Lue lambdan live dataa ja laita kuva näytille...
Koitas nypätä maffin piuha lennosta irti, mitä käy, vai käykö mitään?
M52 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Nyt on konstit loppu ton tekniikanvaihto E39:n kanssa. Moottorin(M52B28) oma boksi on nyt koodattu toimimaan tossa 523i korissa EWS:n kanssa, ja myös ilmamäärämittari on boksin kanssa samaa paria ollut. Kokeilin uudella nokan asentotunnistimella --> ei vaikutusta.
Tämmöinen näyttö inpalla:

Koneessa uudet imusarjantiivisteet, kaasuläpän tiiviste, haitarikumi, separaattori yms. eli imuvuotoja on äärimmäisen pienellä todennäköisyydellä.
Lambdakorjaukset tapissa ja molemmat lambdat antaa sellaista 4.8V jännitettä. Ei vaikutusta, vaikka johdot irroittaa käynnissä ollessa. Lambdat hajalla?
Ideoita?
Leave a comment:
-
M52B28 kannen paksuus taikka korkeus (miten sen nyt kukin käsittää) olisi mielenkiintoista tietää
Lähinnä siksi, että voisin mitata paljonko tuota on laskettu?? Ei löytynyt Summan hakukoneella varmaa vastausta, joten jos jollakin on varmasti plaanamaton kansi irti niin tönärillä tarkka mitta, kiitos
Leave a comment:
-
Joo, usko meinas jo loppua kun akullinen piti startata tyhjäksi ja vielä tänään melko pitkään yrittää. Tulpatki piti kaivaa varastosta vanhat ja vaihtaa. Tukehtu nuo paikalla olevat ilmeisesti sen verran ettei enää kipinää antanu.
Melkoisen savun saattelemalla auto pikkuhiljaa virkos ja rupes pelaamaan. Tulipahan sekin todettua että näköjään kampuran asentotunnistinkin voi tuolla tavalla rikkoutua, että auto vielä lähtee käyntiin mutta täysin ontunut/väännötön. :think
Leave a comment:
-
Josse pyörii startilla, ku tulpaton mopo, niin.. Se on sitte vaan kirnuttava käyntiin.
Leave a comment:
-
523i anto kampuran tunnistimesta koodia ja vaihdettu. Nyt ei koodeja tule mutta ei käynnisty. Starttaa ja lupailee mutta ei käynnisty. Pumppukin tuntuu surahtavan tankissa.
Vanhalla anturilla käynnistyi mutta kävi huonosti ja väännötön.
Tässä välissä myös bensasuodatin vaihdettu... Ilmaako? Tosin on käynyt jonkun aikaa tåmänkin jälkeen, että suodatin luulisi olevan jo täysi. Vai oma epäilys "liimaventtiili" -efekti. :thinkLast edited by zener; 08-09-2013, 01:11.
Leave a comment:
-
Kyllä kyllä, mutta jos sie ilmaamisen aikana käytät koneen kuumaksi(nesteet vaikka sen 92C), niin ei se paine siitä käytännössä nouse, kun korkin laitat kiinni. Toki sillon nousee, jos poljet konetta reilusti tuota 92C kuumemmaksi. Käytännössä noi taitaa toimia silleen, että ilmaamisen jälkeen korkki kiinni jäähtyessään jostain tulee aavistuksen verran korvausilmaa kutistuvan jäähdytysnesteen tilalle, ja sit seuraavalla kerralla letkut kovenee enemmän, kun ulospäin painetta ei pääse(paitsi yli 2bar paineella).Originally posted by Löwen View PostPaineen lisäämisellähän nesteen kiehumispistettä saadaan suljetussa tilassa korkeammaksi, joten eikö siellä painetta kuulu hiukan olla? Monissa autoissahan on noita yli 100 asteisia termareitakin. Jos sellainen jäähdytysjärjelmä olisi täysin paineeton, voisi neste jossain tilanteesa jo kiehua ennekuin termostaatti edes kerkiää kokonaan aueta.
Leave a comment:
-
Itseasiassa taitaakin ollakin tuo vempele koska löytyy tuo taukolämmityskin (REST). Mitä ajoit takaa viittaamalla tuohon?Originally posted by janke View PostOnko autossasi tämä?: http://www.realoem.com/bmw/showparts...92&hg=64&fg=18 Kysyn aina tätä samaa, kun itse taistelin aikoinaan jäähdytysjärjestelmän kanssa tuosta tietämättä.
Paineen lisäämisellähän nesteen kiehumispistettä saadaan suljetussa tilassa korkeammaksi, joten eikö siellä painetta kuulu hiukan olla? Monissa autoissahan on noita yli 100 asteisia termareitakin. Jos sellainen jäähdytysjärjelmä olisi täysin paineeton, voisi neste jossain tilanteesa jo kiehua ennekuin termostaatti edes kerkiää kokonaan aueta.Originally posted by O-Peksi View PostEi siellä järjestelmässä mikään pakko sitä painetta ole olla. Kuumilla nesteillä jos korkki on auki, ei se paine siellä luonnollisesti lisäänny, jos korkin laittaa kiinni. Kyllä melkeinpä toimivimmat koneet mitä meijän porukoissa on nyt pyöriny(sekä turbot, että vaparit) on pitäneet letkunsa suht pehmeinä normaaliajossa.
Leave a comment:
-
Ei siellä järjestelmässä mikään pakko sitä painetta ole olla. Kuumilla nesteillä jos korkki on auki, ei se paine siellä luonnollisesti lisäänny, jos korkin laittaa kiinni. Kyllä melkeinpä toimivimmat koneet mitä meijän porukoissa on nyt pyöriny(sekä turbot, että vaparit) on pitäneet letkunsa suht pehmeinä normaaliajossa.
Leave a comment:
-
Ei ole mulla tuota vekotinta. Lämmöt täysillä tyhjäkäynnilläkin puhaltaa niin kuumaa, että käsi palaa jos kauan pitää räppänän edessä...Originally posted by janke View PostNoin justiinsa pitääkin ilmata!! Moottorin jäähtymisen lomassa pitäisi paineetkin haihtua.:think
Edit: Onko autossasi tämä?: http://www.realoem.com/bmw/showparts...92&hg=64&fg=18 Kysyn aina tätä samaa, kun itse taistelin aikoinaan jäähdytysjärjestelmän kanssa tuosta tietämättä.
Niin on mutta oon siinä uskossa, että tuo pienempi paineinen korkki olisi vikatilanteessa parempi lämppärin kennon kannalta.Originally posted by Muurahainen View PostAlkuperäinen M52 korkki taitaa olla 2bar
Leave a comment:
-
Alkuperäinen M52 korkki taitaa olla 2barOriginally posted by Löwen View PostEi se kyllä minun korvaan suhise, silloinhan se olisi varmasti paskana. Silläpä juuri kyselin, että kauanko toimiva järjestelmä pitää paineet sammutuksen jälkeen. Eikä tässä nyt varsinaista ongelmaa ole mutta näkyy hieman kuluttavan nestettä, eikä tee mielestäni tarpeeksi painetta systeemiin. Pitää tilata uusi ALKUPERÄINEN 1.4b korkki niin saapi varmuuden.
Leave a comment:
-
Noin justiinsa pitääkin ilmata!! Moottorin jäähtymisen lomassa pitäisi paineetkin haihtua.:thinkOriginally posted by Löwen View PostIlmasin. Osaan ilmata järjestelmän oikein ja käytän aina pullopatenttia. Mitä ajoit takaa tuolla?
Edit: Onko autossasi tämä?: http://www.realoem.com/bmw/showparts...92&hg=64&fg=18 Kysyn aina tätä samaa, kun itse taistelin aikoinaan jäähdytysjärjestelmän kanssa tuosta tietämättä.Last edited by janke; 07-09-2013, 16:45.
Leave a comment:
-
paineen pitäisi laskea samaa tahtia kuin moottorin lämpökin :thinkOriginally posted by Löwen View PostEi se kyllä minun korvaan suhise, silloinhan se olisi varmasti paskana. Silläpä juuri kyselin, että kauanko toimiva järjestelmä pitää paineet sammutuksen jälkeen. Eikä tässä nyt varsinaista ongelmaa ole mutta näkyy hieman kuluttavan nestettä, eikä tee mielestäni tarpeeksi painetta systeemiin. Pitää tilata uusi ALKUPERÄINEN 1.4b korkki niin saapi varmuuden.
Leave a comment:
Leave a comment: