M52 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ei se kyllä minun korvaan suhise, silloinhan se olisi varmasti paskana. Silläpä juuri kyselin, että kauanko toimiva järjestelmä pitää paineet sammutuksen jälkeen. Eikä tässä nyt varsinaista ongelmaa ole mutta näkyy hieman kuluttavan nestettä, eikä tee mielestäni tarpeeksi painetta systeemiin. Pitää tilata uusi ALKUPERÄINEN 1.4b korkki niin saapi varmuuden.
-
Ilmasin. Osaan ilmata järjestelmän oikein ja käytän aina pullopatenttia. Mitä ajoit takaa tuolla?
Leave a comment:
-
Originally posted by Löwen View PostOnko kukaan pistäny merkille kuinka pitkään M52:n jäähdytysjärjestelmä pitää paineet koneen sammutuksen jälkeen? Tein tuossa syyläri/termari/vesipumppu revohkan ja epäilen että korkki ei ole enää ihan kondiksessa. Jäähdytinvesiletkut ei vaikuta yhtä kovilta kun kuuluisi olla koska ne saa lämpimänäkin puristettua lyttyyn. Oli mulla valmiina uusi 1.4 barin hattu KL-varaosilta mutta se ei pidä paineita näköjään olleskaan.
Leave a comment:
-
Onko kukaan pistäny merkille kuinka pitkään M52:n jäähdytysjärjestelmä pitää paineet koneen sammutuksen jälkeen? Tein tuossa syyläri/termari/vesipumppu revohkan ja epäilen että korkki ei ole enää ihan kondiksessa. Jäähdytinvesiletkut ei vaikuta yhtä kovilta kun kuuluisi olla koska ne saa lämpimänäkin puristettua lyttyyn. Oli mulla valmiina uusi 1.4 barin hattu KL-varaosilta mutta se ei pidä paineita näköjään olleskaan.
Leave a comment:
-
Jeah, kiitoksia vastauksista! Onkos tuolla väliä, kun luovutettu tekniikka on -95 vuoden 328ia:sta ja tää laitossa oleva auto on 523ia? Eli voiko ton ohjainboksin vaihtaa myös 3- ja 5-sarjalaisten kesken? Onnistuuko se ews:n räplääminen inpalla?
Leave a comment:
-
Niin ja käytännössä huomattua, e39 523i ei ohjaa vanosta paikallaan kierrätettäessä välttämättä, ainoastaan kuorman alla eli ajaessa pitää katsoa. Jotain eroa siis dme:n softassa e36 ja e39 välillä.
Leave a comment:
-
Joo kyllä se kohtalaisesti toimii, suurin ero suuttimissa kuitenkin.
Lambdojen piuhoja ei saa ristiin JOS menee oikeeta reittiä, usein vaan sähelletty sinneppäin jolloin saa ristiin.
Näkee kyllä helposti kun katsoo korjausarvoja, tällöin bankkien korjaukset menee ristiin, toinen miinukselle tappii ja toinen plussan puolelle.
Suosittelen silti B28 dme:n vaihtamista, näin vanhassa kun ei tarvitse kun tehdä synkkaus ews:n kanssa jolloin uuden dme:n identiteettinumero kirjoitetaan ews:lle ja auto lähtee käyntiin.
Leave a comment:
-
Eikös supa kokeillut omaa projektiaan b25 boksilla ja oli toiminut ongelmitta? Lamdojen piuhoja ei minun mielestä pitäisi edes pystyä kytkemään väärin, jos piuhat menee orkkis reittejä, koska tällöin etummaisen pakosarjan piuha ei yllä etummaiseen liittimeen. Menee siis niin päin että etummaisen pakosarjan lamda taaempaan liittimeen ja päinvastoin. Väärinpäin ollessaan ei varmasti toimi.Last edited by Pazi88; 05-09-2013, 13:26.
Leave a comment:
-
Nyt on pakko kysyy täältä apua. Yhdellä tutulla on heidän ittensä tekemä tekniikanvaihto -96 523i, johon ovat nakanneet M52B28. Moottorinohjain, imm ja muut oheislaitteet on kuulemma ton M52B25 peruja, mut suuttimet B28. Ongelmana aivan järjettömän rikas seos ja livedataa kattoessa engine roughness on kolmessa pytyssä pirun korkea, engine load on yli asteikon ja tyhjäkäyntimoottorin kautta menevä ilmamäärä(en muista englanninkielistä termiä) on kans yli asteikon. Vanokselle ei tule ohjausta ainakaan inpan mukaan, mutta nokan asennon näyttää ~22 asteen hujakoille. Nokan asento ei myöskään käänny puuttuvan vanoksen ohjauksen takia(mistähän tähän ettis syytä?). Vikakoodit antaa pidemmän käyttelyn jälkeen lambdojen säätöalueen ylittymisestä ja tyhjäkäynnillä lambdojen jännitteet ~4.8V. Kumminkohan päin noi lambdojen johdot tulee, kun en muista ulkoa? Sais tarkistettuu, että onko nekin laitettu ristiin...
Tekniikanvaihtaja oli laittanu evap:in ja imuilman lämpöantureiden johdot ristiin, joka oli paskonut lämpöanturin. Vaihdoin sen ja laitoin johdot oikeinpäin, mutta onko toi johtojen väärinpäin olo voinut särkeä siemensin boksista jotain? Ja voiko toi kone ylipäänsä toimia noilla B25/B28-sekasikiö osilla? Ite olisin vaihtanu kyllä kaikki osat tuosta B28:sta, mitkä vaan moottorinohjaukseen liittyy...
Oli separaattorin kalvoa riekaleina, imuvuotoa yms. mut ne oon nyt saanu kuntoon.
Leave a comment:
-
Originally posted by Cell View PostVaikuttaa toki, säätö tuskin toimii lainkaan jos ei lämmityskään toimi. Kannattaa katsoa niistä koodeista kumpi lambda oli rikki.
Tälläisiä se tarjosi;
37[055] Lambda probe heating 2.
D9[217] Timeout CAN-Message of EGS <--- Mikä tämä on?
DA[218] CAN-controller, warning level reached.Last edited by toNmbbA; 23-05-2013, 20:27.
Leave a comment:
-
Vaikuttaa toki, säätö tuskin toimii lainkaan jos ei lämmityskään toimi. Kannattaa katsoa niistä koodeista kumpi lambda oli rikki.
Leave a comment:
Leave a comment: