Originally posted by Haju69
View Post
M52 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Supa View PostAika epätodennäköiseltä kuulostaa mutta on toki mahdollista, itsestään kansipahvit ei kuitenkaan hajoa joten siellä on varmaan joku muu vika taustalla.
Helpoitenhan tuon varmistaa ohivuototestillä, eli painetta sylinteriin ja jos pulputtaa paisarissa niin sitten varmasti selvä peli.
Leave a comment:
-
Originally posted by Touronen View PostIlmeisesti kansipahvi mennyt kun pakokaasut vuotaa jäähdytinnesteen sekaan korjaamon diagnoosin mukaan?
Mitä kaikkea kannattaa samalla vaihtaa kun vaihtaa kansipahvin? Tietysti käyttää kannen koneistamolla että on ehjä.
Auto siis E39 528iA Touring 1998.
Helpoitenhan tuon varmistaa ohivuototestillä, eli painetta sylinteriin ja jos pulputtaa paisarissa niin sitten varmasti selvä peli.
Leave a comment:
-
Ilmeisesti kansipahvi mennyt kun pakokaasut vuotaa jäähdytinnesteen sekaan korjaamon diagnoosin mukaan?
Mitä kaikkea kannattaa samalla vaihtaa kun vaihtaa kansipahvin? Tietysti käyttää kannen koneistamolla että on ehjä.
Auto siis E39 528iA Touring 1998.
Leave a comment:
-
Originally posted by Supa View PostAlumiiniprikka joo.
Leave a comment:
-
Onko kellään tietoa tämmösestä asiasta, että onko ennen 9/95 ja sen jälkeen olevat lamdat sähköisesti samanlaisia? Liitinhän noissa vaihtuu kyllä, mutta onko jotain muutakin eroa. Ulkoisestihan kummatkin on samanlaisia.
Miksikö kysyn? No hommahan on se että vaihdoin muoviin viimetalvena tuon b28 motin ja sen luovuttaja 328 oli valmistettu vuoden -96 puolella ja on täten uudemilla lamdoilla ja johtosarjalla. Tässä koneessa oli kuitenkin lamdat niin kärsineet, että päätin köyhäillä ja laittaa paikallaan olleesta b20:stä lamdat. Tämä taas oli valmistettu 5/95 eli on vanhempaa mallia. Ettei tarvinnu ruveta liittimiä vaihteleen, niin laitoin sitten b28:iin vanhemman mallin johtosarjan b20:stä (moottorinohjaus on siis uudempaa mallia b28:sta).
Tyhjäkäynnin päästöt ei kuitenkaan sitten katsastuksessa ollu sitä mitä piti, niin aattelin lamdat vaihtaa kaiken varalta uusiin. Pitäs vaan varmistua että toimiiko nuo vanhemman malliset lamdat nyt 100% varmasti oikein, vai pitäskö laittaa ne uudemmat (ja vaihtaa samalla johtosarja)
Mutta taas opimme että ei kannata köyhäillä missään välissä, kun se kostautuu kummiskin myöhemmin...
Leave a comment:
-
Originally posted by Supa View PostSolenoidi ohjaa venttiiliä joka asennosta riippuen päästää öljyn männän etu tai takapuolelle. Venttiilin alla on jousi joka palauttaa sen normaaliin asentoon ohjauksen jälkeen.
Nokka on tyhjäkäynnillä myöhäsemmällä asennolla mutta heti kun lähdet vedättämään aikaistaa noin 20 astetta johonkin 3500rpm asti jonka jälkeen hyppää takaisin myöhäsempään asentoon.
Leave a comment:
-
Vertaa realoemista numeroita. Voi olla eri numerolla, mutta mitat todennäköisesti samat.
Leave a comment:
Leave a comment: