Tyhjäkäynnillä ok?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by kaikkone View PostEi mokomat antanu lappua. lambda arvo oli n 1.03,
hc arvo pyöri siinä 130-200 korkeil kierroksilla. co arvo tais olla 0.5
Ei siis ollu oikeastaan vaikutusta yhtään. Ei olla ainakaan parempaan menty :'<
sanoivat että näyttäs käyvän tasasesti rikkaalla.
Eivät pääseet jollai omalla testerillä autoon kiinni .. ähäkutit
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostJos kerta rikkaalla käypi, niin onko lamdaa vaihdettu?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Totatota. koetin tos lueskella lisää livedataa. ni huomasin että noi lambda anturit anto aikalail 4.8v kokoajan tyhjäkäynnil. nesteiden lämpö oli n 75~, ajoin töistä kotia ja sen jälkee kahtelin.
Kaasua painaessa tuo arvo alkoi laskemaan tais olla joku 2v alin arvo.
tosin ei painettu kunnolla. Valitsin inpasta nyt siis tosiaan sen kohdan että näky pelkästään lambdojen voltit.
Pitäskö viel kokeilla niin että motti on lämmitetty ja lambdat kanssa?
Edit. lueskelin just sit lämmitettyä toista autoa joka pöris ilosemmin. niin siinäkin oli tyhjäkäynnil siin 4.8v:ssä ja vasta kaasulla laski
eli kai noi omatki normit sitLast edited by kaikkone; 19-10-2010, 18:27.
Comment
-
-
Voiko väärä tulppien kireys (liian löysällä) aiheuttaa jotai ongelmia päästöjen kanssa?
Eentäpä karstaiset lambdad? eli kannattasko käydä ny hakemassa se halppismomenttiavain ja sopiva holkki tulpalle ja kirrata kiinni. Irrotella lambdad ja katella missä kuosis ne on ja laittaa takas kiinni kynnellä rapsuttelun jälkeen?
Comment
-
-
Ei kuulu olla koko ajan 4,8v. Jännitteiden kuuluu seilata koko ajan, etkös sä kokeillut tän jo aikaisemmin? Voin ottaa perjantaina videota kun saan ton nokan tunnistimen vaihdettua. Joka tapauksessa kuulostaa vähän maffivialta jos ne jännitteet makaa reunassa, mutta kyllä lambdakorjauksen pitäis ottaa se kiinni jos et oo just nollannu adaptaatioita. Jos ei pysty niin sitten yleensä heittää vikakoodin säätöalueen ylityksestä.
Ei vaikuta tulppien momentti eikä lambdoja tartte putsailla.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostEi kuulu olla koko ajan 4,8v. Jännitteiden kuuluu seilata koko ajan, etkös sä kokeillut tän jo aikaisemmin? Voin ottaa perjantaina videota kun saan ton nokan tunnistimen vaihdettua. Joka tapauksessa kuulostaa vähän maffivialta jos ne jännitteet makaa reunassa, mutta kyllä lambdakorjauksen pitäis ottaa se kiinni jos et oo just nollannu adaptaatioita. Jos ei pysty niin sitten yleensä heittää vikakoodin säätöalueen ylityksestä.
Ei vaikuta tulppien momentti eikä lambdoja tartte putsailla.
Nyt laitoin pelkästään sen lambdan näkyviin siihen jotta päivittäisi nopeammin.
Pitää kai vielä tänään kokeilla taas oikeasti lämpimällä moottorilla mitä sanoo tyhjäkäynnistä.
Comment
-
-
Jees,
jaja tässä video vähä noista lambdoista, roighness jaja jotai muuta.
http://users.metropolia.fi/~teemuka/temp/bmw/Lukemist/tyhjaa.avi
Mites. kokeilin tuossa kiristää momenttiavaimella tulppia niin joo lämpimällä koneella ei sais? noh tein silti, en uskaltanu enempää laittaa kuin joku 14-16Nm ja silti meinas kiristyä. (taino en tiedä miten ottaa kiristyä) pyöri kumminkin kireeseen suuntaan.
Pitäs kumminki olla se 23 tai 30. En muista kumpi kierre noissa ny oli.
Oisko mahollista että paineet katois tulpista? jos niitä katoilee
Comment
-
-
Kyllä sen kuulee jos tulppa on niin löysällä että vuotaa. Kiristelee mieluummin kylmällä koneella.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Yh. auttakaa ny miestä mäessä. mitä teen.
Totesin kylmällä koneella tulppia kiristäessä että kaikki tulpat oli alle 16Nm. en uskaltanu kaikkia ees kiristää tuohon kun ei tuntunu kiristyvän.
Mitä noille päästöille voi tehä. edellisellä sivulla oli videot ja kuvat lambdoista joten ne on kai ehjät.
Tossa ku piruuttani kokeilin kaikki puolat/tulpat läpi silleen että nostin puolaa sne verran että ei pyöriny ja samalla luin inpasta roughnesia.
Ihan kuin kylmänä moottorina kone pyörii tasaisemmin. Ei "tärise" niin paljon kuin lämpimänä.
Comment
-
-
Koitappa päästä testaamaan se nokan anturi jossain tai ota riski ja vaihda uusi, reilu 110e marmorilla. Mitään selvää vikaa lopulta sun autosta tuskin löytyy, ja olethan nyt jo korjannutkin muutamia. On noi päästöt ainakin vähemmän pielessä kuin aluksi. Lopulta voi olla siinä pisteessä ettei auta enää kuin kokeilla vaihtaa katti vaikkei siinä selvää vikaa olekaan.
Ei jää enää risteykseen tullessa tyhjäkäynti seilaamaan, ei putoile satunnaisesti alemmas eikä sammuile. Vaihteenvaihto tuli myös paljon helpommaksi kun kone ei nyykähdä heti kaasun nostettua. Vikana oli siis nokan asentotunnistin josta ei tullut vikakoodia kuitenkaan. Satunnainen tyhjäkäynnillä puksauttelu kyllä jatkuu, joten seuraavan korjauskohteen arpominen jatkuu.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Jürgen_ View PostEikös tuossa INPA-kuvassa ole tuo moottorin kuormitus aika suuri :think
Mikäs sen aiheuttaa?
Samanlaista arvoa tuli 528:sta ja joku olikoha se ny cell sanoi E39 postissa että samaa luokkaa.
Ihmettelen itekin kyllä että miksi tuo arvo on noin korkea jos raja-arvot on noin pienet.
Originally posted by Cell View PostKoitappa päästä testaamaan se nokan anturi jossain tai ota riski ja vaihda uusi, reilu 110e marmorilla. Mitään selvää vikaa lopulta sun autosta tuskin löytyy, ja olethan nyt jo korjannutkin muutamia. On noi päästöt ainakin vähemmän pielessä kuin aluksi. Lopulta voi olla siinä pisteessä ettei auta enää kuin kokeilla vaihtaa katti vaikkei siinä selvää vikaa olekaan.
Ei jää enää risteykseen tullessa tyhjäkäynti seilaamaan, ei putoile satunnaisesti alemmas eikä sammuile. Vaihteenvaihto tuli myös paljon helpommaksi kun kone ei nyykähdä heti kaasun nostettua. Vikana oli siis nokan asentotunnistin josta ei tullut vikakoodia kuitenkaan. Satunnainen tyhjäkäynnillä puksauttelu kyllä jatkuu, joten seuraavan korjauskohteen arpominen jatkuu.
Comment
-
Comment