M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Janza182
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Minkälaisia kokemuksia näistä Underdrive pulleys:tä? Onko vaikutus huomattava moottorin kierrosherkkyyteen, jaksamiseen huippunopeuden suhteen yms?
    Mullahan zetassa oli moiset. Ei kyllä uskalla sanoa perstuntumalla mitään suuntaan taikka toiseen. Sekin vielä että vaihdoin ne talvella niin ennen ja jälkeen ajojen välillä pitkä tauko.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Minkälaisia kokemuksia näistä Underdrive pulleys:tä? Onko vaikutus huomattava moottorin kierrosherkkyyteen, jaksamiseen huippunopeuden suhteen yms?

    Leave a comment:


  • Jax_KiBez
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Sattuisiko olemaan ylimääräistä m52 beisanin vanostiivistesarjaa hyllyssä? Melko kohtuuton 25$ postikulu kirjeestä kun tarvitsisin vaan yhden sarjan.

    Entä olisiko joku halukas vuokraamaan työkalusarjaa mitä tarvitsee remontissa, lähinnä ne nokkien lukituspalikat.
    Kysy Pasi_K nimimerkiltä, hältä löytynyt aiemmin VANOS-tiivisteitä ja työkalusarja.

    Leave a comment:


  • Ardi00
    replied
    Moottorina toimii m52b28 e36 328 autosta. Näyttäisi siltä, että kk-laakerit olisi lopussa. millanen duuni vaihtaa? :think

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Sattuisiko olemaan ylimääräistä m52 beisanin vanostiivistesarjaa hyllyssä? Melko kohtuuton 25$ postikulu kirjeestä kun tarvitsisin vaan yhden sarjan.

    Entä olisiko joku halukas vuokraamaan työkalusarjaa mitä tarvitsee remontissa, lähinnä ne nokkien lukituspalikat.
    Last edited by Antti O; 07-04-2013, 17:18.

    Leave a comment:


  • LordHamwich
    replied
    Teboil Diamond on todettu hinta/laatusuhteeltaan mallikkaaksi.

    Leave a comment:


  • Joma
    replied
    Mitäs öljyä porukka on käyttänyt?

    Itsellä m52b28 E46 328ci keulilla, kone käy todella nätisti ja ajattelin pitääkkin sen semmoisena. Tosin rullattu jo reilusti yli 200tkm.

    Castrol Magnatec 5w-40 ölpät tilasin, mitäs muut on käyttänyt?

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Joo, tätä vähän itsekkin zuumailin. Noh, eipä siinä. Vähän lisää työtä vain.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Veikkaisin että ei onnistu ilman öljypohjan irrotusta. Itte oon niitä ketjuja vaihdellu, mutta sillon on ollu koko konekkin pois paikoiltaan.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Tarkoitus viedä viikonlopun aikaan tuo jakopään remppa loppuun. Onko joku vaihtanut M52:een noita ketjuja? Viimeksi kun jakopää oli auki, niin katselin vähän siihen malliin ettei öljypumpun pyörää saa irroitettua ja vaihdettua ilman että löysää öljypohjan irti ja nostaa hieman konetta. Vai onnistuuko?

    Melko syvällä tuntu vaan olevan. :think

    Leave a comment:


  • opTA
    replied
    Originally posted by kaol View Post
    Nostajat tai vanos. Poistuuko nakutus hetkeksi uusilla öljyillä?
    Öljyt+suodatin vaihdettu, ajettu ~300km. Vaihdon jälkeen nakutus ääni hävisi mutta omasta mielestä nakutus kuuluu vieläkin vaimeana taustalla, kun oikein kuuntelee.. tai sitten itsellä on luulosairautta tuota ääntä kohtaan.
    Olisikohan nostajissa sitten jotain alkavaa vaivaa, kun vanos toimii kuitenkin niinkuin pitääkin...?

    Leave a comment:


  • Späne
    replied
    Tervehdys,

    Millanen kuuluu olla m52 moottorin lisäilmaluisti virrattomana? Auki vai kiinni?
    Mihin napoihin tohtii syöttää virtaa että voi kokeilla toimivuuden?

    Auto on vm-97 e39 ja siis single vanos....

    Leave a comment:


  • jones\\
    replied
    Bmw tis

    http://translate.google.fi/translate...ed=0CFMQ7gEwAw
    Last edited by jones\\; 21-02-2013, 10:26.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Alakerta lukkoon tapilla joka menee vauhtipyörässä olevaan reikään ja nokkien päähän lukituspalikat.
    Pakonokan pultit löysällä, vanos pitää asentaa ensimmäiselle hampaalle mille lähtee menemään ja kääntää tappiin.

    Leave a comment:


  • Belegone
    replied
    jako

    joo elikkä tuli ostettua e39 528 vm.98 ja joku ammattilainen tehny vissiin jonkun sortin kansi remontin ja oli onnistunut jättämäm yhden kannen pultin auki ja nyt on sitten taas kone auki ja kansi koneistamolla eli mistäköhän sais jako merkit sun muut tiedot kaivettua ja mahtaako kyseisessä motissa olla jotain huomioitavaa kun kasailee.

    Leave a comment:

Working...
X