Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #91
    Tyhjäkäynnillä ok?
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11120
      • Oulu

      #92
      Originally posted by kaikkone View Post
      Ei mokomat antanu lappua. lambda arvo oli n 1.03,
      hc arvo pyöri siinä 130-200 korkeil kierroksilla. co arvo tais olla 0.5

      Ei siis ollu oikeastaan vaikutusta yhtään. Ei olla ainakaan parempaan menty :'<

      sanoivat että näyttäs käyvän tasasesti rikkaalla.

      Eivät pääseet jollai omalla testerillä autoon kiinni .. ähäkutit
      Jos kerta rikkaalla käypi, niin onko lamdaa vaihdettu?

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • kaikkone
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 933
        • Villähde

        #93
        Originally posted by Pazi88 View Post
        Jos kerta rikkaalla käypi, niin onko lamdaa vaihdettu?
        Ei ole vaihettu, ei ollu tyhjäkäynnilkä ok, hc tais ollakorkea, ttu, pitää enskerral pyytää lappu, en saanu eile lappua vaikka rahastivat

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #94
          Originally posted by Pazi88 View Post
          Jos kerta rikkaalla käypi, niin onko lamdaa vaihdettu?
          Ei oo ongelma oikein koskaan M52 moteissa ja niiden toiminnan kaikkonen olikin jo kurkannut inpalla.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • kaikkone
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2010
            • 933
            • Villähde

            #95
            Totatota. koetin tos lueskella lisää livedataa. ni huomasin että noi lambda anturit anto aikalail 4.8v kokoajan tyhjäkäynnil. nesteiden lämpö oli n 75~, ajoin töistä kotia ja sen jälkee kahtelin.
            Kaasua painaessa tuo arvo alkoi laskemaan tais olla joku 2v alin arvo.
            tosin ei painettu kunnolla. Valitsin inpasta nyt siis tosiaan sen kohdan että näky pelkästään lambdojen voltit.

            Pitäskö viel kokeilla niin että motti on lämmitetty ja lambdat kanssa?

            Edit. lueskelin just sit lämmitettyä toista autoa joka pöris ilosemmin. niin siinäkin oli tyhjäkäynnil siin 4.8v:ssä ja vasta kaasulla laski
            eli kai noi omatki normit sit
            Last edited by kaikkone; 19-10-2010, 18:27.

            Comment

            • kaikkone
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 933
              • Villähde

              #96
              Voiko väärä tulppien kireys (liian löysällä) aiheuttaa jotai ongelmia päästöjen kanssa?
              Eentäpä karstaiset lambdad? eli kannattasko käydä ny hakemassa se halppismomenttiavain ja sopiva holkki tulpalle ja kirrata kiinni. Irrotella lambdad ja katella missä kuosis ne on ja laittaa takas kiinni kynnellä rapsuttelun jälkeen?

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #97
                Ei kuulu olla koko ajan 4,8v. Jännitteiden kuuluu seilata koko ajan, etkös sä kokeillut tän jo aikaisemmin? Voin ottaa perjantaina videota kun saan ton nokan tunnistimen vaihdettua. Joka tapauksessa kuulostaa vähän maffivialta jos ne jännitteet makaa reunassa, mutta kyllä lambdakorjauksen pitäis ottaa se kiinni jos et oo just nollannu adaptaatioita. Jos ei pysty niin sitten yleensä heittää vikakoodin säätöalueen ylityksestä.

                Ei vaikuta tulppien momentti eikä lambdoja tartte putsailla.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • kaikkone
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 933
                  • Villähde

                  #98
                  Originally posted by Cell View Post
                  Ei kuulu olla koko ajan 4,8v. Jännitteiden kuuluu seilata koko ajan, etkös sä kokeillut tän jo aikaisemmin? Voin ottaa perjantaina videota kun saan ton nokan tunnistimen vaihdettua. Joka tapauksessa kuulostaa vähän maffivialta jos ne jännitteet makaa reunassa, mutta kyllä lambdakorjauksen pitäis ottaa se kiinni jos et oo just nollannu adaptaatioita. Jos ei pysty niin sitten yleensä heittää vikakoodin säätöalueen ylityksestä.

                  Ei vaikuta tulppien momentti eikä lambdoja tartte putsailla.
                  Katoin viimeks paljon lämpimämmällä koneella ja katoin silleen inpalla että siinä valikossa näky useampi eri livedata. eli se päivitti hitaammin sitä lambdan arvoa, sillo se muuttu jotakuinkin jokatoisella/kolmannella kertaa 1-5v

                  Nyt laitoin pelkästään sen lambdan näkyviin siihen jotta päivittäisi nopeammin.
                  Pitää kai vielä tänään kokeilla taas oikeasti lämpimällä moottorilla mitä sanoo tyhjäkäynnistä.

                  Comment

                  • kaikkone
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2010
                    • 933
                    • Villähde

                    #99
                    Jees,

                    jaja tässä video vähä noista lambdoista, roighness jaja jotai muuta.
                    http://users.metropolia.fi/~teemuka/temp/bmw/Lukemist/tyhjaa.avi

                    Mites. kokeilin tuossa kiristää momenttiavaimella tulppia niin joo lämpimällä koneella ei sais? noh tein silti, en uskaltanu enempää laittaa kuin joku 14-16Nm ja silti meinas kiristyä. (taino en tiedä miten ottaa kiristyä) pyöri kumminkin kireeseen suuntaan.
                    Pitäs kumminki olla se 23 tai 30. En muista kumpi kierre noissa ny oli.
                    Oisko mahollista että paineet katois tulpista? jos niitä katoilee

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6694
                      • .......

                      Kyllä sen kuulee jos tulppa on niin löysällä että vuotaa. Kiristelee mieluummin kylmällä koneella.
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • kaikkone
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2010
                        • 933
                        • Villähde

                        Originally posted by JJT View Post
                        Kyllä sen kuulee jos tulppa on niin löysällä että vuotaa. Kiristelee mieluummin kylmällä koneella.
                        Miltä se kuulostaisi siis? ei ole ikinä tullu kuultua. kaiketi.
                        En viittinykää sen takia kirrata edes vaadittuja momentteja

                        Comment

                        • kaikkone
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 933
                          • Villähde

                          Yh. auttakaa ny miestä mäessä. mitä teen.
                          Totesin kylmällä koneella tulppia kiristäessä että kaikki tulpat oli alle 16Nm. en uskaltanu kaikkia ees kiristää tuohon kun ei tuntunu kiristyvän.

                          Mitä noille päästöille voi tehä. edellisellä sivulla oli videot ja kuvat lambdoista joten ne on kai ehjät.
                          Tossa ku piruuttani kokeilin kaikki puolat/tulpat läpi silleen että nostin puolaa sne verran että ei pyöriny ja samalla luin inpasta roughnesia.
                          Ihan kuin kylmänä moottorina kone pyörii tasaisemmin. Ei "tärise" niin paljon kuin lämpimänä.

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            Koitappa päästä testaamaan se nokan anturi jossain tai ota riski ja vaihda uusi, reilu 110e marmorilla. Mitään selvää vikaa lopulta sun autosta tuskin löytyy, ja olethan nyt jo korjannutkin muutamia. On noi päästöt ainakin vähemmän pielessä kuin aluksi. Lopulta voi olla siinä pisteessä ettei auta enää kuin kokeilla vaihtaa katti vaikkei siinä selvää vikaa olekaan.



                            Ei jää enää risteykseen tullessa tyhjäkäynti seilaamaan, ei putoile satunnaisesti alemmas eikä sammuile. Vaihteenvaihto tuli myös paljon helpommaksi kun kone ei nyykähdä heti kaasun nostettua. Vikana oli siis nokan asentotunnistin josta ei tullut vikakoodia kuitenkaan. Satunnainen tyhjäkäynnillä puksauttelu kyllä jatkuu, joten seuraavan korjauskohteen arpominen jatkuu.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • Jürgen_
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2008
                              • 2707
                              • Mylsä

                              Eikös tuossa INPA-kuvassa ole tuo moottorin kuormitus aika suuri :think
                              Mikäs sen aiheuttaa?
                              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                              Comment

                              • kaikkone
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2010
                                • 933
                                • Villähde

                                Originally posted by Jürgen_ View Post
                                Eikös tuossa INPA-kuvassa ole tuo moottorin kuormitus aika suuri :think
                                Mikäs sen aiheuttaa?
                                Meinaat engine load/stroke?

                                Samanlaista arvoa tuli 528:sta ja joku olikoha se ny cell sanoi E39 postissa että samaa luokkaa.
                                Ihmettelen itekin kyllä että miksi tuo arvo on noin korkea jos raja-arvot on noin pienet.

                                Originally posted by Cell View Post
                                Koitappa päästä testaamaan se nokan anturi jossain tai ota riski ja vaihda uusi, reilu 110e marmorilla. Mitään selvää vikaa lopulta sun autosta tuskin löytyy, ja olethan nyt jo korjannutkin muutamia. On noi päästöt ainakin vähemmän pielessä kuin aluksi. Lopulta voi olla siinä pisteessä ettei auta enää kuin kokeilla vaihtaa katti vaikkei siinä selvää vikaa olekaan.



                                Ei jää enää risteykseen tullessa tyhjäkäynti seilaamaan, ei putoile satunnaisesti alemmas eikä sammuile. Vaihteenvaihto tuli myös paljon helpommaksi kun kone ei nyykähdä heti kaasun nostettua. Vikana oli siis nokan asentotunnistin josta ei tullut vikakoodia kuitenkaan. Satunnainen tyhjäkäynnillä puksauttelu kyllä jatkuu, joten seuraavan korjauskohteen arpominen jatkuu.
                                En usko että nokassa olisi mitään vikaa kun ei ole samanlaisia ongelmia kuin sinulla. tyhjäkäynti mielestäni pysyy hyvin rajoissa tosin oli ehkä hiukan hidas se palautuminen tasaiseen aina kierrosten jälkeen tjsp.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎