdettua niin pääsisi taas ajelemaan e39:llä.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Kyllä b28 toimii b25 boksilla ihan asiallisesti, eipä siinä juuri perseessä eroa erota, kokemusta löytyy.
    Mutta ainahan se toki parempi on b28 boksi laittaa, ajonestolle saa kerrottua uuden dme:n ja siihen menee virallisilla työkaluilla alta minuutti joten se ei ole mikään ongelma.

    Leave a comment:


  • samuxd
    replied
    Laitetaan vielä tännekkin tämä kysymys. Eli, Lueskelin tuolta että, joku oli tehny m52b25 --> m52b28 moottorinvaihdon, ja käyttää b25 koneen moottorinohjausta, jne. Itse olen tässä etsiksellyt b25 konetta pitkään, ja erittäin huonolla menestyksellä, ja nyt olisi jopa samalla kylällä b28 kone myytävänä. Kysymykseni on, että voiko auto toimia muka b25 moottorinohjauksella, vai ovatko koneet niin samankaltaisia, että pelittää täysin tuollein? Kenelläkään omakohtaisia kokemuksia? Muutenhan ottaisin b28 moottorinohajusken, mutta ajoneston kanssa taitaa tulla hankaluuksia, kun ei ole minkään näköisiä ajoneston hilppeitä luovuttaja-autosta. Ja onko homman kannalta oleellistä että b28 moottori on e36 kopasta ja moottori olisi menosa e39 koppaiseen?

    Leave a comment:


  • Touronen
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    ja milloin tämä on tapahtunut? Ettei nyt ole vain ilmaa järjestelmässä?
    Niin eihän sitä tiedä vaikka olisikin ilmaa, täytyy toivoa parasta. Mutta korjaamolla olivat tosiaan mitaneet, niin on pakokaasut menee sekaisin jäähdytysnesteiden kanssa.

    Eikö tuo nyt ole selvä merkki siitä että kansipahvi mennyt? Tai pahimassa tapauksessa kansi.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Touronen View Post
    Ilmeisesti syylärin vaihdon yhteydessä jäänyt ilmatasku järjestelmään.
    ja milloin tämä on tapahtunut? Ettei nyt ole vain ilmaa järjestelmässä?

    Leave a comment:

Working...
X