Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Löwen
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 387
    • Finnland

    No nyt kun sanoit, niin noinhan se juuri on.
    MB E220CDI '10 Braun

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14353
      • Oulu

      523i anto kampuran tunnistimesta koodia ja vaihdettu. Nyt ei koodeja tule mutta ei käynnisty. Starttaa ja lupailee mutta ei käynnisty. Pumppukin tuntuu surahtavan tankissa.

      Vanhalla anturilla käynnistyi mutta kävi huonosti ja väännötön.

      Tässä välissä myös bensasuodatin vaihdettu... Ilmaako? Tosin on käynyt jonkun aikaa tåmänkin jälkeen, että suodatin luulisi olevan jo täysi. Vai oma epäilys "liimaventtiili" -efekti. :think
      Last edited by zener; 08-09-2013, 01:11.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • Jylyppy
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2010
        • 487
        • kuusamo

        Josse pyörii startilla, ku tulpaton mopo, niin.. Se on sitte vaan kirnuttava käyntiin.
        Honda accord 2.4 -08
        Suzuki gsx-r 1000 -03

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14353
          • Oulu

          Joo, usko meinas jo loppua kun akullinen piti startata tyhjäksi ja vielä tänään melko pitkään yrittää. Tulpatki piti kaivaa varastosta vanhat ja vaihtaa. Tukehtu nuo paikalla olevat ilmeisesti sen verran ettei enää kipinää antanu.

          Melkoisen savun saattelemalla auto pikkuhiljaa virkos ja rupes pelaamaan. Tulipahan sekin todettua että näköjään kampuran asentotunnistinkin voi tuolla tavalla rikkoutua, että auto vielä lähtee käyntiin mutta täysin ontunut/väännötön. :think
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4929
            • Kotka

            M52B28 kannen paksuus taikka korkeus (miten sen nyt kukin käsittää) olisi mielenkiintoista tietää Lähinnä siksi, että voisin mitata paljonko tuota on laskettu?? Ei löytynyt Summan hakukoneella varmaa vastausta, joten jos jollakin on varmasti plaanamaton kansi irti niin tönärillä tarkka mitta, kiitos
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4929
              • Kotka

              Eikö kellään muka ole?
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • O-Peksi
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 2775
                • Joensuu

                Nyt on konstit loppu ton tekniikanvaihto E39:n kanssa. Moottorin(M52B28) oma boksi on nyt koodattu toimimaan tossa 523i korissa EWS:n kanssa, ja myös ilmamäärämittari on boksin kanssa samaa paria ollut. Kokeilin uudella nokan asentotunnistimella --> ei vaikutusta.

                Tämmöinen näyttö inpalla:



                Koneessa uudet imusarjantiivisteet, kaasuläpän tiiviste, haitarikumi, separaattori yms. eli imuvuotoja on äärimmäisen pienellä todennäköisyydellä.

                Lambdakorjaukset tapissa ja molemmat lambdat antaa sellaista 4.8V jännitettä. Ei vaikutusta, vaikka johdot irroittaa käynnissä ollessa. Lambdat hajalla?

                Ideoita?
                ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4929
                  • Kotka

                  Lue lambdan live dataa ja laita kuva näytille...
                  Koitas nypätä maffin piuha lennosta irti, mitä käy, vai käykö mitään?
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  • O-Peksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 2775
                    • Joensuu

                    Originally posted by Dunky View Post
                    Lue lambdan live dataa ja laita kuva näytille...
                    Koitas nypätä maffin piuha lennosta irti, mitä käy, vai käykö mitään?
                    Ei näy lambdan livedatassa mitään muuta, kuin jännite, joka on 4.76-4.8V koko ajan molemmissa lambdoissa. Maffin piuhan ku irrottaa, toi Gesamtluftbedarf HLM tipahtaa.

                    Ja kokeiltu kolmella eri imm:llä, kaikilla sama homma.
                    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      Nappaa lambdat irti, nollaa adaptaatiot ja kokeile toimiiko miten hyvin. Saat osviittaa siitä onko tilanne todellinen. Toisaalta jos lambdan liittimet irroittamalla ei tule vikakoodia, niin saattaa joutua kääntymään johtosarjan puoleen.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Dunky
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 4929
                        • Kotka

                        Originally posted by O-Peksi View Post
                        Ei näy lambdan livedatassa mitään muuta, kuin jännite, joka on 4.76-4.8V koko ajan molemmissa lambdoissa. Maffin piuhan ku irrottaa, toi Gesamtluftbedarf HLM tipahtaa.

                        Ja kokeiltu kolmella eri imm:llä, kaikilla sama homma.
                        Lambda irti ja poltat kaasupillillä punaiseksi sen
                        Pitäs kyllä rajummin volttien vaihdella kuin tuon mitä kirjoitit...
                        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                        Comment

                        • O-Peksi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 2775
                          • Joensuu

                          Originally posted by Cell View Post
                          Nappaa lambdat irti, nollaa adaptaatiot ja kokeile toimiiko miten hyvin. Saat osviittaa siitä onko tilanne todellinen. Toisaalta jos lambdan liittimet irroittamalla ei tule vikakoodia, niin saattaa joutua kääntymään johtosarjan puoleen.
                          Kiitoksia, pitää kokeilla heti aamusta! Inpa antoi aiemmin ainakin jossain valikossa tekstin ERROR_ECU_REJECTED, mitä ikinä se tarkoittaakin. Tällä "oikealla" boksilla en muista varmaksi, tuliko tuota ilmoitusta. Pitää sekin tsekata aamulla.
                          ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Onko käytetty kierroksilla että anturit lämpee varmasti?
                            Vanhat ei välttämättä jaksa pysyä toimintalämmöissä tyhjäkäynnillä eikä tuota täten signaaliakaan.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • Matuh
                              BTCF Member
                              • Apr 2013
                              • 3702
                              • Kouvola

                              Noniin kävi vähän arveluttaa:think ostin uudet tulpat mätänetistä kysyin noita Boschin F7LDCR tulppia ei ollut, ja tarjosi tilalle F7LDC+ nämä otin ja nyt mietin että mitä eroa näillä on
                              Tarkotus olis vaihtaa tänään
                              E36 328i M50B30 turbo
                              Skoda vRS
                              Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                              Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                              EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                              Comment

                              • NiQla
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2010
                                • 46
                                • Haukipudas

                                Lainattu Cell:in Käynti ja päästöongelmista

                                2) Samalla kun touhuilet voit vaihtaa tulpat. Tähän koneeseen kuuluu jokin seuraavista:
                                NGK BKR6EK
                                Bosch F7LDCR
                                tai jos olet rikas ja haluat todella pitkät vaihtovälit (ei muuta vaikutusta):
                                NGK BKR6EQUP
                                Bosch FGR7DQP

                                Tulpan on oltava juuri jokin edellä mainituista, sen tyyppikirjaimet eivät saa olla eri järjestyksessä eikä sinne saa lisätä väliin plussia tms. Motonetistä saa oikeaa ngk:ta, mutta väärää boschia. Toimii se sillä väärälläkin, muttei se sinne kuulu ja sillä selvä.

                                Lisää http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205832

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎