M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Touronen
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    jonkun huoltotoimenpiteen yhteydessä vai mitenkä?
    Ilmeisesti syylärin vaihdon yhteydessä jäänyt ilmatasku järjestelmään.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Touronen View Post
    Oli kuulemma jäänyt ilmaa jäähdytinjärjestelmään.
    jonkun huoltotoimenpiteen yhteydessä vai mitenkä?

    Leave a comment:


  • Touronen
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Aika epätodennäköiseltä kuulostaa mutta on toki mahdollista, itsestään kansipahvit ei kuitenkaan hajoa joten siellä on varmaan joku muu vika taustalla.
    Helpoitenhan tuon varmistaa ohivuototestillä, eli painetta sylinteriin ja jos pulputtaa paisarissa niin sitten varmasti selvä peli.
    Oli kuulemma jäänyt ilmaa jäähdytinjärjestelmään.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Touronen View Post
    Ilmeisesti kansipahvi mennyt kun pakokaasut vuotaa jäähdytinnesteen sekaan korjaamon diagnoosin mukaan?

    Mitä kaikkea kannattaa samalla vaihtaa kun vaihtaa kansipahvin? Tietysti käyttää kannen koneistamolla että on ehjä.

    Auto siis E39 528iA Touring 1998.
    Aika epätodennäköiseltä kuulostaa mutta on toki mahdollista, itsestään kansipahvit ei kuitenkaan hajoa joten siellä on varmaan joku muu vika taustalla.
    Helpoitenhan tuon varmistaa ohivuototestillä, eli painetta sylinteriin ja jos pulputtaa paisarissa niin sitten varmasti selvä peli.

    Leave a comment:


  • Touronen
    replied
    Ilmeisesti kansipahvi mennyt kun pakokaasut vuotaa jäähdytinnesteen sekaan korjaamon diagnoosin mukaan?

    Mitä kaikkea kannattaa samalla vaihtaa kun vaihtaa kansipahvin? Tietysti käyttää kannen koneistamolla että on ehjä.

    Auto siis E39 528iA Touring 1998.

    Leave a comment:


  • Dilleman94
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Myydään. 26x31mm
    Ok

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by Dilleman94 View Post
    Myydäänkö noita erikseen vai pitääkö se sitten kerralla ostaa uusi kiristin?
    Myydään. 26x31mm
    Tosin jos kiristimellä on ikää, niin samalla vaihtaa männän ja jousen. Ei maksa monta euroa.
    Last edited by JJT; 04-02-2013, 15:34.

    Leave a comment:


  • Dilleman94
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Alumiiniprikka joo.
    Myydäänkö noita erikseen vai pitääkö se sitten kerralla ostaa uusi kiristin?

    Leave a comment:


  • Dilleman94
    replied
    No eipä tuo sitten mikään ihme oo että vähän vuotaa

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Dilleman94 View Post
    Pitäiskö ketjunkiristimessä olla jonkinlainen tiiviste?
    Alumiiniprikka joo.

    Leave a comment:


  • Dilleman94
    replied
    Pitäiskö ketjunkiristimessä olla jonkinlainen tiiviste?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Onko kellään tietoa tämmösestä asiasta, että onko ennen 9/95 ja sen jälkeen olevat lamdat sähköisesti samanlaisia? Liitinhän noissa vaihtuu kyllä, mutta onko jotain muutakin eroa. Ulkoisestihan kummatkin on samanlaisia.

    Miksikö kysyn? No hommahan on se että vaihdoin muoviin viimetalvena tuon b28 motin ja sen luovuttaja 328 oli valmistettu vuoden -96 puolella ja on täten uudemilla lamdoilla ja johtosarjalla. Tässä koneessa oli kuitenkin lamdat niin kärsineet, että päätin köyhäillä ja laittaa paikallaan olleesta b20:stä lamdat. Tämä taas oli valmistettu 5/95 eli on vanhempaa mallia. Ettei tarvinnu ruveta liittimiä vaihteleen, niin laitoin sitten b28:iin vanhemman mallin johtosarjan b20:stä (moottorinohjaus on siis uudempaa mallia b28:sta).

    Tyhjäkäynnin päästöt ei kuitenkaan sitten katsastuksessa ollu sitä mitä piti, niin aattelin lamdat vaihtaa kaiken varalta uusiin. Pitäs vaan varmistua että toimiiko nuo vanhemman malliset lamdat nyt 100% varmasti oikein, vai pitäskö laittaa ne uudemmat (ja vaihtaa samalla johtosarja )


    Mutta taas opimme että ei kannata köyhäillä missään välissä, kun se kostautuu kummiskin myöhemmin...

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Solenoidi ohjaa venttiiliä joka asennosta riippuen päästää öljyn männän etu tai takapuolelle. Venttiilin alla on jousi joka palauttaa sen normaaliin asentoon ohjauksen jälkeen.
    Nokka on tyhjäkäynnillä myöhäsemmällä asennolla mutta heti kun lähdet vedättämään aikaistaa noin 20 astetta johonkin 3500rpm asti jonka jälkeen hyppää takaisin myöhäsempään asentoon.
    OC... Tattis tiedosta!

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Vertaa realoemista numeroita. Voi olla eri numerolla, mutta mitat todennäköisesti samat.

    Leave a comment:


  • H4ck
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Eihän ne samat ole, mutta pitäs mennä ristiin. tu koneessa on kampiakselin takapäädyssä koneen sisällä triggeripyörä ja sinkkuvanoksellisessa on etupäässä ulkopuolella triggeripyörä.
    Mutta kiertokanget ja männät ovat samoja?

    Leave a comment:

Working...
X