M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dunky
    replied
    Lue lambdan live dataa ja laita kuva näytille...
    Koitas nypätä maffin piuha lennosta irti, mitä käy, vai käykö mitään?

    Leave a comment:


  • O-Peksi
    replied
    Nyt on konstit loppu ton tekniikanvaihto E39:n kanssa. Moottorin(M52B28) oma boksi on nyt koodattu toimimaan tossa 523i korissa EWS:n kanssa, ja myös ilmamäärämittari on boksin kanssa samaa paria ollut. Kokeilin uudella nokan asentotunnistimella --> ei vaikutusta.

    Tämmöinen näyttö inpalla:



    Koneessa uudet imusarjantiivisteet, kaasuläpän tiiviste, haitarikumi, separaattori yms. eli imuvuotoja on äärimmäisen pienellä todennäköisyydellä.

    Lambdakorjaukset tapissa ja molemmat lambdat antaa sellaista 4.8V jännitettä. Ei vaikutusta, vaikka johdot irroittaa käynnissä ollessa. Lambdat hajalla?

    Ideoita?

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Eikö kellään muka ole?

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    M52B28 kannen paksuus taikka korkeus (miten sen nyt kukin käsittää) olisi mielenkiintoista tietää Lähinnä siksi, että voisin mitata paljonko tuota on laskettu?? Ei löytynyt Summan hakukoneella varmaa vastausta, joten jos jollakin on varmasti plaanamaton kansi irti niin tönärillä tarkka mitta, kiitos

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Joo, usko meinas jo loppua kun akullinen piti startata tyhjäksi ja vielä tänään melko pitkään yrittää. Tulpatki piti kaivaa varastosta vanhat ja vaihtaa. Tukehtu nuo paikalla olevat ilmeisesti sen verran ettei enää kipinää antanu.

    Melkoisen savun saattelemalla auto pikkuhiljaa virkos ja rupes pelaamaan. Tulipahan sekin todettua että näköjään kampuran asentotunnistinkin voi tuolla tavalla rikkoutua, että auto vielä lähtee käyntiin mutta täysin ontunut/väännötön. :think

    Leave a comment:


  • Jylyppy
    replied
    Josse pyörii startilla, ku tulpaton mopo, niin.. Se on sitte vaan kirnuttava käyntiin.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    523i anto kampuran tunnistimesta koodia ja vaihdettu. Nyt ei koodeja tule mutta ei käynnisty. Starttaa ja lupailee mutta ei käynnisty. Pumppukin tuntuu surahtavan tankissa.

    Vanhalla anturilla käynnistyi mutta kävi huonosti ja väännötön.

    Tässä välissä myös bensasuodatin vaihdettu... Ilmaako? Tosin on käynyt jonkun aikaa tåmänkin jälkeen, että suodatin luulisi olevan jo täysi. Vai oma epäilys "liimaventtiili" -efekti. :think
    Last edited by zener; 08-09-2013, 00:11.

    Leave a comment:


  • Löwen
    replied
    No nyt kun sanoit, niin noinhan se juuri on.

    Leave a comment:


  • O-Peksi
    replied
    Originally posted by Löwen View Post
    Paineen lisäämisellähän nesteen kiehumispistettä saadaan suljetussa tilassa korkeammaksi, joten eikö siellä painetta kuulu hiukan olla? Monissa autoissahan on noita yli 100 asteisia termareitakin. Jos sellainen jäähdytysjärjelmä olisi täysin paineeton, voisi neste jossain tilanteesa jo kiehua ennekuin termostaatti edes kerkiää kokonaan aueta.
    Kyllä kyllä, mutta jos sie ilmaamisen aikana käytät koneen kuumaksi(nesteet vaikka sen 92C), niin ei se paine siitä käytännössä nouse, kun korkin laitat kiinni. Toki sillon nousee, jos poljet konetta reilusti tuota 92C kuumemmaksi. Käytännössä noi taitaa toimia silleen, että ilmaamisen jälkeen korkki kiinni jäähtyessään jostain tulee aavistuksen verran korvausilmaa kutistuvan jäähdytysnesteen tilalle, ja sit seuraavalla kerralla letkut kovenee enemmän, kun ulospäin painetta ei pääse(paitsi yli 2bar paineella).

    Leave a comment:


  • Löwen
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Onko autossasi tämä?: http://www.realoem.com/bmw/showparts...92&hg=64&fg=18 Kysyn aina tätä samaa, kun itse taistelin aikoinaan jäähdytysjärjestelmän kanssa tuosta tietämättä.
    Itseasiassa taitaakin ollakin tuo vempele koska löytyy tuo taukolämmityskin (REST). Mitä ajoit takaa viittaamalla tuohon?

    Originally posted by O-Peksi View Post
    Ei siellä järjestelmässä mikään pakko sitä painetta ole olla. Kuumilla nesteillä jos korkki on auki, ei se paine siellä luonnollisesti lisäänny, jos korkin laittaa kiinni. Kyllä melkeinpä toimivimmat koneet mitä meijän porukoissa on nyt pyöriny(sekä turbot, että vaparit) on pitäneet letkunsa suht pehmeinä normaaliajossa.
    Paineen lisäämisellähän nesteen kiehumispistettä saadaan suljetussa tilassa korkeammaksi, joten eikö siellä painetta kuulu hiukan olla? Monissa autoissahan on noita yli 100 asteisia termareitakin. Jos sellainen jäähdytysjärjelmä olisi täysin paineeton, voisi neste jossain tilanteesa jo kiehua ennekuin termostaatti edes kerkiää kokonaan aueta.

    Leave a comment:


  • O-Peksi
    replied
    Ei siellä järjestelmässä mikään pakko sitä painetta ole olla. Kuumilla nesteillä jos korkki on auki, ei se paine siellä luonnollisesti lisäänny, jos korkin laittaa kiinni. Kyllä melkeinpä toimivimmat koneet mitä meijän porukoissa on nyt pyöriny(sekä turbot, että vaparit) on pitäneet letkunsa suht pehmeinä normaaliajossa.

    Leave a comment:


  • Löwen
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Noin justiinsa pitääkin ilmata!! Moottorin jäähtymisen lomassa pitäisi paineetkin haihtua.:think

    Edit: Onko autossasi tämä?: http://www.realoem.com/bmw/showparts...92&hg=64&fg=18 Kysyn aina tätä samaa, kun itse taistelin aikoinaan jäähdytysjärjestelmän kanssa tuosta tietämättä.
    Ei ole mulla tuota vekotinta. Lämmöt täysillä tyhjäkäynnilläkin puhaltaa niin kuumaa, että käsi palaa jos kauan pitää räppänän edessä...

    Originally posted by Muurahainen View Post
    Alkuperäinen M52 korkki taitaa olla 2bar
    Niin on mutta oon siinä uskossa, että tuo pienempi paineinen korkki olisi vikatilanteessa parempi lämppärin kennon kannalta.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Löwen View Post
    Ei se kyllä minun korvaan suhise, silloinhan se olisi varmasti paskana. Silläpä juuri kyselin, että kauanko toimiva järjestelmä pitää paineet sammutuksen jälkeen. Eikä tässä nyt varsinaista ongelmaa ole mutta näkyy hieman kuluttavan nestettä, eikä tee mielestäni tarpeeksi painetta systeemiin. Pitää tilata uusi ALKUPERÄINEN 1.4b korkki niin saapi varmuuden.
    Alkuperäinen M52 korkki taitaa olla 2bar

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Löwen View Post
    Ilmasin. Osaan ilmata järjestelmän oikein ja käytän aina pullopatenttia. Mitä ajoit takaa tuolla?
    Noin justiinsa pitääkin ilmata!! Moottorin jäähtymisen lomassa pitäisi paineetkin haihtua.:think

    Edit: Onko autossasi tämä?: http://www.realoem.com/bmw/showparts...92&hg=64&fg=18 Kysyn aina tätä samaa, kun itse taistelin aikoinaan jäähdytysjärjestelmän kanssa tuosta tietämättä.
    Last edited by janke; 07-09-2013, 15:45.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Löwen View Post
    Ei se kyllä minun korvaan suhise, silloinhan se olisi varmasti paskana. Silläpä juuri kyselin, että kauanko toimiva järjestelmä pitää paineet sammutuksen jälkeen. Eikä tässä nyt varsinaista ongelmaa ole mutta näkyy hieman kuluttavan nestettä, eikä tee mielestäni tarpeeksi painetta systeemiin. Pitää tilata uusi ALKUPERÄINEN 1.4b korkki niin saapi varmuuden.
    paineen pitäisi laskea samaa tahtia kuin moottorin lämpökin :think

    Leave a comment:

Working...
X