Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14448
    • Oulu

    Originally posted by Supa View Post
    Ei, uusi ketju jos on venynyt liikaa.
    Niinpä tietysti... Harmi kun ei vaihto onnistu samalla alakautta.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3667
      • seinäjoki

      Originally posted by lesentso View Post
      Tänää otin tulpat irti niin 1 ja 6 sylinterin tulpat oli lähes uutta vastaavat kun 4 muuta oli tummemmat.

      Huomenna puristuspaineiden mittaus ja sen jälkeen tutkimaan lisää,
      jos ei ala löytyä muuten niin sitte irrotella imusarja ja kattoo ne suuttimet.
      Selviskö tämä koskaan?:think
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • Harri G
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 9041
        • Iisalmi

        Saako M52 topikissa kysyä M50 asiaa? Motronic-boxit. Näitä kun on 402, 403, 405 loppuisia ainakin samoihin 325i/525i non-vanos koneisiin. Mitä eroa?

        EDIT: Vastaan itse itselleni. 402, 403, 405 on kaikki non-vanos ecuja, jotka pitäisi ilmeisesti käydä ristiin. 413 on vanos ecu.

        Last edited by Harri G; 16-10-2012, 09:55.
        E39 ja E91

        Comment

        • Wesku
          Newbiemmer
          • Feb 2004
          • 16
          • Suonenjoki

          M52b28 e36 -97 pakosarjojen materiaali? Onko hitsattavissa ja millaisilla materiaaleilla? Niistä syntyisi nätisti turbosatsi, kunhan on kohtuudella muokattavissa..
          Last edited by Wesku; 16-10-2012, 22:07.

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11126
            • Oulu

            Ihan normaalista raudasta ne taitaa olla hitsattu, eli ns. peltisatsit. Eivät ole valurautaa, kuten m50:ssä on.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • H3nxu
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2011
              • 777
              • Kerava

              Tulppa kauppaan pitäs mennä, mitkä tulpat tuohon M52B28TU?

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11126
                • Oulu

                Ne mitkä on tehtaaltakin ollu kiinni, eli: NGK BKR6EQUP tai jos haluu useemmin vaihtaa, niin NGK BKR6EK.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • H3nxu
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2011
                  • 777
                  • Kerava

                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  Ne mitkä on tehtaaltakin ollu kiinni, eli: NGK BKR6EQUP tai jos haluu useemmin vaihtaa, niin NGK BKR6EK.
                  Mitä eroa näillä sankareilla on muuta ku vaihtoväli? Tuo pitkänmatkan tulppa olis 15€ kpl paikallisessa varaosaliikkeessä ja tuo toinen varmaan halvempi. Onko molempia saanu ensiasennettuna?

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11126
                    • Oulu

                    EK on vanhemman sinkkuvanoksellisen ensiasennus tulppa, mutta toimii myös TU koneessakin. Erona vissiin eri elektrodimateriaali.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • Perlenbacher
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2010
                      • 1103
                      • Suomi

                      Originally posted by Wesku View Post
                      M52b28 e36 -97 pakosarjojen materiaali? Onko hitsattavissa ja millaisilla materiaaleilla? Niistä syntyisi nätisti turbosatsi, kunhan on kohtuudella muokattavissa..
                      On saanut kuulemma molempia, sekä peltisiä että valujöötistä tehtyjä, itse olen nähnyt vain peltisiä.

                      Peltiselle pakosarjalle menee perus mustan tikku, vaikkapa 2,4mm ja keltanen elektrodi. Tigillä tietysti. Tai kaasullakin tulee yhtälailla kestävä.

                      Valurautanen sarja tarvii vähän monimutkaisemmat toimenpiteet, esilämmitys ja hidas viilennys muunmuassa.

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14448
                        • Oulu

                        Miten olette helpoiten irroittaneet kampiakselin päätypultin, jotta ketjukotelon saa auki? Joku taisi täälläkin tehtailla niitä pitotyökaluja, mutta enpä enää löydä threadia, että oisko niitä vielä tarjolla.

                        Tuo 410nm on kuitenki ihan tarpeeksi saada auki ilman työkalua. :think
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA (2.8l) '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • Wesku
                          Newbiemmer
                          • Feb 2004
                          • 16
                          • Suonenjoki

                          Originally posted by Perlenbacher View Post
                          On saanut kuulemma molempia, sekä peltisiä että valujöötistä tehtyjä, itse olen nähnyt vain peltisiä.

                          Peltiselle pakosarjalle menee perus mustan tikku, vaikkapa 2,4mm ja keltanen elektrodi. Tigillä tietysti. Tai kaasullakin tulee yhtälailla kestävä.

                          Valurautanen sarja tarvii vähän monimutkaisemmat toimenpiteet, esilämmitys ja hidas viilennys muunmuassa.
                          Peltisethän nuo on ja hyvä kuulla, et on normimustaa. Valurautaiset lentäis kyllä kuuppaan modifikaatiokohteina, vaikka hyvä ovatkin vakiosovelluksissa..

                          Comment

                          • [Snowboarder]
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2008
                            • 2188
                            • Karstula

                            Originally posted by zener View Post
                            Miten olette helpoiten irroittaneet kampiakselin päätypultin, jotta ketjukotelon saa auki? Joku taisi täälläkin tehtailla niitä pitotyökaluja, mutta enpä enää löydä threadia, että oisko niitä vielä tarjolla.

                            Tuo 410nm on kuitenki ihan tarpeeksi saada auki ilman työkalua. :think
                            tuossa threadissa parikin erilaista http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=260403&page=2
                            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                            Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                            Comment

                            • Arde92
                              BTCF Member
                              • Aug 2010
                              • 1330
                              • Lohtaja/keski-pohjanmaa

                              kaverin puolesta kyselisin että mistä mahtaa johtua erittäin huono käynnistyminen kylmänä ja kuumana huono siltikkin?:think kampiakselin tunnistin vaihettu?
                              E39 M5 Titansilber<------
                              F11 530D Spacegray
                              E36 323i M-sport Med Hölsteri
                              Ex :E61 525D Lci Carboni
                              Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
                              Ex :E61 530XD Monacoblau<------
                              Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
                              Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

                              Comment

                              • Haju69
                                Administrator
                                • Nov 2005
                                • 16361
                                • Leppävirta

                                Originally posted by Arde92 View Post
                                kaverin puolesta kyselisin että mistä mahtaa johtua erittäin huono käynnistyminen kylmänä ja kuumana huono siltikkin?:think kampiakselin tunnistin vaihettu?
                                Vikakoodit?
                                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎