Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Korpraali
    BTCF Member
    • Nov 2009
    • 524
    • Turku

    Kysytääs nyt tässäkin, koska vähän kiire. Elikkäs vaihdanko tuon http://suomi.schmiedmann.com/1112003...numerolla.aspx tiivisteen, jos pakosarjan ylöpuoli on vähän kostiana (vissiinkin öljystä)?
    BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

    Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

    Comment

    • kaol
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 5007
      • Ilmajoki

      Originally posted by Korpraali View Post
      Kysytääs nyt tässäkin, koska vähän kiire. Elikkäs vaihdanko tuon http://suomi.schmiedmann.com/1112003...numerolla.aspx tiivisteen, jos pakosarjan ylöpuoli on vähän kostiana (vissiinkin öljystä)?
      Kyllä ja 13kpl näitä: http://suomi.schmiedmann.com/1112143...numerolla.aspx
      Kokeilemalla se selviää...

      Comment

      • Korpraali
        BTCF Member
        • Nov 2009
        • 524
        • Turku

        Selvä juttu. Sitten vielä semmoinen, että jos autoni syö öljyä jonkunverran enemmän kuin pitäisi, niin eikö se "huohottin" pitäisi vaihtaa? Oikea nimi luultavasti Crankcase ventilation valve? :think Kun tuskin niin väljä konekkaan on, meinaan ei sauhuta normaalia enempää, eikä kyllä vuodakkaan maahan mitään.
        BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

        Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16342
          • Leppävirta

          Originally posted by Korpraali View Post
          Selvä juttu. Sitten vielä semmoinen, että jos autoni syö öljyä jonkunverran enemmän kuin pitäisi, niin eikö se "huohottin" pitäisi vaihtaa? Oikea nimi luultavasti Crankcase ventilation valve? :think Kun tuskin niin väljä konekkaan on, meinaan ei sauhuta normaalia enempää, eikä kyllä vuodakkaan maahan mitään.
          Oikeassa olet. Huohotinventtiili vaihtoon.
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • Perlenbacher
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2010
            • 1103
            • Suomi

            Eikös se homma ole niin että jos sepataattori hyytyy niin öljyhöyryä menee liikaa imusarjaan jolloin se palaa koneessa. Eli siis savuttaa.

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              Originally posted by Perlenbacher View Post
              Eikös se homma ole niin että jos sepataattori hyytyy niin öljyhöyryä menee liikaa imusarjaan jolloin se palaa koneessa. Eli siis savuttaa.
              Pitää aika paljon mennä öljyä että näkyy savuna. Yleensä vaan huomaa öljynkulutuksesta separaattorivian.
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • biglimited
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2006
                • 1519
                • Turku

                Mulla vuosi venttiilinkopan tiivisteestä pakosarjan PÄÄLLE ja kyllä siitäkin kauhee käry ja haju tuli... Sepa ja tiiviste tilattu ja ensi viikolla paikalle, toivottavasti.
                Deutchland uber alles!

                Comment

                • Löwen
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 387
                  • Finnland

                  Oliko normaalia että öljyntäyttökorkin kun ottaa käydessä pois niin kone rupee hummaamaan reippaasti? Mietin vaan tuota separaattorin toimintaa... :think
                  Last edited by Löwen; 07-01-2011, 23:09.
                  MB E220CDI '10 Braun

                  Comment

                  • Löwen
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2010
                    • 387
                    • Finnland

                    Edittiä, tuplat napsahti näköjänsä.
                    MB E220CDI '10 Braun

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6694
                      • .......

                      Originally posted by Löwen View Post
                      Oliko normaalia että öljyntäyttökorkin kun ottaa käydessä pois niin kone rupee hummaamaan reippaasti? Aika kova imu tuntuu. Tuli vaan mieleen että oisko separaattorilla ja sen toimivuudella merkitystä asiaan?
                      On normaalia.
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • Löwen
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2010
                        • 387
                        • Finnland

                        Originally posted by JJT View Post
                        On normaalia.
                        Kysyvä ei tieltä eksy, mitenkäs tuo kone oireilee jos se kalvo on rikki siellä? Oliko niin että kuluttaa öljyä ainakin? Vaikuttaako radikaalisti auton kulkuun ja kulutukseen?
                        Last edited by Löwen; 07-01-2011, 23:17.
                        MB E220CDI '10 Braun

                        Comment

                        • mijuko
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2010
                          • 951
                          • ۩□□۩

                          Originally posted by Löwen View Post
                          Oliko normaalia että öljyntäyttökorkin kun ottaa käydessä pois niin kone rupee hummaamaan reippaasti? Mietin vaan tuota separaattorin toimintaa... :think
                          Käynti voi kyllä muuttua ja pitääkin kun öljykorkin avaa ja kohtalaista imua siellä pitää olla, mutta ei voimakasta... ainakaan niin, että sen tuntee korkkia poistaessa:think Rikkinäinen kalvohan voi alkaa pitää pärisevää ääntä.. ainakin M52:ssa

                          Comment

                          • Löwen
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2010
                            • 387
                            • Finnland

                            Originally posted by mijuko View Post
                            Käynti voi kyllä muuttua ja pitääkin kun öljykorkin avaa ja kohtalaista imua siellä pitää olla, mutta ei voimakasta... ainakaan niin, että sen tuntee korkkia poistaessa:think Rikkinäinen kalvohan voi alkaa pitää pärisevää ääntä.. ainakin M52:ssa
                            Varsin sillä kyselin kun oma kärri ruvennut pitämään jonkinsortin vihellystä ~4500rmp ja siitä ylöspäin, enkä itse ainakaan keksi muuta syytä kuin tuo sepi. Voipiko sitä kalvon kuntoa testata miten? Tietysti purkamalla näkee mutta saako sen vielä ehjänä kasaan?
                            MB E220CDI '10 Braun

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16342
                              • Leppävirta

                              Originally posted by Löwen View Post
                              Kysyvä ei tieltä eksy, mitenkäs tuo kone oireilee jos se kalvo on rikki siellä? Oliko niin että kuluttaa öljyä ainakin? Vaikuttaako radikaalisti auton kulkuun ja kulutukseen?
                              Öljyn kulutuksen perusteella olen itse tullut siihen tulokseen 2 kertaa että separaattori vaihtoon. Ja molemmilla kerroilla on vanha mötikkä ollut täynnä sitä valkoista muhjua, ja ö-täyttökorkkikin hieman muhjussa.

                              Minä en ole kuullut epämääräisiä ääniä. Tai ainakaan en sellaisten takia ole ruvennut osaa vaihtamaan.

                              Enkä ole myöskään putsailemaan ruvennut osia vaan kerralla uusinut koko separaattorin+letku+muoviputki.
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              • Löwen
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2010
                                • 387
                                • Finnland

                                Originally posted by Haju69 View Post
                                Öljyn kulutuksen perusteella olen itse tullut siihen tulokseen 2 kertaa että separaattori vaihtoon. Ja molemmilla kerroilla on vanha mötikkä ollut täynnä sitä valkoista muhjua, ja ö-täyttökorkkikin hieman muhjussa.

                                Minä en ole kuullut epämääräisiä ääniä. Tai ainakaan en sellaisten takia ole ruvennut osaa vaihtamaan.

                                Enkä ole myöskään putsailemaan ruvennut osia vaan kerralla uusinut koko separaattorin+letku+muoviputki.
                                Saako sen kuitenkin nätisti purettua ja kasattua vielä? Ei mulla kyllä huohotinputkessa eikä öljykorkissa ole majoneesia ollut mutta uteliasuuttani purkasin tuon mielellään. Kaikki muut m52 käyntihäiriöitä aiheuttavat perusosat olenkin jo uusinut paitsi tuo seppo edelleen koskematon...
                                MB E220CDI '10 Braun

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎